Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project aims at integrating unemployed people aged over 29, including permanent disabilities, registered in the Local Labour Offices at the National Employment Agency through  employment inclusion in the real sector employer/business or local government institutions by means of training tailored to the individual needs of the workplace and employment subsidies.
The project implementation will contribute to facilitate the recruitment of unemployed persons to get another chance to work, new or improved professional knowledge and skills acquired in the workplace, and the acquisition of vocational training (VT) and/or key competence (KC) (if necessary for the particular employer). The accumulation of valuable experience and opportunities for continued employment to all unemployed covered, will contribute for their successful realization of the labor market in the long run.
Achieving the objectives and results of the project will be done by implementing the following activities:
-	Informing the employers about the possibilities of the operation. Recruitment of requests from employers for hiring unemployed persons in enterprises or public institutions.
-	Determination of representatives from the target groups for inclusion in subsidized employment as well as for inclusion in the acquisition of vocational training and key competence-foreign language and/or digital competence. 
-	Trainings for VT and/or KC 4 "Digital competence" and/or KC 2 "Communication in foreign languages":
	Developing and printing vouchers for training.
	Provision of vouchers for acquiring professional qualification or KC according to the raised queries of employers.
	Realization of training with vouchers.
-	Employment of the target group for up to 12 months.Information and referral directly to vacancies for members of the target groups for whom the workplace does not require additional training. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране на работодателите за възможностите по проекта. Набиране на заявки от работодатели за наемане на безработни лица (Компонент І) и безработни лица с трайни увреждания (Компонет ІІ) в предприятия или в публични институции: За периода на изпълнение на проекта се предвижда провеждане на информационна кампания, с цел информиране на работодателите и безработните лица за възможностите, които предоставя схемата. Кампанията за информиране на работодателите ще се извършва чрез обичайните информационни канали на АЗ. Ще се извършва популяризиране на възможностите за участие в проекта на работодателите в ДБТ от наетите служители за изпълнение на дейностите по проекта. На заинтересованите лица ще се предоставят презентационни материали с информация за проекта. Териториалните поделения на Агенцията по заетостта ще информират и консултират работодателите за възможностите за включване в проекта. Участието в проекта дава възможност на работодателите да удовлетворят потребностите си от допълнителна работна сила. В рамките на дейността ще се осъществи и набиране на заявки от работодатели за наемане на лица от целевата група на конкретни работни места. В ДБТ ще се обработват заявките на работодатели за свободни работни места, на които ще бъдат наети безработните лица. 0.00 0.00
Определяне на представители на безработни лица от целевите групи за включване в субсидирана заетост, както и за включване в професионални обучения или обучения за придобиване на ключова компетентност - чужд език и/или дигитална компетентност : Изпълненото на дейността има за цел да намали периода на регистрация на безработни лица в ДБТ, чрез включването им в обучение за придобиване на професионална квалификация и/или обучение по ключови компетенции и насочване в субсидирана заетост. Безработните лица, които ще бъдат включени в дейностите по проекта ще отговарят на условията за попадане в обхвата на целевата група по проекта. По Компонент І приоритетно ще бъдат насочвани безработни лица от целевата група, които са: - с основно или по-ниско образование; - продължително безработни с регистрация в Бюрото по труда от 12 и повече месеца; - безработни на възраст над 54 г. Конкретния бенефициент по време на изпълнението на проекта ще съблюдава спазването на изискването, произлизащо от Насоките за кандидатстване, а именно минимум 50% от наетите лица при един работодател трябва да са от някоя от горепосочените приоритетни целеви групи. По компонент ІІ приоритетно ще бъдат насочване безработни лица с трайни увреждания, които са с установена степен на намалена работоспособност/вид и степен на увреждане 75 и над 75 на сто. Удостоверяването на принадлежността на лицата към обхвата на целевата група, подборът и насочването на същите към предвидените дейности по проекта, ще се извършва от наетите по дейност 5 служители, с помощта на информацията в Национална база от данни на пазара на труда и ЕСФ в Агенция по заетостта. Подборът на лицата от целевата група ще бъде извършван съвместно с работодателите, заявили работни места. При извършване на подбора на лицата ще се спазват изискванията към целевата група за участие в проекта и посочените допълнителни изисквания на работодателите. Лицата от списъка от НБД ще бъдат насочвани за среща с работодателите и след избора на подходящите лица, същите ще бъдат включени директно в субсидирана заетост или в професионални обучения или обучения за придобиване на ключови компетентности и след това в субсидирана заетост. 0.00 18 048 772.58
Провеждане на обучения за професионална квалификация и/или ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” и ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Целта на дейността е провеждане на обучения за професионална квалификация и/или ключови компетенции на представителите на целевата група. Във връзка с поставената цел се предвижда дейността да се реализира на следните етапи: - Изработване и отпечатване на ваучери за професионално обучение/ключови компетенции – предвид фактът, че ваучерът за обучение представлява ценна книга, се предвижда спазване изискванията на Наредба за условията е реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа, приета с ПМС № 289/30.11.1994 г. (посл. ДВ бр. 60 от 07.08.2015 г.). Отпечатването на ценни книги се осъществява под контрола на Министерството на финансите в специализирани печатници. Ваучерите имат определена финансова стойност, което налага използването на специален режим на изработка и набор от защити срещу евентуален опит за фалшифициране; - Предоставяне на поименни ваучери на представителите на целевата група за придобиване на професионална квалификация по професии или за ключови компетентности, съобразно набраните заявки от работодатели. Избраният подход за реализация на дейността чрез предоставяне на поименни ваучери за придобиване или повишаване на професионалната квалификация и/или ключови компетентности на лицатa от целевата група, цели постигане на гъвкавост на предоставяните обучения и съответствието им от една страна с актуалните потребности на работодателите, а от друга - с актуалните потребности на целевите групи за придобиване на нови знания и умения, в съответствие с търсенето на работна ръка на пазара на труда. Предоставянето на ваучери за обучение ще се извършва по реда на ПМС № 280 от 15 октомври 2015 година за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение на безработни и заети лица по Приоритетна ос 1 по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Ваучерът дава възможност на лицата от целевата група за личен избор и свободен достъп до обучение, което да се извърши от обучаващи институции, включени в публичен Списък на сключените споразумения с ДОб. Обученията с ваучери, ще се извършва в съответствие с приложимата нормативната уредба за провеждане на обучения по ПК и КК, чрез предоставянето на ваучери. - Реализиране на обучение срещу ваучери – след издаването на ваучерите лицата от целевите групи ще преминат съответното обучение при избрания от тях ДОб. При изпълнението на настоящата дейност ще бъде осигурен достъп на лицата от целевата група до качествено професионално обучение и/или обучение по ключови компетентности (Общуване на чужди езици”, и/или„Дигитална компетентност”). Целта е придобиване на нови или надграждане на придобити вече знания, чрез предоставяне на поименни ваучери за професионално обучение за придобиване на първа, втора и трета квалификационна степен или обучение за придобиван на част от професия (първа, втора и трета квалификационна степен) и обучения по ключови компетентности. По време на обучението ще се използват учебни програми, актуални методи на преподаване, съвременна материално-техническа база, гарантиращи получаване на качествена обучителна услуга. По подходящ начин ДОб осигуряват информация и достъп до конкретната учебна програма за всеки обучаем. По време на обученията по професионална квалификация и/или ключови компетентности на включените лица от целевата група за присъствените дни ще се изплащат стипендии за всеки присъствен учебен ден. След приключване на обученията по ПК и/или КК на всяко преминало успешно обучението лице се издава документ за завършеното обучение. В рамките на дейността се предвижда наетите служители по проекта да извършват посещения „на място” при ДОб за провежданите обучения и проследяване на учебния процес и присъствието на представителите на целевата група. 1 510 699.56 1 525 264.56
Наемане на лица от ЦГ на длъжности от обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г.- за период до 12 месеца (К І) и за период до 24 месеца (К ІІ). Информиране и насочване директно към свободни работни места за лица от целевите групи, за които работното място не изисква преминаване през обучение. : Наемане на лица от ЦГ се извършва при прилагане на националното законодателство на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011г., и включват осигуряване на субсидии за заетост, както следва: •По К І-за лицата от трите приоритетни целеви групи (безработни лица с основно или по-ниско образование; продължително безработни с регистрация в ДБТ от 12 и повече месеца; безработни на възраст над 54 г.) -до 12 месеца при покриване на 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност, за която са наети, и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО; Минимум 50% от наетите лица при един работодател трябва да са от някоя от горепосочените приоритетни целеви групи. •за останалите, наети по операцията лица:- за първи период до 6 месеца - покриване на 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност, за която са наети, и всички дължими вноски за сметка на работодателите;-за втори период от последващи до 6 месеца (пропорционално на продължителността на субсидираната заетост в първия период);-единствено разходи за покриване на всички дължими вноски за сметка на работодателите, изчислени върху 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност, за която са наети. •По К ІІ-наемането на безработни лица с трайни увреждания на пълно или непълно работно време (най-малко 4 часа) и включва осигуряване на субсидии за заетост, както следва: възнаграждения в размер на МОД при пълен работен ден и дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО. Предвдени са наставници за период от 3 месеца за лицата с трайни увреждания, наети директно на свободни работни места, които не се нуждаят от включване в обучение. Наставниците се определят от работодателя и ще предават професионалния си опит в съответствие със спецификата на фирмата. Наставниците ще отговарят за мин.1 и макс.7 души. Наставничеството е инструмент за придобиване на знания и практически умения, тъй като наставниците са с придобити трудови навици, високи нива на компетентност и професионализъм в определени области. Осигуряване на заетост на лицата по проекта гарантира постигане на високи нива на заетост, доходи и социална интеграция, подобряване на жизнения им стандарт, възможност за устойчива заетост и социално включване. Чрез изпълнение на дейността, работодателите ще наемат по трудово правоотношение одобрени от тях лица от ЦГ. В заетост могат да бъдат включени лица, след успешно завършено обучение или информирани и директно насочени към свободни работни места лица от ЦГ, за които работното място не изисква преминаване през обучение. Извършване на преценка за необходимостта от обучение или директно включване в заетост се извършва при подбора на БЛ по заявени РМ, съвместно от служители на ДБТ и работодателя на база индивидуалните характеристики на БЛ от ЦГ. Заявка от работодателите може да съдържа допълнителни изисквания към лицата. КБ съвместно с работодателите преценява възможността за директно включване в заетост. Наемане на лица от ЦГ ще се извършва от работодатели, които попадат в приложното поле на Регламент 1407/2013г. и Регламент №1408/2013 г. В сферата на публичната администрация, допустими работодатели по настоящия проект могат да бъдат само органи на изпълнителната власт съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС. Прилагането на Регламент (ЕС) №1407/2013 г. и/или Регламент (ЕС) №1408/2013 г. се отнася за работодатели от реалния сектор и за общински предприятия. Наетите по дейност 5 експерти ще следят за прилагане на правилата за предоставяне и администриране на минимална помощ в съответствие с Регламент (ЕС) №1407/2013 г. и Регламент (ЕС) №1408/2013 г., относно приложното поле, кумулиране на помощта, критерии за „едно и също“ предприятие, сконтиране на помощта, изчисляване на помощта в случай на сливания или придобивания и в случаите, когато дадено предприятие се разделя на две или повече отделни предприятия, за възстановяване на неправомерно получена помощ и др. 200 405 670.16 182 687 838.39
Наемане на лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за постигане на поставените цели.: Съгласно т. 3.3. „Критерии за допустими разходи: разходи, които се признават при отпускане на безвъзмездна финансова помощ чрез системен проект”, от Насоките за кандидатстване по процедура „Обучения и заетост” е определено, че са допустими разходи по проекта за физически лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за тяхната подготовка и осъществяване. Разходите са за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство. В тази връзка по дейността се предвижда наемането на най-малко 150 лица, (общо вътрешни и външни за Агенция по заетостта), пряко ангажирани с подготовката, осъществяването и изпълнението на финансираните дейности по проекта. С цел спазване на изискванията определени в Насоките за кандидатстване се уточнява/разяснява, че гореописаните разходи нямат характер на „непреки разходи”, респективно не са присъщи разходи за „организация и управление“, свързани с възнагражденията на персонала по администриране и управление на проект - ръководител на проект, координатор и др. Наетите лица пряко ангажирани с подготовката, осъществяването и изпълнението на финансираните дейности по проекта ще извършват дейностите по информиране на работодателите, приемане на заявки за свободни работни места за включване в субсидирана заетост и обучения; приемане на заявления от безработни лица за участие в проектните дейности; извършване на оценка на допустимост на лицата от целевата група; професионално информиране и консултиране на лица от целевата група за включване в проекта; извършване на подбор и насочване на лица, съгласно изискванията на работодателя за съответното работно място; създаване на необходимата организация и подпомагане на процеса при подписване на договори за осигуряване на заетост с работодателите; въвеждане на информация в бази данни и информационни системи (в т. ч. Национална база от данни на пазара на труда и ЕСФ); предоставяне на ваучери за обучение; поддържане и актуализиране на информацията в публичния регистър за лица, получили ваучери за обучение, осъществяване на технически дейности по обработка на отчетни документи на ДОб; участие в дейности за популяризиране предоставяните възможности за участие на целевите групи и работодатели по проекта. По дейността се предвижда, да бъдат закупени и материали и консумативи, които ще обезпечат работата на наетите лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за постигане на поставените цели. 7 436 362.44 7 710 218.70
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризация на дейностите по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В рамките на дейността се предвижда прилагането на следните мерки: - Изработване и поставяне на информационни плакати. - Изработване и разпространение на рекламни материали; - Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на АЗ. 170 520.00 170 520.00
Организация и управление на проекта: С цел успешно изпълнение на проекта се сформира екип за организация и управление, като членовете на екипа ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с УО, договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от ръководител и служители на КБ от централна администрация и териториалните поделения на Агенцията по заетостта, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще изпълнява следните задачи: - изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; - поддържане на адекватна информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта; - изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности; - извършване на мониторинг и осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности; - подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществява контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици; - своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др) по изпълнението на проекта, и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган и други заинтересовани страни. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, ЕУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа, с цел да се проследява цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи действия. Служители от екипа по проекта ще извършват регулярни проверки във връзка с изпълнението на проектните дейности. Проверките се извършват, както следва: 1 Проверки на правомерността на изразходваните средства за обучението и заетостта за представителите на целевата група; изготвените справки, анализи и доклади от ДБТ и ДРСЗ. Проверките се извършват от служителите с място на работа ДБТ, ДРСЗ и ЦА на АЗ. 2. Проверки на място при Доставчика на обучение или работодателя, за потвърждаване изпълнението на поетите ангажименти, свързани с обучението и субсидираната заетост на представителите на целевата група и допустимостта на разходите свързани с тях. Условията и периодичността на проверките се регламентират в Ръководството за работа на КБ по схема „Обучения и заетост”. За резултата от всяка извършена проверка членовете на екипа по проекта попълват Протокол за извършената проверка. При установяване неизпълнение на договорените с Доставчика на услуга, работодателя условия, ДБТ/ДРСЗ незабавно писмено уведомява Изпълнителния директор на АЗ и ръководителя на проекта, с цел предприемане на съответните действия. 205 221.33 186 914.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).