Приготвяне на Топъл обяд: В рамките на проект „Топъл обяд в община Кресна“, ще бъдат използвани само свежи и пресни продукти, които след съответната обработка ще бъдат предоставяни на ползвателите на услугата. Изготвените от технолог по хранене дневни и седмични менюта ще гарантират разнообразно, пълноценно, питателно и здравословно хранене на потребителите.
Община Кресна има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществени поръчки, по реда на Закона за обществените поръчки, от община Кресна.
Продуктите, с които ще се приготвя храната ще бъдат набавяни всеки ден, с цел избягване на застоялост на храните. Продуктите ще бъдат обработвани в пълно съответствие и европейските и българските изисквания за безопасност на храните. Храната ще се приготвя в кухнята на ДСП Кресна, която е регистрирана с Удостоверение за регистрация № ТО13801359/24.06.2004 г. в ОБДХ Благоевград. Помещенията на ДСП Кресна се дезинфекцират постоянно, а лицата приготвящи, разливащи и пренасящи храната използват специализирани предпазни средства.
Ежедневно за 170 потребители ще бъдат приготвяни супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт.
Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица се определят от Община Кресна, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики и спазване на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.
Седмичните менюта ще се изготвят от технолог по храненето /съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./, и ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, както и информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните.
При изпълнението на проекта община Кресна гарантира, че при закупуването на храните и при приготвянето на топъл обяд ще бъдат отчитани и климатичните и екологични аспекти чрез поставяне на подходящи и адекватни изисквания към доставчиците на опаковката. При реализация на проекта ще се поставят специфични изисквания към опаковките, така че да се гарантира намаляване на риска от разхищение на нерециклируеми материали или закупени стоки и спазване на принципа за ненанасяне на вреди на околната среда. Безвъзмездната финансова помощ ще се използва единствено за закупуване на храни и стоки, които отговарят на изискванията на правото на Съюза относно безопасността на потребителските продукти.
|
415 220.80
|
219 136.00
|
Предоставяне на Топъл обяд: Ежедневно, във всички работни дни на месеца , в зависимост от нуждите и потребностите на потребителите, Община Кресна ще раздава или ще доставя топъл обяд до дома на потребителите от гр. Кресна, с. Долна Градешница, с. Сливница, с. Горна Брезница, с. Стара Кресна и с. Ощава. Автомобилите, които ще доставят храната са регистрирани в ОБДХ Благоевград за доставка на храна и ще се дезинфекцират всеки ден. Община Кресна ще доставя храната до домовете на потребителите, при строги мерки за дезинфекция и защита.
Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всяки краен получател, разписано Община Кресна в Заявлението-декларация – Приложение 1.
Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател.
В началото на всеки месец Община Кресна ще предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа.
В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и ще се предава на Община Кресна
В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си удостоверяват ползването на услуги от отпадналия краен получател. Община Кресна ще опреди две длъжностните лица , които да са отговорни за удостоверяване получаването на подкрепа от всяко лице при необходимост.
|
29 065.45
|
15 339.52
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се изпълняват с ресурс на община Кресна. Съпътстващите мерки ще се предоставят през целия период на проекта. Те ще са съобразени изцяло със специфичните нужди на конкретните потребители. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Мерките ще се предоставят в индивидуален формат от служители на община Кресна. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта и се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.;
- други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
-индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.
За ефикасното изпълнение на дейността са предвидени разходи за съпътстващи мерки в размер на 7 на сто от разходите за приготвяне на топъл обяд.
|
29 065.46
|
15 339.52
|
Определяне на целевите групи: Преди стартиране предоставянето на топъл обяд община Кресна организира подбор на крайни получатели, които да вземат участие в проектните дейности. Всички кандидати представят Заявление-декларация за необходимост от подкрепа – (Приложение 1 от Ръководството) и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6), като такива се попълват от кандидатите за участие в проектните дейности и всички пълнолетни членове в техните семейства. Приложение 6 се представя в оригинал на съответната ДСП.
С оглед на кратките срокове и това, че в момента община Кресна изпълнява проект „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Кресна" за 130 потребители, община Кресна вече е стартирала приема на заяления от кандидат-потребители. Ще бъде сформирана комисия за идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи.
ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ СА:
Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са:
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства
пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се
издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата
по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си
жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна
подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или
здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това
число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които
няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима
ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. скитащи и бездомни лица;
6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Община Кресна ще има ангажимента да информира и да подпомогне кандидатите за попълване на заявления-декларации. За идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи ще се използва информация получена от:
1. Откритият горещ телефон за граждани в община Кресна. На телефона ежедневно се получават сигнали и молби за услуги от граждани, които п изпитват затруднения от различно естество. В регистър се записват всички запитвания и молби на граждани и голяма част от тези лица попадат в определените целеви групи.
2. Кметове на с. Горна Брезница, с. Долна Градешница, с. Сливница, с. Стара Кресна, с. Ощава.
3. Сигнали от граждани.
4. Доставчици на социални услуги и лични лекари.
Комисията ще разгледа получените заявления-декларация на кадидатите за получаване на топъл обяд и ще изготви списък с лицата, който ще бъде изпратен на ДСП Благоевград. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ Благоевград въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай.
|
0.00
|
0.00
|