Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Project proposal builds implemented activities, associated with prevention of social exclusion of children up to 7 years old and their parents.  Project activities correspond fully with the main purpose of the procedure “Services for early childhood development“ to support children and their families by improving access to health care, formation of parenting skills, improving the family environment, increasing school readiness of children and the prevention of placement of children in institution. 
The project includes following activities: 
- Activities for individual educational support for children with disabilities;
- Provision of psychological support and advice to parents (including future parents) for formation and development of parenting skills; 
- Family counseling and support to increase parental capacity;
- Individual and group work with children and parents to change attitudes about their participation in educational process;
- Support for provision of health advice and activities on disease prevention; 
- Additional teacher training to increase the school readiness of children for equal start in school;
- Publicity and information.
Expected results:
- 10 children with disability received individual pedagogical support;
-  Provided psychological support and counseling to 30 families for the formation and development of parenting skills; 
- Conducted 36 group family counselling to increase parenting capacity, as well as sessions of individual and group work with children and parents for promotion and participation in the educational process at an early age;
- Provide health advice to 150 children in the municipality Krushari;
- Held additional teacher training to increase the school readiness of 30 children for a period of 2 years
- Implemented initiatives for timely informing the public about the purposes, target groups, activities, results of the project and funding sources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания – капацитет 10 деца: Изпълнението на дейността предвижда включване на деца с увреждания на възраст от 2 до 7 години, отглеждани в семейна среда. Целта на дейността е чрез предоставяне на индивидуална педагогическа подкрепа на деца с увреждания, да бъде осигурен плавен преход на детето от грижа в семейството към подходяща образователна и обучителна среда в детска градина и последващо записване в първи клас. От регистрираните деца с увреждания в базата данни на Дирекция „Социално подпомагане“ ще бъдат подбрани 10 деца с увреждания, които да бъдат включени в изпълнението на дейността. Подборът на децата ще се извърши по предварително изготвени критерии от специалиста-педагог с помощта на персонала, нает за предоставянето на услугите. Дейността предвижда индивидуална работа с всяко дете във връзка с неговата социализация и по-лесната адаптация към предстоящата промяна и непозната среда при започването на първи клас. Ще се организира индивидуално обучение за преодоляване на дефицити, придобиване на социални умения, преодоляване на езикова бариера и др. Етапите от изпълнението на дейността са: • Оценка на нуждите на децата от подкрепа; • Индивидуална работа (изслушване, информиране и учене) за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, формиране на навици, необходими за нормално общуване с връстниците им при постъпване в първи клас; • Наблюдение на процеса на адаптация на детето и неговото индивидуално развитие през първата година в училище; • Групова работа с деца и родители в семейна среда и изнесена работа в Комплекса за услуги за подкрепа при изграждането на социални умения във външна среда. Необходими специалисти за изпълнението на дейността са специален педагог (договор за услуга, 720 часа годишно), медиатор (трудов договор, 540 часа годишно) и социален работник (трудов договор, 200 часа годишно). Те ще бъдат назначени за целия период на проекта, съгласно действащото българско законодателство. Изплащаните възнаграждения са определени спрямо възнагражденията от проект "Социално включване". При необходимост детето ще се насочва към консултиране с други специалисти – детски психолог, логопед, медицински специалист и други. Дейността е с продължителност 61 месеца. Дейността (услугата) ще се предоставя в зависимост от състоянието на детето - в домовете на децата с увреждания, в общинските детски градини, в общинските училища, в Комлекса за социални услуги за деца от 0 до 7 години и техните родители. 26 696.67 25 827.91
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения : Дейността включва индивидуална и групова работа с родители от целевата група. Фокусът на интервенция е насочен към повишаване на знанията и подобряване на уменията на родителите за отглеждане и възпитание на деца от 0 до 3 години. Услугата е адресирана към стимулиране на родителите за осигуряване на подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете. Родителите ще бъдат консултирани относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и други), ролята им в развитието на детето, както и ролята на подкрепа на общността. В процеса на консултиране на родителите ще се създават и родителски групи за взаимопомощ, ще се проведат инициативи за създаване на такава общностна среда, която да благоприятства по-доброто ранно развитие на децата. Родителите на деца, които не са преки бенефициенти по проекта, ще бъдат поканени да участват и да споделят своя опит на срещите. Индивидуалните консултации ще са насочени към идентифициране на проблемите в отделните семейства, като услугата ще се предоставя два пъти месечно в Комплекс за социални услуги за деца от 0 до 7г. и техните родители. За нейната реализация ще бъдат ангажирани следните специалисти – 1 педиатър (договор за услуга, 50 часа годишно), 1 акушерка (договор за услуга, 200 часа годишно), 1 психолог (договор за услуга, 240 часа годишно), 1 медиатор (трудов договор, 960 часа годишно) и 1 социален работник (трудов договор, 960 часа годишно). Специалистите, наети за изпълнението на тази дейност ще предоставят пакет от комплексни консултации на настоящите и бъдещи родители на деца от 0 до 3 години. Ролята на медиатора е ключова за изпълнение на дейността, предвид спецификата на целевата група, културните особености на общността, в която те се вписват. да подпомага дейността на специалистите при осъществяване на контакт с бенефициентите. За отчетността, проследимостта на изпълнението на поддейностите е необходимо да се планират средства за материално обезпечаване на работата на специалистите. Планира се и закупуване на материали и консумативи, свързани с пряката работа с потребителите на услугите, като образователно-здравни материали. Родителите от целевата група ще бъдат включени в 24 групови консултации. Планираната продължителността на всяка консултация е до 90 минути. Дейността ще е с продължителност от 61 месеца. 97 119.52 94 779.93
Семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, с цел посещаване на детска градина: Консултирането и подкрепата (индивидуална или групова) са насочени към идентифицирането на децата и семействата в риск чрез провеждане на семейните консултации в рамките на общността. Ще се оказва подкрепа за овладяване на потенциални конфликти в семейството и предотвратяване процеса на неглижиране на грижите за детето. При необходимост бенефициентите могат да бъдат насочени към други услуги по проекта или други социални, образователни и здравни услуги и услуги за заетост. Идентифицираните бременни жени и майки в риск, могат ще бъдат насочнвани към специализирана помощ, предоставяна от здравната система. Дейността цели: формиране на ранни родителски умения и повишени знания сред общностите в риск; подкрепа на детското развитие, съобразно индивидуалните потребности; разширяване възможностите за социално включване; подобряване на социалните умения на настоящи и бъдещи родители. Тази услуга ще улесни достъпа на уязвими групи до различни услуги и институции. Подкрепата на семействата в отглеждането и възпитанието на децата, както и при справяне със семейни проблеми ще допринесе за развитие на умения и разширяване на възможностите за пълноценно социално включване и реализация. Ще се подобри семейното планиране, чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и др. Ще се работи с уязвими семейства, родители на деца с увреждания, родители с ниско ниво на образование, както и с родители не полагащи достатъчни грижи за децата си. Дейността ще се осъществява индивидуално и групово. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани при възникване на необходимост от външна намеса в семейнота система. Те ще бъдат провеждани в домовете на бенефициентите, каро продължителността на една консултация ще е 40 минути. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми ежемесечно за групи от по 8-10 души. Продължителността на всяка консултация е до 90 минути. Груповото консултиране ще се осъществява в Комплекс за социални услуги за деца от 0 до 7г. и техните родители. Освен това се предвиждат и индивидуални и групови сесии с родители и деца, с цел посещаване на детска градина. Целта им е преодоляване недоверието у родителите, че техните деца се чувстват добре в новата среда и поддържане на мотивацията у родителите за участие на децата в учебния процес, както и намаляване на стреса и по-бърза адаптация на децата към новата среда, индивидуално обучение за преодоляване на дефицити – социални умения, езикова бариера и други. Заниманията ще бъдат насочени към изграждане на умения за работа в екип, постигане на толерантно отношение към различията, преодоляване на отрицателни стереотипи и мотивация за учене. Работата с децата ще се извършва два пъти месечно в групите в детските градини. Срещите ще се провеждат в детските градини на община Крушари. Предвидено е продължителността на дейността да е 62 месеца. При реализирането и ще вземат участие следните специалисти – психолог, социален работник, медиатор. За изпълнение на дейността ще бъдат закупени следните материали – компютър, мултимедия, екран за мултимедия, флипчарт, офис консумативи, дидактически материали, материали за рисуване. 66 565.31 64 676.62
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията : Дейността е насочена към редовното наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на децата от 0 до 7 години, както и превенция на детската заболеваемост, смъртност, неглижиране на проблемите на детското здраве в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Целева група, към която е насочена услугата са уязвими семейства и техните деца. Идеята на предоставяната услуга е бенефициентите, които получават подкрепа да изградят навик за посещение при лекар и получаване на здравни услуги, както и навременното откриване на заболявания при техните деца с цел намаляване на детската заболеваемост. Предлаганите услуги ще бъдат съобразени с нуждите на децата от медицински прегледи и преценка на здравното им състояние. Ще се извършват прегледи даващи оценка за физическото и психологическото състояние на децата от 0 до 7 години, за проверка относно наследствени болести, както и за заболявания в процеса на растеж. За децата от 0 до 7 години са предвидени прегледи, които ще дадат оценка на физическото им състояние и ще се направи преценка на показателите за растеж и развитие – измерване на височината и теглото на детето, скорост на растеж, пропорции на тялото (на главата, на гръдния кош, килограми на детето). Ще се проверява здравното състояние и ще се следи изпълнението на графика за имунизации и прегледи. Освен това са предвидени прегледи за оценка на моториката на децата – говор, очен преглед, контакт с околните, концентрация. При откриване на отклонения лекарите ще насочват родителите и техните деца към съответния специалист (логопед, очен лекар и други), с цел диагностика на проблема и справяне с него. Прегледите са предвидени да се извършват ежемесечно през първата година на децата и на тримесечие през втората и третата година. За децата от 4 до 7 годишна възраст консултациите ще се извършват на всяко шестмесечие. Макар прегледите да са планирани веднъж месечно, за най-малките деца се предвижда 5 процента от тях да получат последващи консултации при открити заболявания или по преценка на лекаря. При наличие на смущение в храненето на детето се предвиждат консултации с лекаря, чиято цел е насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и други. За децата, които имат проблем с теглото (много пълни или много слаби) лекарите ще предлагат обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето. За децата от 3 до 7 години са предвидени прегледи свързани със скелетното им развитие и проверка за плоскостъпие, наличие на гръбначни изкривявания. При наличие на такива проблеми на децата ще бъдат предписвани специални упражнения, рехабилитация или кинезитерапия. Освен това се предвиждат еднократни прегледи на децата за наследствени болести и алергии. Към здравните прегледи се предвиждат също и прегледи при стоматолог. Много често при уязвимите семейства и деца липсата на здравна култура и развитието на болести при децата е свързано с липсата на посещение при личен лекар. Заради това към услугата се предвижда преглеждащия лекар да насочва и да съдейства на родителите за регистрация при общопрактикуващ лекар, като с това се цели изграждане на навик за посещение на личен лекар и превенция на детските заболявания. 83 645.37 82 282.01
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целева група на дейността са деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Настоящата дейност е насочена към повишаване мотивацията и увеличаване готовността на децата от целевата група за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Услугата „Допълнителна подготовка за равен старт в училище“ цели чрез създаване на летни групи/училища, по време на които да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование преди постъпването в училище. В летните групи, образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят с акцент върху усвояването на български език за деца със затруднения в общуването. Услугата ще се предоставя в сътрудничество с детските градини и училищата. Предвидено е дейността да се провежда в продължение на два месеца през лятото през две летни ваканции в рамките на изпълнението на проекта. Дейността ще се провежда в сградата на Центъра за социална рехабилитация и интеграция и ангажираността на децата ще бъде в рамкита на 4 до 5 часа, дневно. За осъществяването на дейността ще се наемат следните специалисти – 1 педагог (договор за услуга, 105 часа, за един месец през годината),1 медиатор (трудов договор, 120 часа, за един месец годината). Услугата ще се предоставя общо на 30 потребителя за двете години, по една група от 15 деца за 1 месец за всяка от годините по изпълнение на проекта. Предвид броя на децата, които следва да постъпят в първи клас, не е възможно формирането на две групи с различни потребители през двата месеца на изпълнението на дейността. За предоставяне на качествена образователни услуги е необходимо да бъдат закупени консумативи (тетрадки, химикали, цветни моливи, образователни материали, игрови материали и други). Предвидено е също така и предоставянето на пакетирана храна за децата в летните групи. 9 602.85 9 105.04
Управление и функциониране на услугите: Успешната реализация на целия проект зависи в изключителна степен от формирания екип за управление и функциониране на услугата. Отговорността на екипа е свързана преди всичко със създаването на максимално точна и гъвкава система за почасово предоставяне на услугите във всички планирани дейности. В офиса на проекта, разположен в кабинета на екипни срещи на Комплекса за социални услуги за деца от 0 до 7 години и техните родители, ще се съхранява цялата документация, създадена в хода на изпълнението на проектните дейности. Част от работата на екипа ще е свързана с изготвянето на вътрешната документация за функционирането на услугата - проекти на Правилник за вътрешния ред, договор с потребител за предоставяне на социалната услуга, регистър на потребителите, социални оценки, доклади и др. документи. Друга характеристика на тази дейност е изработването на условия и ред за ползване на социалните услуги, като се има предвид критериите за изборна представители от целевите групи. Като ангажимент на екипа ще бъдат вменени задълженията по сформирането групи за посещения и предоставяне на услугите; графиците за посещения на специалисти, контрол върху работата на наетите специалисти. Минимум веднъж в месеца ще бъдат провеждани работни срещи на екипа. По време на тези срещи ще се обсъжда хода на изпълнение на предстоящите дейности, ще бъдат набелязвани конкретни задачи за текущия период, ще се отчита извършеното от всеки един от членовете на екипа. Ще бъдат съставяни отчети от всяка такава среща. Екипът ще бъде пряко ангажиран с организация на видовете дейности - педагогическа подкрепа за деца; психологическа подкрепа и консултация на настоящи и бъдещи родители; обучителни дейности за потребители (придобиване на родителски умения, психомоторни занятия, рисуване и приложни дейности); Рехабилитация – медицинска и социална рехабилитация; Предоставяне на бебешка храна и памперси. За осъществяване на услугата ще бъдат назначени – ръководител, счетоводител/домакин и шофьор. Дейността ще се извършва в сградата на Комплекс за социални услуги за деца от 0 до 7г. и техните родители. 70 647.40 76 145.97
Дейности по информиране и публичност: Основната цел на тази дейност е да информира обществеността за случващото се по проекта, неговите цели и мисия да достигнат до по–голяма част от заинтересованите страни. Дейността е необходима за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на дейностите на проекта. Всички проектни резултати ще са съобразени с изискванията за публичност и информация. Дейността е изцяло в синхрон с изискванията на ОП РЧР за информация и публичност. Ще бъдат осъществени инициативи, които в максимална степен, бързо, навременно и обективно да информират всички заинтересовани страни за целите, дейностите и резултатите по проекта, като провеждане на информационно събитие за информиране на обществеността за постигнатите резултати по проекта, разработване и разпространение на информационни материали, публикуване на информация за хода на проектните дейности на Интернет страницата на Кандидата, 2 радио предавания и заснемане и излъчване на видеорепортаж. Дейността ще бъде възложена на изпълнител. Ще се изготвят критерии за избор на външен изпълнител, спазвайки законовите разпоредби за възлагане. 3 528.00 3 328.00
Организация и управление на проекта: Целта на настоящата дейност е да се организира и оптимизира процеса по изпълнение на проектните дейности така, че да се постигне пълно съответствие между планиране, изпълнение и отчитане на проекта. Тази част от дейностите по проекта включва: сформиране на екип, организиране на екипни срещи, избор на изпълнител, мониторинг на дейностите по време на целия проект, както и изготвянето на месечни и окончателни отчети. При управлението на проекта ще се спазват принципи на екипност, прозрачност, оперативност, ясно формулиране на целите. Ще бъдат изготвени индивидуални задания на членовете на екипа в зависимост от спецификата на трудово – правните им отношения и ще се сключат договори. Ще се провеждат регулярни екипни срещи. Ще се съблюдава навременното и коректно подаване на отчетна информация към Договарящия орган. Дейността е необходима, за да се осигури съгласуваност, структурираност и качествена подготовка и изпълнение на планираните дейности. За нормалното протичане на дейността ще бъдат закупени необходимите канцеларски материали и консумативи. 39 756.13 36 085.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).