Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 947 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The implementation of the current Engineering project proposal aims to build a major waste water treatment plant and to complete entirely the sewerage network in the town. The proposal envisages replacing the depreciated water supply network in the streets, as there will be performed construction and reconstruction of the sewerage network. The main activities included in this project are:  preparation of documentation for tender procedures for its objectives and in accordance to the amended legislation for public procurement; implementation of contemplation and construction of project:"Investment project for construction WWTP and completion of sewerage network in the town of Tutrakan." There will be carried out construction supervision and author’s supervision during construction activities, and by the time of project’s completion, there will be delivered equipment for the newly built infrastructure. In compliance with the Guidelines for Projects’ information and communication, funded under Operational Program “Environment 2014-2020”, there will be conducted a procedure for transparency and publicity of the current project. The overall organization and management of the project will be carried out by a team of Municipality of Tutrakan and by external experts (PPA procedure for technical assistance).
Expected concrete results of the project are:
  - New WWTP - 1.
  - Rehabilitated water mains -4927 m.
  - rehabilitated water service connections- 261 
  - new sewerage network- 2242  m
  - Rehabilitated sewerage network - 4528 m
  - New building sewer diversions- 60 
  - Rehabilitated sewer diversions- 176
  - Constructed inlet collector to WWTP - 0.391 km.
  - Additional number of people who will be connected to the sewerage network- 264 
  - Additional number of people who will be connected to WWTP -10 337
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Изработване на документации за обществени поръчки за целите на проект "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан": За изпълнение на дейностите от проекта ще бъде възложено изготвянето на документации за обществени поръчки по реда на чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП (събиране на оферти с обява). Промените в нормативната уредба и голямата ангажираност на служителите в общината обуславят възлагането на дейността на външен изпълнител. Ще бъдат изготвени 5 бр. документации: Осъществяване на проектантска дейности и строителство по проект: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан", Изпълнение на публичност и визуализация (информация и комуникация) на проект "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан" , Избор на изпълнител за външна техническа помощ за проект: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан" , Строителен надзор по договор за инженеринг с предмет: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан", "Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали за целите на проект "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан" Ще бъде заложен максимален срок на изпълнение: 40 (четиридесет) дни от датата на сключване на договор. За изготвянето на документациите, изпълнителят ще се съобрази с изискванията на възложителя, а ръководителят на проекта, заедно с юрист от общината ще прегледа обстойно изготвените документации, преди приемането им от възложителя и при забележки ще ги върне за коригиране на изпълнителя. 78 000.00 76 440.00
Дейност 2: Осъществяване на проектантска дейност и строителство по проект: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан": Дейността включва инженеринг- работно поректиране и строителство на ГПСОВ с капацитет 10 337 ЕЖ в гр. Тутракан. Тутракан е едно от големите населени места разположено по поречието на р.Дунав и неговата канализационна мрежа е заустена в реката, без пречистване на отпадъчните води, което определя важността на тази дейност. Част от населението на гр.Тутракан не е свързано към канализационнта мрежа, което определя неговото неравностойно положение . С доизграждането на канализационната мрежа по проекта ще се осъществи 100% свързаност и равнопоставеност на жителите. Амортизираната водопроводна мрежа на гр.Тутракан и многото скрити течове по връзките на етернитовите тръби, определят високите загуби ( над 65%) на подадените питейни водни количества. Тези скрити течове са предпоставка и за активиране на свлачищните процеси на стръмните терени на гр.Тутракан. При подмяна на водопроводната мрежа по трасетата на изгражданата канализационна мрежа ще се намалят загубите на подадените водни количества и ще се ограничи вероятността за свлачищни процеси в тези участъци Дейността включва: 1) Инженеринг на ГПСОВ, в т.ч. 1.1 Изготвяне на Работен проект на ГПСОВ гр. Тутракан, по всички части вкл. и за укрепителните мерки, предвидени за укрепване на площадката на ПСОВ 1.2. Строителство на ГПСОВ гр. Тутракан, вкл. и за укрепителните мерки, предвидени за укрепване на площадката на ПСОВ 1.3 Реконструкция на открит канал 2)Инженеринг за доизграждане и реконструкция на канализационна и водопроводна мрежа. 2.1.1. Изготвяне на работен проект за Довеждащ главен колектор II a 2.1.2. Актуализация на работен проект за доизграждане и реконсктрукция на канализационна и водопроводна мрежа Средствата за актуализация на работен проект за доизграждане и реконструкцияна канализационна и водопроводна мрежа на град Тутракан няма да бъдат финансирани по ОПОС 2014-2020, поради финансиране на дейността през програмен период 2007-2013 по процедурата BG161PO005/10/1.11/03/19 Подготовка и изпълнение на проекти за подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчниводи в агломерации над 10 000 е.ж. 2.2 Изпълнение на строителство относно доизграждане и реконструкция на канализационната и вдопроводна мрежа, в т.ч - рехабилитирана водопроводна мрежа - 4927 m. - рехабилитирани сградни водопроводни отклонения- 261 броя - новопостроена канализационна мрежа -2242 m. - рехабилитирана канализационна мрежа -4528 m. - изграден довеждащ колектор до ПСОВ - 0.391 km - нови сградни канализационни отклонения - 60 броя - рехабилитирани канализационни отклония- 176 брояя 3) Осъществяване на автроски надзор по изпълнение на строителство за ПСОВ и ВиК мрежи 30 285 431.59 29 841 504.05
Дейност 3: Изпълнение на публичност и визуализация (информация и комуникация) на проект "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан" : Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. За изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител по чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП (събиране на оферти с обява). Всички мерки за информация и публичност на проекта ще бъдат изпълнени в съответствие с Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма "Околна среда 2014-2020", както и съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020г. За изпълнението на проекта са предвидени следните мерки за публичност: • печатни материали (брошури, дипляни) – 2000 бр • билбордове - 3 бр. • постоянни обяснителни табели - 4 бр. • публични събития - 5 бр • официални церемонии - 2 бр. • промоционални филми - 1 бр. • интерактивни рекламни карти с добавена реалност (пакет софтуеър с 500 бр. Карти)- 1бр . До два дни след подписване на АДБФП, общ. Тутракан ще публикува информация за предстоящия проект на интернет страницата на общината. Основна роля в координирането на дейността ще има експертът архив, публичност и визуализация от ЗУП. 78 600.00 78 300.00
Дейност 4.: "Организация и управление на проекта" Дейност 4.1.: "Сформиране на ЗУП" Дейност 4.2: „Избор на изпълнител за външна техническа помощ за проект: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан": Дейност 4: "Организация и управление на проекта" включва дейности, които общ. Тутракан е предвидила за да обезпечи ефективното и качествено управление на АДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, оценка на проекта, провеждане на мерки за информация и публичност. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. Първата част от дейността е веднага след подписване на АДБФП да се сключат договори със служители на бенефициента, които да сформират Звено за управление на проекта. ЗУП ще се състои от следните експерти: ръководител на екипа, счетоводител, експерт мониторинг и експерт архив, докладване и публичност. Подробно описание на дейностите, които ще изпълнява всеки експерт от ЗУП са описани в т.9 от настоящия формуляр. Предвижда се също така екипът да осъществява пътувания с цел срещи на място с Управляващия орган на ОП "Околна среда" и асоциирания партньор "Водоснабдяване и Канализация" ООД, за следене напредъка на проекта и при необходимост от възникнали непредвидени обстоятелства в хода на неговото изпълнение. Голямата ангажираност на служителите на бенефициента по други проекти и липсата на експертни кадри, налага и осъществяването на втората част от дейност 4, а именно: Избор на изпълнител за външна техническа помощ за проекта. Външните изпълнители ще изпълняват дейности, които не попадат в обхвата на задълженията на Звеното за управление на проекта (ЗУП), но са от съществено значение за ефективното управление на АДБФП. Външните експерти ще са: юрист, експерт ВиК, експерт пречиствателен процес и експерт ел. и автоматизации. 670 289.80 653 001.46
Дейност 5: Строителен надзор по договор за "Осъществяване на проектантска дейност и строителство по проект: "Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан"": По смисъла на §24 от „Допълнителните разпоредби” на ЗУТ по договора за инженеринг ще бъде избран изпълнител за дейност Строителен надзор. Той ще упражнява пълен контрол по време на строителството и ще носи отговорност за: • законосъобразно започване на строежа; • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на доклад за съответствие, въз основа на което ще се издаде разрешение за строеж. • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти и изискванията на действащото законодателство; • изпълнение на работите в договорените в договора за строителство срокове; • предприемане на необходимите мерки за преодоляване на забава при извършване на работите или във връзка с друго отклонение от договора за инженеринг; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • годността на строежа за въвеждане в експлоатация; • качеството на използваните материали от изпълнителя по договора за строителство, като проверява сертификатите на доставените материали, конструкции и детайли, да установява състоянието им на обекта и да разрешава тяхното ползване при условие, че отговарят на съответните стандарти и други изисквания; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представя всички необходими документи за приемане на обекта; Надзора при завършване на строежа изготвя и окончателен доклад, окомплектован с необходимите документи за оценка на строителството, съгласно действащата нормативна база; • за изпълнение на други задължения по осъществяване на строителен надзор, съгласно действащото в страната законодателство; • да осигури непрекъснато присъствие на негови компетентни служители на местостроежа, като отразява в дневника на строежа съответните констатации, заповеди, инструкции; • да има сключена застраховка ”Професионална отговорност”, която ще е с валидност до приключване и приемане на работите по договора за строителство, както и до края на гаранционните срокове; • да спира със заповед строежа когато това се налага - изцяло, отделни части от него или отделни СМР като уведомява за това възложителя • да разрешава с писмена заповед продължаването на строителството след отстраняване на причините наложили спирането; • да има организация и програма за работа, необходима за осигуряване на качествен строителен надзор; • да контролира цялостния строителен процес в съответствие със количествените сметки на строителя, съгласно офертата и договор за строителство; • в процеса на изпълнение контролира и изисква качествено освидетелствуване на всички производствени процеси и влагани материали, в съответствие с нормативни документи, стандарти и др. • докладване за всяко нарушение на разпоредба на общностното право, произтичащо от действие или бездействие на стопански субект, който има или би имало като последица нанасяне на вреда на общия бюджет на Европейския съюз. Основна роля при координирането на дейността от страна на Възложителя ще имат ръководителя на проекта от ЗУП, експертите пречиствателен процес, експерт ВиК и експерт ел. и автоматизация от външната техническа помощ. 1 154 400.00 1 077 599.99
Дейност 6: Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали за целите на проект "Изграждане на ГПСОВ и реконструкция на ВиК в гр. Тутракан": Административно обезпечаване за целите на проекта. Ще бъде избран изпълнител за доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали. 30 414.01 55 076.52
Дейност 7: Изготвяне на комплексен доклад на ИП на ВИК мрежи : Оценката се извършва на основание чл. 142, ал.5 и ал.6, т.2 от ЗУТ и обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - изискванията за взаимна съгласуваност между частите на инвестиционния проект; - изискванията за пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления; - изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако в обекта има такива; - други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и дали мерките и условията от тези актове са отразени в проекта; -изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране. 18 000.00 0.00
Доставка на цифров инклинометричен комплект, софтуер за обработка на резултатите от измерванията, инклинометрични тръби и материали за изграждане на три броя инклинометрични сондажи: Доставка на цифров инклинометричен комплект, софтуер за обработка на резултатите от измерванията, инклинометрични тръби и материали за изграждане на три броя инклинометрични сондажи 32 858.40 32 858.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).