Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal of "MC and M" Ltd. meets the key challenges of the labour market - high unemployment in the North-western region and social exclusion among the unemployed and inactive persons, creating 21 new jobs in the clothing company. The project will be implemented in the poorest EU region, according to EUROSTAT - North-western, Lom with an unemployment rate 29%, which is 3 times higher than the national average, according to EA, for I-st half of 2015. At the same time the company unveiled a new sewing workshop in Lom, due to increased volume of orders from foreign customers.
Main objective of the project is to contribute to creating sustainable jobs for the unemployed and inactive persons in a sewing factory from Lom by providing new jobs to 21 people and raising the quality of the workforce of 18 persons through training in profession "Tailor". The project is aimed at vulnerable groups in the labour market, 80% of the target group is a priority for scheme "New workplace".
It aims to promote the employment of people at disadvantage in the labour market by opening 21 new jobs and employment for 12 months: 5 inactive and 16 unemployed persons, including 2 persons up to the age of 29, 2 persons over 54 years old and 6 persons with low education and sustainable subsequent employment to 11 of them.
For 18 of the new employees 300 hours of training will be provided in the profession "Tailor", first qualification degree. Resource ensuring of new workplaces will be provided through the purchase of specialized sewing equipment.
With the resources of the company after the expiry of the project, employment will be provided for an indefinite time for 50% of those involved in the project activities.
The implementation period of the project is 16 months. During the whole period the rules for publicity and visualization will be followed, has highlighted firstly contribution of the European Union, through the HRD OP for implementation of the activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, вътрешно наблюдение и отчетност на проекта: Дейността цели осъществяване на качествено и професионално управление на проекта за гарантиране ефективността и ефикасността при постигането на очакваните резултати и заложените цели. Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за отчитане пред Управляващия орган (УО). Принципът за „добро управление на програми и проекти” ще бъде спазен и в тази връзка се обособява отделна дейност за управление и изпълнение на проекта. Дейността ще се развие в две основни направления: - Мероприятия, които гарантират активност, прозрачност, жизненост и подкрепа на проекта; - Мероприятия, които гарантират гъвкаво изпълнение на дейностите, постигане на резултатите и от тук на проектните цели. За гарантиране на екипната работа със заповед на управителя ще се сформира екип по проекта, ще се оформят договори с ръководителя и счетоводителя по проекта и ще се разпишат длъжностните им задължения. През първия месец на проекта екипът ще изготви и представи на УО график на тръжните процедури за всички предвидени по проекта договори, независимо от тяхната стойност. През 15-тия месец на проекта екипът ще изготви карти за оценка на изпълнението на трудовите задължения с обективни критерии. Преките ръководитеи на новоназначените лица ще извършат индивидуални оценки. Ръководителят на проекта ще изготви доклад до управителя на дружеството, с оглед да се извърши обективен подбор и да се вземе решение, на кои лица да се анексират трудовите договори за неопределено време. Ще се осигури постоянна заетост на най-малко 11 лица от целевата група, след изтичане 12-месечната заетост по проекта. За провеждане на прозрачно и добро управление сформираният екип ще организира и гарантира пълното и своевременно изпълнение на проектните дейности; финансовото и техническо отчитане; цялостната логистика; действията по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при реализацията на дейностите. Ръководният екип ще провежда ежемесечни работни срещи, които са инструмент за контрол, проследяване и вътрешна отчетност за изпълнението на дейностите. Срещите ще се протоколират и способстват за детайлно разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането на предстоящите действия за реализация на дейностите. Ще бъдат отчитани и планирани разходите, съвместно със счетоводителя, който ще съблюдава съответствието между планираните и реалните разходи, ще контролира всички разплащания по проекта за законосъобразност, ефективност и ефикасност и съответствие с правилата на програмата и законодателството. Счетоводителят и ръководителят по проекта ще изготвят ежемесечна информация за техническото и финансово изпълнение на проекта, която ще се представя на управителя на дружеството. Екипът ще извършва проверки на място на обрученията и заетостта, които ще се удостоверяват с протокол. Ще изготвя междинни и окончателни технически и финансови отчети, които ще се представят пред Управляващия орган. Отговорните лица ще съхраняват в специален шкаф в офиса на дружеството в гр. Лом документацията по проекта и ще я предоставят за проверки от Управляващия орган и други контролни органи. Ръководителят на проекта планира, организира и контролира изпълнението на дейностите и отговаря за цялостната реализация на проекта. Резултат от изпълнението на дейността на ръководител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган. Счетоводителят на проекта следи за стриктното изпълнение на бюджета и целесъобразното разходване на средствата, изготвя финансови отчети, следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и изискванията на програмата и Управляващия орган. Резултат от изпълнението на дейността на счетоводител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган. Продължителността за изпълнение на дейността е през целия период на проекта - 16 месеца. 12 000.00 12 066.93
Оборудване на новите работни места : Целта на дейността е ресурсно обезпечаване на 16 (позициите за оператори) от новоразкритите 21 работни места в „МС и М” ООД. За длъжностите общ работник и чистач не се предвижда закупуване на оборудване, тъй като естеството на работа и трудовите им задължения не го изискват. За позициите опаковач и оценител на облекла е налично необходимото оборудване. Предвид нарастването на клиентите на дружеството, в т.ч. налични поръчки и дългосрочни нови договори за бъдещи поръки за работа на ишлеме, е налице възможност за осигуряването ритмичност в работата и ангажираност на новия персонал. Предвиденото за закупуване на оборудване е необходимо за работа на новите работници в дружеството на длъжности „машинен оператор шиене” – 14 работни места (РМ) и „машинен оператор преса за гладене” – 2 РМ. Към момента целият производствен цикъл е обезпечен, но за нуждите на 16 от новите работни места е необходимо закупуването на допълнителни машини, които ще се ползват от новоназначените на позиции „оператор”. Предвижда се ресурсно осигуряване на работните места както следва: - За длъжностите „машинен оператор шиене”: автоматична едноиглова машина, прав шев - 11 бр.; високоскоростен, двуиглов, петконечен, автоматичен оверлог с електронно управление – 3 бр.; - За длъжностите „машинен оператор преса за гладене”: комплект парогенератор с продълговати маси с издухване - 2 бр. Тази техника е от непосредствено значение за изпълнение на ежедневните трудови задачи от новоназначените лица. От осигуряването на посоченото оборудване зависи разкриването на 16 работни места за оператори, чиято работа води до необходимостта и от другите 5 места за оценители и общи и поддържащи дейности. За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор за доставка с външен изпълнител с провеждане на процедура с публична покана с оглед регламентираните прагове в ПМС 118/2014. Предвид технологията на производството и с оглед затваряне на цикъла чрез включване в производството на новото оборудване ще възникне необходимост и ще се създадат условия за работа на още 5 лица на длъжности: оценител, чистач, общ работник и опаковач. Ще се осигурят и подходящи условия на труд чрез привлекателните нови работни места, оборудвани със съвременна, безшумна и енергоспестяваща техника. При провеждането на процедурата с публична покана за доставка на оборудване ръководителят по проекта ще изготви досие. С оглед прозрачност в действията е равен достъп на потенциалните участници поканата ще се публикува на сайта на единния информационен портал на структурните фондове. В техническата спецификация на оборудването ще се заложат изисквания да е енергоспестяващо, с ниска степен на шум, без да се споменават марки или характеристики, които могат да ограничат кандидатите. Със заповед на управителя на дружеството ще се сформира комисия за оценка на получените оферти по заложен критерий "най-ниска цена". С избрания изпълнител ще бъде сключен договор за доставка на предвиденото оборудване. С оглед предотвратяване на рискове като кражба и пожар закупените активи ще бъдат застраховани за периода на изпълнение на дейността срещу съответните рискове - "Кражба" и "Пожар". За изпълнението на дейността по застраховане на закупените активи не се предвижда провеждане на процедура по ПМС с оглед предвидена сума за разходи под необходимия праг за провеждане на процедура с публична покана, но ще се изготви покана до ЗК и ще се изиска оферта. Оборудването ще бъде обозначено със стикери, в които се изтъква приносът на европейските структурни фондове и ОПРЧР за придобиването му. Съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване „МС и М” ООД се ангажира да запази предназначението на оборудването, закупено по проекта за срок минимум 5 години след приключване на проекта. Дейността ще се реализира през първите четири месеца след стартиране на проекта . 38 300.00 40 034.36
Идентифициране и подбор на лицата от целевата група и осигуряване на заетост: Дейността цели социално включване, достоен живот и доходи за 21 безработни и неактивни лица чрез включването им в заетост на нови работни места в предприятието. Ше се направи избор на 21 лица от целевата група за включване в заетост чрез: (1) съвместен подбор между ДБТ-Лом и Кандидата за избор на 16 регистрирани безработни лица за включване в проекта; (2) взаимодействие с лидери на местни общности; НПО, ангажирани с проблемите на социално изключените лица; информационни листа и публикации в медиите с оглед идентифициране на неактивни лица и подбор на 5 от тях за включване в проектните дейности. За подбора на лицата ще се приложат следните подходи: 1.Взаимодействие с местното поделение на Агенция по заетостта – ДБТ-Лом: - Писмо и заявка до ДБТ-Лом с информация за целите и дейностите по проекта и разпределението по възраст и образование на целевата група по проекта. - Дълъг списък и профили на подходящи регистрирани безработни от ДБТ и кратък списък от бенефициента. - Интервю с работодателя пред комисия с унифицирани въпроси, еднакви за всички кандидати; - Подбор на 16 безработни лица, в т.ч. 2 лица до 29г., 2 лица над 54г. и 3 лица с ниска степен на образование (под ISCED 313) за включването им в проекта. 2.Широка информираност за проекта и взаимодействие с лидери на местни общности; НПО, ангажирани с проблемите на социално изключените лица; общинската администрация в Лом „Направление социални дейности” и др. заинтересовани страни: - Изпращане на писма с информация за целевите групи, дейностите и целите на проката с молба за предоставяне на информация относно неактивни лица. Кандидатът е оператор на лични данни и няма да нарушава Закона за достъп до лични данни. - Провеждане на срещи между екипа и представителите на тези организации и администрации, за идентифициране на потенциални участници в проекта от неактивните лица. - Провеждане на срещи с конкурентни предприятия за идентифициране на лица, които са освободени от работа и не са в заетост или обучение; - Екипът по проекта ще раздаде информационни брошури на местни лидери, в НПО, АСП, Община Лом и др. посещавани места с данни за проекта, дейностите и очакваните резултати от него. - Ще се излъчат две платени съобщения в местната телевизия и две публикации в местна преса относно проекта, целевата група и целите които си поставя. - Ще се проведат индивидуални срещи с идентифицираните неактивни лица и индивидуално консултиране от ръководителя на проекта, които има богат опит в тези дейности. - Ще се подберат 5 неактивни лица за включване в проектните дейности. При спазване принципите за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат ограничителни изисквания към кандидатите. Избраните целеви групи са в обхвата на приоритетна ос 1 "Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места" от ОПРЧР 2014-2020. Времето за изпълнение на дейността по подбор на потенциални бенефициенти ще се осъществи през първите три месеца от изпълнение на проекта, след което с избраните 21 души в началото на четвъртия месец ще бъдат сключени трудови договори за осигуряване на 12 месечна заетост в дружеството на следните длъжности: 1. Длъжност - машинен оператор шиене, Код – 81532007, Брой лица - 14 2. Длъжност – машинен оператор преса за гладене, Код – 81532003, Брой лица - 2 3. Длъжност - оценител на облекла, Код – 75432005, Брой лица - 2 4. Длъжност – опаковач, Код – 93210006, Брой лица - 1 5. Длъжност - общ работник, Код – 93290018, Брой лица -1 6. Длъжност - чистач производствени помещения, Код – 91120003, Брой лица -1 Дейността ще стартира в началото на първия месец от проекта и ще продължи 15 месеца, в т.ч. 3 месеца подбор и 12 месечна заетост. 118 007.32 136 516.60
Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация: Целта на обучението за професионална квалификация първа степен по професия "Шивач" код 542110, специалност "Шивачество" код 5421101 е новоназначените лица от целевата група да придобият нови знания и умения. Това ще подобри тяхната конкурентоспособност и ще доведе до шансове за устойчива заетост и социално включване на целевата група от безработни и неактивни лица, в т.ч. хора с ниска степен на образование и без професионална квалификация. Дейността на дружеството е в сферата на производството на облекла и за упражняването на по-голямата част от длъжностите се изискват специфични умения и познания. В дейността ще бъдат включени общо 18 лица от целевата група, които ще са назначени на следните длъжности: машинен оператор шиене, код – 81532007, брой лица – 14; машинен оператор преса за гладене, код – 81532003, брой лица – 2 и оценител на облекла, код – 75432005, брой лица – 2. За осъществяването на дейността се предвижда сключване на договор без провеждане на процедура, предвид праговете за доставки и услуги, регламентирани в ПМС 118/2014, с оглед предоставяне на обучението от външен изпълнител. Изпълнителят ще притежава лиценз от НАПОО, в който е включена съответната професия и специалност и опит в предоставянето на обучения за възрастни. С писмена покана от бенефициента ще се изиска оферта с учебен план, график по дни и часове за провеждане на обучението, спецификация на материалите за обучението по теория и практика, автобиография на преподавателите и копие на документа, който ще се издаде на успешно завършилите лица. Документът, доказващ завършеното обучение е свидетелство за професионална квалификация по образец на МОН, по професия включена в лицензията от НАПОО. Издава се от обучителната организация на успешно положилите изпитите и 18 лица. От страна на бенефициента ще се изиска обучаващата организация да предостави оферта с превес на практическите занятия и упражнения; ще се контролира раздаването и разходването на учебните материали и пособия и качественото протичане на учебния процес. Предвиденото обучение първа степен професионална квалификация по професия "Шивач" код 542110, специалност "Шивачество" код 5421101 е за 18 лица, с хорариум от 300 учебни часа, от които 80 часа теория и 220 часа практика. Със заповед на управителя на дружеството ще се формират 2 групи за обучение по 9 лица, с оглед качествено усвояване на учебния материал. Занятията ще протичат след работно време, при спазване нормите за между дневна и между седмична почивка. Предвижда се обучението да стартира през четвъртия месец на проекта, който е първи месец от заетостта на лицата и да приключи през шести месец от проектните дейности, който е трети от стартиране на заетостта на целевата група. Видно от показания по-долу план график обучението по професионална квалификация е паралелно със заетостта в първите месеци от назначаване на целевата група по проекта. 10 800.00 10 728.00
Публичност и информиране по проекта: Целта на дейността е организация и осъществяване на мероприятията по информиране и публичност за популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд. Необходимостта от информираност и публичност на проектното предложение се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовани страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обединения на работодателите, местната и държавна власт, гражданите, поделенията на инспекция по труда и Агенция по заетостта и др. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на бенефициента; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Дейностите и резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат отразени в 5 публикации в местен вестник с цел популяризиране на проекта, ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ. Публикациите ще включват информация за набирането на целевата група (2 броя) и за резултатите и дейностите по проекта (3 броя). За да се достигне до по-голям брой неактивни лица в началото на проекта ще се излъчат и 2 съобщения в местната телевизия с информация за целевите групи, дейностите и целите на проекта. Ще се изработят 500 информационни листовки с информация за целевите групи, целите и дейностите по проекта, които ще се раздадат в квартала с компактно ромско население, в ДБТ, ДСП, Община Лом, в офисите на НПО, ангажирани с проблемите на хората в неравностойно положение на трудовия пазар. Ще се изработи 1 информационна табела, която ще бъде поставена на входа на предприятието в град Лом и 1 плакат за входа на офиса. Ще се изработят и поставят върху новозакупеното оборудване 16 бр. стикери с информация за проекта, Програмата и фонда на ЕС, благодарение на който са придобити. По този начин ще се осигури възможност за популяризиране на проекта, повишаване авторитета на дружеството, включване на други предприятия в следващи процедури за кандидатстване пред структурните фондове на ЕС, ангажираност на цялото общество в провеждане политиката на сближаване на ЕС. Методите за директна връзка с медиите, а чрез тях и с обществеността са гаранция за публичност, законност и прозрачност на действията, популяризация на проекта, а от тук и на Оперативната програма и приноса на ЕСФ. Продължителността за изпълнение на дейността е 16 месеца, т.е за целия период на изпълнение на проектните дейности. В процеса на изпълнение на проекта всички документи и кореспонденция ще са в съответствие с правилата за информация и комуникация по Оперативните програми и ще се изтъква приносът на ОПРЧР и ЕСФ за изпълнение на проекта. 2 926.00 2 920.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).