Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Title of the project: Improvement of the income policy efficiency and employability of Bulgarian citizens 
Main activities:
1.	Upgrade of the monitoring system related to the implementation of living standard and labor income policy, with an emphasis on the employees on minimum wage and close to it in order to fight the poverty among the working population.
2.	Development of measures with aim to intensify the social dialogue in the area of labor income and living standard at regional and district level, by applying expert methods to assess the impact of stakeholders in the process of planning and implementation of policies towards increase in labor income. In order to achieve the objectives of the action there is a need to be developed a methodology for assessing the interests and needs of stakeholders at regional level for conducting a social dialogue through the establishment of communication mechanisms and introduction of positive practices. 
3.	Establishment of mechanism for the coordination of the various stakeholders involved in the implementation of the income policy measures through the establishment of integrated information system (IIS). IIS will be created by describing the state of the information environment in the field of labor incomes related to the sources of information, the structure and scope of this information and the available information flows. An automated data retrieval process will be created from available operational databases as well as from other available data sources in order to consolidate them into a new specialized analytical base. Rules will be defined for the transformation of certain data sets and their loading into the analytical database as observable and informative indicators.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд: Първата основна дейност е свързана с надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд, с акцент върху наетите на минимална работна заплата и близка до нея с цел борба с бедността сред работещите по области и региони за планиране,(вкл. чрез провеждане на оценка на политиките и оценка на въздействието) и обучение на служителите за работа с надградената система за наблюдение. Министерството на труда и социалната политика отговаря за координирането на политиката в областта на жизнения стандарт на гражданите чрез провеждането на целенасочена и обвързана с икономическия растеж политика на доходите. Това обуславя необходимостта от разработване на система от показатели за наблюдение на жизнения стандарт на населението по райони на планиране. Изграждането, поддържането и актуализирането на система от показатели, както и проследяването във времето и идентифицирането на причинно следствени връзки ще подпомогне вземането на правилни решения за намаляване на различията в жизнения стандарт на населението по териториален признак и недопускане на драстични и необосновани разлики. Наблюдението на показателите на жизнения стандарт ще подпомогне администрацията на МТСП за навременни действия за преодоляване на негативните процеси. Цел: Изграждането, поддържането и актуализирането на система от показатели за наблюдение/мониторинг/, ще помогне за ефективното проследяването във времето и идентифицирането на причинно следствени връзки създаващи динамични промени в жизнения стандарт на населението по териториален признак. Целта е да не се допускат драстични и необосновани разлики в доходите и жизненото равнище. Наблюдението на показателите на жизнения стандарт ще подпомогне администрацията на МТСП за навременни действия за преодоляване на негативните процеси и актуализиране на политиката в областта на доходи от труд. Надграждане на съществуващия в МТСП инструментариум за наблюдение на политиката в областта на доходите от труд може да представим накратко с три съдържателни характеристики. Първо се обединяват аналитичните бази от данни за жизненото равнище на населението по региони с тези по браншове на заетите с минимален доход с оглед създаването на единна система за наблюдение и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд, вкл. за оценка на териториалните различия. Второ се актуализират социалните показатели чиито стойности се наблюдават за описание на стандарта на живот. Трето се създава нов инструментариум, който надгражда практическото прилагане на съществуващите методики и създава по ефективна връзка с технологичните възможности на интернет пространството. Актуализиране и надграждане на инструментариума за извършване на вътрешен мониторинг и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд - вкл. системата от индикатори, по които да се осъществяват мониторингът и оценката, тяхната евентуална връзка със стратегически/програмни документи, източници на информация, периодичност на наблюдението и оценката. Актуализиране на системата от индикатори и надграждане на инструментариума за оценка на различията в жизненото равнище и доходите на населението в страната и по райони (NUTS 2) и области (NUTS 3). Обединяване в единна система на актуализираните и надградени инструментариуми за извършване на вътрешен мониторинг и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд и за оценка на различията в жизненото равнище и доходите на населението, с цел борба с бедността сред работещите по области и региони за планиране, вкл. чрез необходимостта от провеждане на оценка на политиките и оценка на въздействието. Повишаване капацитета на 13 служителя от МТСП, Дирекция "Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции". • Подготовка на обучителни материали за обучаемите служители от МТСП. • Подготовка на обучителните сесии. • Провеждане на двудневен обучителен семинар, включващ и практически занимания. 43 486.24 27 625.20
Разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво: Втората основна дейност е свързана с разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво, вкл. чрез прилагане на експертни методи за оценка на влиянието на заинтересованите страни в процеса на планиране и провеждане на политиките за повишаване на доходите от труд. Политиката за повишаване на доходите от труд и жизненото равнище преминава през активен социален диалог и повишаване на ролята на публичната власт в координацията на социалния диалог между социалнните партньори. Необходимостта от ефективна роля на публичната власт в провеждането на социалния диалог на всички равнища в системата на социален диалог изисква механизми за свързаност между централните органи /НСТС/ браншовите и регионални равнища на социален диалог. Съществуващата практика за работа на социалните партньори и координиращата роля на публичната власт на централно, регионално и местно равнище в изпълнение на целите на политиката за повишаване на доходите от труд е необходимо да бъде актуализирана и развита по посока на въвеждане на нови комуникационни модели и практики за договаряне. Разаботването на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд е ключов фактор за повишаване на доходите и жизнеия стандарт на населението в цялост. Публичната власт разполага с ограничени инструменти за пряко въздействие върху промяната на равнището на заплащане, производителността на труда, технологичното обновяване на средствата за производство, подобряване на качеството на работната среда и други микоикономически показатели които имат пряка роля и са определящи за повишаването на доходите от труд. Главните инструменти, с които разполага публичната власт са косвени и са сързани именно с ролята в системата на социалния диалог нормативно определена в Кодекса на труда и други нормативни документи. Настоящият проект ще осигури надеждна информация за възможноститена регионалните и местните органи на публичната власт да участват в социалния диалог с нови форми за комуникация със социалните партньори, чрез обмен на добри практики и механизми за иновации в комуникационните канали и форми за обмен на информация и координация на решенията. 70 000.00 64 800.00
Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите: Механизмът за координация и партньорство е набор от нормативни документи, организационни модели, форми и практики за комуникация и координация между гражанското общество и всички звена на публичната администрация за ефективно реализиране на публичните политики. Механизмът за координация на публичните политики обхваща две основни части; първата е координация в структурите на публичната власт;вторият е координация със структурите на гражданското общество. Механизмът за координация на публичните политики реализира комуникацията между отделните административни практики на звената на публичната власт при реализиране на хоризонталните политики. Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите предполага да се надгради в единна система за комуникация две от съществуващите подсистеми тази в системата на социалния диалог с тази в системата на гражданския диалог. Стратегически интегрираната система за координация ще обхване всички заинтересовани страни и ще въведе съвременната методология на публично управление чрез гражданско участие. Еволюцията на системите на публично управление в постомодерните общества предполага привличането на максимален брой социални субекти при взимане на решенията валидни за реализиране на ефективни публични политики. Съвременните системи за комуникация на равнище на регионални и местни общности ефективно трябва да се включат в механизма за определяне на социалните публични политики пряко определящи равнищете на доходи и жизнен стандарт. Ще бъде създаден автоматизиран процес по извличане на данни от наличните оперативни бази от данни, както и от други налични източници на данни с цел тяхната консолидация в нова специализирана аналитична база. За служители, намиращи се извън министерството, социалните партньори, за всички заинтересовани страни и за гражданите като цяло ще се предостави отдалечен контролиран достъп за самообслужване до създадена по този проект аналитичната база от данни или до потребителски слой с аналитични заявки през интернет. Основата на механизма за координация и партньорство изисква създаването на дигитална среда за създаване, наблюдение, управление на информацията структурирана по основни показатели на политиката за доходи от труд която ще обслужва и двете страни в процеса на координация на политиките. Дигиталната среда за координация на информацията ще осъществява достъп до данни, документи, нормативни актове, проекти и програми, права и обратна комуникация със заинтересованите страни. Системата за координация и информационно осигуряване се основава на системни процеси, софтуер за управление на бази от данни и софтуер за анализ на данни, които обслужват държавната администрация и заинтересованите страни при координирането на политиката в областта на доходите от труд и жизненото равнище. Изграждането, поддържането и актуализирането на информацията в тази дигитална среда, както и поддържането на свързаните с нея аналитични инструменти ще повиши информираността и възможностите за анализ и проследяване във времето. Изграждането на механизма за координация в областта на доходите от труд ще позволи реализиране на следните дейности: • Обединяване на националната, секторните и административните статистики и всички разполагаеми източници на информация; • Извършване на ефективен мониторинг, анализ, отчитане, контрол и актуализиране на политиката в областта на доходите от труд; • Подпомагане изготвянето на анализи и прогнози, предоставяне на сравнителна информация, разрешаване на възникнали проблеми в областта на демографското развитие; • Прозрачност на изпълняваната политика в областта на доходите от труд; • Подобряване на възможностите за прогнозиране, планиране и управление на политиката в областта на доходите. 70 000.00 46 620.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).