Подготвителни дейности по предложението за изпълнение на инвестиция: Съобразно изискването за степен на проектна готовност, набор от предварителни дейности са предвидени и изпълнени от страна на Община Враца и крайните получатели, с оглед набавяне на необходимата техническа документация, както следва:
1. Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
2. Изготвяне на обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството;
3. Изготвяне на архитектурно заснемане на сградата, обект на интервенция;
4. Заявление за участие;
5. Документи, свързани с проведените общи събрания за създаване на Сдружение на собствениците или други документи свързани с вземане на решения от страна на етажната собственост;
6. Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС.
7. Изготвяне на обобщена КСС по окрупнени показатели, подготвена от водещия партньор Община Враца. |
35 239.74
|
0.00
|
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор: Предвижда се изпълнението на услуга по изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор от лицензирана фирма, съгласно чл. 168 ал. 2 от Закона за устройство на територията.
След изготвянето на инвестиционния проект на фаза "техническа" ще бъде извършена по съответния законов ред оценка на съответствието му съгласно ЗУТ.
По време на цялостното изпълнение на строително-монтажните работи ще бъде упражняван строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ.
Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП.
Обхватът на договора за строителен надзор включва:
- извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад
- упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация;
- изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
- заверяване на екзекутивна документация;
- изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР;
- контролиране цялостния строителен процес;
- отговорност за качеството на използваните материали;
- изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта;
Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на „Национален план за възстановяване и устойчивост на Република България (НПВУ)“ и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. |
28 973.40
|
0.00
|
Инженеринг - изготвяне на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва:
1. Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект“, на база на предписаните мерки за енергийна ефективност от обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 3 от ЗУТ и на технически паспорт на сградата.
2. Упражняване на авторски надзор.
3. Изпълнение на строително-монтажни работи.
Разработването на инвестиционен проект ще бъде изпълнено в съответствие с всички съответни законодателни актове и спецификата на сградата. Обхватът и съдържанието на инвестиционно проектиране ще бъдат в съответствие с Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Разработеният инвестиционен проект ще изясни конкретното решение за проектиране до степен, даваща възможност за цялостно изпълнение на предвидените видове строително-монтажни работи.
СМР за енергийна ефективност, предписани в обследването за ЕЕ:
Мярка 1: Топлоизолация на фасадни стени – Предвижда се полагане на външна топлинна изолация от система за топлоизолиране с EPS с дебелина 120 mm. и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,034 W/mK.
Мярка 2: Топлоизолация на покрив – предвижда се полагане на XPS с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,031 W/mK по покрива на сградата. За стените на подпокривното пространство в контакт с външен въздух от система за топлоизолиране с EPS с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,034 W/mK. Предвижда се полагане на вата с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,035 W/mK по тавана на остъклената тераса.
Мярка 3: Топлоизолиране на пода: Предвижда се поставяне на каменна вата с дебелина 100 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,035 W/m2K по таван на неотопляем сутерен за под тип 1. Предвижда се поставяне на външна топлинна изолация от XPS с дебелина 100 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,031 W/m2K и измазване с мозаечна мазилка за под тип 1 (цокъл) и за външни стени на неотопляемото пространство. Предвижда се поставяне на външна топлинна изолация от XPS с дебелина 120 mm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,031 W/m2K и измазване с минерална мазилка за под тип 2 (еркер).
Мярка 4: Смяна на дограма – Предвижда се подмяна на старата дървена дограма, част от съществуващата амортизирана PVC
дограма и метални единични прозорци със система от PVC профил и троен стъклопакет с коефициент на топлопреминаване U ≤ 1,10 W/m2K. Предвижда се демонтаж на съществуващата дървена дограма на сутерена и доставка и монтаж на нова PVC дограма с двоен стъклопакет;
Мярка 5: Смяна на осветителни тела в стълбищната клетка – предвижда се демонтиране на осветителните тела в стълбищните клетки и етажните площадки. На мястото на старите осветителни тела ще се монтират нови осветителни тела с LED източник на светлина и сензор за движение и осветеност.
Съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност:
Освежаване на стълбищната клетка, вкл. частично възстановяване на стените и тавана – частично шпакловане и боядисване на стълбището за поправка на разкъртвания и придобиване на добър външен вид;
Изкърпване и шпакловане вътрешно рамки около прозорци и врати, трикратно боядисване вътрешно рамки врати и прозорци в следствие монтажа на новата дограма;
Ремонт на покрива – за да се гарантира целостта и устойчивостта на топлоизолацията по покрива и фасадите се предвижда ремонт на покрива – нова хидроизолация, циментова замазка, ламаринени работи по бордове и обшивки, вкл. водоотвеждане.
СМР, които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата:
Нова мълниезащита;
Подмяна или възстановяване на парапетите на терасите. Възстановяване на разрушените части по тераси и укрепване с цел безопастност за преминаващи около сградата.
Осигуряване на достъпна архитектурна среда до входа на жилищната сграда. |
1 703 838.06
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: За успешното приключване на строително-монтажните дейности от ключово значение е издаването на необходимите разрешителни и въвеждането на обекта в експлоатация. За целта са необходими действия, които са специфични, изискват време, внимание и ресурс (човешки и финансов). В рамките на дейности ще бъдат извършени всички необходими административни дейности, свързани с въвеждане в експлоатация.
Разходите за въвеждане на обекта в експлоатация са съобразени с максимално допустимите стойности, описани в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура.
Административни разходи свързани с въвеждане в експлоатация - 4 042,80 лева с вкл. ДДС |
4 042.80
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор : Дейността предвижда изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на проекта. |
6 738.00
|
0.00
|
Организация и администриране, публичност и информация: Дейността по организация и администриране има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на ПИИ, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление.
Екипът ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки.
За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за администриране на проекта (ЕАП) ще има следните задължения:
-упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Водещият партньор – Община Враца;
-предава информация от Водещият партньор – Община Враца за СНД;
-организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП;
-контролира под-договарянето;
-контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на изпълнителите;
-организира и координира дейностите по публичност и информация;
-повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности;
-контролира първичните счетоводни документи;
-следи за спазване на установените срокове;
-следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта;
-комуникира със заинтересовани страни;
-съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта.
В хода на изпълнение на ПИИ ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора.
Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности.
В съответствие с изискванията на Процедурата, Водещият партньор – Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕАП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.
Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най- голям брой заинтересовани страни.
На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС.
Разходи за възнаграждения на екипа за администриране на предложението - 28 447,20 лева, включително дължимите осигурителни вноски.
Разходи за публичност и информация - 1 200 лева с вкл. ДДС. |
29 647.20
|
0.00
|
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори.
Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по реда на ЗОП. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители.
В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности:
1) Инженеринг - изготвяне на инвестиционен проект, във фаза технически проект, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи;
2) Упражняване на строителен надзор;
3) Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор;
4) Информация и публичност по проекта.
|
0.00
|
0.00
|