Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal aims to create an opportunity for independent and dignified life for people with mental illness by providing quality, affordable and effective cross-sectoral long-term care services tailored to the needs of the target groups.
Identify target groups covering adults with mental health problems and families, employees of social and health service providers. The project will provide support for target groups by opening 7 residential social services - Center for care of persons with mental disorders.
The seven centers will be based in newly built under a project under OPRD 2014-2020 seven two-story buildings, each of which will have a capacity for 15 users.
The implementation of the project will last 25 months, starting with activities related to the preparation of procedures under the Public Procurement Act and selection of contractors for furniture and equipment, development of rules for regulating services, outsourcing the implementation of services to a social service provider, hiring and staff training, preparatory activities and accommodation of users, providing new social. The provision of residential services will take place over a period of 12 months for every center and will meet the needs of 105 users.
The expected results are the creation of a new form of social service, whose work is focused on the interaction of the individual and the environment in the community, formed life skills based on the individual capabilities of the people who use the services; changed public attitudes towards people who encounter difficulties due to the presence of mental disorders.
As a result of the project implementation, capacity will be built to provide residential care for people with mental disorders.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на процедури по ЗОП. Обзавеждане и оборудване.: В настоящото проектно предложение ще бъдат подготвени и проведени процедури по ЗОП за избор на изпълнител за доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за седем "Център за грижа за лица с психични разстройства". В рамките на изпълнение на дейността ще бъде закупено, доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, съгласно приложената към проектното предложение остойностена техническа спецификация – Приложение III. Оборудването и обзавеждането е съобразено изцяло със спецификите и изискванията за предоставяне на социални услуги от резидентен тип, предвидени за разкриване в резултат от изпълнението на проектните дейности. За нуждите на седем "Център за грижа за лица с психични разстройства" ще бъде закупено, доставено и монтирано: - Обзавеждане на спални помещения, включващо легла, матраци, гардероби, маси, столове, шкафове за лични вещи на ползвателите; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения (дневни и складови помещения), включващо холни гарнитури, фотьойли, табуретки, маси, телевизори, етажерки и стелажи; - Оборудване и обзавеждане на санитарните възли и антретата, включващо шкафове за обувки, огледала, аксесоари за баня и тоалетна и шкафове за баня; - Кухненско оборудване и обзавеждане за кухненските части с трапезарии, включващо кухненски шкафове – горен и долен ред, мивки и батерии, ел. печки с керамични плотове – 4 бр. котлони, абсорбатори, хладилници с фризер, микровълнови печки, трапезни маси, столове, перални машини, сушилни машини, съдомиялни машини; - Оборудване и обзавеждане за офисите на персонала, включващо бюра, столове, шкафове, дивани, компютри, лекарствени шкафове. За част от стаите в две от къщите ще бъдат закупени, доставени и монтирани: Обзавеждане на спални помещения, включващо медицински легла, матраци, антидекубитални дюшеци, гардероби, шкафове за лични вещи на ползвателите, столове, маси. 355 305.00 277 384.57
Подготвителни дейности: Подготвителните дейности включват: Разработване на Вътрешни правила за функциониране на "Център за грижа за лица с психични разстройства" /ЦГЛПР/. Създаването на документ, който регламентира организацията на социалните услуги в центровете, като място за временно живеене на хора, които имат затруднения - трайно институционализирани или с продължителен престой в психиатрични заведения. Документът трябва да даде насоки за: Обособяване на жилищната среда в построените сгради, която трябва да преодолее институционалното еднообразие и да създаде предпоставка за индивидуален облик на отделния потребител. Обособяване на спалните помещения като лично пространство. Организация на работата на наетия персонал, насочена преди всичко към индивидуална подкрепа и/или грижа на хората, които ползват предоставената жилищната среда, на база изготвена индивидуалната оценка. Акцентът в документа е върху създаване на място за живеене, което изключва дейности, различни от тези, които се извършват в домашна среда, тъй като за потребителите е предвидено да ползват ЦСРИ. Правилата трябва да имат възможност за гъвкава промяна, поради това, че част от потребителите ще преодолеят институционалните навици и ще преминат към по-независим живот, а за друга част, това ще е трудно постижимо. За разработването им, по ЗОП ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции в областта на предоставяне на резидентни грижи за възрастни и лица с увреждания. Разработените правила ще бъдат представени на Кмета на Община Дряново за одобрение и утвърждаване. - Подбор и наемане на персонал: ще се разработи "Процедура за подбор на персонала".Сформирането на екип от специалисти е от основно значение за нормалното функциониране на ЦГ. Комисия ще извърши подбор на персонала. Общо за седемте центъра ще бъдат назначени: 1 управител 10 медицинска сестра/медицински специалист, 21-санитар; 21-трудотерапевт, 2-социален работник; 1 рехабилитатор; 1 психолог; 1 счетоводител; 0,5 лекар, 2 домакин, 2 шофьор, 1 електротехник, 2 работник-поддръжка. / 65,5 щ.бр./Специалистите ще бъдат ангажирани по трудово правоотношение с изключение на лекар, който ще бъде ангажиран по граждански договор. Възможно е в първите 2-3 месеца да има повече персонал на работа в ЦГ. Гореизброените длъжности и брои специалисти са максимални, като при необходимост след реално настаняване на потребителите и съобразно индивидуалните им потребност, екипа може да бъде намален, като численост и длъжности. Персоналът ще спазва професионална етика и нормативните изисквания за защита на личните данни, като не разпространява сведения, получени при диагностична и консултативна работа, зачита честта и защитава личното достойнство на лицата. -Възлагане на услугите – за осигуряване на качествено предоставяне на иновативните резидентни услуги за хора с психични увреждания, Община Дряново ще възложи управлението на Центровете за грижа на Комплекс за социални услуги за възрастни хора / КСУВХ/ – второстепенен разпоредител с бюджетни средства. Възлагането ще се извърши посредством сключване на договор за възлагане на услуга от общ икономически интерес. В същият ще бъдат включени изискванията и задължителните реквизити съгласно чл. 4 от Решение 2012/21/ЕС. При предоставянето на новите социални услуги доставчикът ще се ръководи от приетите Вътрешни правила, утвърдени от Кмета на Община Дряново. Екипът за управление на проекта, съвместно с КСУВХ ще проведат работна среща с представители на ДСП-Севлиево за да бъдат уточнени стъпките, предприети за настаняване на лица от целевите групи в седемте центъра, както и ангажиментите на всяка от страните в процеса на подбор и настаняване. Ще бъде уточнено и извършването на поетапно настаняване на лицата в центровете с оглед предоставяне на възможност за адаптация както на персонала, така и на самите потребители. Подготовка на потребителите на новите услуги, за настаняването им, съобразено с изготвената предварително индивидуална оценка и тяхното настаняване. 2 000.00 1 999.96
Обучение на персонала и супервизия: Предполага се, че основната част от хората, които са работили в институцията ДПЛПР ще продължат да работят в ЦГ, но техните работни задължения ще бъдат различни. По тази причина се налага те да преминат обучение – въвеждащо и надграждащо. Въвеждащо обучение - в рамките на 3 дни е насочено към основните права на хората със затруднения от различно естество и преодоляване на риска от пренасяне на институционална култура в новите места за живеене. В рамките на въвеждащото обучение ще бъдат включени и теми, свързани с предоставянето на лична помощ. Надграждащото обучение е планирано да бъде осъществено в два модула по 2 дни, като темите ще бъдат формулирани на база оценка на нуждите. Супервизия – периодично и при възникнала необходимост ще бъде проведена индивидуална и групова супервизия на персонала. Тя ще бъде проведена от екип, външен за доставчика, избран по реда на ЗОП. Индивидуална на всеки служител за периода от 12 месеца; групова - на 6 месеца. 10 950.00 10 500.00
Създаване и предоставяне на услуги в Центрове за грижа за лица с психични разстройства: Със създаването на седем "Център за грижа за лица с психични разстройства" - Дряново ще се постигне подсигуряване на защитено място за живеене, което дава възможност на група от лица с психични разстройства, загубили възможност да имат собствено жилище и подслон да подобрят качеството си на живот и да бъдат поставени в условия, близки до домашните. Преместване от институция или лечебно заведение на лица с направена оценка. Период на адаптация в новата среда на настанените лица, поради което е възможно в първите 2-3 месеца да има повече персонал на работа в Център за грижа, който ще окаже подкрепа за създаване на умения за независим живот. В рамките на ежедневните дейности в Центъра за грижа ще се подкрепи изграждането на умения, които не са били създадени при настаняването им или са били загубени в резултат от живота в институционална среда. С потребителите ще се провеждат и психо социални дейности, които предоставят възможност за изграждане на социални умения за самостоятелен и пълноценен начин на живот. Потребителите ще ползват и съпътстваща услуга - Център на социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и умствена изостаналост. 1 710 591.15 1 412 166.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).