Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The implementation of this project aims to improve the working environment and to optimize the work in "SAV-Razgrad" LTD. Existing and introduction of new organizational practices, models and systems for human resources management, investing in safe and healthy working conditions and promoting employment in the enterprise aims to provide a more productive, safe and healthy working conditions .
The project activities are tailored to the specifics of the jobs potential hazards and risks at work. The opportunity will be used to introduce innovative practices and systems for human resource development in the enterprise, particular emphasis will be placed on employed persons aged over 54 years and disabled persons.
The implementation of certification standards for health and safety at work, which will be also provided via this project will achieve a further improvement of the organization of work, a safer working environment and personnel protection from accidents.
With the implementation of the project significant improvement of the working environment will be provided and protection for the workers by providing air conditioning equipment for the workshop of the company and the acquisition of high-quality personal protective equipment, specialized clothing and means of collective protection. 
The project objectives are linked and promote geographical mobility of employees through support for provision of transport where they live outside of the settlement of their employment.
Planned activities will have a positive effect on the quality and productivity of the work in "Sav-Razgrad" Ltd., and will contribute to a low carbon economy with the introduction of a modern heating system, which has a low fuel consumption and reduces environmental pollution.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и внедряване на система за управление на човешките ресурси: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "САВ-Разград" ООД. Понастоящем в дружеството работят 61 души, от които 24 лица над 54-годишна възраст и 1 лице с намалена трудоспособност. Предприятието има стратегическа цел, която е свързана с повишаването на труда, чрез оптимизиране на работните процеси и насърчаване на заетостта. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на фирмата, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на заплащането на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, които ще са свързани с разработването и въвеждането на система и софтуер за управление на човешките ресурси. Тези два етапа ще спомогнат за насочването на правилното бъдещо развитие на "САВ-Разград" ООД. Необходимостта е протиктувана от бързо развиващата се конкурентна среда. Ползите от разработването и въвеждането на системата за управление на човешките ресурси ще са ориентирани към потребностите на предприятието и заетите в него лица. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г. и на лицата с намалена работоспособност (настоящи и бъдещи), за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. Към момента в "САВ-Разград" ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. Ползите от въвеждането в практика на софтуер за управалние на човешките ресурси са свързани с прилагането по-ефективно на всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуерът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. Въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси и инвестициите в безопасни и здравословни условия на труд са сред начините за постигане на по-качествени работни места за заетите лица в дружеството. Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси ще доведе до оптимизация на работните процес, пряко ще рефлектира върху по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси ще позволи въвеждането на иновативен модел за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. 24 000.00 23 970.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуване на ЛПС и СРО: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни лични предпазно средства и специално работно облекло за служителите ще се подобри работната среда в "САВ-Разград" ООД и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко ще повлияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в "САВ-Разград" ООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на ЛПС и СРО е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията на настоящата проектна дейност фирмата представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Необходимостта от обновяване и закупуване на нови такива цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците. Предвидените за закупуване средства са съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи, при които се използват ЛПС разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитни ЛПС и СРО от висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети и на открито. По време на изпълнение на дейността ще бъдат прилагани всички необходими мерки по отношение на устойчиво развитие в областта на съхраняване и опазването на околната среда, изменение на климата, ресурсна ефективност. Старите ЛПС и СРО ще бъдат предоставени за рециклиране в определените за това места. В тръжната документация за избор на изпълнител при закупуването на новите ЛПС и СРО, с цел опазване на околната среда подробно ще бъдат разписани изискванията към съответните материя, характеристики, като се цели обезпечаване възможността за тяхното рециклиране и повторно използване на суровините, от които са изработени. Това ще допринесе за повишаване производителността и ресурсната ефективност, като се създават и възможности за по-добро управление на ресурсите през целия им жизнен цикъл. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 63 734.70 61 058.30
Осигуряване на средства за колективна защита: Дейността ще допринесе за постигане на целите на проекта, респективно целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством осигуряване на средства за колективна защита – oборудване за заваръчни дейности, пожароустойчиви одеала и предпазни елементи за скеле, ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Необходимостта от закупуване на мобилно устройство за аспириране на заваръчен дим и заваръчен параван е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите в "САВ-Разград" ООД лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места.Част от основната дейност на фирмата е свързана с извършването на заваръчни дейности. При извършване на заваръчни дейности, опасността от експозиция на химични агенти- кондензирани високодисперсни пари на метали, съдържащи железни окиси, съединения на никел, манган, хром, въглероден оксид, въглероден диоксид, азотен оксид, азотен диоксид, озон е с висок риск и може да доведе до заболявания на дихателната и зрителната система. За намаляване експозицията на химични агенти отделени при процесите на заваряване се налага закупуване на мобилно устройство за аспириране на заваръчен дим, което ще се използва в производтсвената база при извършване на заваръчни дейности. Новите мобилни устройства засмукват въздуха от работната зона и чрез преминаване през филтрираща система го пречистват от работните газове използвани при заваряването, както и от газовете получени в следствие на термичните процеси, протичащи при заваряването. Твърдите частици отделени в процеса на заваряване се засмукват от аспирационната инсталация и се отлагат във филтрите. По този начин се възпрепятства вдишването от работещите в цеха на вредни газове и твърди частици, което ще доведе до намаляване на професионалните заболявания и повишаване на производителността на труда. Предвидената заваръчна завеса има за цел да предпази останалите служители в производствената база, така те ще могат да извършват своите дейности без да бъдат изложени на рискове причинени от извършените заваръчни дейности. Така ще се минимизират рисковете, както на дихателната, така и на зрителната система на работещите. За обезпечаване и повишаване на сигурността по строителните обекти в проекта са предвидени осигиряването на 6 броя пожароустойчиви одеала. По дейността се предвижда, като част от колективните предпазни средства да се закупят предпазни елементи (парапети, бордове и единични талпи) за съществуващите скелета. Към настоящия момент съществуващите елементи са стари, амортизирани и износени. Като съществен риск за всички заети в дружеството е системната работа на височина, предимно на скеле, което изисква надеждното обезопасяване, с цел предотвратяване на подхлъзване, залитане и падане на работниците от високо. В тази връзка се предвижда обновяването на съществуваш амортизирани елементи с нови такива. 50 550.00 50 446.00
Внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 : Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в "САВ-Разград" ООД, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятието, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда. 20 000.00 20 000.00
Внедряване на климатична техника в производствената база на фирмата: Целта на дейността е да се подобри микроклимата в производствената база на фирмата, в които се извършва основното производство и строителни заготовки на предприятието. В настоящия момент в производствената база в "САВ-разград" ООД няма осигурена климатична техника, поради новостроителството й. В голяма част от времето вратите на производствения цех са отворени, което води до топлозагуба и прави трудно, почти невъзможно, поддържането на постоянна оптимална температура в тях. През зимните месеци често в помещението нормативно установените граници на микроклимата са на ръба на допустимото. През летния период пък температурите са много високи и често се превишават нормативно установените граници за тях. През изминалата зима в помещението е било осигурено отопление чрез електрически печки, което не е имал оптимален ефект и отново топлозагубата е била повишена. Всичко това обуславя необходимостта от предприемане на мерки за целогодишна защита от неблагоприятен микроклимат в базата на фирмата. Предвижда се внедряването на климатична техника за работните места във фирмената базата, като в нея близо 50 души ежедневно за различни периоди от време изпълняват служебните си задължения. Площта и обема на помещението на халето на първия етаж е приблизително 130 кв. м и обем 595 куб. м., като понастоящем не се отоплява и охлажда чрез уреди, поради новото си строителство, а помещението за почивка на втория етаж е около 90 кв.м. По дейността е планирано закупуването на 2 броя канални машини за цеха на първия етаж и 2 броя сплит системи за новото обособено помещение за почивка на втория етаж, като по този начин ще се предотвратят вредите от непостоянния микроклимат и повишен риск от простудни заболявания през целия работен ден. Монтирането на новата отоплително-охлаждаща система ще доведе до съществено подобряване на микроклимата в базата на фирмата и на здравния статус на работещите в тях посредством намаляването и премахването на риска от заболявания, свързани с работното място. Всичко това е в пълен унисон с един от трите основни хоризонтални принципа– устойчиво развитие, тъй като предвидената минимална консулация на енергия ще окаже благоприятно влияние върху околната среда, ресурсната ефективност и смекчаване на изменението на климата. 12 497.50 12 496.00
Осигуряване на фирмен транспорт на работещите в околностите на работното си място: По дейността се предвижда осигуряването на организиран транспорт до и от работното място на представителите на целевите групи по проекта - 18 заети в"САВ-Разград" ООД лица, които са част от целевата група и ежедневно пътуват до и от работното място. Изпълнението на дейността ще допринася за постигане на предвидените цели на проекта, съответно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще се насърчи географската мобилност на работещите във фирмата, едновременно с което ще подкрепи работодателя чрез обезпечаване на транспорт на наетите в предприятията лица. Това от своя страна ще допринесе за запазване заетостта на служителите и ще повиша нивата на устойчива заетост в предприятието. Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятието, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организацията на труд. Предвиденият брой от целевата група, за която ще бъде осъществена дейността е 18 души. В предвиденият маршрут ще са включени селата - с. Веселина, с. Градина, с. Дянково, с. Каменар, с. Раковски и с. Владимировци, като в изпълнението на дейността ще има винаги по минимум 1 лице представител от местата по маршрута. Маршрутът, който ще се изминава е около 113,5 км. в едната посока или 227 км. общо за ден. Дейността ще допринесе за подобряване на гъвкавостта на пазара на труда за 18 лица от целевите групи, за които ще бъде осигурен ежедневен превоз до и от работното място. Европейската практика показва, че териториалната мобилност допринася за по-добра професионална мобилност, защото осигурява възможност за запазване и развитие на професионалните умения. 28 602.00 28 602.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "САВ-Разград" ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни. В рамките на дейността се предвиждат да бъдат изработени и разпространени: - Информационна табела (банер) – 1 брой. Дружеството предвижда поставяне на информационната табела на видно място. Табелата ще отговаря напълно на изискванията и правилата за информация и комуникация. - Информационно табло - 1 брой, което ще бъде поставено на сградата на фирмата на мястото на изпълнение на дейностите. - Информационни стикери – 50 бр. Те се предвиждат с цел поставяне на предвидените за закупуване по настоящия проект оборудване. Информационните стикери ще удостоверяват това, че закупените активи са придобити с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма“ Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г. и по този начин, при стриктно спазване на изискванията за прилагане на правилата за информация и комуникация, ще водят до популяризиране приноса н ЕСФ сред обществеността и заинтересованите страни. - Бележник със спирала с печат на корицата - 100 броя, които да бъдат разпространявани сред представители на целевите групи, клиенти на фирмата, с цел запознаване с проектите дейности. - Рекламни химикали - 100 броя, които да бъдат разпространявани сред представители на целевите групи, клиенти на фирмата, с цел запознаване с проектите дейности. - Плакати А3 пълноцветни - 10 броя, които да бъдат разпространявани сред на ключови места в града, с цел запознаване на широката общественост с програмата. - Публикации(прес-съобщения в печатни медии) - 2 броя, съдържащи цялостна информация по проект. Публикациите също ще бъдат съобразени с произтичащите изисквания от Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Пресконференция - 1 брой. Ще бъде проведена в края на проекта за представяне на постигнатите резултати. 1 922.00 2 472.00
Осигуряване на контрол и управление по проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране на проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление "САВ- Разград" ООД сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности и образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на дружеството кандидат. Екипът за управление ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител с вменена финансова отговорност. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Те ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешното отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта; да организира счетоводната отчетност по проекта; да изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; да използва целесъобразно финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; да координира финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; да организира съхранението на финансовата документация по проекта. 19 484.90 17 622.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).