Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Ensuring the implementation of measures for information and publicity of POS 2021-2027 in 2024, 2025 and 2026, which are in accordance with the National Communication Strategy 2021-2027 (NCS). The NCS defines the strategic communication framework for the period 2021-2027, so as to increase the awareness of target groups about the vision and priorities of the Partnership Agreement, of beneficiaries and potential beneficiaries of the opportunities provided by the Community, as well as public recognition of the role of the EU for the development of regions in transition and less developed regions. These goals are achieved by reaching different audiences with a wide range of active measures and transparency in the management of the programs to facilitate the process of growing public trust. In accordance with the NCS, Annual Action Plans (AAPs) are developed, which provide for the implementation of all mandatory activities at the program level according to Regulation 1060/2021. The measures developed in the annual action plans in 2024, 2025 and 2026 will be financed through the current budget line. Given the initial stage of the program, the emphasis will be placed on informing about the opportunities it provides. informing beneficiaries, partner organizations, etc. stakeholder groups for funding options; increasing the competence of the beneficiaries in implementing projects; formation of environmental awareness in all citizens of the country, as a guarantee of sustainability of the measures taken; the provision of maximum transparency of the process of management and implementation of POS.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Изработка и доставка на печатни рекламно-информационни материали“ (Дейност 1): Изработката, доставка и разпространението на рекламно- информационни материали е един от основните канали за предоставяне на информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др. мероприятия, организирани от УО на ПОС. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към Програма „Околна среда” 2021-2027 г. и към проблемите на опазването на околната среда и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 600 000.00 0.00
Социологически проучвания (Дейност 2): Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за комуникация и видимост. УО ще насочи усилията си към поддържане на високо ниво на обществена осведоменост за ползите и възможностите по ПОС и Кохезионната политика за всеки отделнен гражданин. Ще бъдат проведени 3 (три) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост в резултат на реализираните мерки за комуникация и видимост по Програма „Околна среда" 2021 – 2027 г.“ през 2024 г., 2025 г. и 2026 г. Проучванията имат за цел да предоставят информация за възприемането и разпознаваемостта на ПОС 2021-2027 г. и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. 90 000.00 0.00
Подготовка на концепции за провеждане на 3 бр. кампании за популяризиране на ПОС 2021-2027 г. (Дейност 3): В изпълнение на настоящата дейност ще бъдат изготвени концепции за провеждане на 3 бр. кампании за популяризиране на ПОС 2021-2027 г. (за Приоритети „Риск и изменение на климата“, „Отпадъци“ и „Въздух“) по ПОС 2021-2027 г. Плановете за провеждане на 3 -те броя национални кампании ще включват: определяне на послания, слогани, концепция за визуализации и брандинг, предложения за създаване на събития и посочване на населени места за провеждането им, индикативен времеви обхват, разработване на ефективен микс от канали и инструменти - необходимото медийно покритие (интервюта, видео и/или аудио клипове и др.) и определяне на медийни канали, които ще бъдат използвани: електронни медии - телевизии, радиа, интернет базирани медии, социални мрежи и др. Плановете за провеждане на кампаниите трябва да съдържат медийно планиране с посочване на нужния брой излъчвания/импресии за всеки от подбраните медийни канали. Изготвянето на кампаниите следва да се основава на извършен анализ на медийния пазар. При извършване на медийното планиране следва да се отчитат спецификите на кампаниите и целеви групи, както и сезонните тенденции в интереса на аудиторията. Медийните планове трябва да гарантират висока ефективност и ефикасност на бъдещите кампании. Следва да е осигурен баланс на разходите за публикации и излъчвания при максимално достигане до широката аудитория, когато е приложимо и до специфичните целеви групи. 60 000.00 19 800.00
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация (Дейност 4): В рамките на настоящата дейност ще бъде осигурено логистично обезпечаване на различни информационни събития и други форми на провеждане на директна комуникация с целевите групи като семинари, конференции, информационни дни, изложения, срещи, откривания, пресконференции, кръгли маси, презентации, браншови събития, онлайн конференции, изложби, конкурси и др. Целта на събитята е обвързан с мерките за комуникация и видимост свързани с осигуряване на максимална прозрачност на процеса на управление и изпълнение на ПОС 2021-2027 г. и повишаване на информираността и доверието във възможностите, предоставени от Европейските фондове при споделено управление 2021-2027 г. В изпълнение на Годишните планове за действие се планира реализация на информационни срещи и информационни дни, обучителни семинари и обществени обсъждания на проекти, чрез които да се информират потенциалните бенефициенти за възможностите за финансиране, повишаване на компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти и насърчаване на активното участие на всички заинтересовани страни в процеса на изпълнение на програмата. 750 000.00 22 641.25
Информационни кампании на ПОС 2021-2027 г. (Дейност 5): В изпълнение на Годишните планове за действие ще бъдат проведени информационни кампании за популяризиране на Програма „Околна среда" 2021-2027 г. и популяризиране на резултатите по програма "Околна среда 2014-2020 г." . Кампаниите ще бъдат насочени към различни целеви групи : широката общественост на национално и регионално ниво, потенциални бенефициенти, бенефициенти, администрацията, ангажирана с управлението на фондовете на ЕС в България – всички звена и органи с функции в управлението и администрирането на програми: дирекция „Централно координационно звено“ (ЦКЗ) в МФ, СО, управляващи органи (УО) на програма, и КН, Одитен орган, Договарящ орган (ДО), медиатори/разпространители на информация, браншови организации, медии и др. Чрез провеждането на информационните кампании се цели насочване на внимането на целевте групи към въздействието/ефектът от програмата, съфинансирани от ЕФСУ като фактор за растеж на икономиката – популяризиране на постиженията на програмата видими в ежедневието, повишаване прозрачността на процедурите при кандидатстване, изпълнение и отчитане резултатите по проекти по програмите, финансирани от ЕСФУ, стимулиране участие то на всички заинтересовани страни за повишаване осведомеността и успешно изпълнените проекти по програмите. При изпълнението на информационните кампании ще бъде възприет подход и инстументи за изпълнение, при които ще бъдат спазвани основни принципи заложени в Националната комуникационна стратегия: o Равнопоставеност – изпълнението на мерките за видимост, прозрачност и комуникация трябва да осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло. o Навременност – всички мерки за видимост, прозрачност и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи. o Адаптивност – всички мерки ще бъдат съобразени със специфичните особености както на целевите групи, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. o Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, с неправителствените организации и сдружения и медии. o Прозрачност – предоставяне на информация за изпълнението на мерките по видимост и комуникация, съгласно националното законодателство. В рамките на изпълнение на мерките за коминикация и видимост по програмата ще бъде осъществено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор "околна среда", свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на програмата ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. Ще бъде осигурена и възможност за широко обсъждане и дискусии с всички заинтересовани страни , широка общественост и др. контрагенти за възможностите, които програмите в сектор околна среда осигуряват, както и предложения за подобрения в управлението и изпълнението на програмите. 600 000.00 118 950.00
Изработване на аудио и телевизионни клипове (Дейност 6): Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. 300 000.00 0.00
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ПОС за изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация (Дейност 7): В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на хонорари/възнаграждения на ангажираните лица (жури, артисти, водещи, модератори и др.) в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи, мероприятия и др. събития, свързани с популяризирането на ПОС. 180 000.00 30 360.00
Предоставяне на програмно време във връзка с провеждане на информационни кампании за ПОС (Дейност 8): На база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2024 г., 2025 и 2026 г. ще бъдат сключени договори за закупуване на програмно време. Планирането на медиите ще бъде съобразено със заложените параметри в Методологията за разпределение на финансовия ресурс за видимост, прозрачност и комуникация на програмите, съфинансирани чрез ЕФСУ. Основните елементи, които са определящи при избора на изпълнител са цели на кампанията, послания на кампанията, рейтинг и тематичност на конкретни медии, посещаемост, сезонни тенденции в интереса на аудиторията. Планирането ще представлява микс от комуникационни канали и формати за постигане на максимална ефективност на кампанията. Изборът на медии е съобразен с постигането на целите на кампаниите и приноса към целите на НКС. 1 380 000.00 32 480.46
Публикуване на материали в интернет издания за популяризиране на ПОС 2021-2027 г. в социалните мрежи (Дейност 9): Обхватът на дейността включва планиране, изработване и публикуване на рекламно-информационни материали по програмите в интернет базирани медии и в социални мрежи. Като основната цел е свързан с подобряване нивото на информираност на заинтересованите лица и групи за възможностите, които се предоставят чрез Програма „Околна среда“ за подобряване качеството на живот на населението в страната и за повишаването на инвестициите в икономиката. Кампаниите в интернет медии целят и повишаване разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и информиране на широката общественост и заинтересованите лица относно възможностите за предоставяне на финансова подкрепа, предстоящите процедури, добри практики, постигнати резултати, информация свързана с изпълнението на договори и др. необходима информация по ОПОС 2014-2020 и ПОС 2021-2027 г. В изпълнение на дейността ще бъдат използват различни комуникационни канали интернет медии, вкл. социални медии, които ще бъдат съобразени с провежданите информационни кампании , тяхната продължителност, насоченост и цел. 640 000.00 0.00
Изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация (Дейност 10): В изпълнение на изискванията, заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС) 2021/1060 бенефициентът ще изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта, както следва: - ще публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще включи по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).