Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

By helping with a hot lunch, the aim is to provide hot food for lunch to people who, for one reason or another (deteriorated state of health; lack of income; lack of support from relatives or family; victims of accidents, natural disasters, etc.) cannot can provide one. Food will be provided daily, on all working days, year-round for the entire duration of the project activities, but no later than 30.09.2025. The service will also reach more remote places where people experience even more serious difficulties in providing food of his livelihood. The food will be prepared in accordance with generally accepted recipe norms and in compliance with food safety requirements, and it must be healthy, varied and nutritious. In addition to the provision of a hot lunch, accompanying measures corresponding to the specific needs of the representatives of the target groups will be provided. The activities under this procedure are provided to the most needy persons free of charge and while preserving their dignity and respecting the inviolability of their private life.
The target groups of those entitled are determined by the employees of the Social Assistance Directorate and Regulation No. RD-06-53 of 17.09.2021 on the terms and conditions for determining the target groups and directing aid under the Food and Basic Material Program support 2021 - 2027, co-financed by the European Social Fund plus.
The users will be recruited after submitting an application for inclusion in the project, evaluation by the Social Assistance Directorate and selection by a Commission appointed by the Mayor of Sevlievo Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Дейностите по предоставяне на топлия обяд ще се реализират в Домашен социален патронаж, гр. Севлиево, намиращ се на ул."Иван К. Устабашиев"" № 12. Храната ще се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене. Готовата кулинарна продукция, разсипана в общи съдове - баки се доставят в сградата на Домашния социален патронаж, където се разсипва и разпределя храната за осигуряването на топлия обяд. Храната включва супа, основно ястие и десерт поне веднъж седмично. Фирмата доставчик е избрана с обществена поръчка с уникален №00189-2022-0036, с избрания изпълнител е подписан договор №52/23.12.2023. Домашен социален патронаж гр. Севлиево работи по реализиране на дейности по проекти, свързани с предоставяне на храна на лица от определени целеви групи, като до края на септември 2022 г. по операция "3.1- Топъл обяд в условията на пандемия от Сovid-19" бяха обхванати общо 108 лица за времето след 18.01.2021 г. Общо 675 работни дни х (100 бр. * 3,20 лв. ) = 216 000 лв. 217 280.00 81 920.00
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлия обяд стартира на 23.01.2023 г. и ще се реализира в Домашен социален патронаж, като допълнително ще бъдат определени лицата, които ще получават храната си от сградата на Домашния социален патронаж, а на лицата одобрени за включване в услугата, които не живеят в гр. Севлиево, а в прилежащите и отдалечени населени места, храната ще бъде доставена с автомобили на Домашен социален патронаж. Приготвянето на храната и нейното раздаване ще бъде извършено при спазване на всички санитарно-хигиенните изисквания. Готовата кулинарна продукция, се доставя в сградата на ДСП и се разсипва в индивидуални опаковки за всеки потребител и хляба. Всички транспортни средства са с необходимите сертификати за разнос на храна. Разходите за тази дейност са 7% от стойността на разходите за единица продукт. 15 209.60 5 734.40
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващи мерки за подкрепа допълва основната дейност "Предоставяне на топъл обяд" . Съпътстващата подкрепа се изразява в различни мерки и действия, чрез които се оказва помощ и подкрепа в по- дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и се изразяват например в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. През годините на изпълнение на проекти по стария програмен период съпътстващата подкрепа е била неизменна част от реализацията на дейностите по предоставянето на топлия обяд. През последните две години са консултирани и насочени към различни социални услуги нуждаещи се 35 лица, получили подкрепа. Като това са различни консултации на хора с трайни увреждания - по въпросите за финансова подкрепа, получавана по реда на Закона за хората с увреждания, Закона за личната помощ. Консултации относно здравословно състояние и насочване към различни медицински специалисти. За балансирано и здравословно хранене, управление на семейния бюджет, подпомагането с попълване на формуляри и документи свързани с искания за различни административни услуги са част от предоставяната съпътстваща подкрепа за последните години. 15 209.60 5 734.40
Определяне на целевите групи: Ще бъдат обхванати съгласно Наредба № РД-06-53 от 17. 09. 2021 следните целеви групи: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуации в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. Източниците на информация за определяне на целевите групи ще бъде Дирекция "Социално подпомагане". Информация за представителите на целевата група се предоставя от дирекция "Социално подпомагане" на територията на гр. Севлиево, чрез изготвен списък на правоимащите лица. Списъкът се предоставя по официален ред в Община Севлиево. Комисия, определена със Заповед на Кмета на общината извършва подбора и изготвя окончателен списък на правоимащите лица, като за целта е разработена процедура за оценка на заявленията. Приемът на заявления ще бъде постоянен. След получаване на списъка от Дирекцията с допустимостта на кандидат-потребителите на топъл обяд и принадлежността към съответната целева група Комисията разглежда заявленията на допуснатите кандидати и ги класира по няколко вида критерии:  Постоянен и/или настоящ адрес на лицето на територията на община Севлиево;  Принадлежност към целевите групи по проекта;  Заявено писмено желание за ползване на услугата;  Възраст  Здравословно състояние/трудоспобност;  Преценка на семейното положение/съжителстващи лица;  Услуги в домашна среда (асистентска подкрепа, лична помощ) В зависимост от това дали живеят сами - 3 т., със съпруг/ съпруга - 2 т. или близки/роднини -3 точки; Здравословното състояние: Без ТЕЛК - 1т.;под 50 на сто трайно намалена работоспособност-2т.;до 70 на сто трайно намалена работоспособност- 3т.; от 70 до 90 на сто трайно намалена работоспособност- 4т.;над 90 на сто трайно намалена работоспособност -5т. До 65г.-1т. ;65-70г.-2т.; 71-75г.- 3т.; 76-80г.-4т.;81-85г.-5т.;Над 86г.-6т. Потребителите се класират в низходящ ред и се подреждат в нарочен списък с одобрени и неодобрени, като след изчерпване на определения капацитет брой включени потребители по проекта, одобрените и невключени да получават услугата, се класират в списък, като резерви. Резервите също се подреждат в низходящ ред и се включват по същия начин. Всичко по горе е описано в процедурата за подбор на потребители по операция "Топъл обяд" В списъка ще бъдат включени всички подали заявления до 18.01.2023 г., а останалите заявления ще бъдат обработени и класирани в списък на чакащи и респективно резерви. Източници на информация са заявленията на кандидатите, дирекция "Социално подпомагане", кметовете в населените места в общината и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).