Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at improving energy efficiency, through technological upgrading and modernization of outdoor artificial lighting systems and improving the living conditions of the residents of Dospat Municipality. Existing situation of street lighting in all settlements in Dospat Municipality - Dospat and villages: Barutin, Brashten, Zmeitsa, Kusak, Lyubcha, Tsrancha and Chavdar at the time of preparation of the energy audit, does not meet the standard for street lighting (UMS) ).
The following energy-saving measures are prescribed:
- replacement of old and depreciated illuminators with new LED illuminators, to achieve the baseline illumination standards the number of street illuminators is 1 902, incl. dismantling of old lighting fixtures and installation of new lighting fixtures;
- implementation of RES measure is also envisaged, as prescribed by 7 pcs. from the new 20W LED streetlights to have a battery and a solar panel;
- integration of delivery and integration of intelligent control system for HMS - software and delivery and installation of Dashboards for intelligent street lighting management system - 24 to significantly reduce the cost of purchasing electricity for lighting.
The implementation of the activity will also achieve full compliance with the standards for street lighting: BDS EN 13201-2, BDS EN 13201-3 and BDS EN 13201-5.
Construction work related to project development, construction and copyright supervision, as well as project management and awareness and publicity activities are also planned.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : За осъществяване на задачите но организация и управление на проекта ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, със следните позиции: - Ръководител на проекта; - Технически експерт; - Финансов експерт; За гарантиране на качествено изпълнение на проекта, в рамките на времевите и финансови параметри след стартиране на проекта ЕУП: - ще се запознае с условията и приложимите процедури, и с конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, как го и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще се осигури прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Договарящия орган, Сертифициращия орган. Одитиращия орган и други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитаме; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта: 500.00 0.00
Избор на Изпълнител и изготвяне на работен проект: Дейността включва изготвяне на работен проект за изпълнение на инвестиционен проект за ЕЕ за уличното осветление в община Доспат. Работният проект (работни чертежи и детайли) следва да се изготви в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба към него. Работният проект следва да съдържа избор на класове за осветление, да определя технически изисквания, да включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN 13201–5 и одобреният със становище на АЕУР доклад от обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление на гр. Доспат и всички села в общината (с. Барутин, с. Бръщен, с. Змеица, с. Късак, с. Любча, с. Црънча и с. Чавдар). Работният проект следва да съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация. Заложените в работния проект технически параметри и инвестиционни разходи следва да съответстват на техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове, и размера на инвестиционните разходи в доклада от обследването за енергийна ефективност, или водят до по-добри резултати. 27 970.64 0.00
Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат: По дейността се планира изпълнение на предвидените в работния проект и доклад за енергийно обследване дейности за рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на територията на Община Доспат включващи ЕСМ за доставка и монтаж на LED светодиодни осветители за улично осветление и изграждане на система за управление на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на община Доспат, която ще се изпълни на територията на всички 8 населени места - гр. Доспат и селата: Барутин, Бръщен, Змеица, Късак, Любча, Црънча и Чавдар. Необходимостта от модернизацията възниква от настоящото състояние на уличното осветление на разглежданите населени места в община Доспат, което не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби (УОУ). За осъществяване на предписаните енергоспестяващи мерки, се предвижда подмяната на стари и амортизирани осветители от системата за улично осветление на населените места с нови светодиодни осветители, като за постигане нормите на осветеност по базова линия броят на уличните осветители е 1 902. ЕСМ инвестицията предвижда и демонтаж на старите осветители и монтаж на новите общо 1902 бр. Планира се 7 бр. от новите светодиодни уличени осветители 20W да бъдат с акумулатор и соларен панел. Те ще бъдат монтирани в гр. Доспат на обслужваща улица. Енергията, която ще се произведе от тях е изчислена на 204,40 kWh годишно (ще осигуряват енергия средно по 4 часа на денонощие). Предвидените осветители имат светлинен добив равен или по-голям от 120 lm/W и имат светлоразпределение с 0,0% излъчване на светлинен поток нагоре, а емисиите на парникови газове са изчислени при емисионен фактор от 1,18 tC02/MWh. От ключово значение за чувствително намаляване на разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление е изборът на адекватно управление на уличното осветление. За целта е предвидено интегриране на интелигентна система за управление – софтуер и в инвестицията е планирана доставка и интегриране на интелигентна система за управление на уличното осветление - софтуер - 1 бр. и доставка и монтаж на Табла за управление за интелигентна система за управление на уличното осветление - 24 бр.; Чрез изпълнението на дейността ще се постигне и пълно съответствие със стандартите за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201-3 и БДС EN 13201-5. 704 468.41 0.00
Строителен надзор: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на строителството, като за целта ще бъде избран външен изпълнител консултант, притежаващ професионална квалификация и опит, което ще гарантира законосъобразното изпълнение на СМР. Ще бъдат изпълнявани дейности по чл.166, ал . 1, т. 1 и чл. 168 от ЗУТ. Консултантът ще бъде отговорен за: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223. ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството: - Заверка на Заповедната книга на строежа; - Писмено уведомление на Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК), в 7-дневен срок от заверката на Заповедната книга; - Съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрения технически проект; - Контрол на продуктите, влагани при ингълнението на СМР; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на грети лица и имоти вследствие на строителството; -Пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Съгласуване на констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя; - Изготвяне на окончателен доклад до възложителя. 28 795.12 0.00
Авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор(АН) и ще се осъществява от проектанта изготвил инвестиционния проект в съответствие със ЗУТ и действащите подзаконови нормативни актове и в съответствие с условията на договора за извършването на AH. Изпълнителят ще осигури необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и въвеждане на обекта в експлоатация. Изпълнителят ще осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи; • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряваме на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • При всички етапи на изпълнение на проекта; • При аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; Проектантът/Изпълнителят: • Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ: • Уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали доп. работ по време на СМР, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 6 992.66 0.00
Избор на Изпълнител за доклад за оценка на резултатите и изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати“: Извършването на изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати . Дейността е допустима, което означава е средствата по отпусната безвъзмездна помощ са били изразходвани в съответствие с условията на договора за безвъзмездна помощ.. Изготвянето на доклада ще се извърши от независим външен Изпълнител изпран , избран по Закона за прилагане на обществените поръчки. Докладът следва да установи постигнатите резултати в хода на изпълнение на проекта, както и резултатите от въведените мерки за енергийна ефективност . Анализът в Доклада ще даде ясна представа дали с изпълнение на проекта община Доспат е успяла да постигне заложените резултати и ще трябва да докаже реално постигнати резултати от заложените мерки за енергийна ефективност.. След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция община Доспат ще представи Доклада от сертифициран енергиен одитор( лица от регистъра по член 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез които да се докаже потреблението на първичната енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етап кандидатстване проектно предложение. Доклада ще се изготви по образец - Приложение 9 към настоящата документация 16 000.00 0.00
Информираност и публичност по проекта: В съответствие с правилата и изискванията за информация и публичност по МВУ, за да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, При изпълнението на проекта обществеността ще бъде информирана за целите и резултатите му. Мерките за информация и публичност ще се изпълняват съгласно техническите и други изисквания ЗА информация и публичност по МВУ С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките на кандидатстване ще бъдат изпълнени следните мерки за информираност и публичност по проекта от Кандидата: - Със започването на проекта ще бъде организирано официално събитие за представени дейностите по проекта пред широката общественост. На тази церемония ще се представят целите и задачите по проекта и съответно разяснения за гостите на събитието, както и за получената подкрепа и финансиране. - При всички мерки за информация, комуникация и публичност,, ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. - Ще бъда изработени брошури, дипляни, информационни бюлетини, листовки за информиране на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. - Ще бъдат изработени и други информационни материали, като: тефтери, химикали, чанти, моливи и други при необходимост от запознаване на общността с целите и резултатите на проекта, както и финансовата подкрепа от страна на ЕС - Включване на уебсайта на община Доспат кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Поставяне на проекта плакати с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда, обществени места. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Ще се постави постоянна обяснителна табела (плакат) А3 - Ще се Организира минимум още две публични събития в процеса на изпълнение на проекта с информационен характер. С цел запознаване гражданите с напредъка по проекта. 15 184.54 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).