Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project aims at ensuring the social integration of disadvantaged persons in the labor market and other socially excluded persons by creating a social enterprise /Consulting Business Development Center/ and achieve long-term and sustainable results with a multiplier effect. Project activities are aimed at promoting social inclusion and recovery of lost social skills and habits by providing conditions for personal and professional development, social and psychological support, professional and motivational training. The project duration is 14 months. Main project activities: Organization and management;Information and publicity; Selection of target groups; Establishment and development of a Center for psychological support, motivation and social integration of vulnerable groups; Creation and development of social enterprise "Consulting Center for Business Development";Purchase of equipment, furniture, tangible fixed assets; Conduction of professional training to 4 of already hired people from the target group;Conducting training in key competence 4 "Digital competence" to the 7 of already hired people in the social enterprise;Exploring of demand and opportunities for market realization provided consulting services for starting business and development; Promoting the social economy and social entrepreneurship through social marketing. Results: Established social enterprise with clearly defined social mission and vision for development; Building a sustainable attitude for active behavior in the labor market for individuals from vulnerable groups, providing conditions for maximum adaptation to the public, social and professional life; Created "Center for psychological support, motivation and social integration" to social enterprise, providing social and psychological consultations to the target group; Supporting social inclusion of target groups for transition to the real labor market, guaranteeing their access to employment and minimize the risk of social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осъществяване на подбор на лица от целевите групи, които ще получат социална подкрепа и възможност за професионална интеграция: Набирането на персонал е важен и отговорен процес, от който зависи бъдещата дейност на социалното предприятие, неговото ефективно функциониране в дългосрочен план. Предприятието "Бистра Мицева" ЕООД оценява служителите като основен фактор за дългосрочното развитие на фирмената дейност. Успешното осъществяване на подбор на представители на целевите групи е от голямо значение за ефективното предлагане на планираните консултантски услуги, което е предпоставка за удовлетвореност на клиентите, постигане на фирмените цели и утвърждаването на социалното предприятие на целевия пазар. За да бъдат избрани подходящите представители на уязвимите целеви групи за включване в заетост, предприятието има планирани, подготвени и утвърдени методи за подбор на служители. Това ще бъде осигурено чрез открито оповестени и подходящи критерии, чрез които ще бъде оценена пригодността на всяко лице. Организацията е възприела балансиран подход за оценяване като търси едновременно съответствие между личностните характеристики, квалификация и опит на лицето и изискванията за работното място. Дейността има за цел създаване на условия за наемане на 11 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица и 1 лице, което ще управлява СП, на които ще бъде дадена възможност за професионална реализация и активно включване на трудовия пазар чрез осигуряване на трайна и устойчива заетост. За разкриването на социалното предприятие ще бъде необходимо наемането на 11 лица, представители на целевите групи, а именно безработни младежи, продължително безработни лица, безработни лица - майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст, безработни над 54-годишна възраст и други групи безработни лица–пострадали от насилие. За ефективно и успешно управление на СП, ще бъде назначено и 1 лице, притежаващо необходимите качества и квалификация за длъжността "Управител, социално предприятие". Извън гореизброените за оказването на социална подкрепа и мотивиране на лица от уязвимите групи за активно участие на пазара на труда в Центъра за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция ще бъдат наети и 2 безработни или неактивни лица, които притежават необходимата квалификация и опит. Правилният подбор на лица, проявили желание за включване в заетост е от изключителна важност за ефективното развитие на новосъздаденото социално предприятие. Същото цели създаване на успешен модел за подкрепена заетост и пазарна реализация на представителите от уязвими социални групи. Изборът на подходящи специалисти за предоставяне на услуги в Център за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция е предпоставка за предоставяне на ефективна и квалифицирана подкрепа на уязвимите групи. Реализирането на дейността ще се осъществи чрез процедура за подбор на преки участници в проекта и чрез взаимодействие с представители на заинтересовани страни. Това включва съдействие на Дирекция „Бюро по труда“, гр. Благоевград, обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа и популялизиране на проектните дейности чрез провеждане на масова информационна кампания през целия период на изпълнение на проекта. Тази дейност ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на две от следващите дейности по проекта, свързани с реално наемане на работа на представителите на целевата група и ефективното функциониране на новосъздаденото СП и на Центъра за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция. Лицата, които не са избрани за включване в заетост ще бъдат насочени към услугите, предоставяни от новоразкрития Центъра за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция с цел придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност, подкрепа за бъдещ преход към реалния пазар на труда, за психологическа и социална подкрепа и развитие на умения за ефективно презентиране на личните им качества. 0.00 0.00
Създаване и развитие на Център за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция на уязвимите групи: Тази дейност е насочена към създаване и развитие на „Център за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция” с цел психологическо и социално подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за активно участие на пазара на труда. Центърът ще бъде създаден към СП, като неразделна част от цялостния процес на социална интеграция, целящ устойчивост, ефективност и промяна в нагласите на представителите на целевите групи в дългосрочен план. В Центъра ще бъдат назначени 2 неактивни или безработни лица, които притежават опит и необходимата квалификация. Лицата ще бъдат назначени на трудов договор на длъжност "Психолог" код по НКПД 26346001 и "Специалист, социални дейности (в социално предприятие)" код по НКПД 26356013. За целите на проекта и постигане на заложените резултати е необходима квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите, предоставяни от Центъра. Лицата, които ще бъдат назначени в Центъра ще бъдат неактивни или безработни лица. Същите ще бъдат квалифицирани лица с опит, които имат затруднение в професионалната си реализацията и утвърждаването на пазара на труда. Получавайки възможност за активност и обогатяване на професионалния си опит, тези лица ще имат стимул и желание да докажат своите способности. Получаването на социална подкрепа ще възвърне тяхната увереност и самочувствие. Също така, включването на 2 неактивни или безработни лица като предоставящи услуги в Центъра ще бъде успешен пример, както за други социални предприятия, така и за представителите на уязвимите групи, които ще се възползват от предоставяните услуги от Центъра. Този пример ще бъде мотивация и стимул за възвръщане на тяхното желание за активност и включване в заетост. Като част от уязвими групи, консултантите са добре запознати с потребностите и емоциите на представителите на целевата група. Това е предпоставка за преодоляване на бариерите в общуването, повишаване на доверието и чувството за емоционална близост, което от своя страна ще повиши качеството и ефективността на предлаганите услуги. Услугите, които ще бъдат предлагани от Центъра са насочени, както към индивидуално и групово консултиране, така и към организиране на мотивационни обучения и интерактивни методи за справяне със стреса. Същите ще спомогнат за повишаване самооценката на лицата и увеличаване на желанието им за активност на пазара на труда. Центърът има за цел да обхване лицата, включени в заетост в СП, както и други лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които да получат подкрепа за активно участие в социалния, обществен и професионален живот, съобразени с индивидуалните възможности, интереси и умения на всяко лице. Специалистите, предоставящи психологическа и социална подкрепа ще работят на 4 часов работен ден, което ще дава възможност на представителите на целевите групи да се възползват от предоставяните от тях услуги многократно, в зависимост от индивидуалните им потребности. За всяко едно лице, ползващо услугите на Центъра ще бъде изготвено индивидуално досие, в което ще се вписват планираните и реализираните дейности и мерки, ще се проследява неговото развитие, с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на мотивация за социално включване и професионална реализация. В Центъра ще се провеждат мотивационни обучения за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност, с цел подкрепа за плавен преход към реалния пазар на труда. Мотивационните обучения ще бъдат интерактивни и ще включват следните теми: „Професионално ориентиране и кариерно развитие”, "Бизнес етика - предпоставка за успешно поведение на трудовия пазар", "Успешни модели за стартиране и развитие на бизнес", "Лидерски умения и екипна ефективност", „Разработване на бизнес идея и прилагане на успешен маркетинг". Целта на обученията е лицата от целевите групи да придобият знания и да получат мотивация за социална интеграция, с цел подобряване качеството им на живот и минимизиране възможността за социално изключване. 0.00 9 369.12
Създаване и развитие на Социално предприятие "Консултантски център за бизнес развитие", осигуряващо професионална реализация и подкрепа на 12 лица, от които 11 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица и 1 лице, отговорно за управлението на СП: Дейността включва създаване и функциониране на ново социално предприятие като отделна обособена структура в "Бистра Мицева" ЕООД, която ще бъде определена за социално предприятие по смисъла на посоченото в Условията за кандидатстване определение, което ще бъде удостоверено с необходимата документация.Тази структура ще разполага със самостоятелна аналитична счетоводна сметка и отделно счетоводство. Ще бъдат разработени документи и правила, удостоверяващи легитимността на новосъздаденото СП, както и гарантиране на социалната възвращаемост на реализираните от СП услуги. Структурата ще бъде управлявана по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, което ще бъде описано в учредителните документи на предприятието. Въз основа на натрупания дългогодишен опит, работа с клиенти, предоставяне на консултантски услуги и анализ на потребностите на пазара, предприятието-кандидат "Бистра Мицева" ЕООД има за цел създаване на Социално предприятие "Консултантски център за бизнес развитие", което ще предоставя широк кръг консултантски услуги в областта на икономическите,юридическите и управленските въпроси и ще отговори на нуждите на потребителите. Включването в заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, ще доведе до стимулиране на тяхната мотивация за кариерно развитие, ще повиши самооценката им, ще подобри социалния им статус и конкурентоспособността им на пазара на труда и ще допринесе за придобиване на знания и умения в реална работна атмосфера. Придобитият професионален опит в продължение на една година ще постави основите за развитие на устойчива и ефективна дългосрочна дейност на новооткритото СП. По този начин ще се осигури успешното функциониране и на Центъра за психологическа подкрепа,мотивация и социална интеграция на уязвимите групи,който ще предлага услуги и подкрепа на нови потенциални бенефициенти от уязвимите групи на пазара на труда и след приключване на проекта. В "Консултантски център за бизнес развитие" ще бъдат наети 12 лица, от които 11 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, на следните длъжности:"Бизнес консултант"- 2 лица, "Ръководител,отдел в бизнес услугите"- 1 лице, "Консултант по управление"- 1 лица, "Юрисконсулт"- 3 лице, "Счетоводител"–2 лица,"Асистент офис"- 1 лице, "Ръководител, направление маркетинг"- 1 лице, както и 1 лице на длъжност "Управител социално предприятие". Необходимостта от ръководен персонал в лицето на Управителя на социалното предприятие се налага с оглед спецификата на управление и ефективно функциониране на СП. Трудовите и осигурителни отношения на наетите лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство, като лицата ще бъдат наети на трудово правоотношение на осемчасов работен ден. СП ще предлага консултиране, свързано със стопанско-финансовата и икономическата дейност, стратегическо планиране, развитие на бизнеса, изследване и прогнозиране на пазарите и търсенето, юридическо консултиране. Генерирането на приходи от функционирането на социалното предприятие, гарантира функционирането на работата на Центъра и след приключването на проекта за по-широк кръг социално уязвими групи. Реализираната печалба ще бъде реинвестирана за постигане на основните цели на социалното предприятие и постигането на измеримо положително, социално въздействие върху наетите лица. Налице е специфично предназначение на генерираните приходи от дейността на предприятието, а именно: част от приходите, които генерира социалното предприятие ще бъдат реинвестирани в него. Средствата ще бъдат използвани по начин, подпомагащ жизненото равнище на заетите в социалното предприятие лица. Реализираните в социалното предприятие услуги ще генерират социална възвращаемост и ще бъдат насочени към лица от уязвими социални групи- ще бъде определени дни от седмицата, в които предлаганите от социалното предприятие услуги, ще бъдат под формата на безплатни консултации за неактивни и безработни лица. 0.00 125 912.80
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДМА свързани със създаването на нови работни места в социалното предприятие: С цел създаването на Социално предприятие /Консултантски център за бизнес развитие/ и разкриването на 12 устойчиви работни места, от които 11 за лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица и 1 лице, отговорно за управлението на СП ще бъде необходимо закупуването на функционално оборудване, което ще създаде условия за ефективно предоставяне на консултантски услуги и ще подсигури ползотворна работна атмосфера за креативна работа. Дейността е ключово важна за осигуряване на необходимото качество и ресурсно обезпечаване на дейността на новонетите в СП лица с оглед потребностите на работните позиции, естеството на индивидуланите им задължения и отговорности, както и с характера на дейността на социалното предприятие. Дейността включва избор на изпълнители на дейността-доставка на оборудване, обзавеждане, ДМА, стопански инвентар, необходими за създаването на 12 нови работни места в социалното предприятие, по реда на ЗУСЕСИФ/22.12.2015 г. и ПМС 160/01.07.2016 г. Работодателят кандидат "Бистра Мицева" ЕООД разполага с необходимото оборудване за четири от лицата, които планира да назначи в новосъздаденото социално предприятие. За останалите осем лица, за който ще бъде подсигурена устойчива заетост чрез създаването на Консултантски център за бизнес развитие ще бъде необходимо закупуването на оборудване (като офис бюра, столове, шкаф за класьори, архивен шкаф за документи, посетителски столове, компютри, принтер и др.), както и материали и консумативи (като класьори; папки; джобове; хартия А4; тонер касети и др.) Необхдимостта от закупуването на планираното оборудване е с цел: - гарантиране на динамична работна среда, достъп до интернет и дигитални съоръжения, възможност за съхранение, обработка и обмен на информация, управление и анализ на база данни, комуникация с клиенти,партньори и други - осъществяване на работните задължения свързани с провеждане на срещи, посещения на клиенти, както в офиса, така и извън него с цел навременно обработване на информация и съхраняване на необходимата база данни - осигуряване на необходимото базисно обзавеждане, за да се обособят отделни работни места в офисите на предприятието и възможност за новонаетите лица да осъществяват дейността си - осигуряване на необходимото обособено пространство за коректно съхранение на генерираната от новонаетите служители фирмена документация свързана с ежедневните им задачи и цялостно поддържане на архив - осигуряване на условия за посрещане и работа с клиенти - предоставяне на среда за общо ползване на ресурси за осигуряване на сътрудничество и обмен на информация Планираното за закупуване специфично за дейността на СП оборудване е пряко свързано с работните функции и задължения на новонаетите лица. Закупуването на необходимото оборудване осигурява нужната материално-техническа база и ресурси за обезпечаване на новоразкритите работни места, в съответствие с изискванията на съответните позиции и спецификата на предлаганите от социалното предприятие услуги. Създадените работни условия в новосъзадаеното социално предприятие ще допринесат за повишаване мотивацията, желанието за работа, производителността на труда на новонаетите представители на социално уязвими групи. 0.00 0.00
Провеждане на професионално обучение по втора квалификационна степен по професия "Сътрудник в бизнес-услуги" код 345040, Специалност "Бизнес-услуги", код 3450401 на 4 от включените в заетост представители на целевата група в новосъздаденото Социално предприятие: Дейността включва провеждане на професионално обучение на 4 лица от наетите в Социалното предприятие представители на целевата група по професия „Сътрудник в бизнес - услуги" код: 345040, Специалност „Бизнес - услуги”, Код: 3450401. Лицата, които ще бъдат включени в професионално обучение са 2 лица назначени на длъжност "Бизнес консултант", 1 лице на длъжност "Ръководител, отдел в бизнес услугите" и 1 лице на длъжност "Ръководител, направление маркетинг". Необходимостта от обучението на тези 4 лица е породена от спецификата на предоставяните от тях услуги и ще повиши ефективността на работния процес и неговата устойчивост в дългосрочен план. Модулите, включени в избраното обучение са пряко свързани със задълженията и отговорностите на лицата, включени в професионалното обучение. След завършване на обучението лицата ще усъвършенстват уменията си за изготвяне на различни материали, необходими за предоставянето на бизнес услуги, ще повишат знанията и уменията си за проучване на потребителското търсене чрез установяване на контакт с клиентите, за планиране и отчетност на дейността, за създаване на работни приоритети и други. Обучението ще бъде проведено от външен изпълнител– лицензирана обучителна организация, чиито преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Изпълнителят ще бъде избран по реда на ЗУСЕСИФ от 22.12.2015 г. и Постановление №160 на Министерския съвет от 2016 г. Професионалното обучение ще се осъществи в съответствие с изискванията на ЗПОО и съгласно включените професии и специалности в списъка на професиите за професионално образование и обучение. Обучението ще подсигури придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена със съответните документи съгласно чл.38, ал.2 от ЗПОО- свидетелство за професионална квалификация. Лицата,включени в професионалното обучение ще отговарят на изискванията за входящо минимално образователно и квалификационно равнище. Предвиденото обучение по професия „Сътрудник в бизнес - услуги" код: 345040, Специалност „Бизнес - услуги”, Код: 3450401 ще е с продължителност 660 учебни часа, от които 220 часа теоретични занятия и 440 часа практически занятия. Обучението ще бъде проведено по утвърден график за провеждане на учебните занятия в делнични и почивни дни и ще бъде съобразено с работното време на новонаетите в социалното предприятие лица. В края на професионалното обучение, при успешното преминаване на 4 часов теоретичен писмен изпит и 4 часов практически изпит, лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по Професия „Сътрудник в бизнес - услуги" код: 345040, Специалност „Бизнес - услуги”, Код: 3450401, удостоверена със Свидетелство за професионална квалификация. Чрез включване в професионалното обучение, лицата ще придобият: - знания за елементите на обкръжаващата бизнес среда на предприятието, както и взаимовръзката между бизнес средата и дейността на предприятието, основните бизнес процеси и спомагателните бизнес процеси (управление на: инфраструктурата на предприятието, човешките ресурси, финансите, технологиите, собствеността, организационното знание и промяната); - умения за процесно-ориентирания подход в бизнеса за: разпознаване етапите на процеса на бизнес комуникации; работа с информационните системи, намиращи приложение в предоставянето на бизнес услуги; прилагане принципите за осъществяване на ефективна комуникация; събиране, обработка и съхраняване на информация; събиране и обобщаване на данни при проучване на потребностите на пазара; организиране на дейностите и бизнес процесите, свързани с основната дейност на предприятието. След преминаване на обучение и повишаване на уменията, знанията и квалификациите на лицата от целевата група, ще се повиши тяхната конкурентоспособност на пазара на труда в дългосрочен план. 0.00 0.00
Провеждане на обучение по КК 4 "Дигитална компетентност" на 7 лица вклюени в заетост в Социалното предприятие, представители на целевата група: Провеждането на обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на новоназначените представители на целевите групи в Социалното предприятие - "Консултантски център за бизнес развитие" има за цел придобиване на нови знания и умения на включените в заетост лица, което ще подобри ефективността на предлаганите от социално предприятие услуги. Дейността включва подготовка на документация за избор на изпълнител на дейността, който ще бъде избран по реда на ЗУСЕСИФ от 22.12.2015 г. и Постановление № 160 на Министерския съвет от 2016 г. Обучението по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" ще бъде с обща продължителност от 45 учебни часа, включващо 18 часа теория и 27 часа практика, разпределени в делнични и почивни дни и ще бъде съобразено с работното време на новонаетите в социалното предприятие лица. В обучението ще бъдат включени 7 от новоназначените лица в Социалното предприятие. Дейностите, които ще извършват новонаетите 7 лица са свързани с постоянна работа с информационни технологии и повишаването на технологичната и информационната грамотност на лицата ще им бъде от полза за увеличаване на ефективността и качеството на предлаганите от тях услуги. Целта на обучението е придобиване на познания по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност"- компютърна грамотност и познания по информационни технологии. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител – Център за професионално обучение, чиито преподаватели по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Обучителните занятия ще се провеждат в работни и неработни дни. Обучението за ключови компетенции ще завърши с теоретичен едночасов изпит под формата на тест като на преминалите успешно обучението лица ще бъде издаден съответен документ /Удостоверение за придобита ключова компетентност/, удостоверяващ придобитите знания и умения. Участието в Обучението по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на 7 от новонаетите лица ще осигури повишаване на знания и умения за практическо прилагане и използване на бизнес приложения на компютърната текстообработка, електронните таблици, базите от данни и компютърното представяне на информацията пред публика, обмен на данни между различни приложни програми и използване на Интернет базирани технологии. След преминаване през обучителните занятия ще бъдат придобити дигитални компетентности, които ще могат да бъдат приложени на подсигурените от "Бистра Мицева" ЕООД работни места за утвърждаване на придобитите знания и постигане на по- висока ефективност. Придобиването на Ключови компетенции представляват комбинация от знания, умения и нагласи, които са от решаващо значение за развитието на лицата и за тяхното социалното включване, конкурентноспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят лицата социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните консултантски услуги за стартиране и развитие на бизнес: Дейността започва 3 проектен месец и е с продължителност 12 месеца с основна цел:анализ на нуждите на потребителите на услугите, предоставяни от новооткритото социално предприятие „Консултантски център за бизнес развитие“,проучване на пазара на предоставяните услуги и изграждане на дългосрочен план за развитие. Предприятието-кандидат идентифицира значимостта от провеждане на проучване на микро и макро средата, което ще доведе до развитие на успешно в дългосрочен план СП, генериращо приходи и гарантиращо функционирането на новосъздадения Център за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция на уязвимите групи и след приключването на проекта. За успешното реализиране на дейността в СП ще бъде назначено лице на длъжност "Ръководител,направление маркетинг", което ще бъде представител на целевата група- безработен младеж, притежаващ необходимата квалификация и опит за предоставяне на компетентни умения за реализиране на дейността. След включване на лицето в заетост, то ще премине професионално обучение по Специалност „Бизнес- услуги”,с цел повишаване на професионалната му квалификация и ефективно изпълнение на възложените му задачи.Основните отговорности на лицето ще бъдат системно набиране, обработка и анализ на информация за пазара на предлаганите от СП услуги и за нуждите и изискванията на потребителите. Този процес има ключово значение при стартирането и развитието на успешно и устойчиво предприемачество,оказващо социална подкрепа на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Дейността включва разработване на индивидуална за развитието на новоразкритото социалното предприятие маркетингова стратегия и бизнес план, в които има ясно разписани стъпки за утвърждаване на пазара и ефективно развитие на услугите, предоставяни от социалното предприятие, основани на задълбочен анализ на факторите на пазара. Проведеното проучване ще даде отговор на пет основни въпроса: Кой? Какво? Къде? Кога? Как?, както и свързания с тях въпрос “защо”?, който ще разшири анализите до областта на социалната психология, а именно “мотивационно проучване” - проучване на мотивите за потребление на предоставяните от социалното предприятие услуги. Проучването е насочено към изучаване на факторите, оказващи влияние върху потребителските предпочитания, нагласи и навици, насочени към предлаганите от СП услуги-бизнес, юридическо, счетоводно консултиране и консултиране, свързано с разработка и управление на европейски проекти. Предлагането на широк кръг консултантски услуги в областта на икономическите, юридическите и управленските въпроси е изцяло адаптирано към спецификите на търсенето и необходимостта от получаването на комплексни решения при стартиране и управление на предприемачески дейности. Динамично развиващите се тенденции на пазара са предпоставка за нарастващата необходимост от предоставяне на специализирани консултантски услуги и условие за успешното развитие на СП „Консултантски център за бизнес развитие“, отговарящо на нуждите на пазара. Изготвянето на дългосрочна стратегия за развитие на СП, адаптирана към условията на целевия пазар, е фокусирана както към задоволяване на потребителите на услугите, като фактор от макросредата, така и към мотивация и увличане на новонаетите служители към мисията на СП, като основен фактор от микросредата. Удовлетвореността, мотивацията и желанието за работа на служителите в социалното предприятие са предпоставка за предоставяне на ефективни и качествени услуги, които задоволяват изискванията на потребителите и оказват влияние върху устойчивостта и дългосрочното развитие на социалното предприятие. Успешното развитие на устойчива и ефективна дългосрочна дейност на новооткритото СП, което ще функционира като консултантски център ще осигури успешното развитие и на Център за психологическа подкрепа, мотивация и социална интеграция на уязвимите групи, тъй като генерирането на приходи от дейността на СП, гарантира функционирането на работата на Центъра. 0.00 0.00
Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество с цел повлияване на доброволното поведение на целевите общности за социални ползи чрез социален маркетинг: Основната цел на дейността е популяризиране на стопанската дейност на новосформираното СП, която смесва находчивостта на бизнеса със социална мисия и съчетава и балансира социални и икономически цели. Изпълнението на дейността ще стартира 3 проектен месец с избора на външен изпълнител за създаване на специализиран уебсайт и е с продължителност от 12 месеца. Отговорностите за изпълнението на мерките за развитие на социален маркетинг и популяризиране дейностите на СП "Консултантски център за бизнес развитие",както и на социалната икономика и социалното предприемачество като цяло, ще бъдат възложени на новонаетото в СП лице, назначено на длъжност "Ръководител, направление маркетинг", което се намира в неравностойно положение на пазара на труда- безработен младеж, притежаващ силно желание за развитие и мотивация за професионална интеграция на пазара на труда, необходима квалификация и опит. След включване на лицето в заетост, то ще премине професионално обучение по Специалност „Бизнес - услуги”,с цел повишаване на професионалната квалификация и ефективно изпълнение на възложените му задачи. С цел мултиплициране на ефекта от социалните дейности и достигане до максимален брой лица, ще бъде изграден информационен сайт "Бъди активен, стани част от социалната икономика" и страница в социалната мрежа, които ще предоставят актуална, полезна, мотивираща информация, целяща включване на крайните потребители в социалната икономика. Създаването и функционирането на информационен сайт и страница в социалните мрежи е рационален начин за популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и споделяне на успешни предприемачески дейности и инициативи. Това е инструментът, който най-ефективно ще спомогне за изграждане облика на позитивната нагласа към социалното предприемачество, посредством интерактивно представяне на целите, идеите, предоставяните услуги и постигнатите резултати от проектните дейности. Чрез прилагането на различни подходи в социалния маркетинг и социалните мрежи успешно се достига до голям брой лица, които са потенциални участници в социалната икономика, чрез насочване на вниманието им към социалния ефект и акцентиране на ползите от него за обществото като цяло. След изграждането на сайт, едни от основните задачи на "Ръководител, направление маркетинг" ще бъдат набиране, анализиране, обработка и публикуване на полезна информация за социалната икономика и развитието на социалния маркетинг. Популяризирането на успешни модели за развитие на социално предприемачество, статистическа информация, актуални данни за перспективите на социалната икономика, психологическа литература и др. имат за цел мотивиране на максимален брой лица, които имат реална възможност със своята стопанска дейност да осигурят подкрепа за социално включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция. В създадения сайт за предоставяне на информация относно проектните дейности и развитието на СП в интернет, потребителите ще се възползват от редовно актуализирана информация за проекта, неговия напредък, постижения и резултати. В края на проекта от екипа за организация и управление и екипа на социалното предприятие ще бъде организирана информационна пресконференция /работна среща/ с цел популяризиране на социалното предприемачество, споделяне на добри практики, постигнати цели и резултати и споделяне на успешен модел за развитие на предприемаческа дейност със социален ефект. На срещата ще споделят своя опит както управителя на СП, екипът за организация и управление, така и новонаетите в предприятието лица, представители на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Споделянето на настъпилата промяна в социалния статус и отражението върху цялостния живот на лицата, включени в проектните дейности, ще окаже най-голямо въздействие върху представителите на заинтересованите страни, участващи в дискусията. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).