Разработване на нови продукти и услуги, свързани с полагане на грижи и здравеопазване, в т.ч. социално предприемачество.: Предвидената услуга представлява най-общо единна интегрирана платформа с индивидуална здравна информация, която ще се предоставя и поддържа на едно място от самите пациенти за текущо или бъдещо ползване. За да бъде реализирана услугата е предвиден двукомпонентен R+D+I процес. Компонент 1 се фокусира върху параметризацията на услугата, бизнес модела, посланията и ползите за всеки от потребителите и представянето на услугата пред заинтересованите страни. Компонент 2 включва технологичното осигурявене - реалната платформа с модули, функционалности и т.н.
Използването на такъв тип „store-and-forward” услуги дава редица предимства , някои от които са:
- Пациентът, личният лекар или медицинския специалист често нямат необходимото време да разгледат случая изцяло. Когато той е на хартиен носител, тяхната ефективност е ниска. Дигиталното представяне на медицинската документация в структуриран вид позволява по-бързо ориентиране в случая, оптимизира процеса по снемане на анамнеза, съставяне на документация и ориентирането в случая с оглед по-добро и ефективно лечение.
- Използването на електронни здравни досиета позволява разглеждането/консултирането да се извършва от всяка точка по света, без да е необходимо пациентът или лекарят да пътува. Това на практика позволява безпрепятственото извършване на консултации в чужбина
- Значително се редуцира времето за реакция и получаване на мнение от медицинския специалист. Ускореното диагностициране и лечение позволява постигането на по-добри резултати на лечението.
- Бързо и дори едновременно може да бъде получено второ или трето мнение по всеки случай – нещо, което не може да се случи при „класическия“ модел на посещение на лекари със записани часове и т.н.
- Минимизират се ненужните медицински процедури или приемът на медикаменти.
- Разширява се достъпността на информацията и точността и за медицинските специалисти – често пациентите не могат да обяснят случая си, не знаят за фамилна обремененост или заболявания на техни родители и близки или дават неточни сведения за вида или времето на тяхно предходно състояние или заболяване, губят или забравят информацията за своите медикаменти и резултатите от техния прием. Дигиталната информация гарантира фактологичната и точност и съответно повишава верността на клиничните решения.
Така представената накратко услуга таргетира два типа потребители - пациенти и медицински лица. С оглед използването на конкурентното предимство на първия на пазара и заемане на по-висок пазарен дял, планираме тези потребители да могат да ползват системата предимно безплатно и с freemium модел.
В рамките на дейност 1 се предвижда структурирането и параметризацията на продукта, определянето на ключовите конкурентни предимства и послания за отделните целеви групи, с оглед позиционирането му като цифрово решение за индивидуалното здравеопазване - което е и генералната задача на компонент 1.
|
29 720.00
|
387 450.00
|
Насърчаване на предприемаческите идеи в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на НСНМСП: Услугата, която сме на път да създадем позволява на всеки пациент да запазва и споделя своя медицинска информация. Обикновено тя включва демографски данни, медицинска история или документация по конкретен случай - лабораторни резултати, файлове с образни изследвания, аудио- и видео-записи и др. Част от данните трябва да могат да бъдат частично структурирани - напр. да позволява пациентите да записват ключови резултати от лабораторни изследвания и да ги визуализират в лесен за ползване и разбиране вид. Контролът върху това кой има достъп до информацията и в какъв вид я достъпва трябва да остава в ръцете на пациента.
По-конкретно, съобразно заложените цели, дейността се свежда до разработката на един от ключовите компоненти за представяне на услугата като част от сегмента „store-and-forward” на пазара на услуги за телемедицина. Т.е. трябва да се осигури технология, която поддържа следните примерно изброени функции от сегмента:
ВЪВЕЖДАНЕ (STORE)
- Възможност за въвеждане на медицинска документация – напр. епикризи, амбулаторни листа
- Въвеждане на лабораторни резултати – в частично структуриран вид, позволяващ сравняване на индикатори във времето
- Качване на файлове от образни, акустични и други видове изследвания (напр. от CT, PET-CT, MRI и др.)
- Водене на записки /дневник на приложените терапии, лечение и реакции, както и на „кризи“, болки или др. симптоми, които могат да се окажат решаващи за хода на заболяване, диагностика и др.
ИЗПРАЩАНЕ (FORWARD)
- Извършване на превод и анонимизация на данните с цел споделяне с трети страни, включително и за изпращане за второ мнение в чужбина
- Споделяне на информация с трети лица, според желанието на пациента. (Напр. лекарят получава линк/логин за достъп и може да разглежда информацията за едно или повече заболявания на пациента в удобен вид, да въвежда коментари и мнения, да търси по ключови думи, по таксономия, да разглежда резултати и др).
- Информиране за развитието на даден случай при желание и др.
Дейността предвижда реализацията на компонент 2 от разработката като основен фокус е технологичното обезпечаване на предприемаческата идея. В този смисъл дейността е предназначена да осигури постигането на цел 1 на проекта, а с това и генералната му визия. Както бе отбелязано и по-рано, без посочения проект планираната услуга би се развила бавно или би останала на идейно или ниско ниво на готовност. С тази дейност не се решава само технологичния или инвестиционен проблем на кандидата, а се обезпечава технологичната възможност за реализация на предприемаческата идея в област, която пряко решава редица европейски и регионални предизвикателства.
В заглавието на проекта използваме наставката "интер-телемедицина" не случайно. Тя е омонимно представяне на две значения:
- интердисциплинарност - цифровото представяне на здравната информация ще осигури далеч по-добри възможности за споделянето и включването на повече екипи, лекари от различни специалности, с оглед правилна пропедевтика, диагностика и лечение, а дори и за редуциране на комуникационни проблеми. Според проучване от 2017 г. в САЩ, 80% от фаталните грешки на медиците се дължат именно на тях.
- интернационализация - услугата ще позволи по-лесно представяне на случаи в чужбина, ангажирането на специалисти от различни краища на света, което директно прави продуктът международно мащабируем и с експортен потенциал. Електронните записи (EHR) са предпоставка за реализиране на "мобилността на пациентите и медицинските специалисти". Тук директно цитираме цел 3 на здравната политика на ЕС "подкрепа за динамични здравни системи — подпомагане на системите за здравеопазване на държавите членки за справяне с предизвикателствата на застаряването на населението, увеличаващите се очаквания на гражданите и мобилността на пациентите и медицинските специалисти и оказване на съдействие на държавите членки за постигане на по-голяма устойчивост на здравните им системи." |
360 280.00
|
0.00
|