Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Needs of "Mihnisvet" OOD:
- Increased energy efficiency
- Replacement of the outdated line of 6 stationary and hand-held electric machines with new universal machine for cutting insulation and steel liners
- Improved production capacity

Target groups:
- The company "Mihnisvet" OOD.
- Workers in the "Mihnisvet" OOD, which after the implementation of the project, will receive better health and safe at work, namely reduced CO2 emissions and more comfortable conditions for the operators
- Indirectly the project will contribute to improving the living conditions of people living in the region of implementation of the project due to the introduction of energy-efficient assets, the result of which will reduce environmental pollution.

Objectives:
The main objective of the project is to increase the competitiveness of "Mihnisvet" OOD as provided the following specific objectives:
- Improving energy efficiency
- Improving the production capacity of the company
- Reducing emissions and protecting the environment
- Improved working conditions

Expected results:
- Replace obsolete production equipment with new, characterized by greater resource efficiency
- Energy savings due to new equipment purchased by 45,995 kWh / year.
- Saved CO2 emissions by 37,670 t / year.
- Factor energy savings (ESR) = 83.2%
- Energy savings - 27.1%
- Non-energy savings - amounting to 68 190.40 BGN / year.
- Estimated energy savings - amounting to 10 118.89 BGN / year.

Basic activities:
- Investments for implementation of energy efficiency measures
- Performing an energy audit
- Consulting services for introduction and certification of energy management systems in enterprises - according to the requirements of standard BS EN ISO 50001 / EN ISO 50001
- Publicity and visualization
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ, изпълнена чрез закупуване на универсална разкрояваща машина: Дейността включва закупуването на нова универсална разкрояваща машина, която да замени морално остарелите такива в предприятието, следствие на което ще се увеличи производствения капацитет, ще се увеличи енергийната ефективност и подобрят условията за труд в Михнисвет ООД. В допълнение, машината има автоматична система за мониторинг на енергопотреблението, поради наличието на следните фактори: - средства за измерване на енергийните - система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия по произведени продукти и видове ресурси Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Сформиране на екип по проекта 2. Определяне на изпълнител за доставка на оборудване чрез избор с публична покана с обособени позиции, по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. или друг релевантен нормативен акт към ефективната дата на изпълнение (1-ви до 3-ти месец) 2.1. Одобряване и публикуване на публична покана за избор на изпълнител, спрямо изискванията в ПМС № 160/01.07.2016 г. (1-ви месец) 2.2. Предоставяне на поканата на УО/програмния оператор по процедурата за публикуване на Единния информационен портал за фондовете от Европейския съюз и страницата на програмния оператор. Поканата ще бъде публикувана и на интернет страницата на Михнисвет ООД (1-ви месец) 2.3. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (2-ри до 3-ти месец) 2.4. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (3-ти до 4-ти месец) 2.5. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец), в следните стъпки: 2.5.1. Проверка за липса на обстоятелствата по чл. 8, ал. 3, т. 2 на ПМС № 160/01.07.2016 г. с избрания изпълнител 2.5.2. Сключване на договор с избрания изпълнител 3. Доставка на машината и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол. (12-ти месец) 302 918.38 298 000.00
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Дейността по изпълнение на енергийния одит по образец е извършена преди подаване на проектното предложение, като е извършена в рамките на 2 месеца. Чрез изпълнения енергиен одит по образец, са определени мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които ще доведат до повишаване на конкурентоспособността му и намаляване на енергийната му интензивност. Дейността е изпълнена преди подаване на проектното предложение, като са спазени всички законови процедури за избор на изпълнител и изпълнение на дейността. 20 000.00 20 000.00
Разходи за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията - стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Чрез дейността ще бъдат въведена и сертифицирана система за енергиен мениджмънт в Михнисвет ООД - стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Определяне на изпълнител за доставка на услугата чрез избор с публично съобщение за събиране на ценови предложения (1-ви до 2-ри месец 1.1. Одобряване и публикуване на публичо съобщение за избор на изпълнител (1-ви месец) 1.2. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (1-ви до 2-ри месец) 1.3. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (2-ри месец) 1.4. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец) 2. Получаване на услугата и подписване на приемно-предавателен протокол (от 3-ти до 5-ти месец) 20 000.00 19 720.00
Разходи за публичност и визуализация: Чрез дейността ще бъдат прилагани мерките по публичност и визуализация, описани в единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Определяне на изпълнител за доставка на услугата чрез избор с публично съобщение за събиране на ценови предложения (1-ви месец 1.1. Одобряване и публикуване на публично съобщение за избор на изпълнител (1-ви месец) 1.2. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (1-ви месец) 1.3. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (1-ви месец) 1.4. Сключване на договор с избрания изпълнител (1-ви месец) 2. Получаване на услугата и подписване на приемно-предавателен протокол (от 2-ри до 12-ти месец) 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).