Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

With the opening of a public canteen under the Operational Program for Food and / or Basic Material Assistance, Fund for European Assistance to the Most Deprived Persons, the needs for providing a hot lunch for the most needy children and persons will be met, in the conditions of emergency epidemic situation. Providing a hot lunch in such a situation is a significant help for a large part of the population and especially for the poorest and most vulnerable people in the municipality and to receive lunch at home when these vulnerable groups are exposed to additional risks and difficulties as a result of the emergency measures introduced. The focus is on people for whom food security is difficult or impossible in the current pandemic situation.
This project proposal will help reduce the spread of the coronavirus (COVID-19) and will have a decisive impact on overcoming poverty and social exclusion.
The project will cover the most vulnerable residents in the municipality, affected by forms of extreme poverty. It aims to help individuals by providing a hot lunch on weekdays.
 The target groups are: 1. Persons without income or with low income below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation in the country, people who due to their age or disability are at higher risk of infection and favorable course of infection . 2. Persons placed in quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them. 3. Persons subject to social assistance, for whom the need for additional support has been established and in the conditions of an emergency epidemic situation, are unable to satisfy their basic living needs.
 The main activities of the project are: 1. Defining the target groups. 2. Preparation of a hot lunch. 3. Provision of hot lunch 4. Implementation of accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Целевите групи, които ще бъдат обхванати от процедурата са : 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Предвижда се подборът на цевите групи да стартира непосредствено преди стартиране на проекта. НАЧИНИ НА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА НУЖДИТЕ: Ще се използват всички възможни начини за идентификация на нуждите на лицата, нуждаещи се от помощ за осигуряване на прехраната в условията на пандемия – сигнали от граждани, информация от институции както и Доставчици на социални услуги, Дирекция за социално подпомагане, РЗИ и други, след което нуждаещите се лица подлежат на потвърждаване от ДСП гр.Панагюрище за принадлежност към допустимите целеви групи. КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР: Критериите за подбор са: доходите на потребителите да са под линията на бедност, определена за страната, възрастта на хората, дали са/не са лица с трайни увреждания, както и дали са поставени под карантина, постоянен или настоящ адрес на територията на общината, преценка на семейното положение/съжитестващи лица/, съгласно разработена и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор. Дейността по подбора на потребителите на социалната услуга "Топъл обяд у дома в условията на пандемията от COVID 19" ще се възложи на Комисия, назначена със Заповед на Кмета на общината и съгласно процедурата за подбор на потребители, се отразяват в съответния протокол за определяне на конкретни потребители. При определянето на нуждаещите се лица ще се използват гъвкаво всички възможности за идентифицирането им, като: всеки постъпил сигнал /писмен или устен/ за бедстващи хора на територията на общината, както и предложените лица от действащите на територията на общината социални услуги, отговарящи на целевите групи по програмата. При определянето на нуждаещите се лица ще се изготви списък на лицата от описаните по-горе целеви групи допустими по програмата на територията на цялата община. След заседанията на комисията определена за извършване на подбор, служителите от общинската администрация определени със заповед на Кмета на общината, ще се изготви списък на уязвимите лица, представители на целевите групи, които ще бъдат определени като потребители, който постоянно ще се актуализира при необходимост. С цел недопускане на разхищение на приготвената храна, но неполучена в определеният ден, същата ще бъде предоставена на определените за резерва потребители от допустимите целеви групи. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: Сигнали на гражданите; Сигнали от институции, в това число РЗИ, доставчиците на социални услуги и други. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейностите по проекта ще стартират на 04.01.2021 г. и ще приключат на 30.09.2022 г. в работните дни от месеца. Общо услугата ще се предоставя в продължение на 435 работни дни, както следва: м.януари -20 работни дни, м.февруари -20 работни дни, м.март - 22 работни дни, м.април – 21 работни дни, м.май - 17 работни дни, м. юни - 22 работни дни, м.юли - 22 работни дни, м.август - 22 работни дни, м. септември - 20 работни дни, октомври -21работни дни, ноември -22 работни дни, Декември 2021 г. – 12 работни дни, януари 2022 г. - 20 работни дни, февруари 2022 г. -20 работни дни, март 2022г. - 22 работни дни, април 2022 г. - 19 работни дни, май 2022 г, -19 работни дни, юни 2022 г. -22 работни дни, юли-21 работни дни, август-23 работни дни и септември -20 работни дни. Приготвянето на топлия обяд ще се извършва със собствен ресурс, в кухненския блок на Домашен социален патронаж, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания, съгласно изготвена Система за анализ на опасностите и контрол на критичните точки /НАССР/. Адресът на кухнята е гр.Стрелча, бул.»България» , и е регистрирана по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 132500250. За целите на трапезарията ще бъде използвана сградата на домашен социален патронаж, която е общинска собственост, съгласно акт за собственост. Топлият обяд ще се приготвя по предварително изготвени седмичните менюта които ще включват супа, основно ястие и хляб с описани алергени, както и десерт поне веднъж в седмицата. Топлият обяд ще се предоставя всеки работен ден от седмицата за определения период. 91 252.30 91 252.30
Предоставяне на топъл обяд: На територията на общината ще реализираме една трапезария, която се намира в гр.Стрелча в сградата на домашен социален патронаж с адрес гр.Стрелча, бул."България". Разполагаме с необходимото оборудване за приготвяне на храната и осъществяване на процеса на хранене, а именно - газова печка, фурни, хладилници и фризери за съхранение на закупените продукти. Разполагаме и с превозно средство за доставяне на храната по домовете на потребителите. Човешкият ресурс, с който разполагаме и ще бъде използван за реализиране на дейностите, свързани с трапезарията е следния: главен специалист "социални услуги", домакин-касиер, готвачи - 2 - ма, работник кухня - 1, разносвач на храна - 2-ма, санитари - 2-ма, шофьор - 1,социален работник - 1. Доставката до домовете на потребителите ще се осъществява с транспорт на Домашен социален патронаж, при спазване на санитарно-хигиенните норми и изисквания. Готовата храна ще се приема от мястото на приготвянето ѝ и с определеното превозно средство ще я доставят до адреса на съответните потребители, като се спазват всички противоепидемични мерки и указания за работа в извънредна епидемиологична ситуация - извършване на необходимата дезинфекция и използване на лични предпазни средства. При получаване на топлият обяд, потребителите ще полагат подпис в специално изготвен списък на лицата, включени в услугата. При обявено извънредно положение в страната и от мерки за сигурност, както и с цел предпазване от разпространението на корона вируса, потребителите ще получат храната си, опакована в еднократни кутии, хляба се поставя в найлонови пликове и няма да полагат подпис в специално изготвен за целта „Списък на лицата, включени в услугата“.Ще се използва Дневник на потребителя. 4 562.61 4 562.62
Реализиране на съпътстващи мерки: Тази дейност ще се осъществява от специалистите, работещи в домашен социален патронаж. В патронажа работят социален работник и главен специалист социални услуги, които са запознати със Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане, както и другите нормативни актове, необходими, за осъществяване на дейността. Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и съобразени със специфичните нужди на потребителите в условията на социална изолация и ще се изразяват в индивидуално консултиране и насочване на потребителите за действащите социални услуги на територията на общината, в които могат да бъдат включени, индивидуални консултации за управление на семейния бюджет, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.. Реализирането им ще се осъществява чрез разговор с потребителите, при стриктно спазване на необходимите противоепидемични мерки - използване на лични предпазни средства и спазване на необходимата дистанция, използване на листовки и информационни материали, а информация за реално реализираните съпътстващи мерки ще бъде от протоколи, информационни материали и др. от проведените консултации. 4 562.62 4 562.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).