Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип от експерти за организация и управление на проекта (ЕОУП). Основната цел е да се постигне максимално ефективно управление на проекта, прозрачно разходване на средствата, добра отчетност, както и да се координира постигането на целите, заложени в проекта. Добрата организация и компетентно управление са предпоставки за успешното изпълнение на проекта - осъществяване на всички предвидени дейности и постигане на заложените индикатори. Сформираният екип ще притежава необходимия опит и квалификация и ще осъществява дейности през целия проектен период. Неговите отговорности ще бъдат да планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности по проекта, като с това ще се гарантират оптимизираното използване на проектните ресурси, постигането на ефективна координация и комуникация с избраните изпълнители на проектните дейности, както и прозрачност и добра отчетност при изпълнението на проекта. Екипът включва членове, заемащи следните позиции:
- Ръководител на проекта;
- Юрист на проекта;
- Счетоводител на проекта;
- Координатор на проекта;
- Експерт СМР на проекта.
Екипът ще провежда регулярни работни срещи, чрез които ще се проследява процеса на реализация на проекта и ще се отчитат извършените дейности, както и ще се планират предстоящи такива. За проведените срещи ще се изготвят протоколи и присъствени списъци. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за разпределението на задачите и отговорностите на членовете на екипа и ефективната комуникация между тях. Ще бъдат изготвяни междинни технически и финансови отчети за напредъка на проекта, както и финален технически и финансов отчет след приключване на дейностите.
Общият размер на финансовите средства, необходими за изпълнение на дейността, включително и осигурителните вноски е в размер на 60 000,00 лв., които ще бъдат осигурени чрез финансов инструмент.
Разпределение на средствата за дейността се разпределя както следва:
1. Ръководител на проекта - 16 152,00 лв. Възнаграждението е предвидено за целия период на изпълнение на проекта;
2. Юрист на проекта - 8 232,00 лв. Възнаграждението е предвидено за целия период на изпълнение на проекта;
3. Счетоводител на проекта - 12 768,00 лв. Възнаграждението е предвидено за целия период на изпълнение на проекта;
4. Експерт СМР на проекта - 11 256,00 лв. Възнаграждението е предвидено за целия период на изпълнение на проекта;
5. Координатор на проекта - 11 592,00 лв. Възнаграждението е предвидено за целия период на изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Важно условие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на процедури по възлагане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се подготвят тръжните документации, ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители на заложените по настоящото проектно предложение дейности, за които се изискват специфични компетенции и ще бъдат сключени договори с избраните изпълнители. За целта ще бъде изготвен график за провеждане на процедурите за възлагане на обществените поръчки. Процедурите ще бъдат проведени при стриктно спазване на принципите на равнопоставеност, свободна и лоялна конкуренция, прозрачност и недопускане на дискриминация, съгласно разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. Юристът, член на ЕОУП, ще изготви тръжните документации за провеждане на процедурите, обявленията за обществената поръчка, решенията за откриване на обществена поръчка и проектите на договорите. Също така, ще организира своевременното изпращане на необходимите документи, в зависимост от вида на процедурата, в „Официален вестник” на Европейския съюз, в Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача.
В процеса на изпълнение на проекта се предвижда подготвянето и провеждането на следните процедури за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП:
1. Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране, строително-монтажни работи, ведно с авторски надзор, доставка и монтаж на оборудване;
2. За възлагане на поръчката за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и за упражняване на строителен надзор по време на строителството ще се ползва правото на "вътрешно възлагане (in house)", съгласно чл. 14, ал. 1, т. 5 от ЗОП, на фирма Благоевград Инвест 2016 ЕООД, която е със 100 % общинско участие;
3. Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за избор на изпълнител за осигуряване на мерки за информация, публичност и визуализация на проекта по две обособени позиции;
4. Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за избор на изпълнител за осъществяване на одит по време на изпълнението на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Инженеринг - проектиране, строително-монтажни работи, ведно с авторски надзор, доставка и монтаж на оборудване: Дейността предвижда изпълнение на инженеринг - проектиране, строително-монтажни работи, ведно с авторски надзор, доставка и монтаж на оборудване.Тя включва следните направления:
-Дейности, свързани с изработването на инвестиционни проекти от екип от правоспособни проектанти, включващи: извършването на необходимите проучвателни работи и изготвяне на инвестиционни проекти, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и Наредба №4 от 1 юли 2009г.
-Дейности, свързани с изпълнението на авторски надзор по време на извършване на строително - монтажните работи на обекта и т.н.;
-Дейности, които са свързани с изпълнението на строително-монтажните работи на строежа: строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от изпълнителя и утвърдени от Възложителя инвестиционни проекти за строежа.
Сградата, обект на интервенция се състои от 17 самостоятелни обекти, като за ползване от Народно читалище Н. Й. Вапцаров 1866 - Благоевград са самостоятелни обекти с идентификатори 04279.613.158.3.3, 04279.613.158.3.5, 04279.613.158.4.2, 04279.613.158.4.4, 04279.613.158.4.5, 04279.613.158.4.10. За ползване от Камерна опера са самостоятелни обекти с идентификатори 04279.613.158.3.2, 04279.613.158.3.4, 04279.613.158.4.3, 04279.613.158.4.9. Съответно помещенията за общо ползване са самостоятелни обекти с идентификатори 04279.613.158.3.6, 04279.613.158.4.1, 04279.613.158.4.6,04279.613.158.4.7, 04279.613.158.4.8, 04279.613.158.4.11.
Всички обекти в сградата са предмет на интервенция по настоящия проект с изключение на самостоятелен обект с идентификатор 04279.613.158.3.1 с площ от 269,50 кв.м., с предназначение търговска дейност и мазе на кота - 4,35 с обща застроена площ 805,22 кв.м. На този етап технически е невъзможно да се определи конкретно върху кои помещения ще се извършват интервенции само с БФП, тъй като Община Благоевград не разполага с изготвена подробна количествено-стойностна сметка за СМР за обекта.
- Доставка и монтаж на необходимото оборудване за обекта на интервенция по проекта. Оборудването по настоящия проект изисква проектиране и изграждане на специфични инсталации с определени параметри за правилната му експлоатация.
За обекта е изготвено обследване за енергийна ефективност и за установяване на техническите характеристики и е съставен технически паспорт. Инвестиционните проекти следва да съдържат мерките, предписани в енергийното обследване, както и СМР, описани в техническото обследване, а по отношение на оборудването за обекта към проектното предложение е приложена техническа спецификация. Изпълнението на СМР ще се осъществява при пълно спазване на изготвените и одобрени инвестиционни проекти чрез извършване на авторски надзор съобразно изискванията на ЗУТ, за което ще бъде отговорен екипът от проектанти по отделните части. Осъществяването на авторския надзор ще гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на всички правила и норми, както и подготовка на строителната документация за въвеждане на обекта в експлоатация.
Общият размер на финансовите средства за проектната дейност е в размер на 2 295 486,49 лв. без ДДС, които ще бъдат осигурени чрез комбинирано финансиране - БФП в размер на 1 375 064,57 лв. без ДДС (СМР), финансов инструмент в размер на 834 291,67лв. без ДДС (СМР, авторски надзор и оборудване) и собствено финансиране 30 000,00 лв. без ДДС за проектиране и 56 130,25 без ДДС за СМР. |
1 375 064.57
|
1 291 196.93
|
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по време на строителството: След изготвянето на инвестиционните проекти от изпълнителя на инженеринга е необходимо лицензиран консултант да изготви комплексен доклад за оценка на съответствието с инвестиционните проекти съгласно чл. 142, ал. 6 от ЗУТ и доклад, с който се прави заключение, че съответните инвестиционни проекти отговарят на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ. След одобрението на доклада по реда на чл. 145 от ЗУТ, Главният архитект на Община Благоевград ще издаде разрешение за строеж.
Съгласно разпоредбите на националното законодателство, при изпълнението на строителни и ремонтни дейности се изисква осъществяване на независим строителен надзор, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, чрез който се гарантира качественото изпълнение на извършваните дейности, съобразно одобрените инвестиционни проекти. Контролът е важен за постигане на целите на проекта.
Предвидената за обновяване сграда представлява строеж трета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в", т. 4, буква „б” от ЗУТ и чл. 8, ал. 2, т. 3 от Наредба № 1 от 30.07.2003 г. на МРРБ за номенклатурата на видовете строежи, и на основание чл. 168, ал. 2 от ЗУТ строителният надзор, е необходимо да бъде осъществен от лицензиран консултант.
Изпълнителят на услугата ще бъде отговорен за проследяването и изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора върху предвидените строително-монтажи работи, като ще извършва следните дейности:
- Контрол върху законосъобразното започване на строежа и целия строителен процес до въвеждане на обекта в експлоатация;
- Контрол на количествата, качеството на извършваните строително-монтажни работи и съответствието на влаганите материали, вкл. и на доставеното и монтирано оборудване;
- Отчитане хода на изпълнение на строежа и на извършените СМР и доставки съобразно одобрените проекти и приетите графици;
- Осъществяване контрол върху спазването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- Изготвяне на окончателен доклад за осъществения строителен надзор по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ;
- Изготвяне, съответно актуализиране на техническия паспорт на сградата;
- Упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на евентуално проявени дефекти през гаранционни срокове;
- Подготвяне на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация съгласно ЗУТ.
Изпълнителят ще подписва необходимите актове и протоколи по време на извършване на строително-монтажните работи в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ и ще изпълнява всички задължителни дейности съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на писмени становища от специализираните контролни органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация, лицето, упражняващо независим строителен надзор, ще представи окончателен доклад на Община Благоевград, в качеството й на възложител. На основание чл. 177 от ЗУТ, ДНСК ще издаде Разрешение за ползване.
Общият размер на финансовите средства, необходими за изпълнение на дейността по изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по време на строителството, е в размер на 45 000,00 лв. без ДДС и 54 000,00 лв. с ДДС, които ще бъдат осигурени чрез финансов инструмент. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на мерки за информация, публичност и визуализация на проекта: Предвидените в тази дейност мерки за информация, публичност и визуализация на проекта изцяло ще кореспондират с утвърдения Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Чрез популяризиране на проектните дейности, широката общественост, в това число заинтерсованите страни и представители на целевите групи, ще бъдат запознати с приноса и подкрепата на Европейския съюз (ЕС) и Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР).
Дейностите, свързани с осигуряването на публичност и информация целят постигане на прозрачност на полученото финансиране и предоставяне на информацията относно целите и дейностите по проекта. Планираните мерки за информация и публичност ще популяризират съфинансирането на проекта от ЕС чрез ЕФРР.
В рамките на настоящия проект са планирани следните мерки:
- Организиране и провеждане на два броя пресконференции - встъпителна пресконференция при стартирането на проекта и заключителна пресконференция, на която ще бъдат оповестени крайните резултати от реализирането на проекта;
- Организиране и провеждане на два броя официални церемонии - церемония "Първа копка" за оповестяване стартирането на СМР и церемония "Откриване на обекта" при приключване на дейнсотите по СМР и оборудване;
- Изработване, монтаж и демонтаж на един брой временен билборд с информация за проекта с размери 4х3 м, поставен на видно за обществеността място в близост до сградата на Камерна опера и НЧ "Н. Й. Вапцаров - 1866" - Благоевград;
- Изработване и монтаж на един брой постоянна информационна табела с информация за приноса и подкрепата на ЕС и ЕФРР с минимални размери 50х70 см, която ще бъде монтирана в близост до един от входовете на сградата;
- Изработване на един брой информационен банер (с калъф и стойка);
- Изработване на 10 броя плакати;
- Изработване на 200 бр. информационни брошури;
- Изработване на 300 бр. информационни стикери;
- Доставка на 200 бр. USB флаш памет;
- Изработване и доставяне на 200 бр. стъклени фигури с визуализирана сградата на Камерна опера и НЧ "Н. Й. Вапцаров - 1866" - Благоевград;
- Доставка на 200 бр. тениски;
- Доставка на 200 бр. шапки с козирка;
- Публикуване на 2 бр. прессъобщения в регионални медии;
В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 Община Благоевград ще публикува на интернет и фейсбук страниците си информация за хода на изпълнение и напредъка по проекта.
Общият размер на финансовите средства, необходими за изпълнение на дейността е в размер на 15 000,00 лв. без ДДС или 18 000,00 лв. с ДДС, които ще бъдат осигурени чрез финансов инструмент. |
0.00
|
0.00
|
Извършване на независим финансов одит: Основната цел на дейността е да се осъществяване на одиторска проверка, относно отчетените от Община Благоевград разходи по проекта, че са действително извършени, законосъобразни, целесъобразни и допустими съгласно Насоките за кандидатстване по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 “Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 – 2020 г.”, Инвестиционен приоритет „Социална инфраструктура“, група дейности "Културна инфраструктура" по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. Допустимостта на разходите ще се определя като правилно разходване на осигурените финансови ресурси в съответствие със срока, условията и изискванията в договора за безвъзмездна финансова помощ. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на независим външен лицензиран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители, който ще бъде избран чрез провеждането на открита процедура съгласно изискванията и разпоредбите на ЗОП. Основното задължение на одитора ще бъде осигуряването на качествена услуга за своевременна и независима проверка и оценка на разходването на определените в бюджета средства по проекта. Одиторът ще изготви Доклад за фактически констатации по проекта по образец на УО на ОПРР 2014-2020 г., който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта и окончателния технически и финансов отчет. Одиторът следва да потвърди, че всички декларирани разходи през целия срок на изпълнение на проекта са действително извършени и допустими и са в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимостта на разходи по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качествено и финансово отговорно управление и изпълнение на проекта.
Дейностите по одита се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените разходи по проекта.
Общият размер на финансовите средства, необходими за изпълнение на дейността, е в размер на 10 000,00 лв. без ДДС или 12 000,00 лв. с ДДС, които ще бъдат осигурени чрез финансов инструмент. |
0.00
|
0.00
|