Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проект „Реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи”: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Петрич ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Петрич ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. В рамките на проекта ще бъде проведена една обществена поръчка, която включва средства от безвъзмездната финансова помощ с наименование „Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи. Останалите обществени поръчки се финансират със средства от финансовия инструмент и се провеждат извън настоящият проект. Общо със средства от безвъзмездната финансова помощ и финансовия инструмент ще бъдат проведени 6 обществени поръчки - 1. Изпълнение на инженеринг; 2. Изпълнение на ОСИП и строителен надзор 3. Изпълнение на дейности по реклама и популяризиране на новоизградения туристически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи”; 4. Дейности за информация и публичност по проект Реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи“, заразена по чл. 12 от ЗОП; 5. „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на зона за културно историческо наследство и зона за социализация на археологическия обект“, 6. Изпълнение на финансов одит по проект.
Ако съответната обществена поръчка за инженеринг е включена в план – графика на Община Петрич за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Петрич при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от Кмета на общината по предложение на ръководителя на проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Пакетът документи по обществената поръчка със средства от БФП включва документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Ръководителят на проекта, съвместно с останалите членове от екипа ще отговарят и организират своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача на общината. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, ръководителят на проекта ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл. 103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в протоколи, които се утвърждават от възложителя. В 10-дневен срок от утвърждаване на протокола възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Петрич сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи” в двете зони - зона за културно историческо наследство и зона за социализация на археологическия обект: За развитието на обекта ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика и прилежащи некрополи" предвид местоположението на обекта в извън урбанизирана територия в две защитени зони по ЗКН и ЗЗТ, е предвидено обособяването на две зони на територията на обекта, които формират цялостния краен продукт, а именно зона за културно историческо наследство (ЗОНА 1) и зона за социализация на археологическия обект (ЗОНА 2). Зоната за КИН е самата ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика”. В тази зона ще се изпълняват основно консервационно-реставрационни дейности. Наличието на достатъчно на брой и с голяма гъстота на местоположението структури, които са запазени в цялост и обем, само по себе си подсказва и предполага възможните интервенции. Трайна консервация и реставрация, чрез запазване съществуващото положение на структурите, както и частична анастилоза са предвидените дейности, които ще са напълно достатъчни за да представят величието на античния град. В съхранените структури е възможно и е предвидено реализирането на социализация чрез интегриране на функцията на някой от помещенията.
Предвидени са възстановки в занаятчийския квартал, на строителния процес на древните в гражданската базилика, така също на традициите и обичаите им. Особено внимание ще се обърне на виртуални възстановки и дигитално презентиране на различни езици. Предстоящите бъдещи разкопки на обекта не предполагат възможност за трайно изпълнение на СМР в зоната на ГАКНЦ, предвид, че след заснемането със сателит са установени археологически структури по цялата площ на обекта. Това поражда необходимостта за обособяването на зоната за социализация в съседни имоти, които са в рамките на границите на паметника на културата.
Зоната за социализация (ЗОНА 2) е предвидено да бъде на около 500м от самия археологически обект. Основен проблем при изграждането на съпътстваща дребномащабна инфраструктура е изобилието и гъстотата на наличните и предстоящи за разкриване археологически структури в ЗОНА 1. Поради тази причина е невъзможно предвиждането на посетителски център на мястото на самите разкопки и поради това, той е ситуиран в съседната зона 2. Същото се отнася и за останалите допълващи социализацията дейности и малки обекти. В рамките на дейностите по инженеринг със средства от БФП ще бъдат изпълнени дейности по реставрация, консервация и експониране на структурите на ГАНКЦ Античен град Хераклея Синтика, в това число антична крепостна стена, жилищен квартал, централна част на града - форум и прилежащи обекти, елинистически сгради под римския форум, магазини и светилища, гражданска базилика, раннохристиянска базилика и археологически структури около нея, сгради и помещения източно от форума, помещения, преграждащи форума от юг, занаятчийски и жилищен квартал над магазините и антични канали, водопроводи и отводнителна система на античния град. В ЗОНА 1 ще се изграждат малки обекти като обслужващ център с билетната каса с щанд за сувенири, помещение за екскурзоводи, тоалетни и склад, безплатен паркинг и инфраструктура за осигуряване на достъп за хора в неравностойно положение, пътеходни и наблюдателни площадки, свързваща алея между отделните археологическите подобекти в обекта и алея между ЗОНА1 и ЗОНА2. В ЗОНА 2 ще се изгради посетителски център с експозиционна и виртуална зала, атракцион "Римляните и водата" , показващ традициите на римляните по стопанисване на водата (аквадукти, колела, мелници), зона за широк обществен достъп – беседки и барбекюта, детски площадки за различни възрастови групи и безплатен паркинг. Ще се предвидят макети за незрящи, брайлови информационни табели и тактилни карти, аудиообслужване. Всички горепосочени атракциони ще се изградят с БФП и са със свободен достъп. В ЗОНА 2 е предвидена и дребномащабна приходогенерираща инфраструктура - детски лагер, място за храна и напитки, възстановка на римски терми, къмпинг зона, зона за спорт. За укрепване на земната основа се налага изпълнението на заздравяващи почвата мероприятия. Тяхното изпълнение ще се обезпечи с ФИ. |
4 700 682.50
|
5 632 240.93
|
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и изпълнение на строителен надзор за обект „Реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологически обект „Античен град Хераклея Синтика” и прилежащи некрополи”: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект одобрява работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще:
1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
4. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на обектите. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя.
Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове.
Инвеститорският контрол ще се извърши от експерт на Община Петрич, който е част от екипа на проекта. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с:
• предотвратяване на излишни разходи
• контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали
• контрол върху качеството и количеството на вложените материали
• контрол върху оферти и актове
• контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи
• контрол за изпълнението на проектната документация.
• Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение;
• осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности.
Част от изпълнението на дейността е въвеждането на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване по Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове. |
0.00
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на зона за културно историческо наследство и зона за социализация на археологическия обект.: В зоната за културно историческо наследство и зоната за социализация на археологическия обект ще се предложат комплекс от услуги, които имат за цел да осигуряват атрактивно представяне на туристическата атракция. Тяхното цялостно изпълнение и интегрирането им като завършен и конвертируем продукт в рамките на общия проект ще гарантира бързото постигане на целите на проекта.
За обезпечаване на дейността в рамките на проекта и чрез финансов инструмент ще бъде осигурено модерно обзавеждане и оборудване, гарантиращи качествено и професионално обслужване и задоволяване потребностите на туристите. Оборудването и обзавеждането са съобразени с основни композиционни и функционални изисквания.
Част от оборудването ще бъде ситуирано в зоната за КИН - Зона 1. В зоната за КИН ще се изгради обслужващ център, в който да се поместят минимално необходимите за осблужване на обекта помещения, като помещение за екскурзоводите, което да има пряка визуална връзка с обекта (и видеонаблюдение), малко помещение за продажба на билети и карти. Тук ще бъде поставена и подвижна витрина/щанд, в който да са изложени сувенири и рекламни материали за обекта, които са изработени по предвидените в проекта дейности по популяризиране. Витрината също ще бъде доставена чрез средства от финансовия инструмент по проекта, като част от заложеното оборудване и обзавеждане. Ще бъде доставено оборудване, обзавеждане, софтуер и други ДМА, които да дадат възможност за пълно обслужване на туристите и ще спомогнат работата на екскурзоводите и служителите.
Доставка на оборудване и обзавеждане е предвидена и в зоната за социализация - Зона 2. За информационно - посетителския център с експозиционна и виртуална зала със свободен достъп ще бъде закупено дигитално оборудване, обзавеждане и инвентар за гарантиране на максимален комфорт за посетителите – конферентни столове, проектор, озвучителна система, вертикални витрини, интерактивен под, проекционни екрани, киоскове, гобо протектори, холограмни инсталации, хардуер за изграждане на локална мрежа и взаимовръзки на инсталациите.
Предвидена е доставка на обзавеждане и оборудване и за останалите подобекти в Зона 2. За местата за настаняване за детски лагер, е предвидено оборудване с необходимите за нормалната експлоатация и функционалност мебели и обзавеждане - легла, маса, столове, секция, така че те да станат пригодни за отдаване под наем.
Заведението за хранене, което също ще се изгради с ФИ, ще бъде оборудвано и обзаведено с базов екстериор - маси, столове, бар и кухня, така че да е подходящо за отдаване под наем.
Атранцион "Римски терми", изградено с ФИ, също ще се обзаведе и оборудва с необходимия инвентар за да се осигури неговата нормална експлоатация. Термалните зони и помещения за водни процедури ще бъдат посходящо оборудвани и ще следват единна тематична линия - реплика и възстановка на римските традиции, поради което освен своята функционалност, ще имат и съществен приност в интерпретацията и представянето на културното наследство.
Предвидената зона за къмпинг е заложено да бъде съвременна, отговаряща на световните стандарти за организиране на къмпингуване, а именно - оборудвана с помещение за къпане, готвене, пране. Цялото това оборудване и обзавеждане също ще се достави по проекта, за да се обезпечи нормалната експлоатация на зоната за къмпинг.
Всички доставки и монтажа на оборудването и обзавеждането в отделните подобекти и зони ще бъдат реализирани с финансов инструмент, който бенефициента ще използва за цялостното реализиране на интегрирания туристически продукт. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на дейности по реклама и популяризиране на новоизградения туристическия обект: За да се създаде интегриран туристически продукт и да се популяризира той на целевите пазари ще се изпълнят дейности по реклама и популяризиране на новоизградения туристическия обект.
Въпреки своята значимост, археологическа и историческа стойност, обектът ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика“ е сравнително непознат на широката аудитория. Основна информация за него в последните години се получава от представяне на археологическите находки на годишната изложба „Българска археология“, организирана от НАИМ – БАН, публикации и интервюта в медиите на проучвателите на обекта и представители на общинската администрация Петрич. Целенасочена реклама на обекта като туристическа атракция не е правена. Освен това цялостен туристически продукт на община Петрич и неговото представяне и промотиране чрез различни средства и промоционални канали не е правено. Поради тази причина в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени следните услуги:
1. Изработване на цялостен туристически продукт на Община Петрич, който да съчетава възможности за културен, винен, религиозен и спа туризъм, и комуникационен план за популяризирането му;
2. Изработване на туристически пакети с различна продължителност, които да бъдат предлагани на туроператори и туристически агенции както от страната, така и в чужбина;
3. Изработка на рекламен филм със субтитри;
4. Изработване на мостри на малки промоционални материали (флаери и листовки) на българки, английски, гръцки и македонски;
5. Изработване на луксозно туристическо издание за община Петрич с възможност за неговото актуализиране и периодично преиздаване;
6. Изработка на мостри на поне 3 вида сувенири (чашка, лъжичка, магнит) за ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика“;
7. Изработка на типови картички поне 3 вида, които да бъдат тиражирани и продавани при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града
8. Изработка на мостри на промоционални тениски (мъжка, дамска и детска);
9. Изработка на мостри на рекламни календарчета/визитки на ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика“, с данни за работното време и контакти на билетната каса;
10. Изработка на мостри на рекламни моливи и детски комплекти за оцветяване;
11. Изработка на мостри на рекламни шапки;
12. Изработка на мостри на поне 3 вида разделители за книги, които бъдат тиражирани и продавани при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града;
13. Изработка на мостри на поне 3 вида рекламни торбички, които бъдат тиражирани и продавани при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града;
14. Изработка на туристическа карта на община Петрич, с възможност за тиражиране и продаване при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града;
15. Изработка на мостра за комплект картички тип „хармоника“ или тип „книжка“ , с възможност за тиражиране и продаване при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града;
16. Изработка на мостра за комплект чинии, прибори за хранене и чаши за кафе и чай (от хартия и керамика), които да се ползват от заведението за хранене и да се продават при билетната каса на атракцията и в Туристическия информационен център в града, подходящи за организиране на тематични партита в района на зоната за социализация;
17. Изработване на кратки рекламни аудио и видео клипове, които да са подходящи за излъчване в радио, телевизия и интернет медии, както и за излъчване на дигиталните киоски и екрани, разположени в информационно-посетителския център и в туристическия информационен център в града.
18. Изработване на лимитирана серия вино „Хераклея Синтика” и изработването на малки сувенирни бутилки с вино;
19. Изработване на стилизиран знак / символ / лого на Хераклея Синтика и патентоването му като запазен знак;
20. Изработване на идейни модели и матрици, които да служат за мостри при последващи тиражи. |
0.00
|
0.00
|
Организиране на нови фестивали на територията на туристическата атракция: За да се подкрепи развитието на туристическата атракция „Античен град Хераклея Синтика“ с прилежащи некрополи в рамките на проекта ще бъде изпълнена дейност „Организирани нови фестивали на територията на туристическата атракция“.
Община Петрич ще организира и проведе новосъздадени фестивали, тематично свързани с античния град. Очаква се те да привлекат нови туристи, които освен да посетят събитието, ще имат възможност да се запознаят и с историята на ГАНКЦ „Античен град Хераклея Синтика с прилежащи некрополи“. Като ефект от провеждането на фестивалите се очаква да се стимулира престоя на посетителите в зоната за социализация, предлагаща допълнителни възможности за активен отдих и почивка. Новите фестивали, съпътстващи реализирането на проекта, които ще станат част от културния календар на община Петрич, са следните:
- Хераклейски празници на изкуствата – фестивал за класическа, джаз и фолклорна музика, представени в еклектичен вид със съвременни аранжименти и интерактивно представяне – 3D мапинг, звук и светлина, изложби и пърформанси;
- Празници на виното – съвместно с местните винарски изби, ще бъде представена продукцията на местното винопроизводство с характерни сортове грозде, така също и ще бъде предвидено посещения в избите и проследяване процеса на винопроизводство, изнесени дегустационни в античния град, както и пазар за вино;
- Детски фестивал на хераклейските занаяти – фестивал, представящ традиционни занаяти, които са били част от бита и живота на траки, македони и римляни – производство на театрални маски, производство на монети, производство на керамика, стъклопис. Децата ще имат възможност за няколкодневен престой в детския лагер в зоната за социализация и организирани занимания с цел сами да вземат участие с направата на предметите, които хераклейците са изработвали, ще се провеждат изнесени открити уроци и демонстационни практики.
|
0.00
|
0.00
|
Дейности по информация и публичност по ОПРР 2014-2020: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира информационна кампания. Съгласно изискванията Приоритетна ос 6: „Регионален туризъм“, процедура BG16RFOP001-6.002, „Развитие на туристически атракции” община Петрич е предвидила дейности за информация и комуникация по проекта съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата. Чрез нея ще осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постиженията и ще се осигури прозрачност за правилното разходване на средствата. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития и информационни материали. Бенефициентът – община Петрич не разполага с подходящо оборудване и умения за изработката на информационните материали. По тази причина ще бъде избран външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП за дизайн, предпечатна подготовка и печат на следните материали: Изработка на временни и постоянни табели/ билборд – 4 бр. Временните билбордове се поставя по време на строителството на видно място – 2 бр.. Постоянните табели се поставя след приключването на обектите – 2 бр. И двата вида информационни табели ще бъдат за външен монтаж. •Изработка на баннери за събития по проекта – в рамките на проекта ще бъде изготвени и доставени 2бр. рекламен банер, които ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и 1 бр.ще стои на партера на сградата на Община Петрич • Информационни дипляни с информация за проекта – 400 бр.. Информационни дипляни ще информират за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. • Промопакети за участниците в планираните събития по проекта и съдържащи брандиран еко рекламен тефтер, брандирана еко химикалка, брандиран метален ключодържател и брандирана USB флаш памет - .8 GB. •Изработка на стикери за доставеното по проекта оборудване и обзавеждане – 400 бр.; •Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на интернет страницата на общината. Интернет страницата ще е полезна като място за справка и информационно средство, както за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни.В рамките на дейността ще бъдат изпълнение официални церемония ,,Първа копка“ при стартиране изпълнението на дейностите по строителството, официално откриване на обектите на интервенция и откриваща пресконференция за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. |
0.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, вкл. изпълнение на финансов одит: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Петрич. Екипът за управление (ЕУ) на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа по проекта. Екипът ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта, служители на община Петрич. Позициите на екипа за управление са: ръководител на проекта - 1, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа, счетоводител, който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Координатор на проекта – 1 бр., който координира изпълнението на дейностите по проекта и съдейства при организирането на работните срещи на екипа за управление, Експерт „Туристически и културни мероприятия“ – 1 бр., който организира всички дейности свързани с разработения туристически продукт по проекта, Експерт Инвеститорски контрол по време на изпълнението на СМР и КРР – 1 бр., който контролира изпълнението и отчитането на изпълнените строително монтажни работи и спомага за контролиране изпълнението на консервационно – реставрационни работи,
ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания договор за БФП, за законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта. При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни шестмесечни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. ЕУ изготвя и искания за авансово плащане, за възстановяване на средства за междинни и окончателно плащане до УО през ИСУН 2020 или до Фонда в писмен вид. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати.
Съгласно изискванията на програмата Община Петрич ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации, че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. Одиторът трябва да се увери, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство. |
0.00
|
0.00
|