Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal provides for a major renovation of a municipal property building, which will be the new base for the Center for the Children on the Street.The project is part of the Investment Program of the Municipality of Razgrad and is implemented within the investment priority "Social Infrastructure", a group of activities "Social Infrastructure". 
The center will be located on the second floor of a building with ID №61710.504.122.2 with surface of 398 sq.m (called Block A) and second floor of a building with wit ID 61710.504.122.3 with surface of 2017 sq.m. (called Block B), which will be functionally connected keeping the entrance in Block B, and to Block A, a new entrance is foreseen through a pasarelle accessible for people with disabilities. The building is located in Orel Residential district.
The Center has a capacity of 15 individuals, as spaces, zones and surroundings are foreseen with the respective equipment, necessary for the full functionning of the center and in order to create comfortable, cozy and aesthetic environment for the children.
Block A will accommodate a reception room, offices and staff rooms, a personal belongings room, a sanatorium and a laundry room, a bathroom for the staff, a workshop for the interests, a games physical activities room. Block B will accommodate two activity halls, a living room (a common room for group activities), a canteen with a toilet, sanitary units and bathrooms for the children. In order to ensure the intended functional solution, it is planned to remove all internal partition walls, El. and plumbing installations.
Between the two blocks, a staircase should be designed and a lift platform installed to ensure the mobility of children with disabilities. All walls will be heat-insulated and the roof will be heat and waterproof according to the energy efficiency measures

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и вътрешен мониторинг: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екип за управление на проекта: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Координатор СМР; - Юрист; - Технически секретар. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще е съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за реализацията на договора за изпълнение на проекта (ДБФП); - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обектите, включени в проекта; - поддържане на комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението, лесното архивиране и проследяване на документацията по проекта; 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиран и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателни протоколи и оформяне на плащане. 16 236.06 13 402.41
Изпълнение на строително-монтажни работи чрез инженеринг: С цел функциониране на Центъра за работа с деца на улицата е необходимо сградата, предназначена за целта, да претърпи основен ремонт и да бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Центърът за работа с деца на улицата ще се разположи на втори етаж от сграда в рамките на два блока, които с проекта ще бъдат свръзани функционално. Ще бъде запазен входът в единия блок, а към втория ще се проектира нов вход от юг чрез пасарела, който ще бъде достъпен за хора с увреждания. Центърът е с капацитет 15 потребителя, като са предвидени всички помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълниценното функциониране на обекта и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели. Сградата и околните пространства отговарят на изискванията на Наредба 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и други нормативни актове, свързани със строителство и благоустройство на територията. Функционалното решение предвижда следното разпределение на помещенията: Блок А - помещение за първоначален прием със санитарно помещение и пералня; кабинети и помещения за персонала (директор, психолог, възпитател, касиер, социален работник, лекар и домакин); помещение за лични вещи, санитари и перално; санитарен възел за персонала; ателиета по интереси (музикално, художествено, кюмпютърно); салон за игра и физически занимания. Блок Б - два броя занимални, дневна, столова с разливочна, санитарни възли и бани за пребиваващите деца. За да се осигури предвиденото функционално решение, следва да се премахнат всички вътрешни преградни зидове, Ел инсталация и ВиК инсталация. Приложеното към документацията функционално решение е примерно и препоръчително, но може да бъде променено частично с оглед постигане на по-икономично решение, улесняване на достъпа до отделни помещения и др. Новопроектираният подход (пасарела) се предвижда да бъде изграден от масивна стоманобетонова конструкция. Предвижда се топлоизолация на външните стени и топло и хидро изолация на тавана. Ще бъдат подменени фасадните прозорци. Фасадите ще бъдат изпълнени с подходяща мазилка, а вътрешните стени - съобразно предназначението (тавани с латекс, стените на сервизните помещения следва да бъдат с фаянс до тавана), подовете ще бъдат изпълнени съобразно предназначението (стълбища, тераси, коридори, площадки, столова с разливочна - с гранитогрес, а дневна, кабинети, занимални, ателиета по интереси, салон за игри - с хетерогенни PVC настилки. В стойността на тази дейност са включени разходите за енергийни обследвания и технически паспорт (6 237.60 лв. с ДДС) и подготовка на техническа документация (2 736.00 лв. с ДДС). 700 532.00 894 611.53
Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад. 30 000.00 13 320.00
Мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Разград. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (местни, регионални и национални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Разград; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 6 468.00 5 616.00
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от избран по реда на Закона за обществените поръчки изпълнител, съобразно заложената стойност в бюджета. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 7 803.27 9 363.60
Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра за работа с деца на улицата, съгласно приложената към проектното предложение остойностена техническа спецификация. Предвид естеството на социалната услуга, която ще бъде разкрита, бенефициентът е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, необходими за нормалното функциониране на Центъра. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Кухненско обзавеждане, оборудване и кухненски инвентар; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения, включително трепезария, дневни, складови помещения; - Обурдване, обзавеждане и аксесоари за санитарни възли; - Щори, завеси, пердета, килими и др. - Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала; - Оборудване и обзавеждане на залите за занимания по интереси; - Специализирано оборудване за хора със затруднена мобилност. 57 522.00 53 399.07

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).