Дейност 1. Управление и администриране на проекта: Изпълнението на посочената дейност има за цел да установи система за добро и ефективно управление и ефикасно разходване на средствата по проекта. Посредством изпълнението на дейността ще се подсигури цялостния процес по администриране на проекта, обхващащ подготвяне на заповед, сключване на договори с екипа за управление на проекта, описание на конкретни задължение и отговорности на членовете на екипа. По този начин ще се организира и структурира йерархията в екипа и ще се подпомогне коректното , навременно и съобразено с правилата изпълнение на проекта.
В рамките на дейността се предвижда изработване на План за изпълнение и Система за вътрешен мониторинг на проекта. Тяхната цел е да осигурят необходимата подкрепа за администриране и изпълнение на проекта като дефинират механизмите за вътрешно наблюдение, оценка и контрол, разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа на проекта. Наред с това се определят връзките и комуникациите с останалите звена в администрацията. В допълнение, неразделна част от дейността по управление и администриране на проекта е организиране на ежемесечни срещи на екипа на проекта. По този начин ще се осигури текущ контрол на изпълнението на дейностите по проекта, спазване на заложените срокове и постигане на предварително заявените индикатори, както и на разпределението на задачите между членовете на екипа. На посочените срещи ще се предостави възможност да се обсъждат и решават възникнали в хода на изпълнение на проекта проблеми и казуси. |
34 423.55
|
0.00
|
Дейност 2. Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнител на дейностите, включени в проектното предложение: Дейността предвижда подготовка на тръжна документация и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител по реда на ЗОП за изпълнение на дейностите, включени в обхвата на проекта.
Заложените за изпълнение дейности по проекта, съответно: Дейност 3. Идентифициране на представители от целевата група на проекта, Дейност 4. Обучения на неактивни младежи за придобиване на професионална квалификация и Дейност 6. Дейности за информиране и публичност на проекта, изискват провеждане на обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки. Броя и вида на обществените поръчки ще бъде точно посочен и обоснован в График на планираните поръчки по ЗОП. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3. Идентифициране на представители от целевата група на проекта: Дейността има за цел да идентифицира представители от целевата група, попадаща в обхвата на проекта - 102 лица (икономически неактивни младежи - които нямат и не търсят работа) от 15-29 годишна възраст, част от които притежават основно и средно образование. Изискване е към момента на включване в проекта за период от минимум 4 месеца преди включването лицата да са били извън заетост, извън образователната система, както и да не са регистрирани в дирекция "Бюро по труда" през предходните 12 месеца. В това число влизат младежи, от уязвими групи, които са изправени пред по-висок риск от бедност и социално изключване, поради ниски семейни доходи, преждевременно отпадане от образователната система, изгубена мотивация поради лични, общностни и религиозни специфики, принадлежност към етнически малцинства, страдащи от липса на опит и трудови навици, лица живеещи в по-отдалечени квартали с по-слаба икономическа активност и недостиг на информация за възможности за обучение и работа.
В рамките на дейността са планирани действия за осъществяване на контакт с неактивни младежи, тяхното поименно определяне, дефиниране на причините за неактивното им поведение, изготвяне на индивидуален профил, основан на техните потребности и желания за професионално развитие, информиране по подходящ начин за предлаганите възможности за личностно развитие по проекта. С оглед генериране на по-висока ефективност и ускорено постигане на резултатите от дейността се предвижда да се наемат медиатори, част от които принадлежат към етническите малцинства, с постоянно местожителство в квартали, населявани от неактивни младежи от малцинствените групи, което ще благоприятства установяване на по-лесен контакт с целевата група. Те ще имат водеща роля при идентифицирането, като ще осъществяват индивидуални срещи с младежите. Ще участват през целия период на изпълнение на дейността, като ще подпомагат всички нейни етапи на изпълнение. В рамките на кампанията по идентифициране е заложено провеждане на няколко мащабни информационни събития на комуникативни места на територията на маргинализираните квартали. По време на събитията ще бъде предоставена подробна информация за проекта, възможностите за обучения и наемана на работа на младежи, както и ще бъдат проведени атрактивни демонстрации на професии от лица специалисти в областите, в които ще се обучават младежите. Събитията ще включват състезания и игри с награди, насочени към проявяване на професионални и личностни качества. На следващ етап от кампанията ще се проведат няколко специфични разяснителни срещи. На срещите ще вземат участие подбрани от предходните етапи младежи в по-малки групи разпределени по възрастови белези, степен на образование и др. с оглед постигане на по-висока ефективност. По време на тези срещи участниците ще бъдат подпомогнати от психолог и специалист по професионално ориентиране, които ще работят с младежите от уязвимите групи като им помогнат в избора на професия и ги насърчават за активно участие в обществения живот, използвайки различни техники за мотивация.
Въз основа на дефинираните нужди и потребности на младите хора и в зависимост от личните им желания и компетенции, ще им бъдат предоставени няколко възможности за успешна професионална реализация и насърчаване на активно поведение в живота- включване в обучения за придобиване на професионална квалификация по предварително зададени специалности и осигуряване на субсидирана заетост за срок от шест месеца, насочване към подходящи образователни институции за продължаване на образованието чрез записване в съответното учебно заведение, както и насочване към активно търсене на работа чрез регистриране в дирекция "Бюро по труда". При изпълнение на дейността ще се работи в тясно сътрудничество с неправителствени организации в сферата на образованието, социалната дейност, гражданските и човешки права, държавни институции в сферата на трудовата заетост, както и с образователни заведения на територията на община Бургас. |
10 619.20
|
0.00
|
Дейност 4. Обучения на неактивни младежи за придобиване на професионална квалификация.: Дейността предвижда провеждане на 6 професионални обучения, в които ще бъдат обучени 65 неактивни младежи, от общия брой идентифицирани по проекта млади хора, живеещи на територията на Община Бургас. Целта на обучението е младежите да придобият професионална квалификация по предварително определени специалности, съобразени с техните индивидуални предпочитания и личностен профил. По този начин се създава предпоставка младите хора да излязат от маргинализираната общност и да получат възможност за успешно интегриране в живота и реализация на пазара на труда. Заложените обучения са в съответствие с нуждите на работодателите от подобни кадри. За целта при подготовката на проектното предложение беше проведено допитване сред работодателите - партньори (общински предприятия и детски градини) за определяне на нуждите им от обучени служители. По време на обученията са предвидени стипендии, които обучаващите се ще получават ежедневно при редовно посещения на занятията, което ще благоприятства по-висока активност и мотивираност при усвояване на знанията.
Младежите ще бъдат обучени в изброените професии и специалности:
Наименование на професията: Строител; Код: 582030
Наименование на специалността: Мазилки и шпакловки; Код: 5820305
Хорариум в учебни часове: Теория -264 Практика -396 Общо - 660
Брой на обучаваните лица - 9
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Наименование на професията: Помощник- възпитател в отглеждането и възпитанието на деца; Код: 762030
Наименование на специалността: Помощник-възпитател в отглеждането на деца; Код:7620301
Хорариум в учебни часове: Теория -384 Практика - 576 Общо - 960
Брой на обучаваните лица - 14
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Наименование на професията: Социален асистент; Код: 762040
Наименование на специалността: Подпомагане на деца; Код:7620401
Хорариум в учебни часове: Теория - 264 Практика - 396 Общо - 660
Брой на обучаваните лица -8
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Наименование на професията: Работник в озеленяването; Код: 622030
Наименование на специалността: Озеленяване и цветарство; Код:6220301
Хорариум в учебни часове: Теория -120 Практика - 180 Общо - 300
Брой на обучаваните лица - 20
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Наименование на професията: Сервитьор-барман; Код: 811080
Наименование на специалността: Обслужване на заведения в общественото хранене; Код: 8110801
Хорариум в учебни часове: Теория - 264 Практика -396 Общо - 660
Брой на обучаваните лица - 3
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Наименование на професията: Готвач; Код 811070
Наименование на специалността: Произодство на кулинарни изделия и напитки; Код 8110701
Хорариум в учебни часове: Теория - 264 Практика -396 Общо - 660
Брой на обучаваните лица - 11
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация
Обученията включени в настоящото проектно предложение са подбрани с оглед изграждане на необходими умения и компетенции сред младите хора, което ще доведе до повишаване на увереността им за реализация на пазара на труда и при изпълнение на служебните им задължения. Придобитите умения ще допринесат за качествено изпълнение на задълженията, което ще има благоприятен положителен ефект от крайните ползватели. Обученията са пригодени към специфичните нужди на младите хора, като ще се определят индикатори, по които да се измерва успешното провеждане на всяко обучение.
Заложените по проекта обучения и предвидените за тях разходи са съобразени с изискванията на Закона за професионалното образование и обучения и Списъка на професиите за професионално образовани и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. |
124 020.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на субсидирана заетост на обучени младежи: Дейността има за цел да осигури субсидирана заетост за период от 6 месеца на получилите професионално обучение в рамките на проекта 65 младежи. Младите хора ще бъдат наети от партньорите по проекта в качеството им на работодатели на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011. Младежите ще постъпят на работа на длъжности, които са предварително заявени според нуждите на работодателите. Длъжностите и броя на заявените служители са както следва:
1. Работодател: ОП "Туризъм"
Длъжности: Градинар -4 броя ; Барман - 3 броя ; Работник поддръжка на сгради - 4 броя
2. Работодател: ОП "Летен театър"
Длъжности: Градинар - 1 брой; Работник поддръжка на сгради - 5 броя
Длъжности: Работник поддръжка на сгради - 1 брой
3.Работодател: ДГ 1 "Морска звезда"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой; Градинар - 1 брой
4. Работодател: ДГ 2 "Звездица"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 2 броя
5. Работодател: ДГ 3 "Звънче"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
6. Работодател: ДГ 4 "Калина Малина"
Длъжности: Помощник-готвач - 1 брой
7. Работодател: ДГ 6 "Ран Босилек"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Градинар - 1 брой
8. Работодател:ДГ 10 "Славейче"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
9. Работодател: ДГ 13 "Надежда"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой; Градинар - 1 брой
10. Работодател:ДГ 14 "Изгрев"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой
11. Работодател: ДГ 15 "Моряче"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой ; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
12. Работодател: ДГ 17 "Веселушко"
Длъжности: Социален асистент - 1 брой; Градинар - 1 брой
13. Работодател: ДГ 2 "Андерсен"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
14. Работодател: ДГ 4 "Калинка", Рудник
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Градинар - 1 брой
15. Работодател: ДГ 7 "Синчец"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
16. Работодател: ДГ 10 "Слънце"
Длъжности: Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
17. Работодател: ДГ 14 "Здравец"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
18. Работодател: ДГ 28 "Детелина"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Социален асистент - 1 брой
19. Работодател: ДГ 35 "Теменуга"
Длъжности: Помощник-възпитател - 1 брой; Помощник-готвач - 1 брой; Градинар - 1 брой
Общо: 65 служители
|
171 814.80
|
0.00
|
Дейност 6. Дейности за информиране и публичност на проекта : Дейностите за информация и публичност са предназначени за популяризиране на проекта и финансовия принос на ЕС и включват:
- Публикуване на прес-съобщения на Интернет страницата на Общината. Още със стартирането на проекта информация за неговото изпълнение ще бъде публикувана на интернет страницата на Община Бургас. Ще бъдат пускани прес-съобщение на интернет страницата на Община Бургас на всеки етап от изпълнението на проектните дейности – минимум 5 бр. прес-съобщения;
- Провеждане на 2бр. пресконференция при стартиране и при финализиране на проекта;
- Изработване и отпечатване на 1бр. информационен банер, който ще се позиционира при провеждането на публични събития по проекта, срещи, обучения и др.; информационни събития, с цел да се популяризира проекта и визуализира приноса на ЕС и ОПРЧР;
Във връзка с изпълнение на Дейност 3. "Идентифициране на представители от целевата група на проекта" са предвидени:
- Изработване и отпечатване на плакати с информация за проекта, планираните информационни събития и условията за участие в обученията;
- Изработване на1000 бр. информационна листовка (флайер) по проекта , чрез разпространението на която ще се популяризира проектните цели и финансовия принос на програмата и ЕСФ;
В края на изпълнението на проекта се предвижда:
- Изработване и отпечатване на 300бр. информационна брошура, която ще предоставя информация за заложените дейности, индикатори и постигнатите резултати в рамките на проекта.
Всички печатни материли ще бъдат изработени съгласно изискванията на ОПРЧР за визуализация и публичност. |
3 438.72
|
0.00
|