Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Project proposle "Provision of high quality education through modernizing the Professional Agricultural High School ,,Dobrudzha" will start with preparation of investment projects in stage technical project, for the school building, school workshop and school dormitorie adjacent to secondary school. Technical projects will be prepared in accordance with the Law on Spatial Planning and Ordinance  for contents of investment projects.Technical projects will be agreed with all coordination authorities in accordance with existing Bulgarian legislation. Based on the technical design projects of the buildings will be executed construction and repair activities. Construction activities will including:  providing energy  efficiency and smart  energy management, providing renewable  energy  to operate on natural gas thermal,  insulation of roofs, replacement of windows, insulation of exterior walls. With the implementation of technical projects will be improving access for people with disabilities to the educational buildings as part of the construction and installation works related to them. For full functioning of the high school, will be delivery and assembly of equipment and furnishings for the buildings and facilities listed above, as part of their general renewal. The investments in school infrastructure will contribute to improving the quality of the educational  environment  and to increasing its  attractiveness  among  students. With the implementation of the project proposle, Silistra municipality will focus power for the implementation of Priority axis 3 ,,Regional Educational Infrastructure" and Investment priority "Investing in education, skills and life-long learning by developing educational and training infrastructure"
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
организация и управление на проекта: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Екипа ще се състои от следните позиции: -Ръководител -координатор -експерт строителство -експерт обществени поръчки -счетоводител Дейността на екипа ще се ръководи от ръководител, отговарящ на условията от изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипа ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите заложени в проекта, спрямо изготвения времеви график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Екипът за организация и управление на проекта ще отговаря за провеждането на процедурите за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативната актове по прилагането им. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнението на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Ще бъдат спазвани всички нормативни изисквания, изисквания на Общите насоки за избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент 1605/2002 и изискванията за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. Документацията за участие в процедурите ще бъде изпращана до АОП. Преди плащане, Бенефициента ще извърши документална проверка и проверка на месо на проекта за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Екипа ще води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяваща изпълнението на проекта. По време на изпълнение на проекта ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансови отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006.Счетоводната и друг тип отчетност по проекта, ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансовото управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Бенефициентът, Община Силистра ще съхранява, осигурява и предостави при поискване от Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращият орган и органи на европейската Комисия всички документи, свързани с изпълнението на проекта за срок не по малко от три години след приключването на оперативната програма в съответствие с чл. 89 (3) от Регламент на Съвета № 1083/2006 Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контролът на екипа определя точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, а с това подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. 21 310.00 18 463.99
изпълнение на Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР : Дейността ще бъде осъществена чрез следните под дейности: • Изготвяне на Инвестиционен проект – фаза технически проект Въз основа на изготвените обследвания за енергийна ефективност ще се премине към изготвяне на 3 бр. инвестиционни проекти във фаза технически проект на образователен обект ПЗГ ,,Добруджа”- учебен корпус, работилница и общежитие. Техническите проекти ще бъдат изготвени по реда на ЗУТ, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти и подзаконовата нормативна база за тяхното прилагане, придружен от КС на проектант по приложимите части и подробна КСС по видове СМР. • Осъществяване на авторски надзор Осъществяването на авторски надзор на обектите ще се упражнява съгласно изискванията на ЗУТ и цели осигуряване на успешно изпълнение на проекта. Дейността упражняване на авторски надзор включва изпълнение на цялостен авторски надзор върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвените проекти. Контрол и евентуални корекции на елементи, доставени от Изпълнителя и др. дейности свързани с качественото изпълнение на дейността • Строително монтажни и ремонтни дейности. СМР ще включва допустими съгласно насоките дейности и в обектите на интервенция включени в проектното предложение ще бъде осигурена достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение. 952 920.00 1 185 608.59
Съгласуване на техническите проекти с експлоатационни дружества: След изготвяне на техническите проекти на обектите избрани за интервенции, общинската администрация ще премине към съгласуване на проектите със съответните компетентни институции. Съгласно Закона за устройство на територията, Разрешение за строеж се издава задължително след съгласуване на инвестиционния проект с компетентните институции: • РЗИ • РИОСВ • РС ПБЗН Силистра • Енерго Про мрежи АД • ВиК ООД 6 000.00 3 467.82
Изготвяне на Оценката на съответствието на инвестиционните проекти : На обектите на интервенция описани в настоящото проектно предложение ще бъде изготвена Оценка на съответствието на инвестиционните проекти. Съгласно Закона за устройство на територията, Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване, което е основание за издаване на разрешение за строеж. Оценката обхваща проверка за съответствие със: предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; и др. изисквания съгласно ЗУТ; Оценката за съответствие се извършва с комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Възоснова на одобрения инвестиционен проект Гл. архитект на Община Силистра ще издаде разрешение за строеж по реда на ЗУТ. Същото следва да съдържа подробна информация относно всички одобрени проектни части на инвестиционния проект, както и всички съгласувателни и разрешителни документи съгласно действащата нормативна уредба 5 000.00 1 834.47
Оборудване и обзавеждане в ПЗГ ,,Добруджа": За пълноценното функциониране на ПЗГ ,,Добруджа” и осигуряване на подходяща среда за учебния процес, се предвижда тя да бъде обзаведена и да бъде доставено оборудване. Доставката ще бъде изпълнена непосредствено след издаване на разрешение за ползване на обектите, като ангажимент на доставчика ще бъде и монтирането на обзавеждането и оборудване: - учебен корпус:11бр. маси/бюро за преподаватели, 2бр. маси/бюро за административния персонал, 2бр интерактивни дъски, 50бр.ученически маси, 11бр.столове за преподаватели за учебни кабинети, 35бр. столове за преподаватели за учителска стая, 20бр.маси за хранене, 100бр. ученически столове, 50бр.посетителски столове - общежитие: 35бр.ученически маси,2бр.бюро за преподаватели,2бр.стол работен, 2бр.стол посетителски,10бр. маса за хранене, 50бр. посетителски столове за стая за отдих, 75бр. легла, 75бр. матраци, 50бр. гардероб двукрилен, 25бр. гардероб еднокрилен, 75 бр.нощно шкафче, 10бр. библиотечен шкаф двукрилен, 5бр. библиотечен шкаф еднокрилен,7бр.Компютър за интерактивна дъска за стая за отдих,7бр.Монитор LED 24",1бр.Лазерно черно-бяло устройство с принтер, копир и скенер, 1бр.Телевизор 47" LED система за стая за отдих,1бр. Музикална уредба дигитална с МР 3 за стая за отдих, 2бр. Хладилник с камера за стая за хранене, 1бр.Микровълнова мечка с грил за стая за хранене С изпълнение на дейността ще бъде създадено подходящо учебно пространство, което да провокира и стимулира познанието, комуникацията и поведението и ще се търси въздействие за отключване на креативния потенциал в личността. В подходящата среда децата ще формират редица организационни и интелектуални умения, засилващи усещането за съпричастност при изграждането на образователната среда, затвърждаващи техните отговорности в оформянето на облика на училищния живот. Закупуването и монтирането на представеното обзавеждане ще завърши процеса по модернизиране на ПЗГ ,,Добруджа”. Училището е мястото, в което децата израстват, придобиват знания и умения, подготвят се за пълноценен живот като бъдещи граждани. Затова е необходимо изграждането на учебна среда, в която се чувстват сигурни и защитени, но същевременно вдъхновени, провокирани и мотивирани към изява на личността. 78 000.00 64 398.00
Осъществяване на независим строителен надзор: Обхватът на дейността включва: - изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и съответните изисквания на нормативните актове - законосъобразно започване на строежа - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството - изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изисквания - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството издаване на разрешение за ползване доказващо готовността на строежа - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължително за изпълнението на строителни дейности за строежите от първа до четвърта категория, следователно обектът в настоящото проектно предложение, който е първа категория, задължително подлежи на строителен надзор. В този смисъл строителният надзор на обекта ще извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг. 10 000.00 5 360.47
Въвеждане на обекта в експлоатация: След извършването на строително – монтажните работи на обекта избран за интервенция в съответствие с издадените строителни книжа, заверена екзекутивна документация, съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, както и в съответствие с условията на сключените договори, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване. При строежи от ІV-та до VІ-та категория (жилищни и смесени сгради с ниско и средно застрояване, вилни сгради и други) се издава от съответния главен архитект при съответната община. Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 0.00 3 057.75
Упражняване на независим финансов одит: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран външен одитор. Одиторския доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец предоставен от Договарящият орган. При окончателното искане за плащане, одиторът ще завери и финансовия отчет. Дейността цели да бъдат доказани дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността осигурява адекватна проследимост на разходите, извършени от бенефициента и установява законосъобразността им. Одитът ще бъде извършен съгласно изискванията на програмата с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта. 3 000.00 3 000.00
Информация и комуникация на проекта: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като бъде съобразена с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. изготвени от УО на ОПРР. Чрез осъществяване на дейността ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки, възложени за външно изпълнение: • Изработване и поставяне на билборд с информация за проекта – 1 бр. Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще съдържа информация съобразена с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 . Минималният размер на билборда е 400/300 см. Билбордът ще бъде отстранен не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта и ще бъде заменен с постоянна информационна табела. • Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела– 1 бр. Табелата ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключването на проекта. Информационната табела ще съдържат информация съобразена с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билборда. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелите. Минималният размер на табелите е 50/70 см. • Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта Банерът ще се поставя в залите и местата, където се провеждат публичните събития и ще включва информация съобразена с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. • Отпечатване на информационни брошури – 100 бр. Ще се разпространяват в сградата на общината и на други обществени места,ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Брошурите ще бъдат изготвени според всички правила на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. • Изработени и доставени 50 бр. информационни стикери - при закупуването на оборудването ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място на повърхноста. Стикерите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд – Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014 – 2020 г.,номера на финансирания договор • Изработване и доставка на комплект тефтер и химикал –100 бр. , който ще се предоставят при различни събития по повод проекта • Изработване и доставка на комплект тетрадка и химикал – 370бр. , който ще се предоставят на учениците и ще представят информация за проекта Комплектите ще съдържат задължителните компоненти и ще бъдат съобразени с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Със собствен ресурс Община Силистра ще проведе: 2 бр.пресконференции в началото и в края на проекта Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР и ще представи модернизираната база на обекта на интервенция. Посредством електронния сайт на Община Силистра ще се публикува прессъобщение с информация относно проекта - описание, цели, резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. При стартиране на СМР дейностите Община Силистра ще проведе официална церемония – ,,Първа копка”. Церемонията ще бъде организирана в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 10 655.00 5 878.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).