Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от Общината за ползване на социални услуги.: В рамките на дейността ще бъдат наети 19 служители за изпълнение задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, от които: 10 (десет) младши експерти „Социални услуги“ и 1 (един) ръководител на фронт-офис, които ще бъдат новонаети лица, и 8 (осем) настоящи служители от общинската администрация на длъжност главен експерт „Социално консултиране и насочване“.
С назначаване на персонала ще се проведе въвеждащо обучение, чиято основна цел е да запознае служителите с отговорностите им по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. В обучението ще бъдат включени 19-те служители, наети за изпълнение на дейностите по проекта. В рамките на 24-те месеца за изпълнение на проекта ще се проведат две надграждащи обучения на теми, свързани със задълженията на общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги.
В изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат включени и 120 ръководители и служители от социални и здравно-социални услуги и районните администрации, които участват в изпълнението на правомощията на общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Те ще бъдат включени в 1 брой специфично обучение и 1 брой надграждащо обучение, касаещи отговорностите и задълженията на Общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги.
Наетите 19 служители ще бъдат включени в индивидуални и групови супервизии. Планират се до 4 индивидуални супервизии за 24 месеца на един служител и включване в до 4 групови супервизии за 24 месеца (в групи до 10 служители). Целта на обученията и супервизиите е да се повишат компетенциите на служителите и да се постигне по-ефективно и качествено предоставяне на услуги. |
790 940.00
|
117 224.16
|
Създаване на функциониращ фронт-офис, подкрепа при анализиране и планиране на потребностите от социални услуги на територията на община Варна и провеждане на разяснително-информационни кампании. : В рамките на тази дейност са обединени четири поддейности, необходими за постигане на целите на проекта:
Поддейност 1: Извършване на текущ ремонт, обзавеждане и оборудване за създаване на функциониращ фронт-офис и обособяване на работни места в 5-те районни администрации и в сградата на Община Варна. За създаване на фронт-офис ще бъде извършен текущ ремонт на общински помещения, част от 1-ви етаж на адрес: гр. Варна, ул. „Г. С. Раковски“ №62, съгласно АЧОС № 3744/22.03.2006г. Сградата се намира в централната част на града, на комуникативно място, в близост до Община Варна. В две помещения, с фоайе и санитарни помещения ще се извърши ремонт, изцяло попадащ в обхвата на текущия ремонт. Ремонтните дейности в двете помещения, фоайе и коридор ще се изразяват в цялостна подмяна на подови настилки, боядисване на стени и тавани, подмяна на осветителните тела, неотговарящи на нормативните изисквания, подмяна на всички интериорни врати, включително разширяване на отвори за осигуряване на достъп за инвалидни колички, подмяна на ел. ключове и контакти и частична подмяна на компрометирана дограма. Ще се извърши и цялостен ремонт на санитарните помещения, едно от които за хора с увреждания, в това число подмяна на тръби за отстраняване на течове, подмяна на фаянс, теракот и хигиенно-санитарното оборудване; подмяна на осветителни тела, ел. ключове и врати.
В рамките на дейността ще бъде закупено и обзавеждане и оборудване за обособяване на работни места за 11 новоназначени служители по проекта. За всички служители във фронт-офиса - 5 щатни бройки, за служителите в 5-те районни администрации с по един служител и за един служител в сградата на Община Варна ще се закупят бюра, офис столове, шкафове за документи, компютърна и периферна техника (мултифункционални устройства – принтер, копир и скенер), телефонни апарати, маси, посетителски столове и вертикални щори за всички прозорци. Ще се закупят и климатици за фронт-офиса. За служителите, които към момента на стартиране на проекта са част от общинската администрация или са служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги и имат обособени работни места, няма да се закупува ново обзавеждане и оборудване. Предвиждат се и разходи за материали, канцеларски и офис-консумативи, мобилни и фиксирани услуги, интернет за обезпечаване на работата на всички служители и режийни разходи (ток и вода) единствено за помещенията на фронт-офиса.
Поддейност 2: Дейности, свързани с планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството. Дейността, свързана с планиране, анализиране и разработване на програми за развитие на качеството, ще се изпълнява изцяло от служители на Общината. Служителите от общинската администрация ще изготвят планове, анализи и ще съдействат в разработване на програми за развитие на качеството, съвместно с екипите на социалните услуги. Ще съдействат и в разработване на планове за организация на предоставянето на социални услуги в зависимост от възрастта на потребителите, специфичните потребности на потребителите или начина на управление на услугата.
Поддейност 3: Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги.
Към Община Варна функционира Съвет по въпросите на социалните услуги, чиито функции и състав са приети с Решение на Общински съвет-Варна. Заседанията на Съвета се осъществяват в сградата на Община Варна, организират се от общинската администрация, която осигурява и техническото и материално обезпечаване на заседанията. |
316 376.00
|
46 889.66
|
Продължение на Дейност 2 - Създаване на функциониращ фронт-офис, подкрепа при анализиране и планиране на потребностите от социални услуги на територията на община Варна и провеждане на разяснително-информационни кампании. : Поддейност 4: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хора с увреждания.
В рамките на Поддейност 4 услугите ще бъдат възложени на външен изпълнител. Те включват: изработка на информационни материали (диплянки, брошури, флаери) за разпространение сред потенциални потребители, за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, публикации в медиите (електронни и печатни), както и информираност на обществото за програми и проекти и начина на кандидатстване по тях за изграждане на достъпна среда и лична мобилност за хора с трайни увреждания. |
0.00
|
0.00
|