Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Improving quality of life and access to services for social inclusion in reference to the needs of people with disabilities and people over 65 who can not care for themselves by establishing a center for hourly social sevices or for people incapable of self-service at home and for disabled and their falimies.
Ensuring access to healt sevices in the community and the development of social services in the community and to facilitate the access of disabled persons to employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Екипът за управление на проекта включва: Ръководител - 1бр. , счетоводител - 1 бр., координатор - 1 бр. Ръководителя по проекта организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта, извършва цялостна организация на работа на екипа на проект, насочва лицата/семействата към консултиране и/или индивидуална социална работа, контролира и отговаря за правилното разходване на средствата в рамките на проекта, контролира процеса на обучение на персонала на Центъра за почасови услуги, утвърждава планове, програми, работни планове, процедури и др. Координатор по проекта координира действията на екипа, отговаря за презентирането на проекта и резултатите от него, отговаря за обмена на информация по проекта, подпомага ръководителя на проекта при изпълнението на функциите му, подпомага изготвянето на отчетите по проекта, изготвя документи и справки и изпълнява административни задачи. Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта (без финансовата документация), води кореспонденцията и поддържа необходимия регистър, изготвя тристранните договори за услуга, поддържа и изготвя необходимата документация съгласно трудовото законодателство (КТ и КСО). Счетоводителя по проекта организира цялата финансово – счетоводна дейност в съответствие с нормативните актове, извършва проверка на разходно оправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага необходимите финансови документи, своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство /стандарти и конкретни указания на екипа на управление, изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им, изготвя месечните и тримесечните отчети и оборотни ведомости, аналитични ведомости и т.н., води регистър на трудовите договори, води дневници с покупки и продажби. Екипът за управление се определя от Кмета на общината, със Заповед. Екипът за управление осъществява дейността си, в съответствие с разписаните и заложени отговорности спрямо длъжността на всеки един от членовете и отговаря за изпълнението на индикаторите на проекта. За осигуряване на материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи- канцеларски материали ще бъде избран изпълнител съгласно процедура по ЗОП. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг, както и следи за прилагане на методическите насоки за предоставяне на услугата. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. 38 645.30 38 294.22
Дейност 2: Набиране на експерти и и специализиран персонал за дейността на Центъра : Дейността включва набирането на експерти и специализиран персонал за дейността на Центъра: експерти за изготвяне на първичната индивидуална социална оценка на потребностите на хората с увреждане и хора над 65г в невъзможност за самообслужване: методик и асистент методик за разработване на методика за дейността на Центъра: обучител за провеждането на въвеждащо и поддържащи обучения на персонала на Центъра :социален консултант, консултиращ потребителите и персонала на Центъра: психолог за оказване психологическа подкрепа на персонала и потребителите на Центъра: супервизор за задоволяване потребностите от супервизия на персонала на Центъра: социален работник, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва мониторинг и актуализация на индивидуалните планове на потребителите:фелдшер,който ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите: рехабилитатор,който ще подпомогне процеса на възстановяване или подобряване на физически способности загубени след наранявания, заболявания, вродени нарушения или от естествения процес на стареене. 0.00 0.00
Дейност 3:Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността включва разработване на методика регламентираща процеса по предоставяне на услугата в общността „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в т. ч. подкрепящи и интегрирани между-секторни услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Разработените правила и процедури в методиката ще дават указания за качествено предоставяне на услугата в практиката и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. В методиката ще са подробно описани различните дейности при доставката на услугата. Методиката ще включва разработването на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги за потребители и формуляри за работа на персонала на Центъра, ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата в общността, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес: 4 254.48 4 236.71
Дейност 4: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани услуги.: Почасовите социални услуги ще се предоставят на 75 лица , в т. ч. лица, които са ползвали услуги по проект "Нови възможности за грижа". Предоставянето на почасовите услуги на нуждаещите се лица ще се извършва след индивидуална социална оценка и съгласно личното желание на потребителя.Първичната социална оценка на потребностите ще се извърши от наети 2 броя външни експерти. Към Центъра за почасови социални услуги е назначен персонал: - социален работник на 8 часов работен ден, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва актуализация на индивидуалните планове на потребителите, медицинско лице на 4 часов работен ден със специалност фелдшер, което ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите , рехабилитатор,който ще предоставя до 45 часа месечно рехабилитационни услуги на потребителите. Центъра за почасово предоставяне на социални услуги ще предоставя дейности в домашна среда: Лични асистенти - 20 бр., Социални асистенти - 15 бр., Домашни помощници - 20 бр. Услугите за оказване на лична помощ ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за социална услуга. Предоставянето на услугите ще се извършва съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител и договорените часове. В зависимост от договорените часове с потребителя за дейностите от услугата, един Личен асистент ще обслужва един потребител, Социалните асистенти по един потребител, а Домашните помощници по двама потребители. Индивидуалните планове ще бъдат изготвени от наетите външни експерти ,които ще изготвят и социалните оценки.Формите на подкрепа ще се осъществяват в различна интензивност, като ще се предоставят в комбинация или се допълват с цел да се осигури интеграция и подкрепа на лицето.Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа в домашна среда изразяващи се в помощ за извършване на лична хигиена, помощ при обличане и събличане , помощ при хранене, помощ при вземане на лекарство, предписани от лекар или други специализирани услуги в дома на потребителя ще се извършва от Личните асистенти и Домашни помощници Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа и социално включване в домашна среда, изразяващи се в помощ при общуването и поддържането на социални контакти, придружаване на потребителя при посещение на културни мероприятия, организиране на празници и др. ще се извършват от Социалните асистенти. Предоставянето на почасови услугите за комунално битови дейности в домашна среда ще си извършва от Лични асистенти, Социални асистенти и Домашни помощници назначени в Центъра за почасови услуги. Услугите ще се изразяват в пазаруване,поддържане хигиена в жилищните помещения, извършване на дребни битови ремонти, помощ при ползване на административни услуги, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. 379 416.12 353 325.34
Дейност 5:Обучение за персонала за предоставяне на услуги в домашна среда.: Дейността ще се извърши от нает външен обучител и включва провеждане на 1 / едно/ въвеждащо и 2 / две/ поддържащи обучения. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени 55 лица, разделени на две групи - една група от 30 души и една група от 25 души, след извършване на проверка за липса на двойно финансиране на определените за включване в обучение лица. При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица , вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред. Реализацията на въвеждащото обучение включва организиране на обучението - осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците, провеждане на 4-дневно обучение, по 16 часа за всяка от двете група, проучване удовлетвореността от обучението.Обучението ще бъде насочено към придобиване , усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хората с увреждане и възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Обучението ще включва следните теми: - Общи познания и основни задължения за домашните грижи; - Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; - Работа с клиентите и техните семейства; - Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. - Нормативни стандарти за качество. - Здравословни и безопасни условия на труд. Ще се проведат две двудневни поддържащи обучения по четири часа на ден, общо 8 часа за едно поддържащо обучение. Поддържащите обучения ще се проведат при възникнала необходимост от допълнителни знания и предоставяне на насоки и подкрепа за персонала, през периода на предоставяне на социалните услуги. Темите на всяко поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите и доставчиците на услугите. Обученията ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъдат изготвени програми за всяко обучение и обучителни материали. В поддържащите обучения ще бъдат включени всички 55 доставчици на социални услуги по проекта. 2 400.00 688.88
Дейност 6: Предоставяне на психологическа и / или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ социалните услуги: Дейността включва ежемесечно консултиране и оказване на психологическа подкрепа на персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Тя е необходима за повишаване степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставянето на социални услуги по проекта. Консултациите и оказването на психологическа подкрепа ще се провеждат индивидуално и групово в зависимост от потребностите. Консултирането , като процес ще е насочен към методологията на работа , оказване на методическа подкрепа при директна работа с потребителите, справяне с проблемни потребители, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на социални услуги, предотвратяването на конфликти, решаване на казуси, оказване на помощ и разрешаване на възникнали проблеми от различен характер - опазване на здравето ,закрила на личността, защита на имуществото и финансовите средства на потребителите, рискове , безопасни условия на труд, поверителност на лична информация и данни, затруднение възникнали в процеса на предоставяне на социалните услуги по проекта свързани с потребители, персонал или други институции. За проведените консултации и оказаната психологическа подкрепа, съответните експерти, които са отговорни за провеждането, представят месечен отчет. Консултациите ще се предоставят от избрани чрез подбор, външни експерти. Наетите лица ще оказват ежемесечна подкрепа и консултиране до 306 часа за целия период на проекта за социалния консултант и до 252 часа за целия период на проекта за психолога. Супервизия - - проучване на потребностите от супервизия, провеждане на еднодневна групова супервизия в рамките на 18 часа за целия период на проекта на ангажираните в Центъра за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в семейна среда. Супервизията ще допринесе за осмисляне съдържанието и процеса на работа, развиване на знанията и уменията във връзка с работата, да получават информация и да се запознават с различни гледни точки в процеса на работата, да получават обратна информация от компетентен източник, относно начина на работа им, да получават възможност да изразяват различни чувства, да се чувстват подкрепяни, и като личности, и като специалисти, да получават помощ при емоционално претоварване в работата, да не се чувстват сами в проблемите си, да получават подкрепа и съвети в процеса на работата, осигуряване на условия за по-добро себеизразяване, за подобряване резултатите от работата. Това ще допринесе за предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации и липса на напрежение в процеса на предоставяне на услугите по Проекта. 8 279.60 8 077.02
Дейност 7: Психологическа подкрепа и социално консултиране на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Дейността включва ежемесечно оказване на психологическа подкрепа и индивидуално социално консултиране на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, семействата на потребителите и техните близки. Тази дейност ще допринесе за разширяване възможностите на лицата да водят в по-голяма степен самостоятелен и пълноценен начин на живот. Индивидуално консултиране на лицата с увреждания съобразно личните потребности, възможности и характерни особености. Консултирането на семействата на хора с увреждания с цел справяне и преодоляване стресогенните фактори дължащи са на емоционално претоварване при съвместното съжителство. Оказването на психологическа подкрепа ще се извърши чрез идентифициране на психологичните проблеми и решаването им чрез психологични и терапевтични техники,индивидуален подход и групиране според степента на увреждане, придобиване на нови/градивни/ умения за справяне с кризисни ситуации. . Потребителите на Центъра и техните семейства ще бъдат стимулирани за развитие на самостоятелност и допълнителни умения за независим живот, възстановяване на самооценката и увереността им, възобновяване на връзките и контактите с обкръжаващата среда. Психологическата подкрепа и консултирането ще се извършва от наетите социален консултант и психолог, познаващи местните специфики и реалните нужди и очаквания на целевата група. За проведените консултации, съответния експерт представя месечен отчет. 8 009.60 7 752.48
Дейност 8: Ремонт, Обзавеждане и Оборудване: Дейността включва извършване на строително ремонтни дейности на три помещения с обща площ от 44,00 /четиридесет и четири/ кв.м. и санитарно помещение от 7,50 /седем цяло и пет/ кв.м, предназначени и предоставени от общината за целите на Центъра . Помещенията се намират в с. Ружинци ул. Георги Димитров № 24 в Болница - двуетажна масивна сграда публична общинска собственост. Помещенията са разположени на първия етаж от сградата с цел осигуряване на достъпност на потребителите.Трите помещения в Центъра ще създадат възможност за автономно и независимо предоставяне на услугите за почасово социално включване на отделните експерти. Провеждането на индивидуални консултации или оказване на психологическа подкрепа ще се извършва в самостоятелно помещение. Помещенията предназначени за целите на Центъра ще осигурят възможност за провеждане на супервизия, социално консултиране , оказване на психологическа подкрепа , оказване на медицинска помощ и рехабилитация. Сградата е стара , състоянието на помещенията към момента не позволява предоставянето на социални услуги. От години не са ремонтирани и се нуждаят от текущ ремонт, с цел създаване на условия и уют в новосъздадения Център за предоставяне на социални услуги.. Освен ремонтни дейности, новия Център за почасови услуги за социално включване има нужда и от обзавеждане и оборудване, което да създаде необходимите условия за дейността на Центъра отговарящи на критериите и стандарти за материална база и достъпност съгласно действащото законодателство. Предвиденото обзавеждане е съобразено с дейностите на Центъра .Предвидени са : бюра и офис столове за специализирания персонал на Центъра/ социален работник и медицинско лице/, посетителски столове за посетителите на Центъра, както и за провеждането на супервизии и групови консултации, дивани за провеждане на индивидуални консултации и оказване на психологическа подкрепа и други мебели необходими за целите на Центъра...Създадения уют в Центъра ще оптимизира и работния процес на персонала. Освен обзавеждане е предвидено и оборудване -компютърни конфигурации, принтери , един брой мултифункционално устройство и конвекторни печки, което е необходимо за дейностите на Центъра. 54 000.00 51 938.42
Дейност 9 : Информираност и публичност: Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. След всеки от етапите на реализиране на проекта се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати и изпълнение дейностите по Проекта. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: - организиране и провеждане на 2 пресконференция, в началото и края на проекта. В тях ще се представят планираните дейности и постигнатите резултати; - подготовка на текстовете на информационни материали и изработка и дизайн на : дипляни - гланцирана хартия плакати - гланцирана хартия, размер А 3, шапки картонени с логото на проекта, чадъри с логото на проекта, запалки с лого, химикалки както и банер със стойка - 1 брой с размер 160/60см. ; - 2 бр. информационни табели за офиса на проекта и за Центъра за почасови услуги; ; - текущо публикуване на информация на официалния сайт на общината. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП " РЧР" 2014 -2020г. . Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 4 920.00 2 435.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).