Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project"Hot lunch in the municipality of Belovo"is a continuation of the successful implementation of this operation within the program period 2014-2020 and is implemented in accordance with the specific objective of the program.By helping with a hot lunch, the aim is to provide healthy, varied and nutritious hot food for lunch to people who are unable to provide it themselves or with the help of their relatives.Hot lunch beneficiaries rely on this assistance on a daily basis and are highly dependent on it.A hot lunch for those most in need will be provided year round in response to identified ongoing and/or urgent needs.The service will also reach more remote places in the territory of Belovo municipality, where people experience even more serious difficulties in securing their livelihoodThe project will include activities to provide a daily hot lunch for the period from 03.10.22 to 30.09.25 inclusive of220 persons from the target groups eligible for inclusion as follows:persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low income,cannot support themselves with this income and their property and do not receive support from their relatives; persons subject to social assistance,including from the circle of persons under Art.4,para.1of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for additional support has been established;persons with low incomes who, due to existing disabilities or health conditions restrictions are with difficult and impossible self-service,incl. single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension,for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism; persons who are in a difficult and vulnerable situation and for whom a need for this type of assistance has been established;wandering and homeless persons; persons from vulnerable groups-citizens of third countries.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Проектът ще включва дейности по предоставяне на ежедневен топъл обяд за периода 01.10.22- 30.09.2025 г., съответно на 220 лица в рамките на 750 работни дни. Топлият обяд ще включва топла супа, основно ястие, 1/2 хляб - ежедневно и десерт или консервирани храни, един път седмично и при реализирана икономия по проекта. Приготвянето на топлия обяд ще се осъществява със собствен ресурс , съвместно с дейността на Бюджетно мероприятие "Домашен социален патронаж", в сграда - общинска собственост, находяща се в Община Белово, град Белово, ул. Орфей №4. Обектът е с Удостоверение за регистрация № 2601 от 09.12.2011 година . Общината със собствени средства преди три години направи основен ремонт на сградния фонд на Домашен социален патронаж, закупи два автомобила за нуждите на социалните услуги и напълно ново оборудване на кухненските помещения с нови печки, фурни, скара, четири броя фризери и три хладилника, както и други необходими уреди, посуда, канчета. Наличната материална база, наличния персонал и осигуреният транспорт от два автомобила дават възможност храната да бъде доставена по домовете на лицата от 9,00 часа да 14,00 часа всеки работен ден. 553 475.20 256 876.80
Предоставяне на топъл обяд.: Храната ще се доставя само по домовете на всички включени потребители от всички населени места на територията на община Белово - общо 9 на брой, в часовия диапазон 09,00 ч - 14,00 часа .Храната ще се доставя по домовете от два автомобила с регистрационни номера СВ 8971 МА и СВ 8969 МА , предоставени за ежедневно ползване от община Белово, съвместно със служители на Домашен социален патронаж. Ще се използва наличния човешки ресурс в Домашен социален патронаж - три лица на длъжност Разносвач храна, две лица на длъжност Санитар и две лица на длъжност Шофьор. Всички лица ангажирани с приготвянето и доставянето на храната по домовете ще бъдат с осигурени от Общината лични предпазни средства и ще спазват всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. 38 743.26 17 981.39
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на топъл обяд по проекта ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общините или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и ще се изразяват в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки отделен потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя – индивидуална подкрепа или групово консултиране. От началото на проекта, екип от служители на община Белово ежемесечно ще предоставя съпътстващи мерки и оказва подкрепа на потребителите, както чрез индивидуални срещи, така и с провеждането на групови консултации.Отчитането на изпълнението на съпътстващи мерки ще се осъществява на база представянето на следните документи: протоколи, доклади от проведени консултации, снимков материал ;информационни материали/брошури/ листовки/насоки и т.н.; Приложение 2 от Методиката, попълнено и в частта, касаеща получените съпътстващи мерки - стр.2;други релевантни документи, изготвени от община Белово; 38 743.26 17 981.39
Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на представители на целевите групи по проекта ще стартира преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целият период на договора.Източниците на информация, които ще се използват за определяне на конкретните представители на целевите групи са : кметове по населени места, информация от "Домашен социален патронаж", данни от общински структури в сферата на социалните дейности, предишни проекти и програми със сходен характер, сигнали от граждани и роднини/близки на лицата от целевите групи. Целевите групи по проекта ще са шест :лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица;лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Принадлежността на идентифицираните от общините лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната ДСП в рамките на служебните ѝ задължения, след представяне на обобщен списък на кандидат-потребители(Приложение 5 от Методиката Списък получатели) изготвен от Общината, като в период от 5 работни дни, съответната дирекция ще трябва да върне информация потвърждава или не принадлежността на лицата. При проверката на кандидат - потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат - потребител в предоставянето на топъл обяд. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната дирекция „Социално подпомагане“ въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. След получаване на обратна връзка от ДСП, комисия по подбор, включваща служители от общинска администрация, определени от Кмета със заповед, ще се събира и потвърждава резултатите от идентифицирането на представители от целевите групи, извършено от ДСП, както наличие и/или липса на двойно финансиране. Общината ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. В рамките на 6-месечния срок за извършване на проверка за продължаваща принадлежност, Община Белово извършва и проверка за недопускане на двойно финансиране по отношение на всеки един краен получател или лице, включено в списъка с резерви по проекта.ДСП задължително извършва и проверка и представя информация за установен риск от двойно финансиране / например - ползваните социални услуги/. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).