Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The implementation of this project proposal aims to contribute to the achievement of the overall objective of the Operational Programme Food and/or basic material assistance, namely to reduce the number of people living in poverty by providing food for the people most affected by the COVID-19 pandemic and its socio-economic consequences.
Within the current operation, the municipality of Haskovo plans within 151 working days to provide a balanced and healthy diet to 1600 people living in the municipality of Haskovo and falling into the main target groups:
1. Persons without income or with low income below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation in the country, people who due to their age or disability are at higher risk of infection and adverse infection.
2. Persons placed in quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them.
3. Persons, object of social assistance, for whom a need for additional support has been established and in the conditions of an emergency epidemic situation, are incapable of satisfying their basic living needs.
To provide a warm meal to disabled people with limited mobility and/or placed under mandatory quarantine, home deliveries will be realized through the already developed transport scheme as a result of the implementation of the activities under the Target programme “Hot lunch at home in emergency conditions – 2020”. Haskovo Municipality will delegate the activities for preparation of warm lunch to a registered social service provider, according to the national legislation and a procedure with a unique number: 00211-2020-0044 in the Public Procurement Register. Within the project proposal it is planned to provide accompanying measures, such as for this purpose a team of experts will be formed to provide assistance, incl. individual counseling according to the current anti-epidemic measures and the individual needs of the consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: В съответствие с изисканията на операцията и предвид задълбочаващите се икономически и социални ефекти от разпространението на COVID-19, Община Хасково е определила индикативен брой потребители - 1 600 лица, които ще бъдат обхванати от проектните дейности на територията на общината. За целта е използвана информация от Дирекция "Социално подпомагане" град Хасково, относно броя на лицата с нисък доход и доход под прага на линията на бедност в града и населените места в общината. В стойността на индикатора са планирани за обхващане - лица, поставени под карантина, които Община Хасково е включила на база на регистрирания интерес при изпълнението на Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“. Основни целеви групи попадащи в обхвата на настоящото проектно предложение са: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Поради спецификата на операцията и особените рискове произтичащи от извънредното положение в страната, изпълнението на дейността стартира непосредствено преди подаване на проектното предложение, като ще се изпълнява през целия период на проекта. В двуседмичен срок ще се регистрира желание за включване в проектните дейности от страна на заинтересованите лица, чрез подаване на заявления за участие. Лицата поставени под карантина могат да заявят необходимост за получаване на храна на обявените от Община Хасково спешни телефони със стартиране на проектните дейности. За осъществяване на подбор на потребители се съставя първичен списък за всички идентифицирани нуждаещи се лица ще се прилага механизъм за контрол съвместно с Дирекция „Социално подпомагане“- град Хасково, която ще удостоверява принадлежността на съответните лица към допустимата целева група. След обратна връзка от ДСП за регистрираните лица, попадащи в целевите групи ще бъде приложен механизъм за подбор като бъде сформирана и проведена Комисия, назначена от кмета на община Хасково. За целите на проверка ще се използва наличната в общинската администрация информацията, вкл. на база изисквани справки от РЗИ, за лица попадащи под карантина. Одобрените лица от целевата група ще бъдат информирани и инструктирани относно фактическото получаване на топлия обяд. В ситуация на неявяване на одобрен потребител за получаване на приготвената храна в съответния ден, ЕУП ще следи за прилагането на механизъм утвърден в изготвена за целта процедура на Община Хасково за недопускане на разхищение на храните. Ежеседмично ще се прави справка за недопускане за двойно финансиране на дейности по проекта с други предоставяни услуги на територията на община Хасково. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Тъй като Община Хасково не притежава и не ползва на съответното правно основание подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене, тази услуга е възложена по реда на ЗОП на външен изпълнител, отговарящ на необходимите изисквания за предоставяне на услугата - приготвяне на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт). Със заповед на кмета бе определена комисия за разглеждане и класиране на участниците в процедурата като в резултат бе определен Изпълнител по обществена поръчка с предмет "Приготвяне на топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 за нуждаещите се лица на територията на Община Хасково", със срок на договора удостоверяващ правно основание за ползване на материална база на изпълнител, съгласно Опция за удължаване с допълнително споразумение до 17/09/2021 г. на основание чл. 21 от ЗОП. Материалната база на обекта в който ще се приготвя и получава храната съответстват на изискванията на Закона за храните, като това е удостоверено с представено Удостоверение по чл. 12 от Закона за храните. Съгласно предмета на договора и поставените условия за неговото изпълнение, се предвижда закупуването на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт), в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигуряване разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на потребителите от целевата група (1 600 лица), живеещи на територията на община Хасково, при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене, както и при спазване на строги санитарно-хигиенни условия от служителите приготвящи храната, които ще бъдат своевременно инструктирани и снабдени с лични предпазни средства и дезинфектанти. По отношение на материално-техническата база за конкретната кухня Изпълнителят разполага с необходимите инструменти, съоръжения, посуда и електрически уреди, които обезпечават функционалното изпълнението по отношение на планирания капацитет за приготвяне, съхранение и предоставяне на храна, както следва: хладилни камери (3 бр), конвектомат (4 бр), пасатор (2 бр), електрически казан (2 бр), везна 30 кг. (5 бр), съдомиялна машина за едра кухненска посуда (2 бр), тестомесачка, картофобелачка, зеленчукорезачка и ниско температурен хладилник, диапазон - 15°С-22°С (4 бр). Наличният персонал в конкретната кухня се състои от технолог хранене, майстор-готвачи (2 бр), готвачи (6 бр), работници кухня (5 бр), сладкар и помощник-готвач. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще използва Изпълнителя ще бъдат съотносими към посочените в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, като в процеса на приготвяне на храната ще се следи за влагане на качествени продукти с доказан произход, съответстващи на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители. Количеството следва да обхваща ежедневната нужда на потребителите в проекта на територията на Община Хасково за период от приблизително 5 месеца в работните дни от месеца, като всеки порцион ще включва супа - мин. 250 гр.; основно постно ястие - мин. 300 гр., месно/ рибно ястие - мин. 250 гр. (с включен грамаж на месо в порцията, както следва: пилешко месо - 130 гр., свинско/ телешко месо или риба - 100 гр.), хляб - 1/4 и поне веднъж седмично десерт (плод и/или зеленчуци според сезона, млечни/тестени десерти). При приготвянето на храната, ще се спазват изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвено и съгласувано с община Хасково седмично меню. За периода след 30.06.2021 г. при приключване на процедура за избор на изпълнител ще бъде представена нова Декларация Приложение ІІІ и информацията ще бъде актуализирана. Община Хасково ще уведоми УО на Програмата с цел предприемане на последващи действия след избора на изпълнител. 652 320.00 241 920.00
Предоставяне на топъл обяд: Дейността предвижда предоставянето на топъл обяд до потребителите от целевите групи при гарантиране на тяхното здраве, зачитане на достойнството им и недопускане на дискриминация по какъвто и да е признак. Процеса по организация на предоставянето на храна до потребителите, управлението и цялостно администриране на дейностите по проекта ще бъде обезпечен от сформиран екип за управление. ЕУП ще администрира договора за БФП като гарантира спазването на принципа на добро финансово управление при разходване на средства за режийни, транспортни разходи, консумативи и материали, за осигуряване на публичност и информация и осъществяване на обратна връзка с потребители с цел постигането на заложените проектни цели. В състава на ЕУП ще бъдат определени експерти въз основа на притежаваните от тях квалификация и опит. В обхвата на дейността е създаването на организация за раздаване на приготвена храна на потребителите от целевите групи, като за целта ще бъде ангажиран наличния човешки ресурс от страна на Община Хасково, избрания Изпълнител, а при необходимост и допълнителни кадри за разнос на храна. Изпълнението на дейностите по предоставяне на храна ще се осъществява при спазване на санитарно-хигиенните изисквания и предписания на националните компетентни органи. Община Хасково планира предаване на приготвената храна на място в кухнята на Изпълнителя, в пунктове, както и доставка до дома за потребители, които са в невъзможност да се придвижват свободно. Предвижда се издаването на храната в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства. За обезпечаване на логистичната натовареност, свързана с осъществяване на доставка на топъл обяд до дома на потребител Община Хасково ще осигури 6 бр. транспортни средства от наличния автопарк, които да отговарят на изискванията на Закона за храните (рег. номер на автомобили: Х0548ВТ, Х0584ВТ, Х1026КН, Х3560АМ, Х1027КН, Х1029КН), като при необходимост с разширяване на капацитета на услугата ще бъдат осигурени (наети) допълнителни транспортни средства за осигуряване на доставките. За промотиране на проектните дейности пред широката общественост са планирани мерки за публичност, включващи провеждане на информационни кампании и разпространение на надлежно визуализирани информационни материали, с цел посочване на източника на получената финансова подкрепа. Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, в т.ч. списъци, бланки и др. ще се посочва източника на предоставяне на финансирането. Изпълнението на настоящото проектно предложение ще стартира с провеждането на встъпителна прес-конференция, при спазване на противоепидемичните мерки, която има за цел да информира широката общественост относно възможността и реда за включване в проектните дейности за получаване на топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 на територията на община Хасково. 32 616.00 443 016.00
Реализиране на съпътстващи мерки: С настоящата дейност Община Хасково в качеството си на партньорска организация ще обезпечи предоставянето на съпътстващи мерки за периода на изпълнение на проекта, чрез сформиране на екип от експерти, който ще реализира дейността посредством индивидуален подход - извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител включен в проекта, за повишаване качество на живот и грижа за хората в неравностойно положение и в риск от социална изолация.Община Хасково разполага с дългогодишен опит в изпълняването на проекти със социална насоченост, както за подобряване на качеството на предоставяните на територията на общината социални услуги, така и за хора в риск от бедност и социално изключване, което е гаранция за наличието на човешки ресурс и потенциал за осъществяването на съпътстващите мерки, адекватно на нуждите на целевата група и в съответствие с регламентите на ЕС за подпомагане на най-нуждаещите се лица. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: -възможностите за ползване на други социални помощи и услуги, предоставяни на територията на община Хасково, включително такива финансирани от ЕСФ като услугите на "Патронажна грижа" в община Хасково; -ползването на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, съдействие за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки, съдействие за осигуряване на временен подслон в Център за временно настаняване и др.; -други форми на индивидуална подкрепа - индивидуални терапии, беседи на специализирани теми, съдействие и консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация вследствие на COVID-19. Обхвата на предоставяне на услугите по програмата създава възможност и за подкрепа, чрез снабдяване на потребители с необходимите им лекарства и продукти от първа необходимост (закупени с лични средства на лицата). В рамките на дейността, се предвижда да бъде изготвена и разпространявана информация и информационни материали относно възможностите за включване в подходящи и допълващи услуги, предоставяни на територията на общината. За реалното предоставяне на услугите ще бъдат ангажирани необходимия брой експерти от Община Хасково, определени със заповед на кмета на база на притежаван опит в социалната и образователната работа, които ще бъдат пряко ангажирани с провеждането на индивидуални консултации и мотивационна подкрепа с представители от целевите групи, подготовката на информационни материали и комуникация с дирекция "Социално подпомагане"-Хасково, така че потокът на информация да бъде непрекъснат. Предоставянето на съпътстващи мерки ще извършва в зависимост от установена и заявена нужда от конкретни потребители, предвид условията на пандемия от COVID 19, чрез телефонни разговори за информиране на потребителите за актуалните противоепидемични мерки и начините за предпазване от заразяване с COVID 19, както и повишаване мотивираността им за спазване на противоепидемичните мерки. 32 616.00 32 616.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).