Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The present project covers and includes activities related to the implementation of preventive actions on five sites, which are defined as one of the most urgent, according to the prioritization of the persons entered in the register under Art. 95 para. 2 of the Spatial Planning Act (SPA) as of 15.10.2015, landslide areas according to approved Methodology for prioritization of the same (Order № RD 02-14-1390 / 17.12.2015 of the Minister of Regional Development and Public Works), namely:
- Object with Reg. № HKV 28.65677-02 - town of Svilengrad, road I-8 Haskovo - Svilengrad from km 371+840 to km 372+200;
- Object with Reg. №GAB29.65927.13 - Road I-4 / E-772 / "Koritna - Bulgarian Spring - Mikre - Sevlievo - Veliko Tarnovo - Omurtag - Targovishte Razgrad - Shumen region), from km 84 + 624 to km 84 + 905 and from its southern side;
- Object with Reg. № PER 36.61577-01 - Radomir, Road I-6 "Kyustendil-Radomir-Pernik" at km 72 + 300;
- Object with Reg. №SLV 20.07613-12 - Road II -53 Elena-Sliven-Yambol, km 107 + 200;
- Object with Reg. №SOF 46.11394-03 - Road I-1 Sofia - Pernik from km 281 + 150 to km 281 + 600 near Vladaya village.
The main types of geo-protection measures and activities that will be performed for these sites in particular are cleaning and consolidation of slopes, structural strengthening of the body of the landslide (pilot reinforcement, slit walls, anchoring, retaining walls, retreading, drainage ribs with power assistance etc.) drainage, restoration of road surface, etc.
As a consequence of the implementation of the project activities, it is expected that a direct contribution will be made to limit the landslide processes of sites located on the territory of the Republican Road Network with registers № HKV 28.65677-02, №GAB29.65927.13, №PER 36.61577-01, №SLV 20.07613-12 and №SOF 46.11394-03. Through the implementation of the project, human life and health will be safeguarded and material material losses will be avoided.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: АПИ ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта, като председателят на УС на АПИ ще назначи със Заповед екип от служители на АПИ за управление на проекта. ЕУП ще има задължение да организира и контролира работата, да следи за изпълнението на дейностите по проекта, да предприема и предлага корективни мерки при трудности, съдейства при проверки от страна на ДО и други одитни институции, както и да отговаря за цялостния мониторинг и докладване на проекта. Екипът ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани страни. Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на Възложителя и др. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: 1. Ръководител проект 2. Координатор 3. Технически сътрудник/Лице по архив/Информация и комуникация 4. Експерт финанси и счетоводство 5. Юрист 6, 7, 8, 9, 10. Технически експерти за всеки един от обектите. Посредством така предложения екип АПИ ще е пряко отговорна за управлението и контрола при изпълнение на дейностите по проекта, посредством което ще бъде осигурено качествено изпълнение на заложените дейности. Основните функции, които ще изпълнява ЕУП са свързани с: - Подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред УО на ОПОС, както и чрез ИСУН 2020; - Съблюдаване на коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; - Съблюдаване на спазването на всички нормативни документи на ОПОС и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; - Следене за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; - Идентифициране и докладване своевременно за констатирани проблеми при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че същите са налице; - Организиране и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; - Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение; - Съблюдава и отговаря за съгласуване на всички резултати с компетентните органи съобразно приложимото национално и европейско законодателство; - Съблюдава и контролира изпълнението на отделните дейности на проекта, както и прилага корективни действия и мерки; - Осъществява цялостен мониторинг на проекта. При осъществяване на контролните дейности и извършване на мониторинга по изпълнение на проекта екипът ще следи за спазване на клаузите на сключените договори с външни изпълнители. Ще контролира и съблюдава цялостното техническо и финансово изпълнение на отделните дейности. В процеса на техническо съблюдаване ще се проследява физическия напредък при изпълнение на конкретната дейност, като при установяване на разминаване между клаузите на сключените договори, действителното изпълнение на която и да е от дейностите по проекта, изоставане от графика за изпълнение, противоречие с действащата нормативна уредба, противоречие с изискванията на АДБФП и всякакъв вид други пропуски и разминавания, екипът ще предлага на Възложителя предприемане на корективни мерки, като например: писмени предупреждения до изпълнителя, организиране на работни срещи за отстраняване на пропуските, предприемане на действия по налагане на неустойки и в краен случай прекратяване на договорните взаимоотношения. При съблюдаване на финансовото изпълнение на отделните дейности екипът ще контролира спазването на плащанията по отделните договори, съвпадението им с финансовия план и залегналите в АДБФП срокове. Изготвянето на документациите за провеждане на предвидените ОП ще бъде извършено от структурата на АПИ. В рамките на дейността се предвиждат разходи за възнаграждения, осигуровки, командировки, както и такси по издаване на разрешения за строеж и ползване на обектите. 529 043.10 388 524.87
Подготовка на проектно предложение: Дейността включва консултантски услуги свързани с подготовка на проектно предложение. Настоящата дейност е в съответствие с изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен № BG16M1OP002-4.003 „Превенция и противодействие на свлачищните процеси за ограничаване на риска от тях (вкл. по републиканска пътна мрежа)“. Залагането на изпълнението на настоящата дейност е породена от специфичните изисквания заложени в насоките за кандидатстване, във връзка с приложимото европейско и национално законодателство по прилагане и изпълнение на превантивни дейности и мероприятия свързани със свлачищните процеси. Дейността включва следните основни под-дейности: Под-дейност 1 – Преглед и подбор на представените от Възложителя материали за нуждите на разработването на Формуляра за кандидатстване за финансиране. Под-дейност 2 – Подготовка на проектно предложение – 1 брой формуляр за кандидатстване, включващ одобрените от Възложителя инвестиционни проекти и всички образци на документи, приложени към поканата за подбор на проектите. Под-дейност 3 – Консултации и услуги в процеса на оценка и одобрение на Формуляра за кандидатстване от УО на ОПОС. Проектното предложение включва следните обекти: -HKV 28.65677-02 - гр. Свиленград, път I-8 Хасково - Свиленград от км 371+840 до км 372+200 -GAB29.65927.13 - Път I-4 /Е-772/ "Коритна - Български извор - Микре - о.п. Севлиево - Велико Търново - о.п. Омуртаг - о.п. Търговище - (о.п. Разград - о.п. Шумен)", от км 84+624 до км 84+905 и откоса от южната му страна -PER 36.61577-01- гр. Радомир, път I-6 при км 72+300 -SLV 20.07613-12 - Път II -53 Елена-Сливен-Ямбол, км 107+200 -SOF 46.11394-03 - с. Владая, път I-1 София - Перник от км 281+150 до км 281+600 Дейността ще бъде изпълнена при стриктното съблюдаване на изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с референтен № BG16M1OP002-4.003 "Превенция и противодействие на свлачищните процеси за ограничаване на риска от тях (вкл. по републиканска пътна мрежа)", приложимото законодателство и нормативни документи, както и Закона за възлагане на обществени поръчки и подзаконовите нормативни актове. С изпълнението на дейността ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение изпълнението на дейността е започнало, респективно преди бъдещото одобрение и сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейността по подготовката на проектното предложение е стартирала през месец май 2018 г. Предвижда се дейността да е с период на изпълнение един месец след сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Този период ще гарантира, отстраняване на възникнали забележки от страна на експертната работна група (ЕРГ), която ще оценява проектните предложения. 21 456.00 21 456.00
Технически проекти : Изработването на технически проект има за цел изпълнението на укрепителни и превантивни мерки и дейности в съответния участък от пътя, където са възникнали свлачищните процеси. Фазите на проектиране са: 1. Първи етап – Вариантни решения, при изпълнение на които са изработени Част „Геодезия”, Част „Инженерно-геоложки проучвания” и Част „Вариантни решения”, които са разгледани и одобрени от страна на Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) към АПИ. Позовавайки се на избрания вариант е процедирано изпълнението на следващия етап. 2. Втори етап - Технически проект, като същият е с минимален обхват: - Част „Пътна“; - Част „Конструктивна”; - Част „Геодезия”; - Част „Инженерно-геоложки проучвания”; - Част „Временна организация на движение”; - Част „Постоянна организация на движение”; - Част „План за безопасност и здраве”; - Част „Пожарна безопасност“; - Част „План за управление на строителните отпадъци“; - Част „Контролно-измервателна система“, в т. ч. "Техническа експлоатация и поддържане на геозащитните съоръжения". Дейността е съобразена с изискванията на най-малко следните нормативни документи: - Наредба № 4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти; - Закон за пътищата; - Наредба № 12 от 3.07 2001 г. за проектиране на геозащитни строежи, сгради и съоръжения в свлачищни райони; - Наредба № 1 от 20.01.1994 г. за геозащитната дейност; - Наредба № РД-02-20-2 от 28 август 2018 г. за проектиране на пътища; - „Техническа спецификация” на Агенция „Пътна инфраструктура” от 2014 год.; - „Технически правила за приложение на ограничителни системи за пътищата по Републиканската пътна мрежа” от 2010 год. на АПИ; - „Наредба № 3 от 16.08.2010 год. за временната организация и безопасност на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците”; - Закона за управление на отпадъците; - Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали; - Действащи наредби и стандарти в областта на пътищата, съоръженията и комуникациите на други ведомства и всички други нормативни документи, приложими за изпълнение на съответната дейности. Изготвени са 5 бр. технически проекти, одобрени на ЕТИС към АПИ и приети без забележки. Дейността е приключила преди подписването на Административния договор за предоставяне на БФП. 317 353.20 317 353.20
Строително-монтажни работи : Геозащ. мер-я имат за цел укрепване на у-ците, възстановяв. на път.платно и осигуряване пропускливостта на път. артерия. Път I-1:У-к 1-Укреп. мер-ия се състоят в изграждане на силово линейно съоръжение от ст.б. пилоти с дълбочина L=5m, разполож. през осово разстояние 2m.Всеки от пилотите е с Ø880, като общият им бр. е 100 с обща дълж. 500m.Едноредовата пилотна к-ция е обединена в горната си част посредством ст.б. опорна стена с височ. h=2m и дълж.L=8m.К-цията е разделена на 25бр. секции, всяка от които с дължина L=8m.У-к 2-Укреп. меропр-ия се състоят в изгражд. на сил. лин. съоръжение от ст.б. пилоти с дълб--на L=12m, разположени през осово разст-е 2m.Всеки от пилотите е с Ø880,като общият им бр. е 252 с обща дълж 3024m.К-цията е разделена на 35бр. секции, всяка от които с дълж.L=7m. Път I-4:Предвидено е изгражд. на две силови укреп. с-ми.Пилотна с-ма1: разположена е в обсега на широчината на свлачището.Дълж. на с-мата е 150м и е разделена на10бр. ламели с дължина по 15м.Пилотната с-ма е едноредова с пилоти с Ø60 и дълж. 12м, през ос. разстояние 125см.Пилотна с-ма 2:разположена е в долния южен край на свлачището.Предвидена е двуредова пилотно-анкерна с-ма с дълж.185м–11 ламели по 15м и 2 ламели по10м. Пилотите са с Ø60см и дълж.10.0,8.0,7.0 и 6.0м. Път I-8:Укреп. мер-я се състоят в изграждането на сил. лин. съор-е от ст.б. пилоти на ос. разст.2,4м.Всеки от пилотите е с Ø880,като са обединени в горната си част посредством ст.б. греда доп. анкеринара към ската.Анкерите са с дълж. L=20м и през ос. разстояние а=2,4м.Анкерните пръти се полагат със сонд.отвори с Ø105.К-цията е разделена на 27бр. секции тип1 и 3 бр. секции тип2.Дълж. на пилотите е L=8м, общият им бр. е 120. Път II-53:Предвидено е изгражд. на сил. лин. съор-е от ст.б. изливни пилоти на ос. разст-е 2,8м.Всеки от пилотите е с Ø1200.Пилотите са обединени в горната си част посредством ст.б. греда доп. анкерирана към ската.Анкерите са с дължина L=25м и през ос. разст-е а=1,4м. Анкерните пръти се полагат в сондаж. отвори с Ø105.К-ята е разделена на 18бр. секции.Дълж. на всеки от пилотите в разл. секции е L=25м, общият им бр. е 36. Път I-6:За укрепването на засегн. уч-к е предвидено изграждане на корава укреп. к-ция, която вкл. изпълнение на ст.б. пилоти в петата на свлач. откос и ст.б. подпорна стена.Пилотите са с ед. размери дълж. L=6,00м и Ø0,600м.Oбщият бр. на пилотите е 24, като осовото разстояние между отделните пилоти е S=1,5м.Същите се запълват в заглинените чакъли от Геотехнич. тяло 2б. В горния край ст.б. пилоти са обед. чрез ст.б. подп. стена, разделена на секции с ед. дължина L=6,0м, дебелина В=0,8м и височ. Н=4,0м. М/у отделните секции са предвидени фуги l=0,02м, а в основата на вс. стена се предвижда поставянето на барбакани с Ø100мм.Оста на укреп. к-ция е успоредна с оста на път.платно.Поради факта,че в участъка на рег. свлачище се генерира значит. водоприток от дерето, горск.пътища и дъжд. води, са предвидени отводн. мер-я на откоса посредством дренажни ребра.Всяко ребро е с ширина 1м и ср. дълж. 10м, с ос. разстояние м/у отделните ребра-5 м.,общо 8бр. дренаж. ребра. Началото на СМР започва със съставянето на акт 2а и е до подписването акт обр. 15. Обекти „Укрепване на свлачище на път I-6„Кюстендил-Радомир-Перник“ при км 72+300,област Перник“, „Укрепване на свлачище на път I-8 Хасково-Свиленград,от км 371+840 до км 372+200,област Хасково", „Укрепване на свлачище на път II-53 Елена-Сливен-Ямбол при км 107+200, област Сливен” и „Укрепване на свлачище на път I-4 (Е-772) Коритна-Български извор-Микре-о.п. Севлиево-Велико Търново-о.п. Омуртаг-о.п. Търговище-(о.п. Разград-о.п. Шумен),от км 84+624 до км 84+905 и откоса от южната му страна,област Габрово“ са съществено завършени и въведени в експлоатация с разрешения за ползване. Обект„Укрепване на свлачище на път I-1София-Перник от км 281+150 до км 281+600-с. Владая, област София“– изпълнението на СМР е започнало на 24.04.2023 г. и съгласно договор е с продължителност 6 месеца, считано от 24.04.2023г. 17 126 278.26 16 761 357.02
Строителен надзор : Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: 1) Дейност на координатор по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на Строежа; 2) Дейност по упражняване на Строителен надзор в пълен обем съгласно ЗУТ и приложимите нормативни разпоредби по време на строителството; 3) Координация на строителния процес до въвеждането на Строежа в експлоатация; 4) Контрол на строителните продукти и на извършените СМР; 5) В случай на изменение на Инвестиционния проект или при промяна на Строителните продукти по Договора за строителство - строителният надзор одобрява промяна на Строителните продукти, както и вписва даденото одобрение в заповедната книга за Строежа. Промяната е допустима само ако Строителните продукти съответстват на изискващите се по стандарт, технически норми/одобрения, предвидени в Инвестиционния проект и Техническите спецификации, и за които изпълнителят представи надеждни доказателства за съответствие /декларации за съответствие, сертификат за качество и други/ и че са със същото или с по-добро качество от качеството на заменените Строителни продукти. Вписването в заповедната книга е допустимо след изричното писмено съгласие на Възложителя; 6) Проверява извършената от изпълнителя по Договора за строителство работа и го уведомява за всички установени недостатъци на СМР, както и посочва срок за отстраняването им. При необходимост изисква допълнителни изпитвания на извършените СМР с цел проверка на тяхното качество; 7) Отчита хода на изпълнение на Договора и на извършените СМР; 8) Извършване на геодезическо заснемане; 9) Изготвя окончателен доклад с приложени договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенция по кадастър за предадена екзекутивна документация, вкл. участие в Държавна приемателна комисия и предава на Възложителя Разрешение за ползване на обекта; 10) Изготвя на технически паспорт на строежа, съгласно действащата нормативна уредба и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. техническите паспорти на строежите в 20 (двадесет) дневен срок, считано от датата на съставянето на Констативен акт, обр. 15 за Строежа; 11) Извършва дейностите по упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове. Дейността по изпълнение на строителния надзор е от подписването на акт образец 2 а до съставяне на Протокол образец 16. 278 202.00 296 103.00
Авторски надзор : Авторският надзор ще се осъществява от проектантите изготвили работните проекти, съгласно сключени договори за проектиране и авторски надзор. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършване на авторски надзор. Авторският надзор на обекта стартира с подписване на Протокол 2а за откриване на строителната площадка и приключва с издаване на Разрешение за ползване на обекта. Проектантът ще изпълнява следните дейности: • Упражняване на авторски надзор и вписването на констатации и забележки със Заповеди от него в Заповедната книга на обекта; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете по време на строителството; • Обсъждане и промяна на конструктивните решения; • Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • Изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Посещение на всички съоръжения при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи; • Участие в комисия и подписване на Приложение образец 15; • Участие в комисия и подписване на Протокол образец 16; • Изпълнява дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване за обекта. 19 593.60 19 593.60
Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация): Дейността включва изпълнение на мерки за информация и комуникация, като се спазват изискванията на: - Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд; - Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета; - „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ Дейностите, които ще бъдат изпълнени за всеки един от обектите, са: - Да се изработят и публикуват в пресата съобщения (ПР публикации) – по 2 бр. за всеки обект или общо 10 бр. за проекта - Да се организират информационни събития (публични събития) – по 2 бр. за всеки обект. или общо 10 бр. за проекта - Да се организират официални церемонии (първа копка и откриване на обекта) – по 2 бр.за четири обекта или общо 8 бр. за проекта (за обекта на път I-6 не е предвидена). - Да изработи текстова информация със снимков материал за публикуване на Интернет страницата на АПИ – 2 бр. за всеки обект или общо 10 бр. за проекта. - Да изработи, достави и монтира билборд, съгласно изискванията за визуализация и приноса на ЕС – по 1 бр.за всеки обект или общо 5 бр. за проекта. - Да инсталира постоянна обяснителна табела – по 1 бр.за всеки обект или общо 5 бр. за проекта. Дейността по изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) следва да стартира от сключването на АДБФП и да са с продължителност общо 37 месеца. 33 216.00 33 216.00
Комплексни доклади за оценка за съответствието : Дейността включва преглед и изразяване на становище от консултант, независим строителен надзор, относно съответствието на разработените инвестиционни проекти с основните изисквания към строежите, определени в приложение І на Регламент (ЕС) № 305/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2011 г. за определяне на хармонизирани условия за предлагането на пазара на строителни продукти и за отмяна на Директива 89/106/ЕИО на Съвета (ОВ, L 88/5 от 4 април 2011 г.), съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Оценката за съответствието е извършена за всички обекти включени в обхвата на настоящия проект, а именно: - „Укрепване на свлачище на път II-53 Елена-Сливен-Ямбол при км 107+200, област Сливен”; - „Укрепване на свлачище на път I-8 Хасково - Свиленград, от км 371+840 до км 372+200, област Хасково "; - „Укрепване на свлачище на път I-4 (Е-772) Коритна - Български извор - Микре - о.п. Севлиево - Велико Търново - о.п. Омуртаг - о.п. Търговище - (о.п. Разград - о.п. Шумен), от км 84+624 до км 84+905 и откоса от южната му страна, област Габрово"; - „Укрепване на свлачище на път I-1 София - Перник от км 281+150 до км 281+600 - с. Владая, област София“; - „Укрепване на свлачище на път I-6 „Кюстендил - Радомир - Перник“ при км 72+300, област Перник“ Срокът за изпълнение на договорите е по 14 календарни дни (за път I-6 - 10 календарни дни), считано от подписването на приемо-предавателен протокол за предоставяне на проектните материали от Възложителя на Изпълнителя. Дейността е приключила преди подписването на Административния договор за предоставяне на БФП. 5 946.00 5 946.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).