Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 815 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project includes four activities, which include: 1) Defining the target groups, 2) Preparing a hot lunch (on every working day of the week after following a procedure for determining the end users); 3) Home delivery of a hot lunch to users and 4) Implementation of accompanying measures (consultations, referral to other institutions, according to people's needs and other supporting services). With the activities carried out under the project, the daily life of the residents in the "Slatina", "Krasno Selo" and "Oborishte" regions is supported. Hot lunch service users rely on and are highly dependent on this assistance on a daily basis. The project is aimed at persons in daily need of support and access to food. The provision of a hot lunch will be complemented by individually oriented accompanying support measures.The fourth activity - Accompanying measures and support will be a connecting element, ensuring complementarity with other programs implemented by the Metropolitan Municipality region. The implementation of the activities aims to support the implementation of the overall national policy for mitigating and reducing poverty and overcoming social exclusion. The preparation and delivery of the hot lunch to the consumers will be assigned to an external contractor, selected with a procedure in accordance with ZOP (Art.20, 2, 4). The implementation of the accompanying measures will be carried out by the project management team (employees of the Slatina district). The project will run for 27 months and will provide a hot lunch for 220 residents living in extreme poverty.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд за нуждаещите се хора в район "Слатина", "Красно село" и "Оборище".: Топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Ще се изпълнява методиката за прилагане на опростени правила за възстановяване на база разход за единица продукт - обяд, финансирана от Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г. от Европейски социален фонд плюс . Преди стартиране на дейността, всички идентифицирани нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП „Слатина“, "Красно село" и „Оборище“ за принадлежност към допустимата целева група. Ще бъде извършван ежедневен мониторинг от страна на СО - район "Слатина". Услугата по приготвяне на топъл обяд на територията на район „Слатина“ и "Красно село" се възлага на външен изпълнител. РО "Слатина" е провела процедура по ЗОП за избор на Външният изпълнител, Джое кетъринг ЕООД, има сключен договор с РО Слатина №РСЛ 22- ДГ 55-8-16.5.2022г. със срокът на договора до 30.12.2022г. На 20.12.2022 г. е сключен Анекс № РСЛ 22- ДГ 55-20-1 с външния изпълнител и срокът на договора е удължен до 31.01.2023 г. Район Слатина прилага процедура по директно възлагане на обществена поръчка (чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП) за периода от 03.10.2022 до 31.12.2022г., общо 62 работни дни, съобразно условията посочени в BG05СФПР003-1.001, като със склюения Анекс периодът е удължен до 31.01.2023 г., за общо 83 работни дни. Район Слатина прилага процедура по възлагане на обществена поръчка с № от Регистъра на обществените поръчки 01272-2022-0005 за периода от 01.02.2023 до 31.01.2025 г., общо 500 работни дни, съобразно условията посочени в BG05СФПР003-1.001, като със сключения договор с изпълнител № РСЛ23-ДГ55-1 от 16.01.2023 г. Периодът за изпълнение на услугата Топъл обяд се удължава до 31.12.2024 г., за общо 561 работни дни, с анекс № РСЛ23-ДГ55-1-[2]/22.12.2023 г. В размера на „Стандартна скала на единичен разход за топъл обяд. (Т.1.Разходи за закупени хранителни продукти, използвани за приготвянето на топъл обяд, който включва единствено разходите за продуктите, вложени в приготвянето на супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, на стойност 3,20 лв. и в 2.Административните и транспортните разходи и разходите за съхранение и приготвяне, поети от бенефициентите, разпределящи храните и/или основното материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, под формата на единна ставка в размер на 7% от разходите по т. 1.). Обществената поръчка, с която е избрана Джое кетъринг ЕООД е проведена при спазване на принципите на прозрачност, пропорционалност, равно третиране и недискриминация при осигурена конкуренция на най- широка основа. Фирмата изпълнител приготвя храната в одобрено от БАБХ работно място. Фирмата има един обект за произжодство на храни - стол /кетъринг в 23-то СУ "Фр. Ж. Кюри", София с удостоверение 57455/1.1.2021г. на ОДБХ - София. Фирмата разполага с необходимия брой квалифициран кухненски персонал - 12 броя, от които двама са на позиция главен готвач.Разполага с автопарк от адаптирани коли за транспопрт на храна (хладилни и товарни автомобили), които също са сертифицирани. На база сключен нов договор, фирмата - изпълнител, ще бъде ангажирана да приготвя ежедневно 5 пъти седмично (всеки работен ден) топъл обяд за потребител и утвърдени да ползват услугата. Храната следва да бъде пълноценна и разнообразна, съобразно общоприети рецептурни норми в страната и при спазване на изискванията за безопасност на храните. 384 476.00 160 038.40
Предоставяне на топъл обяд.: Към потребителите, по утвърден списък, ще се представя прясно приготвената топла храна за 561 дни, под формата на супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. Топлият обяд ще бъде доставен/транспортиран до домовете на потребителите. Услугата по транспортирането на топъл обяд на територията на район „Слатина“, "Красно село" и район „Оборище“ е възложена на външен изпълнител „Джое кетъринг“ ЕООД, фирмата е определена чрез състезателна, прозрачна, недискриминационна и безусловна процедура, при пазарни условия по реда на ЗОП (чл. 20, ал.4, т.2) и при спазване на разпоредбите на т. 89- 96 от Известие на Комисията относно понятието за държавна помощ , посочено в член 107, параграф 1 от ДФЕС. Новият договор с фирмата е с нанесени промени за срока на действие, а именно до 31.01.2023 г. и единна ставка в размер на 7% от разходите по топлия обяд за 220 души на стойност 3,20 лв. с включено ДДС. С анекс № РСЛ22-ДГ55-20-1 срокът на действие на договора е удължен до 31.01.2023 г. и договор №РСЛ23-ДГ55-1/16.01.2023 г. и анекс №РСЛ23-ДГ55-1-[2]/22.12.2023 г. до 31.01.2025 г. Дейностите, предмет на поръчката по ЗОП, приготвяне на топъл обяд и доставка са неделими. Като се е съобразил с разпоредбите на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следват да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимни свързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Изпълнителят е доказал, че разполага с превозните средства, отговарящи на изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. В хода на изпълнение на договора между район Слатина и избрания Изпълнител, е създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. 26 913.32 11 202.69
Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще са съобразени с поставяни предварително въпроси от представената целева група към служителите на района. Мерките включват предоставяне на съвети за достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. Тази дейност ще бъде възложена на екипа за управление на проекта към район Слатина. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на програмата и са на стойност, ненадвишаваща 7% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти. 26 913.32 11 202.69
Определяне на целевите групи: Дейността „Определяне на целевите групи“ ще се изпълнява в началото и ще се актуализира през целия период на проекта. Чрез проведена информационна кампания ще популяризираме проекта "Топъл обяд в район "Слатина" и "Красно село". Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от ПО нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП „Слатина“, ДСП "Красно село" и ДСП „Оборище“ за принадлежност към допустимата целева група. Във връзка със задължителното използване на защитен канал и начин за обмен на данни между общинска администрация и ДСП за утвърждаване на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерството за „Електронно управление“ (МЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на МЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите, ще се представят на ДСП „Слатина“, "Красно село" и „Оборище“ в оригинал. Ще бъдат предприети мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, възраст или етнически произход, религия или убеждение, увреждане, или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейностите ще се гарантира зачитането на достойнството на най-нуждаещите се лица. Актуализират се списъците при промяна на обстоятелствата: • при отказ от страна на потребителя да получава обяд по обективни причини (хоспитализиран и временно непребиваващ на територията на район „Слатина” "Красно село" и „Оборище“; • във връзка със справка от ДСП, от която е видно, че има промяна на обстоятелствата на лица – потребители на услугата; • при настъпила смърт на потребител. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).