Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal of "Elos" Ltd. is aimed at improving the working and resting conditions of employees as well as to enhance their safety and security through personal means of protection and implementation of innovative models of work organization /WO/.
Employees over 54 years of age will be prioritized without neglecting the representatives of other age groups and those who need flexible employment and career development.
The planned activities are related to:
Development, adaptation and introduction of new organizational practices, models and systems for development of HR and innovative models of WO while prioritizing employees over 54 years of age.
Improvement of the working environment through introducing AC and construction work
Provision of high quality and reliable PPE and SWC, even for high-risk positions.
-New social benefits for employees aimed at CAW and equipment of a facility for resting, dining and physical activity, including the provision of movable containers for restinf and dining of employees – non-stop security of risk objects outside populated area
Rise of the knowledge and means to prevent the specific risks at work, focusing on psycho-social and professional stress, mixed-work mode risk, which is typical for security services, as well as during protection of high-risk sites, as particular attention will be directed towards employees over 54 years of age.
Implementing these activities will help to achieve better cohesion between work and private lives of employees and introduce practices to extend the professional life of employees over 54 years of age.
With the implementation of the project "Elos" Ltd. will provide better health status of its employees, prolonging the professional lives of older people satisfying the identified needs for higher level of protection, especially for those working under high risk from attacks and armed assaults, as well as to provide facilities for recreation and dining.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, координация и отчетност на проекта: Дейността по организация и управление на проекта е една от основните дейности в проектното предложение. Организацията и управлението осигуряват доброто планиране, изпълнение и отчитане на всички останали проектни дейности и постигането на целите и индикаторите на проекта. Същността на тази дейност се свежда до насочване на хората, изпълняващи проекта, и проектните дейности към постигане на целите, очакваните резултати и индикатори при оптимални разходи за своевременно, качествено и количествено изпълнение на всички проектни дейности, заложени в план – графика. Целта на тази дейност е да създаде предпоставки и условия за успешна реализация на проекта и постигане на неговите цели и индикатори. Организацията и управлението започват веднага след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покриват всички предвидени по проекта дейности и приключват с отчитането на проекта. Предвид липсата на достатъчен ресурс и капацитет в организацията, проектното предложение предвижда възлагане на изпълнението на дейността по организация и управление на проекта на външен изпълнител, избран по реда на ПМС 118/ 20.05.2014 г. и актовете на Управляващия орган. Дейността обхваща следните етапи: 1. Избор на изпълнител на услугата "Организация и управление на проект". Сформиране на проектен екип, състоящ се от Ръководител проект и екип за организация и управление на външен изпълнител във връзка с техническото, правното и финансово управление на проекта. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности съгласно план - графика. При осъществяване на избор на изпълнител ще се съблюдават принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и предвидените в ЗУСЕСИФ, ПМС 118 и актовете на Управляващия орган правила. На база прогнозната стойност на предвидените услуги, ДМА и ДНА и нормативно определените праговете, дружеството ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на процедурите за избор на изпълнител, дружеството ще пристъпва към сключване на договори с избраните доставчици. 3. Управление на проекта. Дейността по управление на проекта започва след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покрива всички предвидени по проекта дейности и приключва с отчитането на проекта. Включва дейностите по ресурсно осигуряване на проектните дейности, редовно провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта и съответствието на дейностите с целите и индикаторите, финансово управление, следене на съответствие на сроковете, дейностите и записите (приемателни протоколи, присъствени листове, снимки и др.) със заложените в договора за БФП, управление на евентуални нередности, координация с Управляващия орган, управление на отношенията с доставчиците и приемане на доставените стоки и услуги и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. 9 900.00 9 800.00
Публичност и визуализация на проекта. : В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ и националния бюджет на Република България, "Елос" ООД е предприеме следните дейности: - Поставяне на табели с минимален размер А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз чрез ЕСФ и Република България на видно място в местата за изпълнение на проекта; - Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; - Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта документи/материали/сертификати; - Представяне на информация за изпълнение на проект и получено финансиране от ЕСФ и националния бюджет на Република България на интернет страницата на дружеството. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Регламент за изпълнение № 821/2014 на Комисията, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, като материалите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ЕСФ, общото лого за програмния период 2014 – 2020 г. 2 100.00 2 100.00
Осигуряване на индивидуална защита чрез предоставяне на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на работещите в "Елос" ООД: "Елос" ООД е от първите регистрирани в България частни охранителни компании, с многогодишен опит в тази високорискова дейност, като отдава нужното внимание на индивидуалната защита на работещите. Специфичното в охранителната дейност е, че освен работещи, охранителите са и длъжностни лица по опазването на имуществото на граждани и фирми 24 часа в денонощието при всякакви условия. Това налага използването на специфични СРО и ЛПС, които на първо място да гарантират живота, и след това здравето на работещите. В тази дейност на преден план излизат средствата за индивидуална защита, поради редица обстоятелства свързани с неприложимостта на т.нар. колективни средства за защита, които са силно ограничени и са свързани най вече с комуникация и координация с органите на реда. Друг съществен момент е "непредвидимостта" на опасностите пред които могат да бъдат изправени охранителите отзовавайки се на подаден сигнал. Ситуацията може да ги изправи пред сериозна, дори смъртна опасност, дефинирана в оценката на риска като "риск от посегателство", включително въоръжено нападение с хладно или огнестрелно оръжие. Предвид тези обстоятелства, СРО и ЛПС често остават последната и единствена защита на работещите. Това налага сериозен подход към избора на индивидуалните средства за защита - те трябва да отговарят на множество качества, гарантиращи едновременно защита, функционалност и дълготрайност. От първостепенна важност тук е защитата от хладно и огнестрелно оръжие, което представлява най-сериозната опасност изведена в оценката на риска. Поради това по настоящата процедура са предвидени за закупуване 21 броя бронежилетки, които да бъдат предоставени на най-застрашената група охранители - дежурни в автопатрул с отговорности към високорискови обекти - банки, валутнообменни бюра, трезори и др. На следващо място като индивидуално средство за защита е предвидено да бъдат закупени и предоставени на всички охранители (физическа охрана и автопатрул). 20 броя тактически фенери - 10 за патрули и за 10 физическа охрана. То е помощно средство, което подпомага ориентацията в зони и часови пояс със слаба видимост. Така се ограничава вероятността от настъпване на инцидент, полечаване на травма, вследствие подхлъзване, спъване, падане.Това е нестандартно и нетрадиционно защитно средство от позицията на ЗБУТ, но от изключително значение за безопасността при извъшване на охрана/обходи - то е непосредствено свързано с идентифицирането на опасностите в тъмната част от денонощието от страна на работещите На следващо място по важност в охранителната дейност са специалните защитни обувки (СРО) - с устойчива на пробождане подметка и подходяща гумирана подметка с едър грайфер срещу подхлъзване и осигуряване на сцепление по всякакви повърхности. Предвидени са за закупуване зимни и летни защитни обувки - съответно 20 чифта за автопатрула и 30 чифта за физическата охрана, общо 50 комплекта от посоченото СРО. Предвижда се да бъдат закупени и летни (панталон и куртка) и зимни (панталон и яке за патрула и шуба за физическата охрана) комплекти СРО отговарящи на най-високите стандарти за комплексна защита от прах, влага, вятър, студ и агресивни повърхности. Поради тези особености е предвидено панталоните да бъдат с двойно подсилени колена, а куртките и якетата с подсилени рамене и лакти. Такива комплекти ще бъдат раздадени на всички пряко заети с охрана работещи. На всички охранители (50 души) ще се доставят и студо защитни ръкавици, ватирани блузи (пуловери) и ватирани шапки. Ще бъдат предпочетени материи от т.нар. мембранни (дишащи) материи с цел осигуряване на оптимална защита на работещите при различни условия. Ръководството на фирмата възнамерява да осигури за всички охранители защитни очила с поляризация за защита от заслепяване, отблясъци и различни светлинни явления които могат да причинят влошаване на зрителното възприятие. 40 050.00 40 050.00
Разработване и адаптиране на система за управление и развитие на човешките ресурси с акцент върху удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители, оптимизирането на работните процеси и въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане: По отношение на кадровата обезпеченост за охранителния бранш настъпиха тежки времена - все по-трудно се намира персонал с необходимите качества за изпълнението на тази рискова, отговорна и значима дейност. Налице е явно изразена диспропорция между необходимото и наличното на пазара на труда, което принуждава ръководството на фирмата да обърне сериозно внимание на развитието на наличния състав и да създаде условия за бърза адаптация на новопостъпилите. В "Елос" ООД не се дискриминират по-възрастните работещи, тъкмо обратното те се насърчават да се адаптират по-лесно и да останат по-дълго време на работа като поддържат своята функционална дееспособност. Ръководството има специално отношение към предаването на позитивен професионален опит от страна на по-възрастните към по-младите, още повече, че голяма част от тях произлизат от структурите на МВР и ВС на РБ, както и самият управител на фирмата. Разработването и адаптирането на система за управление и развитие на човешките ресурси (СУРЧР) е първостепенен приоритет в развитието на фирмата поради характера на дейността - качеството на хората заети в нея, определят качеството на услугата. В системата задължително ще бъдат включени три основни компонента: 1. Удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители 2. Оптимизирането на работните процеси 3. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане Всеки елемент на СУРЧР ще бъде адаптиран спрямо фирмената политика и философията на ръководството по отношение на кадровата обезпеченост. Удължаването на професионалния живот на по-възрастните служители (над 54 г.) ще бъде постигнато с набор от процедури и мерки, които допринасят за съхраняване на високото ниво на квалификация, специфични умения, работоспособност и мотивация за работа въпреки динамичната среда и бързото навлизане нови технологии и методи на работа и ще обхване - работно време, контекст (съдържание) на трудовата дейност, организация на труда, системи за заплащане, здравно наблюдение, обучение и квалификация и наставничество. По отношение на оптимизирането на работните процеси, ще бъде внедрен един целенасочен, повторяем, планомерен процес целящ намаляване на напрежението при работа, като естествено следствие от натоварването в процеса на работа, както и повишаване на ефективността и ефикасността на системата (работната система, в т.ч. производителността на труда). роцесът по внедряване на оптимизираните методи и начини на работа следва да има адекватен регламент и документален израз. За целта следва да има един основен регламентиращ процеса документ (наръчник), процедурни правила и указания (процедури), приложни документи за отразяване на ключовите моменти (индикатори и действия) имащи отношение към резултата от дейността (количествени и качествени показатели). Документацията следва да представлява оптимално съотношение между необходимия (достатъчен) обем информация, яснота и конкретност, непротиворечивост и недвусмисленост и разбираемост за целевата група. Въвеждането на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане ще се реализира чрез набор от процедури и мерки регламентиращ процеса на изграждане на кадрова инфраструктура в организацията гарантираща задоволяване на нуждите от квалифицирана и пригодна работна сила. По отношение на планирането и подбора на кадри, акцентът ще бъде поставен върху разширяване на обхвата на оповестяването и набора на подходящи кандидати и използването на специфични критерии за пригодност, които да бъдат лесно установявани с тестов инструментариум. Такива практики бяха регламентирани в ЗЧОД, но за съжаление отпаднаха като задължителен елемент, но ръководството на "Елос" ООД възнамерява да ги възстанови и надгради чрез разработване на собствени стандарти и критерии за психологическа пригодност и индивидуален подход при внедряването на новопостъпилите лица. 27 860.00 27 860.00
Подобряване на микроклимата на работното място: Дейността има за цел подобряване на микроклимата и работната среда, в която се осъществяват дейностите от целевата група, и която да не застрашава живота, здравето и безопасността на работещите - 71 души, с фокус върху включените в нея служители над 54 години. Необходимостта от изпълнение на дейността е определена въз основа на идентифицирани рискове: Предпоставките за възникване и хронифициране на простудни и респираторни заболявания и подобряване състоянието на хората с диспозиция към такива (при които ниската температура може да провокира обостряне и хронифициране на други общи заболявания) и непосредствения ефект, който имат върху здравето и работоспособността, във връзка с които ръководството планира подобряване на микроклимата и условията на работа чрез подмяна на дограма, а в някои помещения и врати. Помещенията, за които се предвижда изпълнението на дейността до този момент се поддържат с естествена климатизация и електроуреди, което не осигурява постоянен и комфортен климат. Микроклиматът (МК) е основен параметър на работната среда, оказващ влияние върху здравето и работоспособността на работещите. Обикновено неблагоприятното въздействие не е с висока интензивност, което води до подценяването му като фактор за безопасността и здравето при работа, но точно поради ниската интензивност микроклиматът се превръща във фактор от значение. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация), като реакциите касаят целия организъм – отслабва се имунната система и човек става по-податлив на вирусни и простудни заболявания. Също така МК действа кумулативно в съчетание с други неблагоприятни въздействия на работната среда – осветление, запрашеност, шум или организация на труда, както и с нездравословен начин на живот– употреба на алкохол, пушене, неправилно хранене, липса на двигателна активност и пр. Цел на дейността е да допринесе за привеждане на микроклимата в постоянни, оптимални нива и стойности, които създават предпоставка за максимална продуктивност и работоспособност. При оптимални условия на работната среда работещите са в състояние да постигат по-високи резултати, поради съхраняване на адаптационния резерв на по-високи равнища. Следователно при равни други условия работещите могат да понесат по-големи натоварвания, изразяващи се в повишаване на количеството произведена работа и натоварване, без да страда качеството и да се вреди на здравето. Предвиждат се дейности: 1За офис в гр. Благоевград - 14кв.м. Базата в Благоевград е новонаета и в нея не е извършван ремонт в последните години. Все още е със старата дограма и врати, които не правят добро уплътнение и има риск от течения, и енергозагуба, дискомфорт у работещите. Предвиденият ремонт включва: подмяна на стара, дървена дограма с прозорец ПВЦ - 1.5 х 1.5 и смяна на врата, тъй като базата, в която се помещават отскоро, не е реновирана в последните години. Осигуряване на 1 брой климатик. 2. За офис в гр. Разлог - 2 броя климатици 3. За офис в гр. Сандански - 1 бр. климатик 4. За офис в гр. Петрич - 1 бр. климатик 4 850.00 8 189.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Елос" ООД : Планираната за изпълнение Дейност е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.". Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки и насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите в предприятието, както и засилване на персоналната отговорност на всеки за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда. Дейността е насочена към място на изпълнение - изнесени работни места (извън населени места) в съответствие със сключени договори за денонощна охрана на обекти и изпълняваните от заетите в предприятието дейности: Сметище на гр. Разлог между с. Баня и с. Драглище ПСОВ на гр. Банско (извън територията на гр. Банско) Включените в целевата група за дейността са 18 заети. С оглед дейността на "Елос" ООД, характера и мястото на изпълнение на извършваната работа, въз основа на идентифицирани нужди от ръководството и от работещите, се предвижда осигуряване на по-добри възможности за почивка и места за хранене чрез битови помещения за почивка и хранене - мобилни контейнери. Поради отдалеченост от населено място , работещите определят като основна необходимост подобряване на условията за работа, съчетано с отдих и почивка. Контейнерите ще могат да се транспортират с камион (бордови), на платформа, като товаренето и разтоварването ще се извършва с кран. Заложеното оборудване е съобразено с желанията на работещите и отговаря на профила на трудовата дейност на фирмата, като се очаква да допринесе за повишаване на ефективността от почивките благодарение на възможността за съчетание на активна и пасивна почивка с очакван ефект- укрепване на здравето, а като резултат - и удължаване на професионалният живот на работещите и устойчивост на заетостта. Изпълнението на дейността ще има следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка и поставяне на контейнерите в определените зони. 24 600.00 24 500.00
Осигуряване на помещения за спорт, отдих и почивка : Фирмата планира да подобри средата на труд и почивка в базите си в Сандански, Петрич, Благоевград и Разлог. Помещенията, за които се предвиждат помещения за отдих, хранене и спорт. За офисните помещения се предвиждат и мерки, които ще подпомогнат ефективната климатизация на помещенията, което е разписано като отделна дейност, но е в тясна връзка с повишаване безопасността на работещите на работните места. Двете активности са свързани, тъй като за подобрението на микроклимата. Помещенията, за които се предвижда освежаване и климатизация до този момент се поддържат с естествена климатизация и електроуреди. В рамките на дейност "Осигуряване на социални придобивки чрез ремонт и оборудване на битови стаи" се предвижда да се извърши цялостно обновяване на стаите за хранене, почивка и спорт в обектите на "Елос" ООД в гр. Благоевград, Сандански, Петрич и Разлог. Към момента стаите в Благоевград и Петрич са в неподходящо за целта състояние, като до този момент са ползвани за помощни помещения и дори не правят добро уплътнение при затваряне. Те са неклиматизирани и създават условия за запрашеност и конденз, което от своя страна увеличава предпоставките за развитие на хронични заболявания и в този си вариант не могат да се ползват за такива цели. След съвместна проверка със СТМ ръководството на предприятието идентифицира необходимост от извършване на текущ ремонт на стаите за почивка и хранене за работниците и служителите и необходимостта от ново оборудване. Дейността обхваща следните помещения, намиращи се в базите на фирмата в: Благоевград - 1 помещение за почивка (13кв.м.) и 1 за спорт (23 кв.м) и оборудване: -Климатици - 2 бр., мощност при отпл. 1,3 - 2,8 kW, мощност охл. 1,3 - 2,5 kW - 1700 лв. -Оборудване стая за спорт - лежанка + тежести- 1000 лв , бягаща пътечка 1200 лв, гладиатор 1100 =3300 Петрич: Оборудване: климатик - мощност при отпл. 1,3 - 2,8 kW, мощност охл. 1,3 - 2,5 kW - 850 лв. Сандански: помещение спорт 15 кв.м. с оборудване: *Оборудване: гумирана настилка - 900 лв. * Оборудване спорт - лежанка + тежести- 1000 лв , бягаща пътечка 1200 лв, гладиатор 1100 =3300 *Климатик 12000BTU Изпълнението на дейността ще има следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка и поставяне на предвиденото оборудване 9 939.00 6 600.00
Провеждане на обучение за специфичните рискове в охранителната дейност за работещите в "Елос" ООД: Осъществяването на обучение с акцент върху психо-социалните рискови фактори, професионален стрес, и рискът при сменен режим на работа, характерни за охранителната дейност, с висока тежест при охрана на високорискови обекти, за лица над 54 г., както и за младите хора под 25 г. е приоритет очертан в стратегията за развитие на фирмата и в частност за развитието на човешките ресурси. Предвижда се да бъде проведено обучение на работещите във фирмата за специфичните рискове произтичащи от характера на дейността и особеностите на охранителната дейност. Обучението ще бъде насочено към организацията на дейността и специфичните рискове свързани отделни елементи от нея - физическа охрана на обекти, охрана със СОТ и автопатрули, монтаж и поддръжка на сигнално-охранителна техника, комуникация и координация между отделните звена. Особено внимание ще се отдели на психо-социалните фактори в контекста на дейността. По този начин ще се разшири целевата група на обучаваните лица, като в нея ще попаднат не само работещите на длъжност "охранител", но и техниците по монтаж на охранителни системи и устройства, диспечерите и отговорниците (организатори охрана). В обучението ще залегнат няколко основни модула насочени към специфичните рискове за дейността изведени от оценката на риска - риск от посегателство, риск от ПТП при отзоваване на сигнал с автопатрулен автомобил, специфични опасности при задържане и неутрализиране на нарушители, рискове произтичащи от територията и инфраструктурата на охраняваните обекти, както и свързани с особеностите на монтаж на охранителна техника, комуникация и координация между звената и характерните психо-социални рискове. В обучението ще се наблегне на методите и начините за оценка на риска в контекста на динамично изменяща се обстановки и методите за неутрализиране на идентифицираните опасности. Това познание ще даде възможност на работещите сами да преценяват и адекватно да реагират на възникващите опасности в хода на работата от приемането на нов обект за охрана, през организацията на дейността на него (маршрути, огради, осветление, технически средства) до неговото издаване. Оценяването на риска е изключително важен процес, с който всички работещи следва да бъдат запознати и да го прилагат ефективно, единствено без да го документират. Всеки охраняван обект има своите специфики свързани с неговото местоположение, предназначение, брой хора които имат достъп до него, инфраструкутрата, наличието на съоръжения с повишена опасност, нормативните и технологични изисквания за безопасност, ограничени зони за достъп и пр. За всеки от модулите в обучението се предвижда да бъде включено и практическо прилагане на усвоените знания на конкретни обекти охранявани от фирмата. Продължителността на всеки модул ще бъде минимум 6 учебни часа теоретична подготовка и минимум 3 учебни часа практически занятия на конкретни обекти на фирмата. Целевите групи включени в обучението ще бъдат разпределени както следва: Модул 1. Риск от посегателство - всички работещи на длъжност охранител - 66 човека. Модул 2. Риск от ПТП при отзоваване на сигнал с автопатрулен автомобил - 21 души работещи като охранител СОТ с автопатрул; Модул 3. Специфични опасности при задържане и неутрализиране на нарушители - 66 души охранители в т.ч. - 21 работещи като охрана СОТ и 30 работещи като физическа охрана на обекти; Модул 4. Рискове произтичащи от територията и инфраструктурата на охраняваните обекти - 66 души - охранители. Модул 5. Психо-социални рискови фактори в охранителната дейност - 66 12 800.00 12 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).