Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The goal of the project proposal is to establish a special "green" social enterprise in the municipality of Sredets, Burgas District. Thus the access to employment will be facilitated and support provided for the social inclusion of vulnerable groups through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy.
The specific objectives of the project are:
To create a "green" social enterprise of Sredets municipality
To facilitate access to employment for vulnerable groups
To create appropriate opportunities for vulnerable groups included in employment
To promote social enterprises
The "Green" social enterprise of Sredets municipality will achieve its objectives, taking into consideration the extensive experience of working on various projects in the municipality associated with providing social services and seeking opportunities to support vulnerable groups in the municipality. Sredets municipality is one of the biggest territorial administrative units in the country. It includes 33 settlements with a population of 14 268 people (as of July 15, 2015). At the end of May 2015 economically active persons were 5 100. The unemployment rate is 23.82 percent. Only in January 2017 for newly registered municipality of Sredets are 65 and recovered with registration respectively - in Sredets 41 / increase of 0.19% compared to the previous month /.This highlights the need to create opportunities for particularly vulnerable groups in the labor market that are placed at a disadvantage. By creating a social enterprise municipality will provide opportunity for the target group, social and psychological support and will make the utmost possible employment of members of vulnerable groups in the activity for which they have the necessary qualities and abilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (23 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица.. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докуемнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. Предвижда се дейността да бъде проведена на следните етапи: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. В подбора ще участват експерти от Община Средец, които имат опит в работа с уязвими групи. Предвижда се да бъдат наети следните лица от целевата група: Работник озеленяване - 17 Код по НКПД 9214-0015 Техник озеленител - 2 Код по НКПД 3112-3020 Дърводелец - 2 Код по НКПД 7115-2002 Домакин/снабдител – 1 Код по НКПД 4321-2014 Шофьор - 1 Код по НКПД 8322-2007 С тях ще бъдат сключени трудови договори до 12 м. 0.00 141 524.23
Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи: Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има социална програма за включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални ежемесечни срещи и ще се подпомага човекът в неговото психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и ще подпомага готовността му за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Специалистите, които ще работят с лицата от целевата група ще подпомагат развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез: Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство); Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане. За да бъде извършена тази дейност ще бъдат назначени двама специалисти социални дейности (Код по НКПД 2635-6013) на трудов договор за 12 м. Специалистите ще бъдат с необходимата квалификация и професионален опит за изпълнение на тези дейности. 0.00 7 850.89
Осигуряване на наставници за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници , които да работят с лицата от уязвимите групи , назначени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трдуови навици на служителите от целевата група.Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и да бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да постигнат целите на социалното предприятие. В рамките на проекта ще се осигурят 6 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (23 лица) и дейностите, които ще извършват по групи. Работата на наставниците ще подкрепи целевата група в адаптирането й към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции. Дейността ще бъде извършена на два етапа: 1. Подбор на наставниците едновременно с подбора на целевата група 2. Назначаване на настваниците 3. Осъществяване на процесите по наставничество. 0.00 9 908.31
Ремонт на помещения и оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места: Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните етапи: 1. Ремонт на помещения, предвидени за социалното предприятие, извършени за сметка на община Средец; 2. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и 3. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие. Етап 1. Предвидено е помещение, собственост на община Средец - част от училищна сграда (108 кв. м), което ще бъде приспособено за нуждите на социалното предприятие - помещения и санитарни възли за персонала, както и помещения за съхранение на оборудването и инвентара, които ще бъдат използвани от работниците. Предвижда се ремонтът да включи следното: Подмяна на електрическата инсталация – предвижда се подмяна на съществуващото електрическо табло, на контактната, звънчевата, осветителната и мълниезащитната инсталация; Ремонт на фасади - подмяна на външната дограма с PVC – стъклопакет; Ремонт на помещения - шпакловка, запазване, подмяна на подови настилки и прочие; Ремонт на санитарни възли - обособяване на помещения за санитарни възли - настилка от теракотни плочи; облицовка с фаянсови плочки; подмяна на санитарни прибори; подмяна на вратите с PVC. След преценка на специалист и при необходимост ще бъдат извършени ремонтни дейности и на покрива.За нуждите на предприятието ще бъдат закупени компютърни системи - 2 бр и мултифункционално устройство - 2 бр. . Етап 2. Включва доставка на оборудване и инвентар, необходими за двата вида дейности, които ще бъдат осъществявани от социалното предприятие - благоустройство и озеленяване и поддържане на зелените площи и ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар: Самоходна косачка /шир. Косене 90-100/, Трактор /15-20 к.с./ с прикачен инвентар, - фреза с изместваща секция /шир. 850мм./, - свредел/ямокопател, Резачка „Щил” /270 с шина 40 см./ - 1 бр.; Храсторез – 1 бр.., Моторна косачка /захват 50/70 см./, Ножица лозарска /гелотина/ – 10 бр., Гребло за листа /регулируемо/, Ножици за клони /гелотина/ - 5 бр., Ножица за жив плет /вълнообразна/ - 5 бр., Гребло голямо /32 зъба, 60 см./ - 5 бр.; Лопатка широка – 5 бр., Комплект сита за пресяване на тор и почва – 2 бр., Прави лопати – 15 бр. ; Обикновени лопати – 20 бр.; Ръчна количка /с едно колело/ - 5 бр.; Лейки за поливане /с цедки/ - 20 бр.; Щипка за отпадъци /дължина 70 см./ - 12 бр.; Гребла /за сняг/ - 10 бр.; Пръскачка /гръбна/ - 5 бр.; Тесла /с дървена дръжка/ - 8 бр.; Етап 3 предвижда доставката на материали и консумативи, работно облекло и ЛПС за новоназначените служители. Семена за трева и озеленяване, разсад за цветя, храсти и декоративна растителност, Гориво автомобил; Ремонтът ще бъде изпълнен в началото на проекта, за да бъдат пригодени помещенията, доставката на обордуване и обзавеждане - веднага след стартиране на ремонта, а доставката на материали - перидоично по време на изпълнение на проекта. 0.00 80 204.42
Формиране и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (кодпо НКПД 1321-3001) , счетоводител (код по НКПД 2411-6004) и технически координатор (код по НКПД - 4419-3010). Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 23 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва управител на социалното предприятие, счетоводител и продажби, консултант - бизнес развитие и стратегия за устойчивост и технически сътрудник. Управителят на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, наредбите и решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината. Управителят ще сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работещите в предприятието, утвърждава длъжностните им характеристики и урежда трудовите правоотношения с тях съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си управителят ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Кмета на Общината. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за озеленяване и зацветяване и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви декември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие. Счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието. Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие. 0.00 25 823.01
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика: Промотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното: информиране на населението в Община Средец за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез предоставяне на информация на страницата на общината, както и предоставяне на информация в кметствата в населените места от общината, различните социални услуги, бюрото по труда, учебните заведения. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития на открито в различни населени места в Община Средец. Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства. Събитията ше бъдат проведени във втората част на проекта между 9 и 15 месец като всеки месец ще има по едно събитие. Всяко събитие по предварително изготвен сценарий ще включва интерактивна част и предоставяне на информация и материали. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).