Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 293 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The company Top Man Ltd. was established in 2003 in Russe. The company specializes in the production of men’s clothing. The project’s overall aim is enhancing competitiveness and creating prerequisites for the sustainable development of Top Man Ltd. through enhancing the energy efficiency and expanding the company’s production capacity. 
In order to achieve the above stated aim, as part of the project “Increasing the Energy Efficiency of Top Man Ltd for Sustainable Business Development”, the following activities will be implemented: 

-increasing the energy and resource efficiency through purchasing and commissioning a new production line of the highest energy class; 
-implementation and certification of an energy management system in accordance with the requirements of BSS EN ISO 50001:2011
-provision of visualization and publicity of the project activities 

The implementation of these activities will result in the following outcomes for Top Man Ltd.: 
-purchasing and commissioning a highly-productive production line of the highest energy class and enhanced energy efficiency at Top Man Ltd. 
- implemented and certified energy management system in accordance with BSS EN ISO 50001:2011

-enhanced productivity and production capacity at Top Man Ltd.: 
-reduced production costs, resp. technological costs per unit produced
-generated annual energy savings of 7599 082 kWh/unit
-reduced CO2 emissions of 1 962,076  tonnes/year
-reduced energy intensity of the production 
-achieved more rational resource use in view of environmental protection 
-increased energy and resource efficiency 
-enhanced quality of the products 
In view of the positive effects described above, this project proposal will be the major instrument for enhancing the competitiveness of Top Man Ltd. on the Bulgarian and international markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
7.1. Замяна на 92бр. стари машини за производство на сака и панталони с 92 бр. нови машини обединени в нова производствена линия чрез автоматизирана междуоперационна транспортна система в изпълнение на мярка 1 от енергийния одит (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване активи в бюджетни подпера от 2.1 до 2.32 от т.5 Бюджет, формиращи производствената линия): Дейността ще допринесе за оптимизация на процесите шиене, гладене, довършителни операции и транспортиране на материали респ. на цялостния производствен цикъл чрез подмяната настоящата морално и физически амортизирано оборудване с нова високопроизводителна линия от най-висок енергиен клас, снабдена с междуоперационна система за транспортиране на материали. Необходимостта от подмяната е опосредствана от следните ограничения на настоящите машини: - пълна морална и физическа амортизация - Чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава, което води до чести престои за ремонт; - Висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки - Трудност за призводство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет – машината не може да приема по-сложни програми, което ограничава видовете изделия; - Липса в машините на топлоизолация на топлоемките участъци, водеща до завищени загуби на топлинна енергия. Създава се некомфортна работна среда от топлинно излъчване от машината -неефективен начин на придвижване на детайлите между самите операции. Използваната ръчна транспортна система с колички за придвижване на детайлите от началната до крайната операция за производство е основна причина за бавно и неефективно производство. Предвид всички тези ограничения на настоящата технологична база и направения одит, беше предписана следната мярка „Замяна на 92бр. стари машини за производство на сака и панталони с 92 бр. нови машини обединени в нова производствена линия чрез автоматизирана междуоперационна транспортна система в изпълнение“, която ще допринесе за оптимизация и постигането на по-висока производителност при следните процеси: -Шиене – за оптимизацията и по високата производителност ще допринесат активи по бюджетни редове: 2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 2.5; 2.6; 2.8; 2.10; 2.11; 2.12; 2.13; 2.14; 2.15; 2.25; 2.26; 2.27 -Гладене - за оптимизацията и по високата производителност ще допринесат активи по бюджетни редове: 2.16; 2.17; 2.18; 2.28; 2.29; 2.30; 2.31 -Довършителни операции - за оптимизацията и по високата производителност ще допринесат активи по бюджетни редове: 2.7; 2.19; 2.20; 2.21; 2.22; 2.23; 2.24 -придвижване на детайлите между самите операции – 2.32. Транспортна система (междуоперационна транспортна система) благодарение на която ще се оптимизира цялостния производствен процес и ще се повиши производителността на производството с мин. 30% Предимства на новите активи спрямо заменяните: -Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; -Нов електромотрор, по бърз и икономичен; -По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време (времето за достигане на макс. скорост е много по-кратко в сравнение със старата машина); -Възможен ръчен и автоматичен режим на работа в зависимост от начина на натискане на старт-педала; -Загряване на формите, чрез равномерно разпределяне на парата; -Програмиране на степените за налягане; -Система за отвеждане на конденза. -Намалената работа в процеса, подобреното управление на мястото и увеличената продуктивност. -По-ниски експлоатационни разходи за новата линия -пресите от новата линия ще имат специални покрития, предотвратяващи генерирането на брак чрез обгаряне и повреждане на материалите, което ще създаде предпоставки за редуциране на брака, рециклиране на бракуваните материали работа с рециклирани материали -По-висока единична производителност на всеки от компонентите на новата линия, която допълнително ще бъде повишена благодарение на междуоперационната транспортна система Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта в екипа (месец 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (М 2-5) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (М5-7) 4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (М 8-21) 3 746 935.72 3 746 857.40
7.2. Консултантски услуги за разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт в съотвествие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50001 - бюджетно подперо 18.1 от т. 5 Бюджет) : Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно БДС EN ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки БДС EN ISO 50001:2011, Топ Ман ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси - нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Топ Ман ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването; За разработването и внедряването на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011 ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ -разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им; 2. Документиране на Системата -изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията -определяне на енергийна базова линия; на енергийните харакеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в Топ Ман ЕООД -информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с БДС EN ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 3-4) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчика на услугата по разработка и внедряване на СУЕ (месец 5) 4) Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 6-10) 2 000.00 2 000.00
7.3. Услуги по сертификация на система за енергиен мениджмънт в съотвествие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по сертификация на ISO 50001 - бюджетно подперо 19.1 от т. 5 Бюджет) : Сертификацията на СУЕ в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011 ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответсвието с БДС EN ISO 50001:2011 и степента на готовност на Топ Ман ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на БДС EN ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Топ Ман ЕООД с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 10) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчика на услугата по сертификация на СУЕ (месец 11) 4) Провеждане на одит на етап 1 (месец 13) 5) Провеждане на одит на етап 2 (месец 14-15) 6) Издаване на сертификат за съответствие със стандарта БДС EN ISO 50001:2011„Системи за управление на енергията. Изисквания с указания за прилагане“ (месец 16) 4 000.00 4 000.00
7.4. Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 22.1 до 22.6 от т. 5 Бюджет) : Фирма „Топ Ман“ ЕООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: 1)Отпечатване и поставяне на плакат (с мин. размер А3, пълноцветен печат) на обществено-достъпно и видно място в сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2)Изработване и поставяне на временен билборд с минимален размер 50х70 см. при стартиране изпълнението на дейностите по проекта. Билбордът ще съдържа емблемата на ЕС и упоменаване на ЕС; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма и проекта; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3) Отпечатване и поставяне на стикери–100бр. върху оборудването, закупено и инсталирано по проекта. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени /мин. 200х130мм./. 4) Организиране на 2 публични събития в началото и в края на дейностите с оглед популяризиране на проекта и резултатите от него на широката общественост. Публичните събития ще бъдат оповестени в печатна медия. 5) Изработване и поставяне на информационен рол банер, необходим за публичните събития с информация за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС и съфинансирането от държавния бюджет. 6) Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела на входа на сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще бъде поставена месец преди приключване на проекта, заменяйки временния билборд. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. 7) Осигуряване на визуализация за Системата за енергиен мениджмънт - в цялата документация свързана със Системата за енергиен мениджмънт ще бъде интегрирана подходяща визуализация. 8) Осигуряване на визуализация за проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. В допълнение, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, в т. ч. информационни бюлетини, информация до пресата, документация за избор на изпълнител и други. При публични изказвания или интервюта за медиите представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали. Етапи за изпълнение на дейността: 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 1) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 4) Изработване и поставяне на 2 бр. плакати и временен билборд /2-16 месец/, и рол банер /2-18 месец/, 100 бр. стикери върху новото оборудване и 1 постоянна табела в сградата на дружеството /22 месец/ 5) Организиране на 2 публични събития в началото и в края на проекта, съответно през 2-3 и 23-24 месеци. 2 110.00 1 316.00
7.5. Дейности по извършване на одит на проекта ( дейността ще бъде извършена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение, бюджетен ред 21.1.): В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и приложимо за проекти с размер на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.), в рамките на тази дейност фирма „Топ Ман“ ЕООД чрез външен изпълнител ще извърши проверка на извършените в рамките на проекта разходи. Дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта от регистриран одитор, съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, а докладът за външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на одит на счетоводната документация по проекта по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. (месец 22) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на одит на счетоводната документация по проекта. (месец 22) 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. (месец 23) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 23) 5. Извършване на одит на счетоводната документация по проекта на "Топ Ман“ ЕООД по образец (Приложение Ц към Условията за изпълнение) с изготвен доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. (месец 24) 6. Представяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта. (месец 24) 3 000.00 2 970.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).