Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The PP aims to enhance the energy efficiency and modernization of the cultural infrastructure in the Municipality of Razgrad in support of the development of the local community,based on knowledge,creativity and joint cultural life.The activities envisage the implementation of energy efficient measures and the renovation of 3 buildings with significance to the field of culture and art,property of the Municipality,considering their poor condition,low energy efficiency and lack of equal access to various culture related activities.The institutions who occupy these buildings are the Regional Library, the Ethnographic Museum and the Music school.The project also envisages the purchase of additional equipment,which aims to expand the provided services and the transformation of the cultural institutions into attractive culture and education centers.In its essence,the investment is of inter-municipal importance,as these organizations provide a product important for the region and will directly impact the residents of the Razgrad municipality,whose cultural needs will be met by gaining access to more modern cultural initiatives and library collections.Guests of the city will have access to a diverse cultural product,the children and youth will gain access to a modern music school which will provoke more interest and bring further pleasure in music,disadvantaged people will benefit of this modernization as they will gain equal access to the offered services.The realization of the PP will contribute in achieving a more attractive,economical, wholesome and accessible environment by improving the material base of 3 cultural institutions,which will provide modern services related to education and information,it will also inspire services that are based in art and creativity.It will provide opportunities for the further development and exposure of various cultural activities and will help different groups of the population in gaining easy access to information and services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Сформирането на екип за организация и управление на проекта е неoбходимо условие, за да се осигури ефективната работа и да се гарантира постигане на заложените резултати по проекта. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от експерти от Община Разград с необходимия опит и квалификация, отговарящи за цялостното изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със следните задължения: - съблюдаване и контролиране точното и коректно изпълнение на предвидените дейности по проекта спрямо условията на ДБФП, изискванията на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. и финансовия инструмент; - спазване на мерките за публичност и визуализация в съответствие с изискванията на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г.; - изпълнение на дейностите, свързани с популяризиране на проекта и постигнатите резултати; - съблюдаване и контролиране дейностите по проекта с оглед на това те да бъдат осъществявани в съответствие с принципите за добро финансово управление; - поддържане на комуникация с МЗ, УО на ОП „Региони в растеж“ 2014–2020 г., РФГР, както и с всички участници в изпълнението на проекта; - актуализиране на финансовия план и изготвяне на междинни и окончателни технически доклади, финансови отчети и искания за плащане по проекта; - координиране процеса на избор на изпълнители, участие в подготовката на тръжните процедури, съблюдаване изборът на изпълнители да бъде осъществен съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и действащото европейско законодателство; - координиране и контрол на дейността на всички външни изпълнители; - съблюдаване за ефективното и ефикасно разходване на средства; - проследяване и осъществяване на контрол върху съответните искания за плащане относно включването само на допустими и действително извършени от бенефициента разходи, основаващи се на фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност; - контролиране надлежното документиране на изпълнените по проекта дейности; - осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на напредъка по проекта, докладване на ръководството на Общината за текущия статус на проектните дейности. Дейността има за цел и да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, СФУК и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки на Община Разград. Всички обществени поръчки по проекта ще бъдат обявени в срок до 3 месеца от влизане в сила на административния договор за БФП и всички договори с изпълнители ще бъдат сключени до 12 месеца от влизането му в сила, съгласно насоките за кандидатстване. Екипът, ангажиран с организацията и управлението на проекта ще се състои от 5 бр. експерти - ръководител, счетоводител, юрист, експерт инвеститорски контрол и технически сътрудник. Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР 2014-2020. Стойността на разхода за дейност "Организация и управление на проекта" е в размер на 49 000 лв. и се явява собствено участие на кандидата, съгласно Приложение 1 към Становището на РФГР "Север". Същият е включен в бюджетен ред 53.1 "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта с вкл. ДДС" . 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи в обекти Регионална библиотека "Проф. Боян Пенев", Етнографски музей, гр. Разград и Музикална школа "Илия Бърнев": Дейността обхваща подготовката и провеждането на 3 процедури за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, сключването на договори и същинско изпълнение на СМР и обновяване на прилежащи пространства в 3 обекта- РБ "Проф. Боян Пенев", Етнографски музей и МШ "Илия Бърнев. Сградите се намират в централната градска част на Разград и са в недобро състояние. Сградата на библиотеката е въведена в експлоатация през 1987 г. Тя е едноетажна, с частичен сутерен, в който се помещават котелно, книгохранилище и складове. Обекти с идентификатори 61710.502.6200.6.2 и 61710.502.6200.6.4 се използват за предоставяне на библиотечни услуги, а тези с идентификатори 61710.502.6200.6.1 и 61710.502.6200.6.3 са с предоставени права за управление на Отдел „Държавен архив“ - Разград. Във връзка с реконструкцията на сградата СМР обхващат подмяна на вътрешна дограма, ремонт на настилките, запазване на съществуваща бетонова настилка около сградата, като върху нея се полага нова водоплътна бетонова. Проектното решение е съобразено с енергоспестяващите мерки предвидени в енергийното обследване: - Мярка №1 Топлинно изолиране на външните стени - предвижда се вътрешно полагане на топлинна изолация от минерална вата с дебелина 8 см.; - Мярка №2 Подмяна на неподменената дограма с нова - подмяна на съществуваща стара дограма с нова пет камерна PVC дограма; - Мярка №3 Покрив - поставяне на профилирана ламарина върху съществуващо покривно покритие "Бардолин", както и направа на окачен таван на метална кострукция; - Мярка №5 Подмяна на отоплителната инсталация - по проект за отопление и вентилация; - Мярка №6 Подмяна на осветителните тела - подмяна на осветителни тела с нови енергоспестяващи. Осигурена е достъпна среда до сградата. Етнографския музей притежава статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, декларирана от 1984 г. като паметник на културата. По тази причина изготвеният работен проект за обекта е съгласуван с Министерство на културата (Становище от 27.07.2020 г. на МК) и предвижда частично въвеждане на енергоспестяващи мерки, такива, които няма да променят външния облик на сградата. Мерките се прилагат на места, които не променят автентичността на сградата и помещенията, но подобряват експлоатационните и качества. Топлинна изолация по вътрешната страна на външните стени е невъзможна, поради факта, че се променя облика на сградата. На много места не може да се сложи вътрешна топлоизолация, защото се получава стесняване на помещенията (коридори) и невъзможност за отваряне на врати и прозорци. Сторителните дейности обхващат: - Мярка №1 Топлоизолация на покрив - поставяне на 12 см. мин. вата по тавана; - Мярка №2 Хидро и топлоизолация на сутерен - от външна страна на каменен зид; - Мярка №3 Подмяна на осветителните тела с енергоспестяващи такива. Предвиждат се и мероприятия по благоустрояване на вътрешен двор чрез фрезоване на почвата, почистване и ново затревяване, пренареждане на настилка от каменни плочи, преизграждане на съществуваща дървена пергола. МШ "Илия Бърнев" e построена през 1942 г. и представлява едноетажна масивна постройка със сутеренен етаж и тавански помещения. СМР за сградата предвиждат подмяна на вътрешна дограма, боядисване на стени и тавани в кабинетите на основния етаж, подмяна на фаянс, мивка и тоалетно казанче в санитарно помещение, хидроизолация на сутеренния етаж и нова тротоарна настилка около сградата. Проектното решение е съобразено и с енергоспестяващите мерки предвидени в енергийното обследване, а именно: - Мярка №1 Топлинно изолиране на външните стени; - Мярка №2 Подмяна на неподменената дограма с нова; - Мярка №3 Топлоизолация на покрив. Съгласно Становището на РФГР "Север" дейностите по изпълнение на СМР в МШ ще се финансират от ФИ. За целта в б. р. 54.1 "Разходи, финансирани от финансов инструмент с вкл. ДДС" е включен разход в размер на 120 846,86 лв., а общата стойност на СМР за другите два обекта с вкл. ДДС е 536 392,55 лв. (б. р. 3.1, 4.1, 50.1 и 51.1). 536 392.55 516 948.53
Упражняване на строителен надзор по време на строителството: С оглед гарантиране законосъобразното стартиране, изпълнение и приключване на строително-монтажните дейности, за обектите Регионална библиотека „Проф. Боян Пенев“, обект „Етнографски музей и обект „Музикална школа „Илия Бърнев“ се предвижда упражняването на строителен надзор в съответствие с нормативните изисквания на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад. Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до предаване на цялата строителна документация на Възложителя и издаване на Удостоверения за въвеждане в експлоатация. Основните задължения при осъществяване на строителен надзор по време на строителство са свързани с: - Законосъобразно започване на строежите съгласно чл. 157 от ЗУТ, включително даване на строителна линия и откриване на строителна площадка, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на специализираните контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане на СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените работни проекти; - Контрол по спазване на линейния график на СМР; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно ЗУТ и Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; - Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със ЗООС, ЗУО и наредбите към тях; - Проверка и подписване съвместно с Проектанта и Строителя на изготвената екзекутивна документация; - Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация; - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация; - Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите. Съгласно Становището на РФГР "Север" дейността по упражняване на строителен надзор ще се финансира от ФИ. За целта в б. р. 54.1 "Разходи, финансирани от финансов инструмент с вкл. ДДС" е включен разход в размер на 7 440,00 лв. 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор по време на строителството: Дейността по упражняване на авторски надзор по време на строително-монтажните работи ще бъде осъществявана от проектантите, изготвили работните инвестиционни проекти по смисъла на Закона за устройство на територията и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се следи за спазване параметрите на работнитеинвестиционни проекти и да се дават указания по време на изпълнението, да се изготвят детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционните проекти, съгласно чл. 162 от ЗУТ. Във връзка с въвеждане в експлоатация на обектите, предмет на интервенция по проекта, и в съответствие с Наредба №4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, ще бъде извършена проверка на съответствието на изпълнените обекти с изискванията за достъпна среда, включително за хората с увреждания. Съгласно Приложение 1 към Становището на РФГР-Север разходът за авторски надзор ще се финансира от ФИ. Стойността му е в размер на 3 600 лв. и е включен в б. р. 54.1 "Разходи, финансирани от финансов инструмент с вкл. ДДС". 0.00 0.00
Доставка на оборудване за културната инфраструктура: В обхвата на дейността се предвижда доставка на съвременно и съобразено с нуждите на културните институции оборудване. С цел постигане на комплексно обновяване и модернизиране на сградния фонд, предназначен за школата, музея и библиотеката, освен предвидените строителни дейности, ще бъде извършена и доставка на оборудване, необходимо за пълноценно функциониране на ремонтираната културна инфраструктура. За Регионалната библиотека се предвижда закупуване на уредба за озвучаване на мероприятия в обекта. По този начин ще се подобрят предоставяните услуги от библиотеката и повиши интереса и разбираемостта на събитията, които се провеждат в нея. За Етнографския музей се предвижда закупуване на: • 3D принтер за изработка на сувенири; • Обредни традиционни носии 8 бр.; • Цървули 10 бр.; • Платно с 3D кът за снимки; • Уредба за озвучаване на мероприятия в обекта - 2 колони, пулт, два микрофона и стойка. Това оборудване ще позволи на място в музея да се произвеждат дребни сувенири, които ще се продават на обособен щанд. Закупуването на носии ще способства за предлагането на нова услуга - сватбени фотосесии в етностил. Озвучителната техника ще се използва за мероприятията, които се провеждат в музея. За Музикалната школа се предвижда закупуване на: • дигитален миксер с интегриран 64x64 USB интерфейс за звукозапис (1 бр.); • дигитален рак с интегриран аудио интерфейс (2 бр.); • чифт активни студийни монитори; • двулентов активен озвучителен монитор за звукозапис и репетиции - 2 бр.; • 14-канален аналогов миксер с вграден аудио интерфейс (1 бр.); • студиен кондензаторен микрофон за звукозапис с широка диагфрагма (2 бр.). Със закупуването на оборудването се цели да бъде сформиран нов клас към школата – клас „Тонрежисура“, в който да се обучават деца и младежи, а при интерес и възрастни. Оборудването може да се използва и за извършване на звукозаписи, най-често кратки такива до 5 мин. и най вече за рекламна дейност, които са в потребност на формациите към читалище „Развитие 1869“ – гр. Разград – хор, балетна школа, танцово студио, група за градски песни, други културни институти като Театрално-музикален център – Разград, драматичен театър „Антон Страшимиров“ – Разград, Разградска филхармония „Професор Димитър Ненов“, Професионален капански ансамбъл и/или физически/юридически лица. Съгласно Становището на РФГР "Север" дейността за доставка на оборудване ще се финансира от ФИ. За целта в б. р. 54.1 "Разходи, финансирани от финансов инструмент с вкл. ДДС" е включен разход в размер на 30 024,29 лв. 0.00 0.00
Информация и публичност на проекта: С оглед високата обществена значимост на проекта и голямото му влияние върху културния живот на града, дейностите по информация и публичност включват широк набор от мерки за промотиране и популяризиране на проекта и приноса на ЕС сред гражданите и гостите на града. Дейностите по популяризиране ще стартират непосредствено след подписване на ДБФП и ще се изпълняват през цялото време. Предвидените мерки ще бъдат реализирани в съответствие със задължителните отговорности на бенефициента съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г.“. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от мерки, включващи: 5 бр. плакати, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, изработване на 3 бр. постоянни информационни табели за всеки от обектите и монтажът им след приключване на строително-ремонтните дейности; стикери за обозначаване на закупеното оборудване по проекта; дипляна, информираща за параметрите на договора за финансиране и рекламни материали, предназначени за популяризиране на проекта сред граждани и заинтересовани страни. Регулярно ще се публикуват информационни съобщения, свързани с напредъка по изпълнението на проекта на официалната интернет страница на Община Разград www.razgrad.bg и в социалните мрежи, с цел достигане до по-голяма част от обществеността и засилване на интереса към проекта и резултатите от неговото изпълнение. Ще бъдат организирани две информационни събития – стартова и заключителна пресконференции, които ще популяризират сред заинтересованите страни информацията за проектните дейности и очакваните резултати. Във всички информационни материали, изработени по проекта, както и по време на събитията, организирани в рамките на проекта, ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността по информация и публичност на проекта се финансира от Община Разград под формата на собствено участие (съгласно разпределението на РФГР "Север", посочено в Приложение 1 към становището му). Стойността е в размер на 4 992,00 лв. и е включена в бюджетен ред 53.1 "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта с вкл. ДДС" . 0.00 0.00
Одит по проекта: Дейността е планирана с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и допустимостта на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът по проекта ще бъде извършен от независим лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или специализирана фирма за одит) под формата на ангажимент за договорени процедури. Одитната проверка ще бъде извършена съобразно изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за изпълнение на ангажименти за договорени процедури на ниво бенефициент. Дейността включва изготвяне на доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към Искането за плащане по проекта. Докладът ще бъде изготвен съобразно образеца и структурата на доклад за фактически констатации (приложение 11.11) към Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на БФП по ОПРР 2014-2020 г. В обхвата на одиторската проверка задължително ще се проверява за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива. Този контрол ще се осъществява за всички процедури, свързани с възлагането на всички видове дейности по проекта, с изключение на ангажимента за договорени процедури. Процедурата за избор на одитор по проекта, сключеният договор по нея, както и извършените разходи за одит няма да бъдат включени в проверката за законосъобразност. Стойността на разхода по дейността е в размер на 6 000 лв. и е включена в бюджетен ред 53.1 "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта с вкл. ДДС", тъй като съгласно разпределението на РФГР "Север" (Приложение 1 към Становище) е собствен принос на Община Разград. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).