Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The construction of this center is dictated by the process of the removal of adults with disabilities from specialized institutions and the provision of opportunities for their social inclusion. The target group includes, besides currently accommodated adults with mental disorders and mental retardation in specialized institutions and residential services in Dryanovo Municipality - about 140 people, also people with mental disorders and mental retardation and living in the community, as well as their families. The main objective is to support and assist in the development or restoration of community living skills through the provision of hourly and mobile services at the Center for Social Rehabilitation and Integration for People with Mental Disorders and Mental Disabilities. 
The work of the center will also contribute to the prevention of the social exclusion of people who now live in the community and encounter difficulties which are a prerequisite for institutionalization if support services are not available. The expected results are a new form of social service whose work is focused more on the interaction of the individual and the community; formed life skills based on the individual capabilities of the people who use the services; changed public attitudes towards people who are experiencing difficulties due to the presence of mental disorders or mental retardation. The main activities of the project include: Renovation of the premises provided for this center; Furniture and equipment for the center; Hiring of staff; Training and ongoing support of staff; Development of methodology for the provision of services in the Center for Social Rehabilitation and Integration for People with Mental Disorders and Mental Disabilities; Car purchase; Ensuring the activity of the center for a period of 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на достъп до почасови услуги, извършване на рехабилитация, социално и психологическо консултиране на лицата от целевата група, придобиване и/или възстановяване на уменията за водене на самостоятелен живот, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване, информиране и подкрепа, включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевите групи.: Предоставянето на услугата ЦСРИЛПРУИ цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. В новосъздадения Център ще се обособят зали за трудотерапия, рехабилитация , индивидуална и групова работа, библиотека, в които ще се предоставят почасови услуги в рамките на 12 месеца с капацитет 40 потребители и 6 месеца устойчивост. Терапевтичните, консултативните и рехабилитационните дейности се осъществяват от специалисти, които съдействат и подкрепят потребителите и техните близки, посредством индивидуални и/или групови занимания. Лицата ползват дейностите и програмите (индивидуални или групови) почасово – всеки ден или няколко пъти в седмицата/месеца в зависимост от индивидуалните им потребности. Дейности на ЦСРИЛПРУИ са: 1. Социална работа по случаи , 2. Подкрепа за възстановяване на трудови умения с работа в залите за трудотерапия, 3. Подкрепа за намиране на работа , 4. Групова форма на подкрепа 5. Индивидуална форма на подкрепа 6. Арт терапия, 7. Рехабилитация. 232 677.59 176 324.36
Мобилна работа и други профилирани дейности за подкрепа на лицата от целевата група, свързани с трудотерапия, подкрепа за трудово наставничество, включващо и менторство от член на екипа, за провеждане на трудова практика и трудова заетост в реална работна среда, както и за въвеждане и обучение на работното място за лицата, за които се осигурява заетост, и текуща подкрепа в работния процес.: Освен в сградата на центъра услугата ще се предоставя и мобилно. Мобилната работа се предлага с цел по-широко обхващане на целевите групи и предотвратяване процеса на социално изключване, чрез използване ресурсите на услугата ЦСРИЛПРУИ. Мобилната работа се предлага в случаи, когато присъствието на потребителя в центъра е невъзможно по обективни причини. 95 802.23 94 249.08
Ремонт на съществуващ сграден фонд : Община Дряново ще разположи ЦСРИЛПРУИ на четвърти етаж от сграда на Поликлиника с площ 885 кв. м., сграда с ид. 23947.501.129.1 с адрес: гр. Дряново, ул. „Шипка“ № 164, частна общинска собственост, съгласно АОС № 2992 от 16.04.2018 г. Необходимо е да бъде извършен ремонт на покрива, като се демонтира компрометираната хидроизолация и воронки, и същите се подменят с нови такива. Монтиране на двупластова хидроизолация, втори пласт с посипка, газоппламъчно полагане. Полагане на топлоизолация. Ще се демонтират подови настилки, фаянс, дървена ламперия, прозорци и врати, радиатори, тоалетни чинии и мивки, секции, гардероби и други. Същите са морално остарели и амортизирани. Прозорците и вратите ще бъдат подменени с нови PVC, като вратите ще бъдат съобразени за преминаване на потребители на Центъра с увреждания. В санитарните възли ще се монтират нови моноблок и моноблок с надстойка за инвалиди, тоалетни мивки, смесителни батерии. Всички помещения на етажа ще бъдат грундирани и двукратно боядисани с латекс. Преработка на съществуващо ГРТ и присъединяване на нови токови кръгове, съгласно приложена еднолинейна схема. Ще се поставят нови ел.ключове, ел.контакти и осветителни тела. 305 423.24 305 423.24
Обзавеждане и оборудване на новоизградения център с цел предоставяне на услугите.: За предоставяне на услугите ще бъдат обособени: Зала за групова работа, занимания, срещи - 39 кв м. -работни маси - 3 бр. , секция - налична и в добро състояние, столове - 12 бр., Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. възможност за обособяване на отделни по-малки кътове Помещение № 14 от схемата. Работни помещения на персонала –стол, компютър Помещения № 15, 16, 17, 18, 19, 20 и 22 от схемата – 18 кв. м. всяко едно от пемещенията. Във всяко от тях има бюра и библиотечни шкафове, които можат да се реновират и използват. Ще се закупят - 10 броя офис стола, 10 бр. посетителски столове, 9 бр. компютърни конфигурации с инсталиран софтуер, включващи клавиатури и мишки. 7 бр. принтери и 2 бр. мултифункционални устройства. диван, маса холна. Доставка и монтаж на 7 бр. стенни инвекторни климатици. Зала за рехабилитация 39 кв м: Кушетка/масажна – 1 бр. Широка кушетка с регулираща се височина за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методики – 1 бр. Велоергометър – 1 бр. Стълба за рехабилитация – 1 бр. Шведска стена – 2 бр. Многофункционални модули – 5 бр. Огледала: - 100/170 см. – 1 бр. Дюшеци: - 180/130/7 см. – 2 бр. Топки: /с релефна повърхност – 2 бр. твърда топка с релефна повърхност за масаж – 1 бр. с форма на фъстък, с грапава повърхност – 2 бр. с грапава повърхност 50 см диаметър – 2 бр. сензибол с диаметър 20 см – 1 бр. сензибол с диаметър 10 см – 1 бр.Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 21 от схемата. Стая за арт терапия 19 кв. м. – работни маси - 2 бр., столове посетителски - 6 бр., стелажи за материали - 1 бр. Караоке тонколона - 1 бр. ДОставка и монжат на 1 бр. стенен инвекторен климатик.Помещение № 13 от схемата. Библиотека с читалня 19 кв м – кът за четене, работни маси - 3 бр., столове - 6 бр. диван - 1 бр., маса холна - 1 бр. стелажи за книги - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 12 от схемата. Кухня с трапезария и склад - с обща площ 57 кв. м. – обзавеждане и оборудване с кухненски диван - 2 бр., маси - 4 бр., столове - 16 бр., готварска печка - 2 бр. кухненски ширм - 2 бр., микровълнова фурна - 2 бр., хладилник - 1 бр. съдомиялна - 1 бр. кухненски шкафове - 2 бр. конфигурации. бойлер проточен - 2 бр. кран батерия - 2 бр. стелажи за чинии - 2 бр. Доставка и монтаж на 2 бр. стенни инвекторни климатици. Помещения № 3,4,5,6 и 7 от схемата. Зала за трудотерапия 36 кв м: /4 работни маси, столове - 8 бр., 2 бр. шевни машини; 2 бр. оверлог машини; 2 гладачни маси; 2 ютии/ Складово помещениекъм залата - 8 кв м /стелажи за материали - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 1 от схемата. Зала за трудотерапия 36 кв м: работни маси - 4 бр., столове - 8 бр., струг за обработка на дървени аксесоари - 1 бр., вани за подготовка на рециклирана хартия - 2 бр. Складово помещение към залата - 8 кв. м. Закупени стелажи за материали - 2 бр. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 2 от схемата. Сервизно помещение – закачалки за дрехи - 2 бр., пералня със сушилня - 1 бр. Помещение № 11 от схемата. Санитарни възли - 2 бр. Фоайе за изчакване - ъглов диван и холна маса. Доставка и монтаж на 1 бр. климатик тип колонен. Помещение № 23 от схемата. 120 604.00 120 188.40
Подбор и наемане на персонал в ЦСРИЛПРУИ гр. Дряново: Община Дряново ще подготови документи за провеждане на конкурс за всички работни места в ЦСРИЛПРУИ – при коефициент 0,3 и капацитет 40 души на центъра - 12 щ.бр.: директор, 2 социални работници, психолог - 0,5, арт терапевт, 2 трудотерапевти; рехабилитатор - 0,5; мед.сестра, социален сътрудник, трудов посредник, наставник - 0,5, шофьор - 0,5, хигиенист. Подборът ще се извърши от създадена от доставчика комисия и определена от него процедура. Етапи на подбора - два етапа • подбор по документи и събеседване. Комисията взима своите решения за одобрените кандидати, като дава равни възможности на всички, без ограничение на пол, вероизповедание, етническа принадлежност, семейно положение, възраст и други. Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда; изготвя се и поддържа трудово досие за всеки назначен член на персонала; Досието съдържа: молба за постъпване на работа, автобиография, копия от дипломи за завършена образователна степен, квалификационни курсове и др., свидетелство за съдимост, карта за предварителен медицински преглед, здравна книжка /при необходимост/, длъжностна характеристика, декларация за конфиденциалност. 0.00 432.32
Обучение на персонала, супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите в центровете за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения.: След назначаване на персонала ще се проведе на едно базово и едно поддържащо обучение. За провеждането на обученията чрез процедура по ЗОП ще бъде избран изпълнител. Въвеждащото обучение цели да запознае обучаващите се с философията и целите на услугата, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация. Обучението представя спецификите, потребностите и подходите на работа с целевите групи. Въвеждащото обучение осигурява информация за политиката и практиките в областта на социалните услуги, основни нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставянето на услугата. Базовото обучение е в рамките на 3 дена и задължително включва теми, свързани с правото на независим живот на хората с увреждания, гарантирани от чл. 19, както и правата по чл. 12 от КПХУ. Целта е да се постави основа на бъдещата работа на персонала, основана на правата на хората с психични разстройства и умствена изостаналост. В базовото обучение се включват теми, свързани с провежданите политики на деинституционализация и възможностите за подкрепа за социално включване; теми, свързани с последиците от продължителна институционализация; оценка на потребностите на потребителите на услугите; здравословни проблеми и поддържаща терапия; работа в екип; взаимодействие с партньори. Поддържащото обучение е в рамките на 2 дни и включва теми, определени след проведените супервизии на персонала. Обученията ще бъдат предоставени от външна организация с доказан опит в областта на обученията на персонал на социални услуги и опит в обучения, свързани с права на уязвими групи и социално включване. Партньора - Държавна психиатрична болница - Севлиево ще участва с методическа помощ при провеждане на обученията. Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите.Подкрепата на персонала се провежда чрез методическо консултиране и супервизия /индивидуална и групова/ на всички членове на персонала и се провеждат спрямо конкретно заявените потребности. Подкрепата на персонала ще бъде предоставена от външна организация, избрана по реда на ЗОП, която има опит при предоставяне на супервизия и методическо консултиране. Организацията, която провежда подкрепата на персонала следва да представя текущи доклади за изпълнението, съдържащи предложения за допълнителни теми, които да бъдат включени в поддържащите обучения. 14 979.00 13 453.00
Разработване на вътрешни правила /методика/ за дейността на услугите.: Държавна психиатрична болница - Севлиево - партньор по проекта ще изработи вътрешни правила /методика/ за дейността на услугите в Центъра. Дейността включва подготовка на документ, който е базиран на специфичната насока на работа на центъра в отговор на очакваните резултати по отношение на потребителите – подобрени умения за независим живот и социално включване. Методическият документ ще предложи организация на работата на социалната услуга с всички елементи – основни принципи и правила, организация на работен процес, целеполагане на индивидуалвите и групови дейности. Методиката ще подкрепи и подпомогне служителите на центъра в тяхната ежедневна работа като даде отговор за специфичните потребности на хората с психични разстройства и интелектуални затруднения и ще предложи методи и средствата за подкрепа. Методиката ще включва: описание на специфичните дейности на ЦСРИЛПРУИ – 1. Социална работа по случаи – оценка на потребности, планиране на подкрепа. 2. Подкрепа за възстановяване на трудови умения с работа в залите за трудотерапия: 3. Подкрепа за намиране на работа – консултиране, придружаване, наставничество. 4. Групова форма на подкрепа – изготвяне на 4 групови програми, свързани с потребностите на личността и взаимодействоето и с околните: „Аз като индивид“; „Аз и моето семейство“; „Аз и моите приятели“; Аз и общността“. 5. Индивидуална форма на подкрепа – описание на елементите на индивидуално консултиране и подкрепа 6. Арт терапия – описание на индивидуална и групова арт терапевтична сесия; арт терапевтични техники; възможности и приложение на арт терапията. 7. Рехабилитация – описание на въможностите и приложението на рехабилитационните дейности. Методиката ще включва изготвянето на вътрешна документация и изготвяне на система за финансово управление и контрол. Държавна психиатрична болница - Севлиево ще разходва средства за изпълнение на дейността в размер на 7983,33 лева. Планираните разходи за възнаграждения, заложени в бюджетен ред 1.1. "Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл., включително осигурителни вноски, начислени за сметка на работодателя и доплашщания по приложимото национална законодателство на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните преки дейности по проекта" , ще се разходват съгласно правилата на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. 7 983.33 7 625.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).