Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Under this project a social enterprise for landscaping and public works will be established, with 32 persons from vulnerable groups in Borino Municipality and four administrative staff for a period of 12 months being employed on the labor contract. The project proposal envisages the realization of activities for psychological support, motivation, social and professional integration of persons from vulnerable groups in order to encourage their participation in the labor market and to create skills for successful work placement and / or adaptation to the working conditions in their inclusion in employment. Another main activity is organizing and conducting professional training for the improvement of the professional qualification or acquisition of a new "Landscaping Worker" profession and by the "Construction Assistant" profession, which is aimed at the social inclusion of the vulnerable groups by creating suitable conditions for their professional integration in the sphere of the social economy. During the implementation of the project an active activity will be carried out to promote the social economy and social entrepreneurship in accordance with the requirements of the OP HRD funding program.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и избор на лица от целевата група за включване в дейности по проекта: Цел на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица от целевата група да бъдат включени в предидените дейности по проекта. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставено психологическо подпомагане, мотивационно и професионално обучение и осигуряване на заетост в социалното предприятие са 32 лица. За насърчаване участието в дейностите по проектното предложение ще бъдат проведени информационни кампании по населени места на територията на общината, както и публикуване на информация на сайта на общината. В рамките на петнадесет дни ще бъде предоставена възможност на хората с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица да подават заявления за участие в офиса на екип по проекта или в съответното кметство на населеното място. След изтичането на кампанията по набиране на заявленията, екипа по проекта ще извърши подбор на лицата, които ще бъдат включени в дейностите по проекта. 0.00 0.00
Създаване и функциониране на социалното предприятие в рамките на проекта – разработване на документи, свързани със създаването на предприятието: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на Община Борино, която да отговаря за постигането на основната му цел. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като бизнес организация, да се стреми към постигане на максимални приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие, счетоводител и двама технически организатори . Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Счетоводителят отговаря за пълното, вярно, точно и своевременно осчетоводяване на всички първични счетоводни документи в съответствие с нормативните изисквания, като спазва хронологична и аналитична отчетност по съответните счетоводни сметки; отговаря за комплектоването и съхранението на всички счетоводни документи и приложенията към тях и предоставя необходимата счетоводна информация, свързана с отчетността и изготвянето на справките. Техническите организатори ще отговарят за назначените работници по озеленяване и по строителство. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на структурата на кандидата. За целта екипът по проекта ще подготви всички необходими документи, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата, които ще бъдат представени на Общински съвет. 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост;: Цел: Във връзка със засилване мотивацията на 32 лица от целевата група за обучение и работа е предвидено оказване на психологическо подпомагане за нуждаещите се, предимно лица с увреждания и консултиране, и провеждане на мотивационно обучение за всичките 32 лица. Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Мотивацията на целевата група е насочена към предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Придобиването на реални трудови и/или професионални умения на уязвими социални групи на пазара на труда е важна предпоставка за преодоляване на социалната им изолация, повишаване на качеството на живот и стимулиране на конкурентоспособността им в работна среда. В проекта е предвидено предоставянето, както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата, така и провеждане на групови консултации. Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин, който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, предимно лица с увреждания, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, специалиста помага на потърсилия подкрепа да види своя проблем отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина. Дава му се възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем – обществен, образователен, професионален, превантивен и то по тяхно желание. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли, професионално ориентиране. Груповото психологическо консултиране е процедура за оказване на помощ на всяко лице, което има желание да се освободи от непродуктивно поведение, нежелани мисли и чувства, водещи до себеразрушение като се научи да ги замесва с позитивни по пътя на самопознанието. В тази връзка се предвидени провеждането както на индивидуални, така и на групови психологически консултации В тази дейност е планирано провеждането и на мотивационно обучение, което ще се реализира в рамките на 30 учебни часа, т.е. за една седмица ще премине курса на обучение. Лицата, които са преминали мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия ще: - придобият умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място. - усвоят умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; - усвоят на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; - се мотивират и усвоят умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; 0.00 0.00
Предоставяне на професионално обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова по професия „Работник в озеленяването “ и по професия „Помощник в строителството“: Дейността включва организиране и провеждане на обучения за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 32 лица представители на целевата група, разпределени в две групи, като следва: Първа група: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността : професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица: 16 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация Продължителността на обучението ще е 300 учебни часа, разпределени в два месеца. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Втора група: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността : професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801– първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица: 16 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация Професионалните обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация. Изборът на специалности е направен от община Борино и при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи. - Заетост за 12 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят. - Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината. - Не на последно място, целта на професионалното обучение и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на целевата група в социалното предприятие за период от 12 месеца: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. На преминалите обучение за придобиване на професионална квалификация 32 лица ще бъде осигурена заетост за 12 месеца, както следва: • Длъжност: "Работник в озеленяването" • Брой:16 • код по НКПД: 92140015 • бюджетен ред, в който са заложени – 1.1 Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. • Длъжност: „Помощник в строителството“ • Брой:16 • код по НКПД: 93130001 • бюджетен ред, в който са заложени – 1.1 Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. 0.00 277 224.50
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото относно възможностите на социалната икономика и социалното предприемачество. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с други функциониращи социални предприятия, анализ на добрите практики и проблемите, свързани със социалната икономика. За популяризиране на социалното предприемачество,проектната инициатива, дейностите и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания, изготвяне на презентации, отпечатване на листовки и др. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе работна среща за представяне на добри практики на социални предприятия. За участие в нея ще бъдат поканени представители на бизнеса, неправителствените организации, социални предприятия и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).