Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal provides operations considering the update of the ongoing program to reduce harmful atmospheric emissions of fine particulates and polycyclic aromatic hydrocarbons by preparation a complex program for reaching the established pollutant norms of fine particulates (PM10) and polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) on the territory of the Municipality of Blagoevgrad. The duration of the current program for air quality is from 2015 - 2018.
In accordance with Art. 27 of the Clean Air Act and art. 30 of Ordinance №7 / 03.05.1999 for assessment and management of air quality (AAQ), the Municipality of Blagoevgrad has been included in the list of areas for assessment and management of air quality in the Republic of Bulgaria as an area / territorial unit where air pollution with fine particulate matter (PM10) and polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) have been isolated. Data for exceeding the established norms of PM10 and PAHs on the territory of the Municipality of Blagoevgrad are registered by continuous measurements in a permanent monitoring station of the National System for Environmental Monitoring.
The update of the program for air quality in the Municipality of Blagoevgrad is a commitment under the national legislation, which is transposing the whole Directive 2008/50 / EC of the European Parliament and of the Council in regard of the ambient air quality and cleaner air for Europe. The data from the monitoring station located on the territory of the Municipality of Blagoevgrad are reported annually to the European Commission, as required by Directive 2008/50 / EC and are subject to criminal proceedings in violation № 2010/2109 for failure to comply with limits for PM10 air.
The complex program for reaching the established pollunt norms of PM10 and PAHs will include targets, milestones and deadlines for achieving them, means for securing them, system for reporting and monitoring the implementation and system for evaluation of the results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на проектно предложение: Дейността включва изготвяне на формуляра за кандидатстване и придружаващата документация за проектното предложение, проверка и окомплектоване на пакета документи съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата преди подаването им в ИСУН 2020. В обявения срок за кандидатстване Община Благоевград сключи договор № 98-00-9/19.01.2017 г. със сдружение "Юропроф" АД - София. Срокът на договора е до 15 дни от подписването и не по-късно от 12:00 ч. на 30.01.2017 г., а стойността е 13 500,00 лв. без ДДС и 16 200,00 лв. с ДДС. В срок беше изготвен и предоставен формуляр за кандидатстване, както и цялата изискуема по насоките за кандидатстване придружаваща документация за целите на кандидатстването. За изпълнението на дейността има подписан приемо-предавателен протокол между Община Благоевград и сдружение "Юропроф"АД. 16 200.00 16 200.00
Изготвяне на документация за провеждане на обществени поръчки за дейностите по проекта: В процеса на изпълнение на настоящото проектно предложение определени дейности, изискващи специализирана експертиза и ресурси ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. Изпълнителите ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки /ЗОП/. В процеса на изпълнение на проекта се предвиждат следните процедури за избор на изпълнители: 1. Избор на изпълнител за дейностите по актуализация на програмата за качеството на атмосферния въздух чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми на ФПЧ10 и ПАВ и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост - чл. 20, ал. 3 от ЗОП 2. Избор на изпълнител за дейностите по информация и публичност - чл. 20, ал. 2 от ЗОП Предвид заложения ресурс за изпълнение на дейността по подготовка на документацията за провеждане на обществените поръчки, община Благоевград ще възложи директно изпълнението й - чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Предвидено е да стартира още в първия месец от изпълнението на проекта, като срокът за изготвяне и предоставяне на тръжната документация от изпълнителя ще бъде до 30 дни. 3 000.00 2 500.00
Избор на изпълнители за актуализация на общинската програма за качеството на атмосферния въздух чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми за ФПЧ10 И ПАВ и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост и за дейностите по публичност и информация: Изпълнителите ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на ЗОП. В процеса на изпълнение на проекта се предвижда провеждането на следните процедури за избор на изпълнители: 1. Актуализация на общинската програма за качеството на атмосферния въздух чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми за ФПЧ10 и ПАВ и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост 2. Избор на изпълнител за изработване на материали за осигуряване на публичност и визуализация на проекта. Тръжните процедури ще бъдат проведени при стриктно спазване на изискванията на българското законодателство, като при разработване на документацията за съответната обществена поръчка ще се идентифицират ключови въпроси, свързани с избора на типа процедура, критериите, които да бъдат заложени в методиката за оценка, изискванията към кандидатите за технически и финансови възможности и др. Процедурите ще се провеждат по утвърдения ред, включващ: - Утвърждаване на решение, обявление и документация за обществената поръчка, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки; - Изпращане на решението и обявлението до АОП за вписване в регистъра на обществените поръчки; - Приемане и съхраняване на офертите на участниците до разглеждането им от оценителната комисия; - Разясняване по документацията за участие при поискване от участник в сроковете по ЗОП; - Издаване на Заповед за назначаване на комисия за провеждане на процедурата за обществена поръчка; - Изготвяне на списък с участниците и получените оферти; - Разглеждане, класиране и оценка на офертите от комисията; - Издаване на решение за определяне на изпълнител на обществената поръчка; - Изпращане на решението до участниците; - Подготовка и подписване на договор за изпълнение на обществената поръчка. Финансовият ресурс за изпълнение на дейността по актуализация на общинската програма за качеството на атмосферния въздух чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми на ФПЧ10 и ПАВ и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост, е: 58 500 лв. без ДДС. В конкретния случай приложимият ред за възлагане е този, регламентиран в разпоредбата на чл. 20, ал. 3, т. 2, съобразно която, когато планираната за провеждане поръчка за услуга е на стойност от 30 000 (тридесет хиляди) лева до 70 000 (седемдесет хиляди) лева без вкл. ДДС, Възложителят прилага реда за възлагане чрез събиране на оферти с обява. Очакваната продължителност на избора на изпълнител е 2 месеца. Финансовият ресурс за изпълнение на мерките по публичност и информация е 700,00 лв. без ДДС. Приложимият режим е открита процедура по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1, буква "б" от ЗОП. Предвижданата продължителност за избора на изпълнители е 2 месеца. 0.00 0.00
Актуализация на общинската програма за качеството на атмосферния въздух чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми за ФПЧ10 и ПАВ и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост: Дейността включва актуализиране на общинската програма за намаляване на вредните емисии в атмосферния въздух на фини прахови частици и полициклични ароматни въглеводороди чрез изготвяне на комплексна програма за достигане на установените норми за фини прахови частици (ФПЧ10) и полициклични ароматни въглеводороди (ПАВ) и за постигане на утвърдените норми за КАВ в съответствие с нормативната уредба и по-специално с изискванията на Приложение №15 към чл. 34, ал. 1, чл. 38, ал. 1, чл. 40, ал. 2 от Наредба №12/15.07.2010 г. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух, описващо подробно съдържанието на програмите за КАВ; с изискванията на Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества в районите за оценка и управление на КАВ, в които е налице превишаване на установените норми; и следвайки изискванията,посочени в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, утвърдени със Заповед № РД-ОП-84/22.07.2016 г. на Ръководителя на УО на ОПОС. Съгласно изискванията на Приложение № 15 от Наредба №12/15.07.2010 г. програмата за подобряване на КАВ следва да съдържа: съгласно Раздел I: 1.Локализация на наднорменото замърсяване 2.Обща информация за замърсената територия 3. Отговорни органи 4. Характер и оценка на замърсяването 5. Произход на замърсяването 6. Анализ на ситуацията 7. Информация за мерките или проектите за подобряване на КАВ, прилагани преди и след влизане в сила на наредбата 8. Информация за мерките планирани за дългосрочна перспектива 9. Списък на използваните документи. В случаите на удължаване на крайните срокове за постигане на съответствие с нормите, следва да се допълни съдържанието на програмите съгласно Раздел II от Приложение №15. Изготвената комплексна програма следва да обхваща период от пет години: от 2019 - 2023 г. За базова година се приема 2017 г. В обхвата на тази дейност се включва и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост по реда на Глава VI, Раздел II от ЗООС и/или по чл. 31 от ЗБР, Наредба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми и Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони пред компетентния орган - РИОСВ - Благоевград. 70 700.00 67 600.00
Осигуряване на публичност и информация на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на Европейския съюз и фондовете за осъществяването му. Целта на дейността е: -Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта -Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на Европейския съюз чрез Кохезионния фонд и Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." за реализацията на проекта -Осигуряване на прозрачност и информация от практическо значение за идентифицираните целеви групи и цялата общественост -Осигуряване на прозрачност на процеса на реализация на проекта. Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент на (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020 г. и са съобразени с изискванията на Насоките за информация и публичност на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. За изпълнението на дейността е предвидено външно възлагане на следните дейности: 1.Изработване на плакати с информация за проекта и финансовата подкрепа от ЕС 2.Отпечатване на брандирани тетрадки 3.Изработване на химикали. Финансовият ресурс, определен за това възлагане, е 700,00 лв. без ДДС или 840,00 лв. с ДДС. След одобрение от страна на Управляващия орган на проектното предложение и подписване на Административният договор за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ, екипа по проекта ще публикува на интернет-страницата на Община Благоевград информация за одобрения проект, неговата цел, бюджет и срок на изпълнение. Публикацията ще бъде направена според изискванията на Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., а именно: -ще бъде поставена емблемата на ЕС -ще бъде упоменат "Европейският съюз" -ще бъде споменат фонда, а именно Кохезионният фонд на ЕС -логота на програмния период 2014-2020 г. и наименованието на оперативната програма - Околна среда 2014-2020 г. -наименованието на проекта, общата му стойност, както и размера на европейското и националното съфинансиране. Тази мярка ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта, като периодично ще се публикува на интернет-страницата на Община Благоевград информация за мероприятията и обсъжданията свързани с проекта. Освен тази мярка за собствено изпълнение, бенефициента ще организира встъпителна пресконференция, на която да представи проекта. Ще бъде разпространено прессъобщение до средствата за масово осведомяване с регионално значение за датата, мястото и кратка информация за проекта. Предварителна информация за събитието ще се публикува и на интернет-страницата на бенефициента, също така информация за публичното събитие ще бъде предоставена на УО и на Областният информационен център - Благоевград. 840.00 840.00
Организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване правилното протичане изпълнението на проекта.Чрез нея се гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на заложените дейности в проекта. Предвижда се сформиране на Екип по организация и управление на проекта от експерти в общинската администрация.Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще продължи дейността си през целия период.Екипът ще отговаря за планирането,организацията,координацията,контрола и отчитане изпълнението на проектните дейности.За осъществяването на дейността и отчитането на напредъка по проекта ще бъдат приложени следните методи: 1)Метод на планирането-предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите 2)Методи за организация и координация-вътрешната координация на бенефициента,координацията и администрирането на задачите,разработването на индивидуален времеви график за изпълнение на проекта,архивиране на документацията 3)Финансово-счетоводни методи за проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата,изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи 4)Контролни методи-изготвяне на регулярни отчети за напредъка, вътрешен мониторинг 5)Методи за събиране на първична информация-включени са измерване,проверка,наблюдение и експертна оценка 6)Методи за обработка и анализ на информацията-анализ,моделиране,прогнозиране,проектиране В екипа ще бъдат включени ръководител,счетоводител и технически сътрудник.Като първа стъпка ще бъде организирана и проведена начална организационна среща,на която ще бъде обсъден подробен план за осъществяване на дейностите и ще бъдат разпределени отговорностите между членовете на екипа,а именно: -техническият сътрудник ще поеме функциите по мониторинг и докладване (доклади, протоколи, техн. отчети), информационната обезпеченост на проекта -счетоводителят по проекта ще отговаря за финансовата част,ще осъществява контрол върху правилното разходване на средствата и финансовото отчитане по проекта Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях.Ръководителят на проекта определя целите на вътрешната оценка и контрол в рамките на екип и механизмите за мониторинг на напредъка,а именно: -отчитане напредъка на проекта пред УО на ОПОС -своевременно реагиране на промените и проблемите с оглед запазване на очакваното въздействие от проекта върху целевата група -отчитане на ефектите и въздействието на отделните етапи на проекта -контролира работата на членовете на екипа -преглед изпълнението на заложените задачи отстрана на членовете на екипа -проверява документацията за действително извършени количества работи и нарежда разплащането им, ако няма нередности -съгласува изготвените отчети от екипа -одобрява изготвените от екипа доклади за напредъка по проекта -обсъжда с екипа възникнали проблеми и предприема действия за отстраняването им -приема доклади от изпълнители на сключени договори и др. Счетоводителят ще следи за изпълнението на финансовата част по проекта.Той ще води счетоводството и извършва всички плащания като прилага националните и международни счетоводни стандарти и добри практики.Подготвя периодични месечни отчети за Ръководителя на проекта, които точно отразяват степента на усвояване и разходване на средствата.Подготвя исканията за плащане (авансово, междинно, окончателно) и финалния финансов отчет при приключване на проекта. Техническият сътрудник ще подпомага подготвянето на документацията по проекта, събира и предоставя на Ръководителя информация за изпълнението на проекта, поддържа кореспонденцията по проекта.Техническият сътрудник ще подпомага Ръководителя в неговите задължения,ще съхранява документацията по проекта,ще изготвя техническите отчети-междинни и финални,ще изготвя протоколи от вътрешни срещи и ще изпълнява други поставени задачи от Ръководителя. 7 400.00 7 140.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).