Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

With the implementation of the project from 01.01.2021, the Municipality of Polski Trambesh will successfully continue to implement the activity of providing hot lunch and accompanying measures at home, in emergency situations, to 100 people from the most vulnerable social groups. It will cover persons from all 15 settlements of the municipality and from all target groups eligible under the Operational Program for Food and / or Basic Material Support 2014-2020. Until 31.12.2020, the Municipality of Polski Trambesh provides hot lunch and accompanying measures to 100 persons under the Project "Targeted support with hot lunch in the Municipality of Polski Trambesh", through the Target Program "Hot lunch at home in an emergency 2020", funded by the national budget to deal with the consequences of the epidemic situation of COVID-19.
In the conditions of the emergency pandemic situation, the continuation of the provision of hot lunch in the Municipality of Polski Trambesh will continue to be a significant help, because through it the poorest and most vulnerable people will have food and will be able to get it at home. when anti-epidemic measures so require.
The presentation of the hot lunch will provide healthy, quality and varied food to people from the most vulnerable groups, by using safe work practices in a pandemic, food hygiene and complying with the provisions of the Health Act, the Law on food and their implementing legislation, as well as European Community legislation in the field of nutrition.
During the implementation of the project, the Municipality of Polski Trambesh will provide accompanying measures, which will be in accordance with the anti-epidemic measures in order to limit the spread of COVID-19 and the specific needs of people in these conditions. The accompanying measures will be implemented throughout the implementation period of the contract and will be based on an analysis and identified specific needs for each individual user.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне преди стартирането на договора, както и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. При идентифицирането на нуждаещите се лица: ще се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Ще бъде изготвено съобщение за приема на заявления-декларации от лицата желаещи да получават топъл обяд. Заявления-декларации от кандидатите за потребители ще се приемат по образец- Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правил. Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината - ПО, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (гореща телефонна линия, електронна поща и др.). В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права и в отговор на пандемията от COVID-19 в страната, за осигуряване на подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората от община Полски Тръмбеш, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен, в съответствие с целите на операцията, по проекта ще се включат хора от всичките допустими целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, ще се идентифицират най-нуждаещите се лица от територията на Община Полски Тръмбеш, като за целта ще се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група е ще се потвърждава от ДСП Свищов в рамките на служебните ѝ задължения. Община Полски Тръмбеш ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработена и утвърдена от кмета на общината Процедура за подбор. Ще бъдат събирани и прилагани доказателства / документи и др./където е възможно и приложимо. Те ще бъдат отразявани в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. В Процедурата за подбор ще бъде указана и процедурата която ще бъде прилагана за идентифициране на конкретни лица, на които да се предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите ще се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Община Полски Тръмбеш ще приготвя топъл обяд за 100 лица от целевите групи в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19. Храната ще се приготвя в град Полски Тръмбеш, ул."Тунджа" № 10 - Домашен социален патронаж. Сградата на Домашен социален патронаж е общинска собственост и се състои от кухня, подготвителни помещения за обработка на суровините и складови помещения. Оборудвана е с необходимите ел.уреди и посуда за приготвяне на храна. В кухнята има необходимия капацитет за приготвяне на 100 обяда по проекта. Приготвянето на храна ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена системата НАССР. Въведени са и се спазват добри производствени практики. Обектът притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните, също така и налични 4 транспортни средства с които се разнася храната.Транспортните средства отговарят на изискванията на Агенцията по безопасност на храните. Персоналът на Домашен социален патронаж се състои от: организатор Домашен социален патронаж, домакин, готвач, помощник готвач, двама работници в кухня, трима шофьора, четирима разносвачи на храна. Разходооправдателните документи за закупените хранителни продукти ще бъдат заскладявани и отчитани от Домашен социален патронаж . Изписването им ще се извършва от домакина, влагането им в храната ще се извършва от работниците в кухнята.Разплащането на хранителните продукти ще се извършва от Община Полски Тръмбеш. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица се определят от Община Полски Тръмбеш в съответствие с разпоредбите за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и под нормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. В случай, че се наложи използването на различни от рецептите, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, в това число касаещи вложени видове хранителни продукти и/или количества, то те ще се утвърждават от Кмета на Община Полски Тръмбеш. Хранителните продукти ще се закупуват от избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Всеки работен ден ще се приготвя топъл обяд - безплатна храна за обяд- супа и основно ястие. Ще се предоставя и хляб и поне веднъж седмично десерт. Разхода за единица продукт за приготвянето на обяда ще бъде в размер на 2.70 лв. до 28.02.2022 г. и 2,90 лв. считано от 01.03.2022 г. /с вкл. ДДС/ за храноден за едно лице от целевата група. Единицата продукт съдържа разходи за хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд – супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. За периода на проекта 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г.са общо 435 работни дни като общата стойност на разходите за осигуряване на "топъл обяд" е 120 370.00 120 370.00 114 280.00
Предоставяне на топъл обяд: Община Полски Тръмбеш ще предоставя приготвената храната на 100 потребители от всички населени места от общината. Всеки работен ден ще се приготвя топъл обяд - безплатна храна за обяд- супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. С цел спазване на мерките за безопасност и предписанията на РЗИ в условия на пандемията от COVID-19, храната ще се предоставя всеки работен ден до дома на всеки определен потребител с наличните транспорти средства, които отговорят на изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Получаването на топъл обяд от всеки потребител ще става, като предварително ще се подписва договор между Община Полски Тръмбеш и потребителя, преди включването му в услугата. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават на Община Полски Тръмбеш дневниците си и получават нови за следващия месец. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от упълномощено от Кмета на Община Полски Тръмбеш лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените резерви. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или дневник на потребителя . По време на изпълнение на проекта Община Полски Тръмбеш ще спазва изискването за избягване на двойно финансиране. Първоначалната проверка за наличието на риск от двойно финансиране ще се извършва преди включване на конкретно лице за потребител на услугите по проекта. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП Свищов, ще извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране преди включването на конкретен кандидат-потребител в проекта за предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице информацията ще се предоставя от ДСП Свищов на Община Полски Тръмбеш в отделен списък. Със Заповед на Кмета на Община Полски Тръмбеш ще бъде определена комисия която всеки месец ще извършва проверка за наличие и/или риск от двойно финансиране. Дейностите, които се изпълняват, не бива да са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Общността или друга донорска програма. Едно лице (представител на целевата група) не може да получава една и съща услуга по едно и също време, независимо от източника на финансиране. Административни разходи и разходи за транспорт и съхранение на храните са определени като единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупените хранителни продукти. Административни разходи са разходите, които са свързани с администриране на договора, режийни разходи, консумативи и материали в т.ч. да се осигурят необходимите защитни материали и средства за дезинфекция, наем, експертизи, осигуряване на публичност и информация, осъществяване на обратна връзка с потребители и всички други разходи, които не спомагат за изпълнението на целите на договора и не влияят върху качеството на предоставяните услуги или дейности. 6 018.50 6 018.50
Реализиране на съпътстващи мерки: При изпълнението на проекта, Община Полски Тръмбеш ще реализира съпътстващи мерки. Те ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се реализират след анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Ще бъде приложен индивидуален формат на предоставянето им, предвид пандемията от COVID 19. Предоставянето на съпътстващите мерки ще се извършва съгласно Методическото указание по предоставяне и отчитане на съпътстващите мерки Приложение № 17. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд в Община Полски Тръмбеш ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Полски Тръмбеш, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Ще бъде приложен опита на Община Полски Тръмбеш до настоящият момент, в условия на противоепидемични мерки. С цел намаляване на контактите и риска за потребителите , ще бъдат разработвани брошури с необходимата информация.Брошурите ще бъдат предоставяни на потребителите. Съпътстващите мерки ще бъдат ориентирани към постигане на определени резултати, които ще се проследяват и отчитат от Община Полски Тръмбеш. Разходи за съпътстващи мерки са определени като единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителните продукти за приготвянето на обяда. 120 370.00 лв. разходи за закупуване на хранителни продукти х 5 % = 6 018,50 лв. 6 018.50 6 018.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).