Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The goal of the project is to provide hot lunch for people who receive: The project activities will upgrade and expand the range of the active “Home Social Patronage” and the principle of no double funding and no double activities will be respected.A team formed by the Mayor will define the target groups–beneficiaries of the project based on lists provided by Social Assistance Directorate, Stamboliiski and on a selection mechanism. Purchase of the food and the provision of hot lunch will be assigned to an executor according to Public Procurement Law. Ready meals will be delivered to specific points on the five settlements in the municipality Stamboliyski. StamboliyskiMunicipality will observe the whole process of food preparation following the national regulation for food safety and the principle of balanced diet. The project activities are set to start on 01.01.2020 and will include 200 users until 25.06.2021 and 126 from 26.06.2021 in the municipality and will continue 21 months -30.09.2022, in the working days of these months or all 435day. Monthly consultation are set to be provided for opportunities for other social assistances, administrative services by an employee of Stamboliyski municipality for entire duration of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи.: Определянето на целевите групи по проекта ще бъде извършено на база на официални списъци от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Стамболийски. Предвижда се крайните бенефициенти да бъдат подбрани от следните групи - 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Стамболийски, отговарящи на критериите за подбор. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списъците на класираните за включване лица и на чакащите включване класирани лица ще бъдат поставени на информационното табло на общината и кметствата по населени места,както и в официалния сайт на община Стамболийски. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 200 лица до 25.06.2021г. и от 26.06.2021г. на 126 лица до 30.09.2022г., прогнозно. В случай, че някой от потребителите не е в състояние да продължи участието си в проекта поради временен отказ или прекратяване на услугата,топлият обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат -потребител от списъка на чакащите одобрени потребители-ререзервна група. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Стамболийски и осигуряване храна за хората, засегнати в най-висока степен от пандемията COVID-2019 и последиците от нея , като допълнение към действащия към момента Домашен социален патронаж. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд.: Поради изчерпания капацитет на действащия в гр.Стамболийски "Домашен социален патронаж", закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд е възложено на външен изпълнител, съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии за избирането му са: документи удостоверяващи, че въпросния изпълнител е сертифициран за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури прозрачност при закупуването на хранителните продукти, изпълнителят ще придружава ежемесечната си фактура с рецепти, съгласно Сборник рецепти за заведения за обществено хранене-изд.Техника,2010г.Веднъж месечно представител на Община Стамболийски ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на местата за съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно седмично меню, съобразено с изискванията на националното законодателство и трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Предвидено е тази дейност да стартира от 01.01.2021г. и да приключи на 30.09.2022 г., като от 04 януари 2021 г. да се предоставя топлия обяд. Топъл обяд в община Стамболийски ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 21 месеца, като общо работните дни за 2021 г. и за 2022г. са 435. Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 435 дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 200 лица до 25.06.2021г. и от 26.06.2021г. на 126 лица от общината, които да се възползват от Операция топъл обяд, определяне на целевите групи". пределени по дейност " 172 974.90 172 974.90
Предоставяне на топъл обяд.: За изпълнението на тази дейност е предвидено използването на материалната база и наличното оборудване за съхранение на готовия обяд на фирмата изпълнител.Сградата на фирмата изпълнител, в която ще се приготвя топлия обяд и ще се съхранява до предаването му на потребителите на услугата е с административен адрес: гр.Пловдив,ул."Даме Груев", №60. Тя е част от недвижим имот публична общинска собственост ,съгласно Акт за публична общинска собственост №786 от 09.02.2001г. ,представляващ ученичски стол към СУ „Братя Миладинови“ с площ от 316 кв.м. едноетажна, масивна сграда с обществено-обслужващи функции-обект за приготвяне на храни Сградата е взета под наем с договор за отдаване под наем и представлява ученичски стол към СУ „Братя Миладинови“ с площ от 316 кв.м-стол с разливочна,склад и тоалетна,находяща се в дворно място,застроено и незастроено, цялото с площ от 8455 в.м.,представляващо част от имот пл.№583,включено в парцел I-Училище,кв.11 по плана на кв.“Въстанически“, одобрен със заповед №РД-02-14-2235 от 27.12200г. на МРРБ и Заповед №450/15.06.1981г. ,находяща се на ул. ул."Даме Груев", №60 и оборудвана за целта и притежаваща два броя транспортни средства за превоз на храни, регистрирани по чл.12 от ЗХ. „ФУУД ДЕЛИВЪРИ ЕКСПРЕС“ ЕООД гр.Пловдив има доказан опит в предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария „ Обектът по чл.12 от ЗХ, в който ще се приготвя и пакетира храната се състои от подготвително помещение, кухненски блок, миялно помещение, хладилна стая, склад за плодове и зеленчуци, сух склад и сервизни помещения като 2 стаи за персонала с тоалетни и бани. Подготвителното помещение е оборудвано с мивки, работни маси, зеленчукорезачка, картофобелачка, планетарен миксер, електронна везна. Кухненският блок е оборудван с конвектомат, работни маси, скара, котлон с четири плочи, печка с четири котлона и фурна, поцинкован стелаж, островен и крайстенен вентилационен чадър, електронна везна. Миялното помещение е обзаведено със съдомиялна, плод за мръсна посуда, поцинкован стелаж и работна маса. Хладилна стая е оборудвана с един брой нискотемпературен хладилник с две врати и пет броя среднотемпературни хладилници от неръждаема стомана. Складовите помещения са оборудвани с поцинковани стелажи. Топлият обяд ще доставя до домовете на потребителите индивидуално опакован. Всяко ястие /супа и основно ястие/десерт с капак/ ще бъде пакетиран в индивидуална пластмасова кутия с плътно прилепващ капак за еднократна употреба. Индивидуалните порции-супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт ще бъдат запечатани в найлонов плик за еднократна употреба. Доставката на храната ще се извършва с транспортно средство на избрания изпълнител по домовете на потребителите, регистрирано по чл.12 от ЗХ. При транспортирането кутиите за храна с топъл обяд ще се подреждат по начин, който не допуска разливане и нарушение на структурата и целостта на индивидуалните пликове по време на транспорт. Превозните средства и кутиите за храна ще бъдат почиствани, измивани и дезинфекцирани преди и след всяка доставка. По време на приготвянето, опаковането и доставката няма да се допускат остатъчни количества от миещи препарати и дезинфекционни средства да влизат в контакт с приготвената храна. Проектът ще се администрира от координатор и счетоводител. 8 648.75 8 648.75
Реализиране на съпътстващи мерки.: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. В изпълнението на тази дейност е предвидено представител на общината да консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на специалиста ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира групови или индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното специалистите ще документират под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите, които са трудно подвижни, снимков материал и брошури. 8 648.74 8 648.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).