Дейност 1. Управление на проекта.: Управлението на проекта е първа и основна дейност покриваща целия цикъл на изпълнение на проекта.
Необходимите експерти за изпълнение на проекта от бенефициента са:
- ръководител на проекта;
- координатор;
- експерт по публичност и комуникация;
- експерти, отговорни за техническото изпълнение на проекта – 2 броя;
- експерти, отговорни за осъществяването на дейностите, свързани с възлагане на обществени поръчки и сключване на договори – 2 броя;
- експерт, отговорен за финансовото и счетоводно отчитане и обслужване на проекта.
Работата на екипа по управление ще бъде съсредоточена върху следните задачи:
- осигуряване на отлично финансово управление – управление на парични потоци, техническа и финансова отчетност;
- своевременна подготовка и подаване на периодични проектни технически доклади;
- подготовка и подаване на искания за възстановяване на средства;
- подготовка, при необходимост, на допълнения и уведомление към договора за финансиране;
- подготовка и провеждане на тръжни процедури – обществени поръчки за закупуване на стоки и услуги;
- поддържане на открита комуникация с УО и звената за техническа помощ;
- стремеж за постигане и контрол на постигнатите резултати и показатели за изпълнение на проекта и отделните дейности;
- решаване на проблеми и преодоляване на пречки за постигане на поставените цели.
Екипът по управление на проекта ще планира, организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта. Той ще работи и за правилното изпълнение на проекта - навреме и по отношение на качеството, и финансовата отчетност и резултатите в съответствие с договорните разпоредби.
В управлението на проекта активно ще участват и партньорите. Предвижда се създаването на Комитет за управление на проекта, в който бенефициента и всеки един от партньорите ще има двама представители. Наблюдател по проекта ще бъде представител на ДАНС. Комитетът ще утвърди техническото задание за изграждане на високонадежден център за данни, като платформа на национален CISE възел -България (CISE Node – Bulgaria) и на настоящи и бъдещи адаптери за свързване със съществуващите системи (Legacy systems), както и доставката, инсталацията и персонализацията на външен модул за националната система (графичен потребителски интерфейс), чрез който участващите организации ще могат да получават и споделят необходимата информация съобразено с правомощията им в Българското морско пространство.
Комитетът за управление на проекта, също така, ще подпомага бенефициента при приемането на междинните етапи на работа по доставката, инсталацията и персонализацията на външния модул на националната система, както и ще участва в окончателното приемане и пускане в експлоатация на външния модул.
Комитетът ще провежда регулярни срещи в зависимост от хода на изпълнението на дейностите по проекта и графика на изпълнителите на външни услуги.
|
60 394.61
|
64 111.77
|
Дейност 2. Информация и комуникация.: В изпълнение на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС към бенефициентите, изпълняващи проекти по оперативните програми, съфинансирани от фондовете на ЕС, с цел популяризиране на проектното предложение и получената финансова подкрепа по Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020 (ПМДР), чрез ЕФМДР сред широката общественост и гарантиране на прозрачността при разходването на европейските средства, настоящото проектно предложение предвижда изпълнението на дейност „Информация и комуникация”. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени 3 (три) поддейности, които имат за цел постигането на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проектното предложение, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията му.
Мерките за информация и комуникация ще бъдат съобразени с условията за кандидатстване по ПМДР 2014-2020, като съгласно член 6 от Регламент (ЕС) №1303/2013, операциите, получили подкрепа от европейските структурни и инвестиционни фондове, следва да съответстват на приложимото право на Съюза и националното право, свързано с прилагането му.
Дейността включва пакет от свързани дейности, осигуряващи необходимата публичност и осведоменост за целите, обхвата и ползите от проекта съфинансиран с европейски средства. Предвидени са три поддейности за осигуряване на публичност, прозрачност и осведоменост, в съответствие с Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и нейните приложения:
1. Онлайн присъствие - осигуряване на публичност за целите и резултатите на проекта чрез публикуване на актуална информация на интернет страницата на бенефициента - ИА „Морска администрация“;
2. Медийни и информационни събития - провеждане на пресконференции - 3 бр. /откриваща среща, работна среща при избор на изпълнител и закриваща среща/;
3. Печатни и брандирани осведомителни материали - изработена и поставена информационна табела в ИА „Морска администрация“, отпечатани и разпространени информационни брошури, изработени и доставени рекламни материали.
|
8 508.00
|
8 436.00
|
Дейност 3. Изграждане на Център за данни – платформа на национален CISE възел - България.: В рамките на тази дейност от проекта ИА „Морска администрация“ ще изгради високо надежден и високо производителен център за данни съобразен с най-добрите практики и препоръки. Центърът за данни е необходим за поддръжката и обслужване нуждите на Национален CISE възел – България, както и на адаптери към информационни системи, администрирани от български институции, които ще бъдат включени в мрежата с бъдещи дейности. Центърът следва да осигури необходимите информационни ресурси с необходимото ниво на достъпност и сигурност.
Център за данни трябва да осигури три важни условия за правилното и безопасно функциониране на инфраструктура за интегрирано българско морско наблюдение:
o непрекъсваемост на информационните ресурси и достъпа до тях;
o висока консолидация, скалируемост и гъвкавост, базирани на прилагане на съвременни технологии за виртуализация;
o надеждна защита и съхранение на информацията.
Архитектурата на центъра за данни трябва да включва няколко зони (пространства) в които се разполага основното оборудване (сървърни и комуникационни шкафове, дискови масиви за съхранение на данни и др.), спомагателното оборудване (елементи на структурното окабеляване, технически устройства и др.) и допълнително оборудване (токозахранващи устройства и батерии (UPS), климатично оборудване и вентилация, пожарогасително оборудване, електроагрегати, средства за наблюдение и управление и др.).
В изграждането на центъра за данни трябва да включва следните под-дейности:
o доставка;
o инсталация;
o конфигурация;
o тестване.
Центърът за данни трябва да отговаря на нуждите на конфигурация за център за данни Node C от Common Information Sharing Environment (CISE) мрежата на Европейската агенция за морска безопасност (ЕАМБ). |
1 752 000.00
|
1 738 800.00
|
Дейност 4. Миграция национален CISE възел – България върху новата платформа.: Дейността включва дейностите свързани с миграцията на национален CISE възел – България и съществуващия Национален адаптер от облачна инфраструктура към нов център за данни. Този процес включва мигриране на виртуалните машини, конфигуриране, настройка и тестване на всички процеси и елементи, както в рамките на националните системи, така и по отношение на останалите участници в CISE мрежата на европейско равнище. |
420 000.00
|
420 000.00
|
Дейност 5. Доставка, инсталация и персонализация на външен модул (графичен потребителски интерфейс): В рамките на тази дейност ще бъде доставен, инсталиран и персонализиран външен модул за CISE. Чрез този модул трябва да се постигне обмяна на информация между компетентните органи имащи отношение към морското наблюдение в рамките на CISE контекста чрез националния CISE възел – България. По този начин българските институции ще имат достъп и ще могат да споделят информация с европейските си партньори.
Необходимостта от доставка, инсталация и персонализация на специален национален CISE външен модул се обуславя от чувствителния характер на информацията обработвана от национални институции, като ВМС, ГДГП-МВР, Агенция "Митници", чийто системи не могат директно да се свържат към CISE. В същото време тези институции имат отговорности свързани с морското наблюдение и е необходимо координирано взаимодействие на национално и европейско ниво. Външният модул трябва да позволява получаване на информация за местоположение, визуализация на информация върху карта и визуализация на информация в табличен вид, като в същото време предоставя по-голям контрол на потока от информация.
Изпълнението трябва да включва следните под-дейности:
бизнес анализ и проектиране; доставка, инсталация и персонализация ; тестване; доставка на съответния хардуер за оборудване на 16 работни места; внедряване; обучение.
Специфични изисквания:
да е съобразен с имплементацията на услугите, дефинирани в модела за обмен в EUCISE2020 мрежата през възел (Node) от тип C; да позволява заявяването на данни от системи включени в EUCISE2020 мрежата; да предоставя възможности за извикването на услуги за данни от други системи на EUCISE2020 мрежата; да има удобен потребителски интерфейс чрез който да се презентират данни, получени от EUCISE2020 мрежата; за е изграден на модулен принцип, с което да се осигури лесното му надграждане, разширяване и обслужване; да се базира на актуални и съвременни набори от библиотеки, в максимална степен покриващи изискванията за производителност и сигурност; при проектирането да бъдат следвани добрите практики за дизайн и разработка, осигуряващи оптимален, лесен за поддържане и разширения дизайн, бързодействие и консистентност на данните.
Основните обекти, поддържани от бизнес модела съдържат следната информация:
Object (Обект) – за обекти, които са свързани със събитие, документ, или други обекти (напр. превозни средства, товар, улов и др.); Event (Събитие) - за минали, текущи и бъдещи събития в морското пространство (напр. изтичане на товар, природно бедствие и др.); Location (Местоположение) – за местоположението на събитие или обект; Document (Документ) – свързана с останалите елементи от модела (напр. доклад за инциденти, разрешителни и др.); Risk (Риск) – за бъдещо потенциално събитие от тип „риск“ (напр. сблъсък, трафик на хора и др.); Period (Период) – за период, например период, в който се е случило дадено събитие и др.; Agent (Агент) – за физически и юридически лица, които са свързани със събитие, документ, обект или други лица (напр. пристанищна организация, екипаж и др.).
Допълнителните обекти, поддържани от бизнес модела съдържат следната информация:
Vessel (Плавателен съд) – за плавателни съдове; Cargo (Товар) – за товар, който се транспортира между пристанища; OperationalAsset (Средство) – за средства за наблюдение, сензори и др. средства, свързани с корабоплаването; Person (Лице) – за лица; Organization (Организация) – за организации; Movement (Движение) – за движение (напр. на кораби или др. плавателни средства); Incident (Инцидент) – за конкретни инциденти, които са се случили или се случват в момента; Anomaly (Аномалия) – за конкретен вид инцидент или събитие, което не е обичайно (напр. разливане на опасни вещества от кораб); Action (Действие/Операция) – за извършено действие (напр. спасителна операция); UniqueIdentifier (Уникален идентификатор) – за уникален идентификатор на обект (напр. събитие, товар и т.н.); Metadata (Метаданни) – допълнителна информация за обектите. |
624 000.00
|
621 600.00
|
Дейност 6. Организиране на: откриваща среща; работни срещи; закриваща среща: Изпълнението на Дейност 6 започва с избор на изпълнител, който ще организира срещите, свързани с изпълнението на проекта.
Предвижда се организирането на:
1 бр. откриваща среща - до 30 участника, в т.ч. екипа за управление и изпълнение на проекта - до 8 бр., Комитет за управление - до 8 бр., наблюдател - 1 бр. и заинтересованите страни, в т.ч. ръководители и/или представители на бенефициента, партньорите по проекта и други държавни институции с цел осигуряване на продължаваща подкрепа за работата по проекта, разясняване на основните му цели, задачите и контекста на неговата реализация пред ръководителите на участващите държавни институции.
8 бр. работни срещи - до 17 участника, в т.ч. екипа за управление и изпълнение на проекта, Комитета за управление на проекта, наблюдател - 1 бр.;
1 бр. закриваща среща до 30 участника, в т.ч. екипа за управление и изпълнение на проекта - до 8 бр., Комитет за управление - до 8 бр., наблюдател - 1 бр., също и
ръководителите или представители на бенефициента и партньорите по проекта, както и други заинтересовани страни. На закриващата среща ще бъде представена информация за постигнати резултати, в т. ч. и постигната оптимизация в работните процеси и сътрудничеството между отделните организации, както на национално ниво, така и на общоевропейско ниво.
При необходимост, откриващата и закриващата срещи могат да се комбинират с работни срещи. |
86 728.00
|
27 244.00
|
Дейност 7. Консултантски услуги: Изпълнението на Дейност 7 започва от втория месец на проекта като включва провеждането на процедура за избор на изпълнител.
Изпълнителят ще осъществи дейността като вземе предвид резултатите от проект InBulMarS (EASME/EMFF/2015/1.2.1.5), в който са идентифицирани нуждите за обмен на данни и информация между участващите публични държавни органи. Предложеното техническо решение трябва да бъде в съответствие с модела за данни и стандартите, разработени в рамките на проект EUCISE 2020. Техническата спецификация трябва да отчита и постигнатия напредък на общоевропейско ниво в рамките на преходната фаза, ръководена от Европейската агенция за морска безопасност (EMSA).
На тази основа от изпълнителят ще бъде :
1. Разработена детайлна техническа спецификация за:
- изграждане на високонадежден център за данни, като платформа на национален CISE възел -България (CISE Node – Bulgaria);
- миграция национален CISE възел – България върху новата платформа;
- доставка, инсталация и персонализация на външен модул за националната система (графичен потребителски интерфейс), чрез който участващите организации ще могат да получават и споделят необходимата информация съобразено с правомощията им в Българското морско пространство.
2. Разработена документация по ЗОП за възлагане на поръчката по т.1.
3. Подпомагана ИА „Морска администрация“ по провеждане на процедури по ЗОП, свързани с изпълнение на договора за изграждане на високонадежден център за данни, като платформа на национален CISE възел -България (CISE Node – Bulgaria) и доставка, инсталация и персонализация на външен модул за националната система (графичен потребителски интерфейс), чрез който участващите организации ще могат да получават и споделят необходимата информация съобразено с правомощията им в Българското морско пространство.
|
79 860.00
|
79 560.00
|