Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

he aim of the project proposal is to reduce the number of people living in poverty by providing food for the people most affected by the COVID-19 pandemic and its consequences by providing a hot lunch to people from the target groups: people without income or with low incomes below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation, people who, due to their age and available disabilities, are at higher risk of infection and adverse infection; persons placed under quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them and persons subject to social assistance, for whom the need for additional support has been identified and in the conditions of an emergency epidemic situation, are in inability to meet their basic living needs. The provision of hot lunch is planned to start from 01.01.2021, and will cover up to 100 users from the municipality within 11 months until 30.11.2021 and on working days of the months. From a team determined by an order of the mayor and written rules for selection and information from D "SP" Stamboliyski, the Selection Commission will determine the users. For the purchase of food products and the provision of hot lunch, a direct assignment of a contractor is envisaged in accordance with the Public Procurement Act. The prepared food will be delivered to the homes of consumers. The provided hot lunch will be prepared under the direct control of the Municipality of Perushtitsa and in compliance with the requirements for food safety, national standards and norms of nutrition and the requirement to contribute to a balanced diet. As accompanying measures, daily consultations will be held on opportunities for use of other social services, use of administrative municipal services and support in case of needs and problems of representatives of the target group by an employee with experience in a previous hot lunch project and will be implemented throughout period.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: В съответствие с целите на операцията община Перущица предвижда крайните бенефициенти да бъдат подбрани от три основни групи - лица без доходи или с ниски под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка, хора, които поради възрастта си и налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; лица поставени под карантина – без доходи или с ниски под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа и лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Перущица, отговарящи на критериите за идентифициране на най-нуждаещите се. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа получената информация от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Стамболийски за принадлежността към допустимите целеви групи на желаещите кандидат-потребители и наличие на риск от двойно финансиране. Съгласно правилата за подбор същите ще бъдат оценени и класирани. При обработването и съхраняването на документите, община Перущица ще запази поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали, както и ще спазва изискванията за защита на личните данни. Списъкът на класираните ще се постави на общо достъпно място в сградата на общината и на други места в града. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 100 лица, прогнозно. В случай, че някой от потребителите не е в състояние да получи приготвения топъл обяд за деня, да продължи участието си в проекта поради временен отказ или прекратяване на услугата ,топлия обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат -потребител. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел осигуряване на подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен в отговор на пандемията от COVID – 19. Проектът ще се администрира от координатор и счетоводител. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Предвидено е тази дейност да стартира от първия работен ден 04.01.2021 г. и да приключи на 30.11.2021 г. вкл. Топъл обяд в община Перущица ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 11 месеца, като общо работните дни за 2021 г. са 229 /м.януари - 20; м. февруари - 20; м. март - 22 и м.април - 21; м. май - 17; м. юни - 22; м. юли - 22; м. август - 22; м. септември - 20, м. септември - 20; м. октомври - 21; м. ноември - 22. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 100 човека от общината на които ще се осигури подкрепа за задоволяване на нуждите от храна в ситуацията на пандемията от COVID – 19 , които се нуждаят от закрила в най-висока степен. Поради изчерпания капацитет на действащото на територията на общината Общинско предприятие "Социален патронаж" , е предвидено приготвянето на топъл обяд да бъде възложено отново на външен изпълнител чрез директно възлагане съгласно Закона за обществените поръчки. Община Перущица предвижда изпълнителят да бъде същият, който предоставя топъл обяд по Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020". С него е сключен договор № 155/27.07.2020 г. Има удостоверение за регистрация на обект за обществено хранене № 23613 от дата 25.06.2020 г. - обект Ресторант с дейност кетъринг с адрес : гр. Перущица, Стопански двор № 1. Обектът е регистриран с рег. № 162600880, като обект за обществено хранене. Външният изпълнител разполага с материална база и оборудване за приготвяне на храната, които отговарят на чл. 12 от Закона за храните. Кухненският блок с площ 90 м2, в който се приготвя храна е изграден и оборудван по начин, който осигурява последователност на извършваните дейности - получаване на суровините, приготвяне на храната и изхвърлянето на отпадъците. Работните повърхности, естествената и механична вентилация за отвеждане на замърсения въздух, микроклимата и осветлението, санитарно - битовите условия и оборудването отговарят на изискванията на националното законодателство за регистрация на кухненски блок. Оформени са помещения за осигуряване на технологичния процес: склад за продукти - сух и хладилен; подготвителен кът за зеленчуци/яйца, подготвителен кът за месо, за риба; подготвителен кът за млечни; топла кухня с обособен топлинен блок; умивалник за външен инвентар, битов и санитарен възел за кухненския персонал. Има капацитет за доставка на приготвената храна до домовете на потребителите, при спазване на всички – санитарно – хигиенни изисквания и подходящ персонал за оказване на допълнителна подкрепа за целевата група. В помещенията, където се приготвя храната ще се провежда ежедневно няколко пъти засилена дезинфекция на целия кухненски блок. Лицата, които ще приготвят топлия обяд ще спазват строго засилените хигиенни и противоепидемични изисквания /лични предпазни средства – защитни маски и ръкавици/. Видовете разнообразни ястия, които ще бъдат включени в седмичните менюта ще се определят от външния изпълнител и утвърдят от кмета на общината, за да се осигури здравословна, качествена и разнообразна храна. Седмичните менюта ще съдържат информация за алергени. Ще се използват рецептите от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене - издание 2010 г. на издателство "Техника". При нужда ще се използват коригирани рецепти, които ще бъдат съобразени с националните стандарти и нормите за балансирано хранене. Разпределянето на храната в еднократни опаковки за кетъринг ще се извършва в специално дезинфекцирано помещение и на плот пригоден за тази цел като се спазва потока на храните от системата за самоконтрол. Храната ще се претегля на електронна везна. След разпределението опакованата храна ще се подрежда в дезинфекцирани пластмасови контейнери. Външният изпълнител ще закупува хранителни продукти и приготвя топъл обяд за класираните бенефициенти, като тези поддейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и въз основа на принципите за здравословно и разнообразно хранене. 61 830.00 61 830.00
Предоставяне на топъл обяд: Приготвената храна ще се доставя ежедневно в работни дни до домовете на потребителите от външния изпълнител. Външният изпълнител ще използва автомобил с удостоверение № 4083/29.11.2017 г. за регистрация на товарен автомобил - хладилен, който отговаря на изискванията на Закона за храните. Опакованата храна подредена в дезинфекцирани пластмасови контейнери ще се предоставя по домовете на потребителите. Лицата, които ще доставят топлия обяд ще спазват строго засилените хигиенни и противоепидемични изисквания /лични предпазни средства – защитни маски и ръкавици/. В случай , че дадено лице не получи топлия си обяд същият ще се предостави на лице от резерва. 3 091.50 3 091.50
Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. За изпълнението на тази дейност е предвидено да бъде наето лице, което е работило по проекти за предоставянето на социални услуги на територията на общината. Има добър опит и познава населението на нашата община. Ще консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд в условията на извънредна ситуация с висока степен на пандемията с COVID - 19 да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на лицето, което ще предоставя съпътстващи мерки ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното специалиста ще документира под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите. 3 091.50 3 091.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).