Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to provide material support in the form of a hot lunch and accompanying measures to overcome poverty and social exclusion for the most vulnerable groups living below the poverty line, as well as for people in difficulty as a result of the COVID pandemic 19.
4 activities will be implemented in the project.
1. Defining the target groups according to Requirements for applying for the operation.
2. Preparing a hot lunch
The hot lunch will be prepared in a licensed kitchen, which will guarantee quality hot food and all hygiene requirements.
3. Providing a hot lunch
The food will be delivered to the consumer's home by means of transport, which meets the requirements of the Food Act with regard to the transport of food and the prescriptions of the national authorities for compliance with the anti-epidemic measures.
4. Implementation of accompanying measures
Accompanying measures are expressed in consulting / referring / assisting consumers in the following areas: "Health services", "Social benefits", "Social services", "Educational and qualification services", "Employment services". In this activity, a project expert will inspect all support measures co-financed by the ESF or the national budget in order to provide up-to-date information to consumers. In this way, in addition to the support material in the form of a hot lunch, individuals will also receive support for getting out of the poverty zone, overcoming social isolation and social inclusion in society.

Project results
1. The partner organization provides hot lunch to 150 users as of 04.01.2021 and to 106 users as of 01.09.2021 for a period of a total of 21 months within a total of 421 working days.
2. Implemented accompanying measures
- information - up to 150 users and up to 106 users, since 01.09.2021
- specific consulting, guidance, assistance to 20% of consumers
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За включване в проекта кандидатите за потребители подават заявления-декларации (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството). Изготвя се списък (Приложение № 1 от Методиката) с попълнени колони 1,2,3, а при карантинирани и колона 4, за всички кандидат-потребители. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейността „Приготвяне на топъл обяд“ за хора в нужда предвижда приготвяне на храна в лицензирана кухня, което ще гарантира качествена топла храна според всички хигиенни изисквания. Дейността ще се осъществява от Изпълнител, избран по чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП със договор №РОК19-ДИ05-223/36/-04.01.2021г., удължен с анекс РОК19-ДИ05-223/46/-02.03.2021г. до 30.09.2021г.. Изпълнителят притежава всички документи и разрешителни за дейността на кухнята. Разрешително по чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с № 54176/ 21.05.2020 г., издадено на „КРИСТИН 666 – КРИСТИН АНАСТАСОВА“ ЕООД, ЕИК: 206058336, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Обеля 1, бл. 118, вх. Б, ет.4, ап. 27, МОЛ: Кристин Анастасова Адрес на обекта за приготвяне на храна: гр. София, Район „Овча купел“, ж.к. Овча Купел 1, бул. „Президент Линкълн“, бл. 524, Пицария "Бети". Номер на обекта: 222600989 Материална база: кухня с общ размер 30 кв. м.; прилежащи помещения - заготовъчно и миялно с общ размер 30 кв. м., пицарно помещение с необходимото съпътстващо оборудване за работа; складови помещения 30 кв. м.; хладилна база, достатъчна за съхранение на суровини и материали. Оборудване: 1 бр. конвектомат с 8 тави, модел 2010г. с необходимият брой тави и инструменти за приготвяне на храна за минимум 150 човека; професионални котлони – 4 бр. на газ с необходимото съпътстващо оборудване за работа; професионална скара на ток 1,2 м с необходимото съпътстващо оборудване за работа; професионални фритюрници 8 л. - 1 бр. и 5 л. - 1бр. с необходимото съпътстващо оборудване за работа. Човешки ресурси: Разполагаемият човешки ресурс един заготовчик, един готвач, двама души, ангажирани с опаковането на храната и двама шофьори, които разнасят храната до адресите на крайните потребители. 115 159.30 86 547.40
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд се случва чрез доставка по домовете. Кухнята и процесите по пакетирането на приготвена храна отговарят на всички хигиенни изисквания, както и на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемичните мерки. Храната се поставя в отделни кутиии за разнос и съхранение, а всяка порция се поставя в плик. Служителите на фирмата изпълнител спазват всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Доставчикът на храна ползва лични предпазни средства, като ръкавици, маска и дезинфектант, а при случаите на доставка на карантинирани лица и предпазен костюм. Приемо-предаването на храната се удостоверява посредством Дневник на потребителя /Приложение № 23/, В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия ПО или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца храна. 5 757.96 33 514.52
Реализиране на съпътстващи мерки: Материалната помощ, предоставяна под формата на „Топъл обяд“ е необходимо да върви ръка за ръка със съпътстващите мерки за преодоляване на социалната изолация и постигане на социално приобщаване на най-нуждаещите се лица. Освен получаването на материална помощ, потребителите е необходимо да получат подкрепа за излизане от зоната на бедност, за поощряване на тяхната самостоятелност, както и да им се даде шанс за достоен живот. Съпътстващите мерки следва да се предоставят под формата на дейности, които могат да включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги, свързани със социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта. За целта екипът на проекта ще предоставя следните съпътстващи мерки (СМ), състоящи се в консултиране, насочване и съдействие в следните области: 1. „Здравни услуги“ За да поемат в посока на промяна на своя живот, потребителите е необходимо да запазят своето здраве в тази извънредно сложна пандемична ситуация. За целта е необходимо да информираме потребителите на услугата относно противоепидемичните мерки и възможностите за предпазване от зараза с COVID 19. За целта ще бъде изработена информационна брошура по темата, свързана с COVID 19, както и ще бъдат проведени индивидуални телефонни разговори с потребителите. Също така потребителите ще бъдат консултирани и насочени към други проекти, от които биха могли да се възползват с цел намаляване на риска от заразяване или проекти, компенсиращи последствията от COVID 19. Психологическите последствия от COVID 19 са особено сериозни при тези целеви групи, поради което в рамките на тази съпътстваща мярка потребителите ще могат да получат и психологическа подкрепа по телефона от специалист. Не по-малко важно е, тези най-уязвими групи от обществото, да имат достъп до лекарска помощ. Често те са без платени здравни осигуровки и слабо информирани къде и как да потърсят здравни услуги. За целта те ще имат възможност да бъдат консултирани и насочвани към здравни специалисти. 2. „Социални помощи“ Когато човек е социално изолиран, той трудно стига до информация за това какви мерки се прилагат в общността за преодоляване на бедността и социалната изолация. Тази съпътстваща мярка "Социални помощи" се състои в консултиране и насочване на потребителите относно видовете и механизмите за получаване на социални помощи. 3. „Социални услуги“ Съпътстващата мярка „Социални услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите социални услуги в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или НБ“. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор. 4. „Образователни и квалификационни услуги“ Съпътстващата мярка „Образователни и квалификационни услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор. 5. „Услуги за заетост“ Съпътстващата мярка „Услуги за заетост“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор. Дейността „Съпътстващи мерки“ е изключително важна за преодоляването на социалната маргинализация на целевите групи, социалната изолация, породена от извънредната ситуация, свързана с COVID 19, както и за предприемане на стъпки към социално включване на потребителите в обществено-културния живот на страната. 5 757.97 4 902.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).