Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The Patronage Care for the Elderly and Disabled from the Municipality of Cherven Bryag is aimed at improving the quality of life and the opportunities for social inclusion of people with disabilities and the elderly by network of services in the home environment / in the community and building of material and personnel capacity for their provision on the territory of the municipality of Cherven briag. The project provides for a complex of health-care services focused on providing care and support both in the home environment and in the community. People with chronic illness and permanent disability will be provided with specialized medical care in their homes and in the "Independent Living" scheme - a center for hourly provision of social inclusion services in the community or in the home environment. The services will be provided to 91 users on an hourly basis, on which needs will be assessed, on the basis of which the necessary support will be provided. The specific activities are aimed at stimulating the activity of the user, health care, limiting the risks in the home and the risk of institutional care dependence. The project will engage medical and social services specialists who will provide the service after specialized training under the Component 1 - a program / methodology for providing patronage care and quality of service standards. In order to perform the mobile work and in order to achieve the quality of the integrated health and social services provided in the homes of people with disabilities or persons over 65 with limited or inability to self-service, a vehicle will be purchased according to the Public Procurement Act. Consumers will be consulted and psychological support will be provided. The staff providing the service will be provided with training and supervision. The project will be implemented within 16 months, of which 12 months are provided with the patronage care service.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на потребители за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в община Червен бряг: Изпълнението на тази дейност ще осигури достъп до почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на 91 потребители - възрастните хора и лица с увреждания в община Червен бряг. Дейността ще се изпълни на четири етапа: I етап Подаване на заявления – процесът ще стартира от първия месец на проектните дейности, като за целта ще се разпространи информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на Община Червен бряг. Заявленията и придружителните документи ще се приемат в деловодството на ОбА Червен бряг, като процесът се планира да се извършва през целия период на проекта (до изтичане на 15 месец от проектните дейности). Събраните заявленията, ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите от почасова грижа. След това на всеки два месеца, периодично ще се актуализират оценките на кандидати за потребители на социално-здравните услуги, при наличие на свободен капацитет. II етап – Извършване на оценка на потребностите от почасова грижа в домашна среда Изготвянето на оценките, обработката им и предаването обратно към общината ще се извършва от съответните специалисти, съгласно сключен договор/и. Този етап от дейността има своя основна цел удовлетворяването на специфичните потребности на потребителя, поради тази причина проектът залага изготвянето на оценка на потребностите на потенциалните потребители. Оценката на потребностите ще се извършва от експерти на доставчика (кандидата) с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Оценката включва преглед и характеристика на: - общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; - способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; - социалната му активност и интереси; - взаимоотношенията със семейството му; - други социални контакти; - битови условия на живот; - изискванията за медикаментозно лечение и диети; - допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; - безопасност и рискове; Въз основа на направената оценка, в индивидуален за всяко лице план за предоставяне на услугата, се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител, като те ще бъдат в рамките на до 2 часа дневно. III етап – Предоставяне на здравно-социални услуги На база класирането от Етап II се стартира предлагането на почасови социално-здравни грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 91 лица, ползватели на социалните услуги, се изготвя лист с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител по една или друга (обоснована и документирана ясно и еднозначно) причина. IV етап – Актуализация на оценките Тази дейност ще бъде извършвана на всеки 2 месеца за всеки конкретен потребител от екипа, съгласно разработена Методика. За представителите на целевата група – участници в предоставянето на услугата "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник", съгласно ПМС 344 от 21.12.2018 г., оценката ще бъде извършена в края на месец август 2019 г. с оглед недопускането на междинен период, в който същите остават без необходимите им грижи. 0.00 0.00
Подбор и обучение на служителите предоставящи интегрирани здравно-социални услуги: По проекта ще се ангажират медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които ще предоставят здравно-социални услуги след преминато специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугите. Дейността включва две обособени поддейности: Поддейност 1. Подбор на служителите предоставящи интегрирани здравно-социални услуги Поддейност 2. Обучение на служителите Подборът на служители ще бъде реализиран при спазване на следните принципи: информираност и публичност, достъпност на участието, опит и компетентност, недопускане на дискриминация. Набирането на кандидатите ще става след информиране на потенциалните заинтересовани лица чрез обявяване на вакантните длъжности в Дирекция „Бюро по труда” – Червен бряг, в специализирани сайтове в Интернет (включително и на интернет страницата на кандидата) и в местни средства за масова информация; В зависимост от вакантната позиция, вида на договора и броя кандидати подборът ще протече на два етапа: - първи етап – подбор по документи; втори етап – интервю; Конкурсът ще се провежда от комисия в състав от минимум трима души, определени от кмета на общината. За работата на комисията ще бъде съставен протокол. На първи етап комисията ще класира кандидатите на база представени документи, като според тях ще се определи кои кандидати да се допуснат до втори етап. На втори етап комисията класира кандидатите на база провеждане на интервю за съответната длъжност/позиция. Кандидатът ще осигури специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугите на всички новоназначени служители, преди да започнат работа в дома на потребителя. Механизмът за подбор на лица, нуждаещи се от предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, ще бъде съобразен с хоризонталните принципи и приложимата Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги (изготвена като част от пакета документи по проекта). Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда и ЗЗД. Когато класираният на първо място кандидат не се яви за сключване на договор се кани следващият в класирането кандидат. 0.00 210.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастните хора и лица с увреждания и техните семейства в община Червен бряг: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява, съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика/програма за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. По проекта се предвижда използването на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, създаден по проект "Достоен и независим живот в общността". За тази цел се предвижда назначаването на мултидисциплинарен екип включващ следните специалисти: медицински специалисти /2 медицински сестри/, специалисти социални услуги /домашни помощници/, както и социален работник, осигуряващ подкрепа и консултиране на потребителите. По проекта ще бъде нает и 1 координатор, отговарящ за управлението и координирането на услугите, 1 диспечер, отговарящ за въвеждането на база данни, следенето на закупените по проект "Достоен и независим живот в общността" устройства "Телекеър", както и за графика на всеки един потребител, относно предоставянето на социално-здравни услуги и 1 шофьор. Екипът ще работи по разработената от Министерство на здравеопазването методика, както и да предоставя услугите съобразно индивидуалната оценка на потребностите на представителите на целевата група, одобрени за включване в проекта. Като преки потребители от реализацията на проекта се предвижда да бъдат 91 души ползватели на иновативни социални и здравни услуги, на база предварителни разчети за ползвани часове от отделните потребители, които ще бъдат прецизирани в индивидуалната оценка по брой и вид, като услугите ще се предоставят в рамките на до 2 часа дневно. Услугите, които ще се предоставят от персонала на центъра включват:  Предоставяне на здравни услуги, които могат да бъдат извършвани извън лечебно заведение;  Предоставяне на социална подкрепа;  Консултации и работа с медицински специалисти;  Осигуряване на транспорт за лицата от целевата група за достъп до центъра и/или съобразно потребностите на конкретния потребител.  Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до болнично заведение и др.;  Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/ или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;  Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата;  Предоставяне на иновативна здравна услуга – създаване на възможност за самостоятелно ежедневно измерване на основни витални показатели, като данните от измерванията автоматично се изпращат до диспечера следящ системата в центъра. По този начин се следи здравният статус на потребителя в реално време и при необходимост се предприемат действия от съответния служител.  Предоставяне на персонални устройства за прием на лекарства, предписани от лекар – устройството се зарежда от персонала на центъра и дава възможност за прием на всички видове лекарства в таблетна форма при спазване на предписана доза и часове за прием.  Поставяне на индивидуални устройства за комуникация с центъра при крайните потребители с включен бутон за сигнализация при спешен случай. 0.00 159 200.36
Материално обезпечаване на център за почасово предоставяне на интегрирани здравно-осигурителни услуги и закупуване на транспортно средство.: В следствие на изготвения анализ на ситуацията в Община Червен бряг, изведените проблеми и отчетените фактори при разработване на проектното предложение, както и желанието за грижа за здравето и подобряване на социално-психологическия статус на лицата от целевата група и улесняване работа на лицата пряко ангажираните с предоставянето на здравно-социални услуги на потребителите с увреждания и възрастните хора, освен в домашна среда, така и в общността, община Червен бряг ще използва изграденият по проект "Достоен и независим живот в общността", Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, помещаващ се в сградата на Медицински център - Червен бряг, с осигурен достъп за лица с увреждания. В изградения център ще се създаде интердисциплинарен екип от специалисти, които ще работят съвместно с различните представители на целевите групи с оглед осигуряването на комплексност при предоставянето на отделните услуги. В екипа предвиден за изпълнение и управление на проекта ще бъдат включени служители от общината, занимаващи се с европейски проекти, социални дейности, здравеопазване, което гарантира осигуряването на междусекторно сътрудничество за нуждите на проекта и за бъдещото предоставяне на здравно-социалните услуги на целевите групи. За по-доброто изпълнение на дейността ще бъдат закупени в 4 броя лаптоп /4 бр. *880,00 лв. с ДДС/ и 1 брой мултифункционално устройство /1 бр. *750,00 лв. с ДДС/, които ще бъдат предоставени на екипа от специалисти за надлежно попълване на документите и водене на досиетата на потребителите, както за по оперативна работа на служителите са предвидени и материали и консумативи за центъра в размер на 200,00 лв./м. с ДДС (за 12 месеца). На територията на общината към днешна дата липсва добре функциониращ градски и междуселски транспорт, и по тази причина за улесняване на достъпа на потребителите на услуги – хора с увреждания е предвидено, както осигуряването на транспорт до центъра, така и работа „на терен” – в домовете на потребителите. За извършването на мобилната работа по проекта и за постигане качество на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги в домовете на хора с увреждания или лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване Община Червен бряг ще закупи транспортно средство, което ще се заприходи към активите на община по реда на действащата нормативна уредба. Зареждането на автомобила ще се осъществява по вече сключения договор с доставчик за зареждане с гориво на служебните автомобили в Община Червен бряг. Община Червен бряг се характеризира с лошо състояние на транспортната инфраструктура, което прави невъзможно предвижването до населените места и дома на нуждаещите се потребители. В малките населени места липсват медицински специалисти и това налага предвижване на такива от общинския център до селата. Общината се простира на голяма площ / 584 кв. км./ и обхваща 14 населени места и за да се осигури достъпа до интегрираните здравно-социални услуги по проекта, Община Червен бряг обосновава необходимостта от транспортно средство, което да бъде използвано за предвижване до дома на потребителите на ангажираните по проекта за мобилна работа на медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги. 0.00 12 920.09

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).