Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal plans to provide care in a home environment for no less than 29 persons with disabilities and elderly people, unable to care for themselves. The service will be provided on the territory of the entire municipality, as a supplement to the currently provided social services in the community. The project proposal builds on and continues the implemented integrated health and social services under the "Patronage care +" procedure, by implementing the following activities:
1. Provision of hourly mobile integrated health and social services at homes and psychological support for elderly people unable to care for themselves and persons with disabilities.
2. Delivery of food, food products and essential products, as well as providing transport for the personnel providing the services from/to the homes of the individuals, payment of household bills, requesting and receiving urgent administrative and household services (with funds from consumers).
3. Provision of information regarding prevention and prophylaxis of health and socially significant diseases;
4. Providing supervision and training to employees providing hourly mobile integrated health and social services in a home environment.
With the implementation of the project, support will be provided at home to the most care-dependent elderly and disabled persons from the municipality, who experience difficulties in self-care, the use of health and other public services, provision of food, goods and essential items, including medications.
The integrated health and social services will be provided for a period of 18 months, with the project expected to start one month earlier as a preparatory period related to the selection and recruitment of service users and staff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на грижа в домашна среда: Дейността осигурява предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги (ИЗСУ) на територията на всички населени места от общината, в които има нуждаещи се лица от целевите групи, за период от 18 месеца. Възрастните в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания ще бъдат подкрепени чрез следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни ИЗСУ по домовете и психологическа подкрепа; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни ИЗСУ в домашна среда. Предвижда се проекта да стартира един месец по-рано като подготвителен период, свързан с подбор и наемане на потребители и персонал на услугите. Подготвителните дейности ще бъдат извършени от екипа на проекта и координатор на услугите /1 щ. бр./, който ще бъде назначен през първия месец от реализиране на дейността. За целта ще бъдат разпространени инф. материали за услугата, обявяване на свободните позиции по проекта, консултиране на гражданите на общината за възможностите за ползване на ИЗСУ, прием на заявления на желаещи да получат подкрепа. Ще бъдат разработени вътрешните документи за функциониране на услугите. За предоставяне на грижа в домашна среда е предвидено назначаване на следния персонал: 5 щ. бр. на длъжност "домашен помощник", 0,25 щ. бр. на длъжност "медицинска сестра", 1,125 щ бр. шофьор- 3 броя на 3 часа назначени. Числеността и квалификацията на предвидения за наемане персонал са съобразени с капацитета почасовото предоставяне на ИЗСУ, отдалечеността на населените места, кварталите и махалите, както и с необходимостта от осигуряване на качествена грижа за лицата с увреждания и възрастните в невъзможност за самообслужване. Съобразявайки се с потребностите на потребителите, въз основа на индивидуалните оценки и с цел по-високо качество на предоставяните услуги, при необходимост ще бъде нает допълнителен персонал за осигуряване на грижа в домашна среда, в рамките на предвидените средства за персонал. ИЗСУ ще бъдат допълнени с предоставяне на психологическа подкрепа, информиране и консултиране за превенция и профилактика на социално значими заболявания, а при необходимост ще бъде осигурявано съдействие за консултация със специалисти. Персонала, осигуряващ грижа за потребителите ще бъде подкрепен чрез извършване на регулярна супервизия. При назначаването му ще бъде извършено въвеждащо обучение, а последствие при предоставяне на услугата - последващи надграждащи и подкрепящи обучения. Населението на общината живее в административния център гр. Априлци - в четири квартала, отдалечени един от друг и още три населени места, отдалечени от града. Това затруднява достъпа до аптека, магазини, здравни и други публични услуги, тъй като няма редовен градски и междуселищен обществен транспорт. На територията на общината има и махали, в които възрастни хора живеят изолирано. Услугите, които ще се предоставят ще бъдат мобилни, като ще бъдат използвани транспортни средства на общината. Включването на потребители в услугата ще е въз основа на изготвена от координатора индивидуална оценка на потребностите и определена необходимост от вида на грижата, периодичност и интензитет на предоставяне. Заложените средства за възнаграждения на персонала са в съответствие с Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Планираните средства за изпълнение на дейността са съобразени и обвързани с планирания капацитет услугите и мобилното им предоставяне. 239 019.02 98 958.30

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).