Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The main goal is to provide support for the continuation of the deinstitutionalization process by implementing models for quality alternative care for children placed in institutions, including children with disabilities and children in need of permanent medical care, guaranteeing their life in a family environment and equal access to services for social inclusion on the territory of the municipality of Mezdra. Creating and providing social and integrated health and social services in the community, based on the needs of each child. 
 The Municipality of Mezdra will open two new non-existent social services, namely:
1. The day center will provide a set of activities and care in the community for children with disabilities, which will provide conditions for their service during the day, meeting their needs. The use of the social service will provide opportunity for parents of children with disabilities to be actively involved in public life, to realize themselves professionally, as well as to receive professional support and assistance in caring for their children.
2. The Center for Public Support will provide a set of social services designed for children and families in order to prevent the abandonment of children and their placement in specialized institutions, prevention of violence and dropping out of school, deinstitutionalization and reintegration of children, training in skills for independent living and social integration of children from institutions, counseling and support of families at risk, assessment, training and support of foster parents and adoptive parents, counseling and support of children with behavioral problems and manifestations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за ДЦДУТС и ЦОП: Настоящата дейност има за цел избора на подходящ персонал и специалисти за обезпечаване качественото предоставяне на социалните услуги. Тя включва подбор на персонала за: - Дневен ценър за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства /ДЦПДУТС/ - 12 служители - ръководител - 0,5 бр., социален работник - 1 бр., медицинска сестра - 1 бр., специален педагог - 1 бр., рехабилитатор -1бр., психолог - 0,5 бр., логопед - 0,5бр., възпитател - 2бр., детегледач - 2 бр., шофьор - 0,5 бр., хигиенист - 1бр., касиер /домакин - 0,5 бр. и работник по поддръжката/ шофьор - 0,5 бр. - Център за обществена подкрепа /ЦОП/ - 20 служители: ръководител- 0,5 бр. социален работник - 4 бр., психолог- 3 бр., педагог - 3 бр., арт- терапевт - 1 бр., логопед-1 бр., социален сътрудник- 4,5 бр., медицинска сестра - 1 бр. хигиенист -1 бр., касиер/домакин- 0,5 бр., работник по поддръжката/ шофьор - 0,5 бр. Наемането на персонала ще бъде организирано и реализирано от екипа за управление на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде разработена процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Мездра. За провеждането на процедурата ще бъдат изготвени и разпространени обявления, които ще се публикуват на сайта на община Мездра и на информационното табло на общината. Подборът ще се проведе на два етапа - по документи и чрез провеждане на интервю. Първият етап: Комисия, сформирана със заповед на кмета на Община Мездра ще разгледа всички подадени заявления, ще направи проверка за допустимост на кандидатите и ще състави протокол за дейността си. До участие във втори етап се допускат кандидати, които са представили всички документи съгласно обявлението. Допуснатите до втори етап кандидати се уведомяват за датата и часа на провеждане на интервюто. За провеждането на интервюто ще бъде разработен формуляр за всеки един от кандидатите, като резултатите от проведеното интервю ще бъдат отразени в него. Формулярът се подписва от всички членове на комисията. Резултатите от проведения втори етап се отразяват в протокол. Протоколите се утвърждават от Кмета на Община Мездра. 0.00 24 108.90
Предоставяне на новата социална услуга Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства: Дейността цели подобряване качеството на живот на потребителите на социални услуги и предоставяне на условия за социално включване на представителите от целевите групи на проекта. Новата социалната услуга предлага цялостно обслужване през деня, което да задоволява ежедневните здравни, социални и рехабилитационни потребности на децата с увреждания, както и организацията на тяхното свободно време и лични контакти, предоставянето на храна и време за игри и отдих, което ще подобри качеството на живот на децата с увреждания и техните семейства. Дейността е съществена за постигане на основната и специфичните цели на проектното предложение. Дневният център предлага специализирано оборудване и обзавеждане, в зависимост от конкретните потребности на децата. Той е с капацитет 30 места за целодневна и почасова грижи за деца с увреждания до 18-годишна възраст и 60 консултативни услуги. Всички услуги ще се предоставят целодневно и почасово. Предвижда се социалната услуга да включва следните дейности: • Рехабилитация и физиотерапия на потребителите; • Психологична интервенция (фамилна и индивидуална психотерапия); • Логопедични занимания; • Педагогическа подкрепа за възпитание и обучение; • Свободни дейности – арт-терапия, занимателни игри и други; • Работа с родители – организиране и провеждане на групови срещи с родители и предоставяне на консултантски услуги; • Сензорна терапия / психо-сензорна терапия; • Осъществяване на лични контакти и придобиване на социални умения в приятелска обстановка, безопасна и приятна среда; • Предоставяне на храна; • Предоставяне на специализиран превоз. Дневният център ще осигурява много гостоприемна, адаптирана и достъпна архитектурна среда за децата с увреждания, която е сигурна и безопасна. В близост до новата социална услуга се намират СУ "Иван Вазов" гр.Мездра, Градски парк за отдих, "МБАЛ - Мездра" гр.Мездра, ЦНСТ № 2 и ЦНСТ № 3, а Дом за стари хора се помеща на 1 етаж от същата сграда. Описание на разходи: Разходи за възнаграждения на персонала – 381 181,58 лв. Разходи за работно облекло - 5000,00 лв. Разходи за материали и консумативи – 22 338,12 лв. Разходи за храна – 30 000,00 лв. Разходи за застраховка гражданска отговорност - 1591,00 лв. Режийни разходи - ел.енергия, газ, вода, телефон, СОТ, интернет, цифрова, ДДД – 6 488,32 лв. Всички разходи за възнаграждения на персонала са планирани в съответствие с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. 446 599.02 338 503.21
Предоставяне на нова социална услуга Център за обществена подкрепа: Център за обществена подкрепа е комплекс от социални услуги предназначени за деца и семейства с цел предотвратяване на изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, обучение и подкрепа на приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. В ЦОП се осигуряват услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация. Създадени са 4 места за спешно настаняване. Капацитета е 100 консултативни случая. В ЦОП се оказва психологическа подкрепа и консултиране на деца за:възстановяване и подобряване на връзките им със семейството, развитие на умения за живот, справяне с агресия, трудно поведение, подобряване на взаимоотношенията с връстници, педагогическа подкрепа на деца, които срещат трудности в училище, подкрепа на семейството, информиране и консултиране на родителите за: осигуряване на безопасна и сигурна среда за детето, повишаване на уменията им за полагане на добри грижи за детето, предотвратяване на риск от насилие, изготвяне и подаване на различни документи в местни и държавни институции, търсене и намиране на работа, получаване на здравни услуги-избор на личен лекар, профилактични прегледи, необходимост от лечение в болница, възможностите за ползване на други услуги, както и осигуряване на спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация-4 места за спешно настаняване. В ЦОП се води цялата задължителна документация съгласно нормативните документи. Поддържането и начините на ползване на документацията се определят при спазване на изискванията за поверителност, достъпност и съхранение. Предвижда се да се дооборудва за функциониране Синя стая, чието предназначение е за провеждане на разпити и изслушване на деца извън съдебната зала или управлението на полицията от обучени специалисти. Тя се състои от две помещения, между които има стъкло тип венецианско огледало – помещение за изслушване на детето, в което се намират детето и специалист, обучен да провежда разпити/изслушвания в синя стая, който му задава въпросите и помещение, в което са останалите участници в процеса (водещият разследването, съдията, пред който се извършва разпита в досъдебното производство, съдията по делото, обвиняемият (подсъдимият) и неговият защитник, вещи лица, родители и др.). Синята стая е предназначена за изслушване на деца жертви и извършители на престъпления. Описание на разходи: Разходи за възнаграждения на персонала – 542 188,61 лв. Всички разходи за възнаграждения на персонала са планирани в съответствие с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Разходи за командировки - консултиране на потребители на терен, изготвяне оценки на потребност и обмяна на опит - 25 месеца - 8 999,91 лв. / включва всички 27 населени места в общината, при необходимост и извън нея./ Всички разходи за командировки са планирани и ще бъдат разходвани в съответстие с Наредбата за командировките в страната. Разходи за работно облекло - 7400,00 лв. Разходи за материали и консумативи – 23 768,16 лв. Доставка на мрежово оборудване – 3 400,21 лв. Разходи за храна /спешно настаняване/ - 6 336,70 лв. Разходи за застраховка на придобитото обордуване – 2 700,00 лв. Режийни разходи - ел.енергия, газ, вода, телефон, СОТ, интернет, цифрова, ДДД, поддръжка асансьор – 65 501,12 лв. 660 294.71 539 244.22
Закупуване на материални активи - специализирано транспортно средство и допълнително оборудване: Целта на тази дейност е за създаване на необходимите условия за организация и работа. Дейността ще допринесе за подобряване качеството на предлаганте нови услуги. С цел постигане на комплексно предоставяне на социалните услуги, се предвижда закупуване на допълнителни материални активи за функционирането на Дневния център и ЦОП, извън закупеното по проекта за изграждане на социалната инфраструктура, финансиран от ОПРР. Досегашният опит в предоставянето на социални услуги на населението показва, че за нуждите на част от потребителите, живеещи в 27-те населени места на територията на общината и намиращи се на голямо разстояние от общинския център, е необходим специализиран превоз. Като цяло за хората с увреждания от селата е почти невъзможно да се придвижват до града със собствен или с обществен транспорт тъй като той е в определени дни. Към момента на разположение на общността е само един специализиран бус, които покрива част от нуждите на възрасните хора с увреждания или самотно живеещи. Един от основните проблеми на децата с увреждания е социалната изолация, в която изпадат както в следствие от намалената способност за придвижване, така и в резултат от силно ограничения и/или липсващ обществен транспорт, който не е пригоден за техните нужди. Целевата група по проекта са 30 деца с увреждания за дневна грижа и 60 за консултативни услуги, като те биха могли да бъдат от цялата територия на общината и от населените места на съседните общини. Поради тази причина е необходимо закупуването на специализирано транспортно средство–микробус за 8+1 места с платформа за инвалидна количка, което ще се използва изцяло и единствено само за функционирането на Дневния център–за превозване на потребителите от домовете им до Дневния център и обратно и ЦОП. За качественото и ефективно функциониране на Дневния център и ЦОП, както и осигуряването на подходящи условия за работа на персонала в двете социални услуги се предвижда да се закупи допълнително оборудване. Част от оборудването - 30 бр. таблети, музикална уредба, фотоапарат, мултимедия с екран и цветен принтер са необходими за качествената работа с децата. Кухненските уреди–пасатор и сокоизтисквачка са нужни при предоставянето на здравословно и безопасно изхранаване на децата. Необходимо е закупуването на още 4 бр. лаптопи за работата. Мобилни апарати ще бъде закупени за използването им като телефон за връзка с двете социални услуги. Друго оборудване е закупуването на жизнено важния спешен медицински шкаф за двете услуги, в които да се съхраняват медикаменти за спешни случай. Таблетите са едно много важно, практично и съвременно средство за работа с деца. Деца със заболявания като Синдром на Даун, психически заболявания, аутизъм, имат трудности да изразяват себе си и лесно губят търпение. Посредством различни приложения на таблетите може да се улесни ежедневието на тези деца, да им се помогне в общуването и в по-ефективното усвояване на дадени упражнения. Допълнитело ще бъдат закупени: комарници, климатици, спално бельо и покривки за легла, олекотени завивки /зимни и летни/, хавлии за баня и ръце, комбинирани столове за баня, тоалетни столове и други. Тук се включва и ролята на таблета, които да им предостави възможност по-лесно да общуват и да постигнат личностна независимост. Чрез използването на таблети ще се обхване: ранно когнитивно развитие; внимание, разбиране на причина и следствие; умения за общуване, изразяване на мнения; познания за понятия и думи от различни категории на ежедневието; умения за самостоятелност и независимост и др. Тази дейност е съобразена с естеството на подкрепа и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, задоволяване на ежедневните рехабилитационни потребности, организация на свободното време и личните контакти, като по този начин ще се осигури на потребителите от целевата група достъп и възможност за пълноценно ползване на услугите. 166 455.50 141 010.34
Продължение на дейност 4: 1. Специализирано транспортно средство Фабрично нов автомобил адаптиран за хора с увреждания. Категория М1-съгласно чл. 149, ал. 1, т. 2, буква "а" от Закона за движение по пътищата. Брой места: 6 пътници, водач и 2 места за инвалидни колички. Дизелово гориво, Екологична норма - минимум Euro 6, механична скоростна кутия, предно предаване. Специализирано оборудване - Електрохидравличен пътнически лифт/рампа с носимост от минимум 200 кг.; система за фиксиране на 2 бр. инвалидни колички; комплект обезопасителни колани за инвалидни колички - бр. 1 – 75 763,00лв. 2. Преносим компютър Тип - лаптоп, размер на екрана - минимум 15.6", RAM - 8 GB, ХАРД ДИСК - SSD 512 GB, операционна система - WINDOWS 10- бр.4 ; 3. Таблет Размер на екрана - минимум 10.3 ", вградена памет - 64 GB, RAM - 4 GB -бр. 30; 4. Мобилен телефон Размер на екрана - минимум 6.67 ", вградена памет - минимум 128 GB, RAM - 6 GB- бр.2 ; 5. Фотоапарат Резолюция 24.0 MPx, Размер на екрана - минимум в 3.0 ", авто фокус -бр.1; 6. Климатик Инверторен климатик, енергиен клас охлаждане - A++, консумирана мощност охлаждане - максимум 1.030 KW/h, .площ за отопление/охлаждане от 25 до 30 м2 -бр. 23; 7. Аудио система обща мощност - 120 W, възпроизвеждани формати - CD-R/-RW, MP3, радио тунер, USB, BLUETOOTH, AUDIO AUX вход бр. 2; 8. Щори Хоризонтални алуминиеви щори, цвят - бял, ширина на ламела 25 мм., с включен монтаж м2 125,75; 9. Комарници с включен монтаж м2 – 9 537,36 ; 10. Протектори за легло бр.12; 11. Спално бельо бр.22; 12 Възглавници бр.30; 13. Олекотени завивки 14 зимни бр.14, 15. летни бр.14; 16. Хавлии за баня бр. 60; 17. за ръце бр. 60; 18. Пасатор бр.1; 20. Сокоизтисквачка бр.1, 21. Мултимедия с екран Формат 16:10:0, Проекционна система DLP, Контраст 20000:1, Яркост 3700 ANSI, Живот на лампата 6000Н, Видео сигнал NTSC, PAL, SECAM, Резолюция WXGA (1280 x 800), говорител 3W, входове HDMI, RCA, VGA, TYPE A USB, размер 313 x 240 x 114 mm бр. 2; 22. Мултифункционално устройство с цветен принтер Функция сканиране, Многократно копиране 1 - 9 999 копия, Увеличение / Намаление - 25-400%; автоматично разпознаване на формата, Скорост - 22 страници A4 в минута - цветно и черно бяло / 14 страници A3 в минута - цветно и черно бяло, Резолюция - 600 x 600 dpi, Медия/тип - A5-A3, 52-256 gsm, Месечно натоварване - Препоръчително 25 000 страници, Max 80 000 страници, Памет - 2 048 MB, HDD 250 GB, Капацитет за хартия - стандартно 1 150 страници - 2 касети по 500 листа + Manual Bypass 150 листа Опции: 2 допълнителни касети с капацитет по 500 листа или касета с голям капацитет - 2 500 листа бр. 2; Списъка продължава в начин на изпълнение! 0.00 13 125.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).