Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Improving the quality of life of people with disabilities and people over 65 with limited or unable to self municipality Gurkovo by providing a range of services for social inclusion, according to their individual needs.
Creating a real opportunity to realize the right of persons with severe disabilities to be active and to take independent decisions on the organization of daily life, leisure and maintaining personal contacts; Limiting dependency on institutional care of adults who are in partial or complete inability to serve themselves, most often because of health problems and generally living alone who are unable to cope with their lifestyle, with daily activities for different reasons They are excluded from social life; Expanding the scope of social services in the Municipality Gurkovo; Providing employment to unemployed people of working age and the return of the real labor market of people who care for loved ones with disabilities;
Project envisages to provide the target groups to benefit from the service "Personal Assistant" or "Home assistant" and in complex with it, depending on specific needs, they will be able to benefit from the provision of health support in their homes .
After approval of the final project report, Municipality Gurkovo provides maintenance of complex social services in the home environment can be as long as 21 months without interruption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на работна група за изработване на критерии за подбор на кандидат- потребителите за ползване на комплексните услуги за социално включване и кандидатите за доставчици на услугите.: Създаване на методика с ясни критерии за подбор на кандидат-потребителите за ползване на комплексните услуги за социално включване и кандидатите за преди доставчици на услугите. Методиката следва да съдържа процеса на кандидатстване, оценка и класиране, като се извършва при условия на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Целта е да се извърши качествен и адекватен на естеството на услугите подбор на кандидатите за предоставянето на услугите и кандидатите за преди доставчици на услугите за социално включване. 0.00 0.00
Набиране на желаещи да ползват предвидените в проекта комплексни услуги и разработване на индивидуални оценки на потребностите на кандидат-потребителите.: Обявяване на период за подаване на заявления на желаещите да ползват комплексните услуги за социално включване. На всяко лице подало молба за ползване на услуги се разработва индивидуална социална оценка на потребностите. Оценките се разработват от социални работници, и включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневните дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битови условия на живот; изисквания за медикаментозно лечение и диети;допълнителни потребности; безопасност и рискове и др. С цел да бъдат обхванати по-голям брой потребители и да бъде намален риска от зависимост от институционален тип грижа на хора, нуждаещи се от помощ за изпълнение на ежедневните си дейности, ще има периодичен прием на документи от кандидат-потребители, на които също ще бъдат изготвени индивидуални социални оценки на потребностите. В рамките на тази дейност като ресурс ще се използва екипа за управление на проекта. Той ще определи сроковете за подаване на заявленията от лицата, които искат да се възползват от социалните услуги предвидени в проекта, ще уведоми желаещите по подходящ начин за това как и къде да подадат своите заявления. Членовете на екипа за управление, ще приемат и регистрират заявленията, ще проверяват, дали са приложени всички необходими документи. В проекта е предвидено да се назначат двама социални работници на трудов или граждански договор, които да получават заявленията за ползване на социални услуги от екипа за управление на проекта и да изготвят индивидуална социална оценка. Социалните работници ще изготвят 120 индивидуални оценки чрез обхождане по домовете на всеки кандидат- потребител. Индивидуалните оценки ще описват, специфичните потребности на кандидатите за включване в предвидените в проекта социални услуги. Социалните работници ще предадат оценките на екипа за управление за по нататъшни действия. 600.00 531.07
Подбор на доставчиците на услугите за социално включване.: Определяне на период за подаване на заявления за доставчици на услугите за социално включване. Комисия назначена от кмета на общината, разглежда подадените заявления и провежда индивидуално с всеки един кандидат. Индивидуалното интервю се извършва с цел установяване на професионалната квалификация, индивидуални способности и професионални умения и лични качества. Въз основа проведеното интервю се изготвя оценка на база средноаритметичен брой точки, определени от членовете на комисията и се оформя крайна оценка на кандидата. На база крайните оценки на кандидатите преки доставчици на услугите предвидени в проекта, комисията изготвя списъци на класираните лица. С одобрените лица се сключват трудови или граждански договори за предоставяне на услуги за социално включване. Проекта предвижда да се сформира комисията от членовете на екипа за управление, която да определи срок за подаване на заявленията от желаещите да бъдат доставчици на социалните услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник". Екипа за управление ще уведоми по подходящ начин заинтересованите лица, как и къде да подадат заявления, ще ги приемат и входират. Комисията ще проведе индивидуално интервю с всеки кандидат за доставчик и ще изготви оценка, на база тази оценка ще се изготви списък с класираните лица, които ще могат да се реализират като преки доставчици на социалните услуги предвидени в проекта. Предвижда се за се подадат до 80 заявления за доставчици на социалните услуги, като от тях 35 ще се възползват от проекта. 0.00 0.00
Обучение на преките доставчици за предоставяне на качествена услуга за социално включване.: Организиране и провеждане на въвеждащо и надграждащо обучение на одобрените кандидати за доставчици на услугите за социално включване, с които се предвижда да се сключат договори,. Въвеждащото и надграждащото обучение ще се проведе преди лицата да започнат работа в домовете на потребителите. Лицата, които за пръв път ще предоставят такъв топ социална услуга, ще получат въвеждащо обучение за изграждане на уменията и знанията, необходими за удовлетворяване на специфичните нужди на потребителите. Лицата, които имат стаж като доставчици на социалната услуга "Личен асистент" и "Домашен помощник", ще преминат надграждащо обучение. След класирането на кандидатите за "Личен асистент" и "Домашен помощник", лицата които са одобрени да започната работа като преки доставчици на социалните услуги, ще бъдат уведомени писмено да датите и местата за провеждане на обученията. Предвидените обучения ще се провеждат в наети зали, от екип специалист по психология, социални дейности и медицина, с опит в областта на социалните услуги. Предвидените разходи за изпълнение на дейността, са за заплащането на зала, в която ще се провеждат обученията и заплащане на екипа от специалисти, които ще провеждат обученията. Стойността предвидена за заплащане на екипа е формулирана съгласно Насоките за кандидатстване. Предвижда се, 5 лица да преминат въвеждащо обучение за предоставяне на услугата "Личен асистент', което ще се проведе в рамките на два дни, 10 лица, ще премината надграждащо обучение за "Личен асистент" в рамките на 1 ден. Проекта предвижда да бъдат назначени максимум 20 доставчици на услугата "Домашен помощник", като максимум 10 от одобрените лица ще преминат въвеждащо обучение в рамките на два дни и 10 надграждащо в рамките на един ден. 650.00 480.00
Подбор на потребителите на услугите за социално включване.: Подборът на потребителите на услуги за социално включване ще се извърши чрез Индивидуалната оценка на потребностите на всеки кандидат-потребител, извършена от социални работници. Социалната оценка следва да описва точно от какъв комплекс услуги за социално включване се нуждае конкретния кандидат-потребите, в зависимост от специфичните му потребности. Водени от експертната индивидуална оценка за специфичните потребности на всеки един кандидат комисия назначена от кмета на общината изготвя списък с класираните лица, които ще могат да се възползват от съответните социални услуги. Тези потребители, които попаднат под прага на класирането, ще бъдат регистрирани като банка чакащи, и при евентуално освобождаване на място, на тях също ще им бъде оказана подкрепа, като им се даде възможност да се възползват от комплекса услуги за социално включване. Предвижда се 120 лица да подадат заявления за включване в проекта. От тях минимум 55 ще бъдат включени, като е възможно и броят на потребителите да се увеличи в зависимост от нуждата им от подкрепа, и индивидуалния им план за задоволяване на ежедневните им потребности. Комисия назначена от кмета на общината, на база 120- те индивидуални оценки изготвени от социалните работници ще изготвят списък с класираните потребители. На всички кандидат- потребители ще се изпратят уведомителни писма от екипа за управление на проекта, а с одобрените лица ще се проведат срещи за избор на личен асистент или домашен помощник, ако предварително лицето не е заявило предпочитания към някой. 0.00 0.00
Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите за социално включване.: Екипа за управление на проекта подготвя договорите за предоставяне на комплекса от услуги, които ще ползва конкретния потребител, в зависимост от своите специфични потребности. При сключването на договора с потребителите, разяснява правата и отговорностите на страните по договора- права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик на услугата, права и отговорности на бенефициента- доставчик на услугата за социално включване. Предвижда се да бъдат изготвени минимум 55 договора за ползване на социална услуга от потребителите. Екипа за управление на проекта обхожда домовете на потребителите, заедно с определените доставчици на социалните услуги за подписване на договорите и всички приложими към тях документи. 0.00 0.00
Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите за социално включване на база специфичните потребности на всеки един потребител.: Индивидуалния план се изготвя с участието на потребителя, ако не е възможно- с участието на негов роднина, близък или законен представител. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания.Индивидуалния план съдържа описание на дейностите, които ще бъдат изпълнени за задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. Индивидуалния план включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури за контролиране на основните рискови фактори, включително и на онези от тях, произтичащи от евентуална склонност на потребителя към агресивно поведение или към злоупотреба с вредни субстанции.Рисковете се формулират описателно, на разбираем и приемлив за потребителите език, така че да не провокират тревога или негативни чувства у тях. Плановете може да се актуализират от доставчика на социалната услуга, ако са настъпили изменение във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, неговите близки или с неговия законен представител, след което се вписват в плана. Индивидуалните планове на потребителите ще се изготвят от членовете на екипа за управление. Ще бъдат изготвени минимум 55 индивидуални плана, в зависимост от специфичните потребности на потребителите на социалните услуги на база изготвената им индивидуална оценка от социалния работник. 0.00 0.00
Реализиране на комплексните услуги за социално включване.: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуалната социална оценка чрез подкрепа в домашна среда. Предоставяне на социалната услуга "Личен асистент"- този тип услуга ще се предостави на лица, в това число и деца с тежки увреждания, за които полагат грижи членове от семейството им. Предоставената услуга включва: организиране и осъществяване на ежедневните дейности, осигуряващи битови и социални условия, необходими за нормалния живот на потребителя на услугата; - съдействие за социалната интеграция на потребителя на социалната услуга; - прилагане на мерки за намаляване или отстраняване на рисковете в домашна среда на потребителя; Предоставяне на социалната услуга "Домашен помощник"- този пит услуга ще се предостави на лица с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност да се справят с ежедневните си дейности.Предоставената услуга включва: - организиране и осъществяване на ежедневните дейности, осигуряващи битови и социални условия, необходими за нормалния живот на потребителя на услугата; - съдействие за социалната интеграция на потребителя на социалната услуга; - прилагане на мерки за намаляване или отстраняване на рисковете в домашна среда на потребителя; Проекта предвижда 15 лични асистента и 20 домашни помощници да полагат грижи за минимум 55 потребители, като е възможно броят на потребителите да се увеличи, в зависимост от броя подадени заявления и нуждата на кандидат-потребители от подкрепа. Личните асистенти ще работят основно в семейна среда, като също могат да предоставят грижи за повече от един потребител. Домашните помощници ще полагат грижи за минимум двама потребители. Предвидените разходи за тази дейност включват работните заплати на назначените лични асистенти и домашни помощници и закупуване на материали и консумативи, както следва: - Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица наети в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение- 384 940,60 лева - Разходи за материали и консумативи в подкрепа на предоставените услуги за социално включване / санитарни маски и ръкавици/- 6250,00 лева Общо за дейността: 391 190,060 лева 391 190.60 366 376.47
Консултира и супервизия на персонала предоставящ социалните и здравни услуги.: Успоредно с работата на преките доставчици на социалните и здравни услуги те ще получават консултации и супервизия . Личните асистенти, домашни помощници и здравния работник ще бъдат изслушвани и консултирани в обстановка на конфиденциалност. Лицата ще имат възможност да преживеят проблематиката и ситуацията, или за възникнали въпроси по време на своята професионална практика. Подкрепата която ще получат личните асистенти, домашни помощници и здравния работник ще им позволи да погледнат от страни своите емоции и афекти и ще започнат сами да анализират поведението си. Проекта предвижда едно лице да бъде назначено в рамките на 19 месеца, което да провежда консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалните услуги. Лицето че провежда индивидуални и общи срещи с лицата- преки доставчици на социалните услуги в зависимост от техните потребности. В рамките на до два часа всеки месец лицето ще провежда срещи с личните асистенти, домашни помощници и здравния работник, а зала в общинската администрация или в домовете на потребителите, ако това се налага. 750.00 242.13
Предоставяне на здравна услуга в подкрепа за потребители на социалните услуги, според техните индивидуални потребности.: Този услуга ще подкрепя предоставените социални услуги като помогне на възрастни и хора с трайни увреждания да преодолеят затрудненията си от здравен характери и подобрят здравния си статус. Услугата включва предоставяне на медицински грижи директно в домовете на потребителите на социалните услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник", като ще включва направа и подмяна на превръзки, следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др. В изготвената индивидуална социална оценка, социални работник описва от какъв комплекс от услуги за социално включване се нуждае оценявания потребител. Именно в тази оценка се описва На всеки потребител ще се изготви здравна оценка описваща нуждите и здравното им състояние. Лицето предоставящо тази услуга ще работи под график за посещения в домовете на потребителите, а когато се налага и по спешност. Достъп до услугата ще имат потребителите на основните социални услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник", за които в Индивидуалната социална оценка е описано, че имат нужда от предоставяне на такъв тип грижа. Проекта предвижда назначаването на един здравен работник, който да полага грижи за всички 55 потребители, като обхожда домовете им по предварително изготвен график по населени места, и евентуално при нужда. Лицето ще бъде назначено за 21 месеца на 4 часов работен ден. Предвидените разходи за тази дейност включват работната заплата на назначеният здравен работник на 4 часов работен ден и пътните разходи за целия период на реализиране на проекта по населените места в общината където има потребители на комплексните услуги по определен за това график за посещения, както следва: - Разходи за възнаграждения по трудов договор на лице предоставящо здравна услуга в подкрепа на потребителите на услугите за социално включване - 6000,00 лева; - Разходите за пътни на лицето предоставящо здравна услуга в подкрепа на потребителите на услугите за социално включване- 700,00 лева Общо за дейността- 6 700,00 лева 6 700.00 5 990.62
Провеждане на дейностите за информация и публичност на проекта.: Провеждане на информационна среща за стартиране на проекта- запознаване на обществеността със същността и обхвата на комплексните услуги предвидени в него и реда за тяхното предоставяне. На срещата ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществото с целите на проекта. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите на проекта, като в последствие екипа за управление на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересуваните страни. По време на изпълнение на проекта ще бъдат изработени и раздадени рекламни материали с логото и името на проекта, съгласно изискванията за информация и публичност. Предвидените рекламни материали ще бъдат изработени от рециклирани материали. Периодично публикуване на информация на страницата на общината за постигнати резултати до момента, като по този начин ще бъде намален разхода на хартия. Дейността предвижда провеждането на информационна среща за финализиране на проекта- отчитане на постигнатите резултати при предоставяне на услугите. На срещата ще присъстват екипа на проекта, кмета на общината и преките доставчици на услугите. Ще се сподели опита и реализираните дейности, преодолените трудности и постигнатите резултати. Тази дейност ще се ръководи от екипа за управления, като той ще подбере фирма за изготвяне на рекламните материали и табели. Екипа за управление ще наема зала за провеждането на информационните срещи и ще публикува на страница на общината периодично информация за постигнатите резултати по проекта. 3 900.00 3 900.00
Разработване на методология за дейността на Звеното за предоставяне на почасово предоставяне на комплексни социални услуги в домашна среда: В хода на изпълнение на проекта ще се разработи детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от общината. Настоящата методика регламентира процеса на предоставяне на услугите за социално включване предвидени в проекта, в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на този тип услуги. Целта на настоящата методиката е да даде указания на доставчиците на услуги от Звено за предоставяне на почасово предоставяне на комплексни социални услуги в домашна среда , как на предоставя качествена услуга в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на комплексни услуги за социално включване в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на този тип услуги, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Проекта предвижда да се наеме физическо или юридическо лице за изготвянето на методология за дейността на комплекса от услуги за социално включване. Предвидени средства са за заплащането й. 700.00 700.00
Организация и управление на проекта.: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реали­зация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тази дейности ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управле­ние, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на де­тайлизиран план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва сво­евременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически док­лад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на Досието на про­екта.Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и нав­ременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на зало­жените цели и резултати. Екипа за управление ще се състой най- малкото от 3 човека, по възможност служители в общинска админисрация, имащи съответната компетентност за управлението на проекта. С лицата ще бъдат сключени граждански договори или допълнителни споразумения към основните им трудови договори. Ще бъде осигурена стая за екипа с необходимата техника. Предвидените разходи в тази дейност са за заплащане на екипа за управление и закупуването на консумативи. 28 700.00 28 753.39

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).