Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The main priority of the project proposal is to provide free hot meal for people in need, people who have become socially and financially poor. The realization of this project is a part of a targeted social policy, which Popovo Municipality develops to support people and families, object of monthly support; people with less income and family to take care of; people or families who live alone, with minimum income; homeless people etc. The project will provide hot meal for 80 consumers in Popovo town and small settlements, representatives of the main targeted groups, defined in provisions of Regulation № RD – 07-1 from 04.04.2016 of MTSP, for a period of 40 month –01.09.2016-31.12.2019. On the territory of Popovo Municipality is functioning one home care kitchen/DSP/, with location in Popovo town. DSP-Popovo is a municipal activity which is funded by the municipality budget and the material base which is used is also municipal property. In that material base is the home care kitchen which provides and secures the hot meal for the people who are most in need in Popovo town. During the autumn-winter season of 2009-2016 the home care kitchen in DSP-Popovo has made and delivered hot meal for a project, financed by the fund “Social protection” in MTSP. The realization of this project proposal will create opportunity to upgrade and expansion the activities of the already existing and functioning home care kitchen in DSP-Popovo. In that kitchen during the working days of the month will be prepared and delivered the hot meal, hot meal which will be packaged individually with disposable kitchen utensils. The municipality has and will provide specialized transport with which will provide hot meal for the people with disabilities or difficulty in moving.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целеви групи: Община Попово предвижда предоставянето на услугата топъл обяд на 60 най-нуждаещи се лица, които влизат в състава на посочените в Наредба № РД -07-1 от 04.04.2016 г. на МТСП основни и допълнителни целеви групи – лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП; Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП; Скитащи и бездомни лица. Към допълнителната целева група ще бъдат включени лица и семейства, подпомагане по реда на Наредба № РД-07-5 от 2008 г.; Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете от една година по реда на чл. 8, ал. 1 от ЗСПД. При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Целевата група ще бъде подбрана водейки се от принципа на партньорство и взаимодействие с ДСП Попово с цел да се отговори по най-ефективен начин на различните потребности на най-нуждаещите се лица и с цел по-добро достигане до тях. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Община Попово ще закупува хранителни продукти за осигуряването на услугата топъл обяд в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Общината гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. На 08.12.2015 г. на основание чл.16, ал. 8 от ЗОП и Решение № 3-15-1195. на Кмета на Община Попово обявява обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Попово по 7(седем) позиции: 1 Обособена позиция – месо и месни продукти; 2 Обособена позиция – пресни плодов и зеленчуци; 3 Обособена позиция – консервирани и преработени плодове и зеленчуци; 4 Обособена позиция мляко и млечни произведения; 5 Обособена позиция хляб и хлебни произведения; 6 Обособена позиция – различни хранителни продукти; 7 Обособена позиция – сладкарски и захарни изделия и десерти”. След провеждане на процедурата са сключени 4 договора с изпълнител. На 13.04.2016 г. на основание чл 16, ал. 8 от ЗОП и Решение № 3-16-315 на Кмета на Община Попово е обявена нова обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Попово по три обособени позиции, както следва 1 Обособена позиция Пресни плодове и зеленчуци; 2 Обособена позиция консервирани и преработени плодове и зеленчуци; 3 Обособена позиция сладкарски и захарни изделия и десерти”. След провеждане на процедурата са сключени договори с изпълнител. Всички сключени договори и по двете обявени обществени поръчки са със срок до 31.03.2017 г. Края на тази календарна година Община Попово като възложител по ЗОП ще обяви нова обществена поръчка за доставка на хранителни продукти за периода след 31.03.2017 г. Доставяните хранителни продукти задължително следва да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество (напр. документ за произход; декларация за съответствие; удостоверение за качество; търговски листове за качество и произход; сертификат за контрол на храни от РЗИ; протокол за изпитване от РВМС (БАБХ) и др.), означен срок на годност и първични счетоводни документи (фактури, стокови разписки/приемо-предавателни протоколи. В деня на доставката, хранителните продукти трябва да имат остатъчен срок на годност не по-малък от 70 % от целия им срок на годност посочен от производителя. При доставката следва да се спазват стриктно всички санитарно – хигиенни изисквания. Началната дата за стартирането на проекта е 01.09.2016 г, крайна дата - 30.06.2018 г.. Съответно топъл обяд ще се предоставя общо 459 дни на 60 потребители. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00012-2017-0010 и 00012-2018-0009, и № на договори с избрани изпълнители - Договор №Д-17-98, №Д-17-99, №Д-17-100, №Д-17-101 и №Д-17-102 от 31.08.2017г. 120 508.09 9 450.00
Осигуряване на топъл обяд: Храната ще се приготвя със собствен ресурс на община Попово в обособен кухненски блок находящ се в гр. Попово, ул. Ал. Стамболийски” № 2.” , състояща се от фоайе, сервизни помещения, зала за хранене, коридор, кухня, помещение за съхранение и обработване на яйца, помещение за съхраняване и обработване на плодове и зеленчуци, подготвителна за местни продукти и риба, коридор, миялно помещение, тоалетни, баня и съблекалня за персонала. С отделни входове за получаване на хранителни продукти и изнасяне на готовата продукция. Материална база: Фризери – 2 бр., Хладилници – 2 бр., Хладилник за проби – 1бр., Печки електрически с фурни – 3 бр.,. , кухненска посуда – черпаци, решетъчни лъжици и др. необходим инвентар. Притежаващо удостоверение по чл. 12 от ЗХ № 101/37353 от 08.12.2016 г.. – обществена кухня за приготвяне на храна за социално слаби граждани и акт за собственост № 1119/07.12.2004 г. Домашния социален патронаж разголага и с друга сграда, в която се помещава административния персонал, раздава се храната и се намират складовите помещения, притежаваща Удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ № 131/17.02.2012 г. обект за раздаване на храна и Акт за собственост № 1173/31.01.2005 г. Налични човешки ресурси: Административен и технически персонал към Звено „Заведения за социални услуги” към Община Попово” (към което е Домашния социален патронаж) – Управител, гл.счетоводител, отчетник счетоводство и касиер. Към Домаиния социален патронаж, пряко ангажирани с приготвянето, разноса и отчитането на хранителните продукти към Домашния социален патронаж са 20 лица – организатор -1; домакин – 1; готвач – 1; пом.готвач -1; работник кухня – 4; стоковед – 1; калкулант – 1; касиер – 1; шофьор -3; санитар -6. Храната ще се приготвя по Рецептурник за заведения за обществено хранене. Доставяните хранителни продукти задължително са придружени от сертификати за произход, сертификати за качество (напр. документ за произход; декларация за съответствие; удостоверение за качество; търговски листове за качество и произход; сертификат за контрол на храни от РЗИ; протокол за изпитване от РВМС (БАБХ) и др.), означен срок на годност и първични счетоводни документи (фактури, стокови разписки/приемо-предавателни протоколи При приготвяне на храната ще се спазват стриктно всички санитарно – хигиенни изисквания. 6 025.41 117 495.60
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата операция тип 3 "Осигуряване на топъл обяд", процедура за директно предоставяне на БФП BG05FMOP001-03.02 "Осигуряване на топъл обяд-2016" партньорските организации, които кандидатстват за финансиране се задължават да реализират съпътстващи мерки. Тези мерки следва да се реализират през целия период на изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд". Разходите за съпътстващите мерки са единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуването на хранителни продукти в размер на 6 048,15 лв. с ДДС. Разходи за съпътстващи мерки по смисъла на ПМС 37/2015г. и последващите изменения, са всички разходи за дейности, предвидени в допълнение към разпределението на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващите мерки, които Община Попово ще реализира: - изготвяне на информационни материали за възможности за ползване на други социални услуги на територията на общината и проучване на потребностите на потребителите от нови социални услуги, за които могат да кандидатстват; за балансирано и здравословно хранене, , - провеждане на индивидуални и групови консултации за възможности за справяне при евентуални извънредни социални ситуации; за формиране и разходване на семейния бюджет, разплащане на битови сметки, разясняване на начина за получаване на социални помощи от POS терминали 6 025.40 7 826.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).