Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

To remain competitive, we are constantly challenged to expand the volume of IT services, to improve its quality and efficiency and to expand our market, including the international market. 

This determines the OBJECTIVES of the project:
 - Increasing our production capacity (for IT services)
- Increasing our export potential  

To achieve the objectives the following activities are planned:   
1. ACTIVITIES FOR IMPROVEMENT OF PRODUCTION PROCESSES 
2. ACTIVITIES FOR INTRODUCTION OF NEW TECHNOLOGIES FOR IMPROVEMENT OF RESOURCE EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY IN THE PRODUCTION PROCESS 
3. ACTIVITIES FOR IMRPOWING THE QUALITY OF THE PRODUCTS (IT SERVICES) 
To implement these activities we will purchase total of 158 pcs. high-tech and energy saving devices and equipment (hardware) and 4 pcs. specialized software.

These activities will be performed in our existing bases in Sofia and Varna, therefore the planned project activities fall within the category: Investments in tangible assets related to the extension of the capacity of an existing establishment.  

The main results of the project will be:  
- Production capacity of Nemetschek  ltd. for IT services will be increased with 50%.  
- Increased export potential of the enterprise as a result of expanded capacity and improved quality of IT services to meet the demand.
 - Improved resource efficiency by reducing the use of electric energy, which will be a contribution to environmental protection.   

Within three years after implementation, the project will have the following effects:  

- Productivity will grow by an average of 15.09% compared to that of 2014 .;  
- Average revenue generated from exports to investment in the project will increase by an average of 524.04%;  
- increased efficiency of production costs by an average of 16.11% compared to that of 2014 .; 
- External rate of return on investment will be 192.12%. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПРОЦЕСИ (чрез закупуване на 70бр. НАСТОЛНА КОМП. С-МА, 20бр. МОБИЛНА КОМП. С-МА, 3бр. СЪРВЪР, 5 бр. СЪРВЪР (ЗА ВИРТ.), 1бр СЪРВЪР ЗА ДЕСКТОП ВИРТ.,2бр.ПЛАТФОРМА ЗА ВИРТ., 1бр.ПЛАТФОРМА ЗА ДЕСКТОП ВИРТ.,1бр.СЪРВЪР ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ, 1бр.СОФТУЕР ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ, 1бр.ЛЕНТОВО УСТР-ВО ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ и 1бр.ДИСКОВ МАСИВ,1бр.МУЛТИФУНКЦ. УСТР-ВО): Изпълнението на тази дейност ще бъде свързано с осигуряване на увеличение на обема на производство (предоставяне на ИТ услуги), съкращаване на производствените разходи, увеличаване на производителността и повишаване на качеството.За целта е необходимо да закупим следните хардуер (ДМА) и софтуер (ДНА), описани по технологични процеси: Оборудване за разработка и тестване на ИТ продукти: 60бр. НАСТОЛНА КОМП. СИСТЕМА, 20бр. МОБИЛНА КОМП. СИСТЕМА, 2бр. СЪРВЪР, за гр. София, и 10бр. НАСТОЛНА КОМП. СИСТЕМА , 1бр. СЪРВЪР - за гр. Варна . Обосновка: Тяхното внедряване ще доведе до: - УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА и НА ОБЕМА НА УСЛУГИ поради по-бързите и ефективни машини. В момента времето за компилиране на софтуерен продукт е 1час и 20 мин., а след изпълнението на проекта това време ще намалее до 5 минути. Времето за стартиране на приложения е средно 5 мин. а след изпълнението на проекта това време ще намалее на 5 сек., а това е процес, който се повторя много пъти за един работен ден. Тези подобрения ще доведат до увеличаване на производителността с 15%. Към момента разработването на версия на продукт отнема средно 6 месеца. След изпълнението на проекта разработването на версия на продукт ще отнема 4 месеца, което ще намали себестойността с 33% . - ПОДОБРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО на софтуерни решения чрез по-бързото им тестване, откриване и отстраняване на грешките. След изпълнението на проекта, поради по-добрите условия, създадени за тестване на продуктите, нашите софтуерни решения ще са със средно 600 дефекти с ниско или средно въздействие (а сега са с 900 дефекта) - намаление със 33% на дефекти. Оборудване и софтуер за виртуализацията на средата за разработването на ИТ продукти: 2бр. СЪРВЪР (ЗА ВИРТ.), 1 бр. СЪРВЪР ЗА ДЕСКТОП ВИРТ., 1бр. ПЛАТФОРМА ЗА ВИРТ. и 1бр. ПЛАТФОРМА ЗА ДЕСКТОП ВИРТ. - за София, и 3бр. СЪРВЪР (ЗА ВИРТ.) и 1бр. ПЛАТФОРМА ЗА ВИРТ. за Варна. Обосновка: Тяхното внедряване ще доведе до: - УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА и НА ОБЕМА НА УСЛУГИ - виртуализацията прави възможно стартирането на множество операционни системи и софтуер на една хардуерна единица, което води до значително по-ефективно използване на хардуера. Виртуализацията дава възможност за бързо имплементиране на нови приложения, като намалява времето за въвеждането им в действие от няколко седмици, на няколко минути. - СЪКРАЩАВАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВ. РАЗХОДИ поради обединяване на сървъри и свързаното с тях намаляване на разходи за хардуер . Това ще доведе до по-малко ресурси за управление, намаляване на потребностите от мощност, памет и закупуване на нови ресурси. - ПОДОБРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО - в допълнение ще се подобрят процесите на мониторинг и контрол на качеството на предоставяните услуги. Оборудване и софтуер за съхраняването на информация и данни: 1бр. СЪРВЪР ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ, 1бр. СОФТУЕР ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ, 1бр. ЛЕНТОВО УСТРОЙСТВО (ТИП БИБЛИОТЕКА) ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ и 1бр. ДИСКОВ МАСИВ - за София. Това ще доведе до: - УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА и НА ОБЕМА НА УСЛУГИ посредством увеличаване на скоростта на процесите по съхраняването и извличането на оперативна информация и данни, с което ще се увеличи скоростта на разработване и тестване на продуктите ни. , - СЪКРАЩАВАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВ. РАЗХОДИ поради осигуряване на максимална сигурност и защитата на базата данни с клиенти и историята им на обслужване. Оборудване за създаване документацията на ИТ услуги – наръчници, инструкции и др. :1бр. МУЛТИФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО - за София, с което ще увеличим капацитета и качеството и ефективността и на този работен процес. Всички изброени устройства/оборудване и софтуер ще бъдат използвани единствено за целите на предоставяне на ИТ услуги, а не за административни нужди. Стъпки за изпълнение:1.Сформиране на екип(месец1); 2.Избор на изпълнители (месец2-6); 3.Сключване на договори (месец7); 4.Поетапна доставка на хардуер/софтуер (месец8-17); 5. Изпитване и въвеждане в експлоатация (месец8-18); 6.Визуализация (месец1-18). 534 664.00 516 010.00
ДЕЙНОСТ ЗА ВНЕДРЯВАНЕ НА НОВИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА РЕСУРСНАТА ЕФЕКТИВНОСТ И ЕФИКАСНОСТ В ПРОИЗВОДСТВЕНИЯ ПРОЦЕС (чрез закупуване на 70бр.НАСТОЛНА КОМП. СИСТЕМА, 20бр. МОБИЛНА КОМП. СИСТЕМА, 3бр. СЪРВЪР, 5бр.СЪРВЪР (ЗА ВИРТ.), 1бр СЪРВЪР ЗА ДЕСКТОП ВИРТ.,1бр.СЪРВЪР ЗА РЕЗЕРВ. НА ДАННИ, 1бр.ДИСКОВ МАСИВ, 1бр.МУЛТИФУНКЦ. УСТРОЙСТВО, 2бр. УСТРОЙСТВО ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА РАБ.ТЕМПЕРАТУРА ): Други ограничения се констатират при ресурсната ефективност и ефикасност, и по-специално при намаляването на потреблението на електроенергия, което е един от основните разходи за суровини. Наличните технологии, при които е идентифицирана най-голяма степен на ресурсна неефективност, и по-конкретно висок енергиен интензитет са сървъри, компютърни технологии, дискови масиви, мултифункционални устройства, охлаждащи съоръжения. За да преодолеем тези ограничения, и да подобрим ресурсната ефективност и ефикасност в работния процес е необходимо да закупим съвременни технологии, които имат израз в следното оборудване: 60бр. НАСТОЛНА КОМП. СИСТЕМА, 20бр. МОБИЛНА КОМП. СИСТЕМА, 2бр. СЪРВЪР,2бр. СЪРВЪР (ЗА ВИРТУАЛИЗАЦИЯ), 1 бр. СЪРВЪР ЗА ДЕСКТОП ВИРТУАЛИЗАЦИЯ, 1бр. СЪРВЪР ЗА РЕЗЕРВИРАНЕ НА ДАННИ, 1бр. ДИСКОВ МАСИВ, 1бр. МУЛТИФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО за гр. София, и 10бр. НАСТОЛНА КОМП. СИСТЕМА , 1бр. СЪРВЪР, 3бр. СЪРВЪР (ЗА ВИРТУАЛИЗАЦИЯ) и 1бр. ПЛАТФОРМА ЗА ВИРТУАЛИЗАЦИЯ - за гр. Варна . Обосновка: Закупуването на описаното оборудване ще доведе до намаляване на използването на електроенергия, при увеличен обем на предоставяне на ИТ услуги, с 20% на годишна база в следствие на наличието на: • енергоспестяващи процесори при сървърите и компютърните конфигурации - за закупуване са предвидени последно поколение такива, което намалява в пъти консумацията на ел. енергия; • енергоспестяващи охладителни системи, вградени в сървъри и компютърни конфигурации; • енергоспестяващи технологии при мониторите в компютърните конфигурации; • енергоспестяващи режими в компютърните конфигурации и сървърите в зависимост от ситуацията и състоянието на автономното захранване; • ефективни захранващи адаптери, които намаляват загубата на енергия между контакта и хардуера; • енергоспестяващи функции за автоматично изключване, влизане в режим на хибернация или специфични потребителски профили на работа при дисков масив. • виртуализацията, коятоще доведе до използване на по-малко хардуер. Един виртуален сървър би могъл да замести до 15 физически такива, което ще доведе до десетократно намаляване на ел. енергия при физическите сървъри, за тяхното захранване, както и намалена ел. консумация за охлаждане на помещението, където биха били. • ниска консумация на електоренергия при мултифункционалното устройство. Други технологии, които ще осигурят ресурсна ефикасност, и по-конкретно енергоспестяване, ще бъдат осигурени чрез закупуване на по 1бр. УСТРОЙСТВО ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА за гр.София и гр. Варна. Обосновка: планираното за закупуване оборудване представлява съвременна технология с висок капацитет на спестяване на електроенергия, благодарение на вградени високоефективен компресор, двигател на вентилатора, подобрени топлопреносни повърхности и др. Закупуването на описаното в тази дейност оборудване ще позволи и разширяването на производствения капацитет и подобряване на качеството на услугите ни, както е описано в останалите две дейности по проекта. Съответно стойността на тези ДМА/ДНА са включени в стойностите на другите две дейности. Всички изброени устройства/оборудване и софтуер ще бъдат използвани единствено за целите на предоставяне на ИТ услуги, а не за административни нужди. Стъпки за изпълнение:1.Сформиране на екип(месец1); 2.Избор на изпълнители (месец2-6); 3.Сключване на договори (месец7); 4.Поетапна доставка на хардуер/софтуер (месец8-17); 5. Изпитване и въвеждане в експлоатация (месец8-18); 6.Визуализация (месец1-18). 0.00 10 620.00
ДЕЙНОСТ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ПРОДУКТИ (чрез закуп. на 2бр.КОМУТАТОР(ОП.), 2бр.КОМУТАТОР типI, 6бр.КОМУТАТОР типII, 34бр.КОМУТ. МОДУЛИ ЗА ВРЪЗКА, 1бр.ТЕЛЕФ.СИСТЕМА и 3бр. ВИДЕО КОНФЕР. СИТЕМАМА, 1бр.ИЗТОЧНИК НА АВАР. ЕЛ.ЗАХРАНВАНЕ, 2бр. ТЕРМИНИРАЩО УСТРОЙСТВО ЗА ВИРТ.ЧАСТНИ МРЕЖИ, 2бр. УСТРОЙСТВО ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА РАБ.ТЕМПЕРАТУРА и 2бр. КОМУКАЦИОНЕН СЪРВЪРЕН ШКАФ): За да останем конкурентоспособни, е необходимо да подобрим и качеството на ИТ услугите, като работните процеси, за чието подобрение е планирано оборудване са както следва: Работен процес: надеждно и ефективно свързване на системите за архивиране, за съхранение и виртуализация, каквато свързаност е необходима при разработването и предоставянето на ИТ услуги и продукти. Планирано за закупуване оборудване: 2бр. КОМУТАТОР (ОПОРЕН), 2бр. КОМУТАТОР тип I, 5бр. КОМУТАТОР тип II, 34бр. КОМУТАТОРНИ МОДУЛИ ЗА ВРЪЗКА - за гр. София и 1бр. КОМУТАТОР тип II- за гр. Варна . Закупуването на това оборудване ще доведе до УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА, ОБЕМА и КАЧЕСТВОТО на предоставяните услуги в резултат на осигуряване на по-бърз обмен на данни, тъй като скоростта на пренос на данни в резултат на изпълнението на проекта ще нарасне. Работен процес: сигурен и надежден обмен на данни с външни мрежи Планирано за закупуване оборудване: по 1бр. ТЕРМИНИРАЩО УСТРОЙСТВО ЗА ВИРТУАЛНИ ЧАСТНИ МРЕЖИ за гр. София и гр. Варна. Закупуването на това оборудване доведе до УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА, ОБЕМА и КАЧЕСТВОТО на предоставяните услуги в резултат на осигуряване осигуряване на всички нива на сигурност на външни комуникационни канали - оторизация, автентикация и криптиране; Работен процес: комуникация между екипи/клиенти с цел контрол на качеството на софтуера, ускоряване на процеса на внедряване на софтуера и обучение на клиентите за работа с него, като част от ИТ услугата. Планирано за закупуване оборудване: 1бр. ТЕЛЕФОННА СИСТЕМА и 3бр. ВИДЕО КОНФЕРЕНТНА СИСТЕМА за гр. София. Закупуването на това оборудване ще доведе до УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА, ОБЕМА и КАЧЕСТВОТО на предоставяните услуги в резултат на подобряване на връзките чрез гласова или видео комуникация, при разработването и тестването на продуктите. Конкретните ползи при повишаване на качеството на обслужване ще са: - Увеличаване на бързината на вземане на решения, като се намалява времето и други ресурси, необходими за осъществяване на комуникация; - Ускоряване на процеса на съгласуване; - Повишаване на ефективността на комуникацията при видео връзка (до 40% в сравнение със комуникация чрез звуков сигнал); - Съвместна работа на отдалечени екипи/клиенти; - Бърза оперативна реакция при поддъжката на продуктите ни. Работен процес: Осигуряване на непрекъсваемост, сигурност и оперативност на предоставяните услуги Планирано за закупуване оборудване: 1бр. ИЗТОЧНИК НА АВАРИЙНО ЕЛЕКТРИЧЕСКО ЗАХРАНВАНЕ - за гр. София, и по 1бр. УСТРОЙСТВО ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА и 1бр. КОМУКАЦИОНЕН СЪРВЪРЕН ШКАФ за гр. София и гр. Варна. Закупуването на това оборудване ще доведе до УВЕЛИЧЕНИЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА, ОБЕМА и КАЧЕСТВОТО на предоставяните услуги в резултат на: - гарантиране на по-високата надеждност и сигурност на предоставяните услуги - гарантира се продължаване на обслужването на клиентите дори при отпадане на даден компонент (в това число и компонентите грижещи се за предоставяне на ел. захранване и др); - Осигуряване на високо качество на услугите посредством покриване на множество стандарти за сигурност, надеждност и оперативност, - гарантиране на оптимални условия на експлоатация, спрямо приложимите стандарти и удължаване на живота на изчислителните устройства, както и за да важи тяхната гаранция. Всички изброени устройства/оборудване и софтуер ще бъдат използвани единствено за целите на предоставяне на ИТ услуги, а не за административни нужди. Стъпки за изпълнение:1.Сформиране на екип(месец1); 2.Избор на изпълнители (месец2-6); 3.Сключване на договори (месец7); 4.Поетапна доставка на хардуер/софтуер (месец8-17); 5. Изпитване и въвеждане в експлоатация (месец8-18); 6.Визуализация (месец1-18). 307 848.00 288 740.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).