Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at providing support for the most needy and at-risk groups of the population of the municipality of "Rodopi",in a situation of prolonged social isolation, as a result of the pandemic of COVID-19.The implementation of the project will cover persons from the eligible target groups, which are regulated in the application requirements for a procedure for direct granting of grants under operation BG05FMOP001-5.001 "3.1-Hot lunch in a pandemic of COVID-19".We plan to cover 200 users from 15 settlements in the municipality.
The project proposal will be implemented by the administration of the municipality "Rodopi" for a period of 21 months from 01.01.2021 to 30.09.2022 including. The implementation of this project is part of the purposeful social policy that the Municipality is developing in support of individuals and families.
In the public procurement register on 16.12.2021.A direct negotiation procedure has been published under №00464-2021-0082.It was opened by Decision №F181875 of the Mayor of the Municipality of Rodopi.The procedure was opened with a Decision for determining the contractor №D152034 from 21.12.2021 has a ranked and selected contractor - the company SD "JUROVI I SIE".
Due to the unsatisfactory health condition of the elderly population and its advanced age, it is envisaged that food will be provided to the homes of consumers in the respective settlement.This will help it to be received regularly and to respond adequately to the needs of individuals.
During the period of project implementation the so-called "Accompanying measures"/ individual counseling and other forms of support and assistance for solving the identified needs of the users of the "hot lunch" service.
The main activities of the project will be complemented by awareness and publicity measures .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Определяне на целевите групи": Дейността по определянето на целевите групи по проекта се осъществява съобразно правилата, определени в Изисквания за кандидатстване на Агенция за социално подпомагане, УО по процедура за БФП BG05FMOP001-5.001, операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, чрез Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г. Подборът на потребителите по настоящото проектно предложение се извърши през месец декември 2020 година, с цел да не се допусне прекъсване на оказваната подкрепа към възрастните хора, възможност посочена в Изискванията за кандидатстване и Ръководство на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Предвижда се освен през месец декември 2020 година, преди стартиране на договора по проекта, дейността по определяне на целевите групи да се реализира и текущо през целия период на изпълнение на договора. По проекта са обхванати лица, попадащи в следните целевите групи, посочени в Изискванията за кандидатстване, именно: = Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. = Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. = През периода на подбора на целевите групи не са подавани заявления за включване в проекта от кандидати от целева група "Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа". При определяне броя на лицата по настоящото проектно предложение - 200 човека, са взети предвид: лицата включени по Целева програма “Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020”/205 преминали потребители, ежедневно 170 лица поучавали храна, 55 одобрени резерви/ ; събрана информация от кметовете на всяко населено място за най-нуждаещите се лица; постъпилите сигнали от лица намиращи се в затруднено положение; налична информация за лица в крайна бедност, ползвали услуги по реализирани вече проекти в общината, отговарящи на изискванията на трите целеви групи. Общо 391 лица са подали заявления за включване в проекта, от които две майки с общо 5 деца. От тях общо 330 кандидата са одобрени, тъй като отговарят на изискванията за включване по проекта и попадат в целевите групи по проекта/двама кандидата по време на подбора са починали/ . От тях 200 лица са класирани да получават порцион „топъл обяд“ от 04.01.2021 година, а 130 лица са в списък на резерви по проекта. Отказ са получили 64 лица, поради обстоятелството, че не попадат в целевите групи и са с доход над линия на бедност, определена за страната от МС. Подборът на лицата от целевите групи по настоящото проектно предложение, се извърши на база разработена и утвърдена процедура за подбор на потребители по проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19“. Процедурата кореспондира с критериите за получаване на помощ по процедура за БФП BG05FMOP001-5.001, операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Екипът по проекта е разработил Механизъм за недопускане разхищение на храна. Предвидените нереализираните порциони, ще бъдат преразпределяни на лицата класирани в списък на резерви. Същите ще бъдат включвани в проекта като потребители при отпадане/отсъствие на такива със сключен договор за услуга /поради смърт, временно отсъствие от населеното място/, съгласно механизма. 0.00 0.00
"Приготвяне на топъл обяд": Предоставянето на помощ, под формата на порцион – топъл обяд, за лица от целевите групи, определени съгласно Изискванията за кандидатстване по настоящата процедура за директно предоставяне на БФП BG05FMOP001-5.001 – 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, е основен фокус в изпълнението на настоящия проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19““, по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на процедура по подбор и сключване на договори с лицата класирани от Комисия по подбора. Топъл обяд ще се предоставя на 200 потребителя за общо 435брой работни дни /21 месеца/. Дейността ще се реализира от 04.01.2021г. до 30.09.2022г. в база /помещение/ на избрания по ЗОП изпълнител. От стартиране на проекта до 09.09.2022г. са определяни три пъти изпълнители по реда на ЗОП. - За периода от 04.01.2017 до 27.04.2021г. избраният външен изпълнител е СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“ - помещението в което се приготвя храната отговаря на изискванията на чл.12 на Закона за храните, гарантирано с удостоверение за регистрация №13677 издадено на 19.01.2015г. Обектът отговаря на Регламент /ЕО/852 и е регистриран с рег.№162500585. Същият се намира в с.Триводици, община Стамболийски, ОУ „Васил Левски“ с дейност ученически стол с дейност кетъринг.Кухнята се ползва на база договор за наем №2/2021 година между Община Стамболийски и избраната фирма изпълнител СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, срокът на който е до 01.09.2024г. Материалната база се състои от: 2 склада; подготвителните са както следва-отделни кътове за подготовка на рибни продукти, за месни продукти-свинско, птици и субпродукти, за пакетирана храна;помещения за подготовка на салати;съоръжения за съхраняване на яйца, меса, сирене и млечни продукти, колбаси;помещение за хлориране на яйца, помещение за почистване на посуда и помещение за хлориране на посуда;разливочно помещение, помещение за почистващи препарати. За персонала има обособена баня и санитарен възел, стая гардеробна.Кухненската част разполага с оборудване включващо: 2 конвекторни фурни, 6 електрически печки, 6 котлона, 7 хладилника, 2 фризера, машина за стреч опаковане, картофобелачка, зеленчукорезачка, професионален миксер, мини хладилник за ежедневни проби от приготвената продукция.Фирмата разполага с персонал, състоящ се от 5 човека-1 гл.готвач, 1 работник кухня, 1 технолог, 1 човек-административна работа и 2 шофьори, който ще бъде ангажиран в обработката на продуктите и подготовката на храната по проекта. - За периода от 28.04.2021г. до 31.12.2021г. избрания външен изпълнител е Тери-09“ ЕООД , чието помещение отговаря на изискванията на чл.12 на ЗХ, г удостоверение за регистрация № 16070068.Обектът отговаря на Регламент /ЕО/852 и е регистриран с рег. №162500585. Адресът на кухнята в която се приготвя храна е в гр. Сопот, ул. "Манастирски лозя" №51. Персоналът на изпълнителя "Тери-09“ ЕООД включва 2 готвачи, 2-ма кулинарни работници/пакетировачи и 2-ма шофьори, които притежават квалификация и опит в предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария“. -За периода 01.01.2022 - 30.09.2022г. избрания външен изпълнител е СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, като обекта в който се приготвя храната е описан по-горе. 240 574.70 240 574.70
"Предоставяне на топъл обяд": Дейността “предоставяне на топъл обяд” по проекта ще се осъществява за 200 лица, в 15 /петнадесет/ населени места от общината а именно: с. Белащица, с. Браниполе, с. Брестник, с. Брестовица, с. Златитрап, с. Кадиево, с. Крумово, с. Марково, с. Оризари, с. Първенец, с. Скобелево, с. Устина, с. Храбрино, с. Цалапица и с. Ягодово, ежедневно до 13.30ч., за период от 21 месеца / от 04.01.2021г. до 30.09.2022 г./само в работни дни от месеца, както общо 435 работни дни за целия период на изпълнение на проекта. По проекта се предвижда потребители да получават определения порцион по домовете си, като доставката му ще бъде организирана от избрания изпълнител на дейността. За период от 04.01.2022г. до 30.09.2022г. храната се превозва до потребителите с три превозни средства, собственост на изпълнителя СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, отговарящи на изискванията на Закона за храните.Първото превозно средство е – товарен автомобил „СИТРОЕН БЕРЛИНГО“с ДК №РВ3637МХ с товароподемност 0,800т., за което е представено удостоверение № 3539 издадено на 03.12.2015 год. Товарният автомобил е вписан в списъка на транспортните средства за превозване на суровини и храни в ОДБХ гр. Пловдив с регистрационен № 16-3539 и може да превозва следните суровини и храни – готова кулинарна продукция. Второто превозно средство - е автомобил за превоз на храни с рег. № РВ 4716НН –лек автомобил ФОРД. За него е представен Препис на удостоверение за вписване в регистъра на транспортно средство за превоз на храни № 1627005185 от 05.01.2007година. С документът се удостоверява, че обектът е вписан в регистъра на обектите с обществено предназначение по чл.36, ал.3 ат Закона за храните/ДВ бр.70/2004г./. За Третото превозно средство е предоставено Удостоверени № 4640 от 28.04.2020г. за регистрация на – МЕРЦЕДЕС СПРИНТЕР 308 ЦДИ“- товарен автомобил с ДК № РВ 8749– СА с товароподемност 1,500т. Избраната фирма СД "ДЖУРОВИ И СИЕ" се ангажира да доставя приготвената топла храна за обяд при спазване на изискванията за транспортиране на храни, съгласно раздел ІV към Наредба №5/25.05.2006 г. за хигиената на храните, издадена от МЗ. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, описани в изискванията за кандидатстване като административни разходи, под формата на единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за приготвяне на топъл обяд. Предвидените Разходите за изпълнението на дейността /администриране на договора и предоставянето на топъл обяд/ са в съответствие с Изискванията за кандидатстване и са в допустимия размер до 5% от разходи за единица продукт - топъл обяд. 12 028.74 12 028.74
"Реализиране на съпътстващи мерки": Община“Родопи“ разполага с административен капацитет за реализирането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има опит в изпълнението на редица проекти, финансирани от различни източници /държавния бюджет, ОП"РЧР"/ и има подготвен персонал за предоставянето на набор от социални услуги. Общината е партньорска организация, като местните администрации в кметствата по селата също ще са ангажирани и ще сътрудничат за максимално включване на потребителите в проекта и тяхното консултиране. От всяко кметство ще бъде определен по един представител, съгласно Заповед №1348/17.12.2020 година на Кмета на Община „Родопи“ сангажименти по реализацита на проекта. При преценка и необходимост ще бъдат включвани и други експерти /служители с необходимата квалификация и професионална компетентност - експерт по социални дейности, специалисти от структурите на социално подпомагане, обслужващи населението на съответните населени места и други специалисти. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват, в качеството си на потребителите. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора по проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19“, а именно от 04.01.21г. до 30.09.2022година. Те ще се изразяват в разнообразни начини за предоставяне на подкрепа към нуждаещите се, уязвими групи от населението, за повишаване на информираността на лицата от целевите групи, свързана със съществуващите възможности за подпомагане и подкрепа на местно ниво. Община „Родопи“ предвижда мерките да се реализират чрез: - индивидуални консултативни срещи със заинтересованите лица; - изработването и разпространението на информационни материали, брошури, листовки и други, които ще се изработват от екипа по проекта; Изпълнението на настоящата дейност е в пълно съответствие с изискванията на ръководството на програмата и методическите указания по предоставянето и отчитането на съпътстващите мерки по операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. При реализирането на дейността, екипът ще предприеме действия за спазване противоепидимичните мерки и ограничаване разпространението на COVID-19. Разходите определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с определените в изискванията за кандидатстване, са в допустимия размер до 5% от разходите за единица продукт - топъл обяд. 12 028.73 12 028.74

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).