Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal foresees investment in consolidated territory of water operator WSS-Ruse LTD. The measures aim achieving full compliance of agglomeration Ruse with the requirements of Directive 91/271/EEC, as well as with Directive 98/83/EC on achieving water supply continuity as well as increasing the efficiency of the water supply network and modernization the disinfection and decontamination system for Ruse. 
Additionally, the project also provides for measures to reduce water loss in the water supply system and for more efficient asset management by the Operator.
For solving these problems, investments will be made in:
Component "Water Supply"
•	Reconstruction and replacement of existing water mains from PS II Podem to PS III Podem. The total length of the networks envisage for reconstruction is 10,205 km. 
•	Reconstruction and rehabilitation of water network sections and areas with high concentration of water losses in the town of Ruse with length of 63,261 km. 
•	Replacement and modernization of systems of facilities for water purification and disinfection at PS II Podem in Ruse;

Component "Wastewater Collection and Discharge"
•	Completion of sewerage in neighborhoods "Sredna kula" and "Dolapite", domestic and storm sewerage, discharge collectors and main collector, as well as building 13 sewerage pumping stations - a total length of L = 43,74 km and 2 450 sewerage house connections; 
•	Completion and reconstruction of combined sewerage system and facilities - around 5,4 km and 400 sewerage house connections, as well as construction of a reservoir under Hristo Botev Blvd.;
To increase the efficiency of the management of the water supply and sewerage systems, the project provides for:
-	Design and building of integrated geographical information system (GIS);
-	Introduction of a system for remote monitoring of overflows and water level at key points of the main sewerage collectors.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка на проекта: Основната част от подготвителната работа е организирането и провеждането на процедури по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите, които няма да се реализират от бенефициента, както и всички други дейности по издаване на разрешителни, необходими за изпълнение на строителството. За целта ще се подготвят необходимите документации за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП, ще бъде организирано провеждането на самите поръчки, включително осигуряване на членове на комисиите за оценка на подадените оферти. Във връзка с издаването на разрешение за строеж и изпълнението на строително-монтажните работи трябва да се съгласуват идейните проекти с експлоатационните дружества и да се осъществи предварителна оценка на съответствие на идейните проекти, включени в проектното предложение. Във връзка с предвидените инвестиции в канализационната система на агл. Русе се предвижда и промяна в действащото разрешително за заустване. В рамките на изпълнение на дейността бенефициентът ще предприеме всички необходими стъпки, за да подготви безпроблемната реализация на инвестиционните мерки. ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 1 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 161 346.25 158 226.17
Дейност 2: Проектиране и изграждане на ВиК инфраструктура: Дейност 2 обхваща всички мерки, чрез които ще се постигне пълно съответствие на агломерация Русе с изискванията на Директива 91/271/ЕИО. Предвидените инвестиции целят и повишаване на ефективността на ползване на водите, намаляване на загубите на вода във водопреносната мрежа и изпълнение на задълженията по Директива 98/83/ЕО, относно качеството на водите, предназначени за консумация от човека. Водоснабдителна система (ВС) Русе-Сливо поле водоснабдява общо 8 населени места, в това число и гр. Русе. Направената оценка на всички водоизточници, захранващи водоснабдителната система, показва че те са достатъчни за обезпечаване на нужните количества и няма населено място с режим на водоподаването. За ВС е установено единствено системни отклонения от показателя за остатъчен хлор, основно в гр. Русе, което е свързано със съществуващата система на дезинфекция и обеззаразяване на водата. Общите загуби на вода за ВС са 51 %, от които реалните са 48 %. Основната причина са течове в довеждащи и/или разпределителни водопроводи. Силно амортизирани са трите магистрални водопровода, които захранват разпределителните резервоари на гр. Русе (от ПС „ІІ Подем“ до ПС „ІІІ Подем“). Регистриран е голям брой аварии, което създава риск от прекъсване на водоподаването към целия град. Поради големите диаметри (ЕТ 500 mm - СТ 1000 mm) при авария загубите на вода са значителни. Агломерация Русе (157 148 Е.Ж. 2015 г.) няма пълно съответствие с изискванията на Директива 91/271/ЕИО, тъй като е осигурено събирането на около 96 % (150 998 Е.Ж.) от отпадъчните води. Несъбраният товар в канализация на агломерацията е около 3,9 % от общия товар, което се равнява на 5 975 Е.Ж. Специфично за агломерацията е, че не целият събран товар достига до ПСОВ Русе. Около 9 % (13 774 Е.Ж.) от общо събрания товар се зауства директно във водоприемник без пречистване. Същевременно, канализационната мрежа в агломерацията не е изградена на 100 % и има два квартала – „Средна кула“ и „Долапите“, които нямат канализация. За решаване на идентифицираните проблеми са предвидени следните инвестиции: По компонент „Водоснабдяване” По компонент „Събиране и отвеждане на отпадъчни води” ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 2 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 126 679 073.96 109 141 735.20
Дейност 3: Осигуряване на строителен надзор: Дейност 3 има за цел да осигури строителен надзор по време на изпълнение на инвестиционните мерки. Общо 5 от строителните договори са съгласно договорните условия на ФИДИК Жълта книга, като консултантът, който ще осъществява строителен надзор, ще изпълнява и функциите на инженер по ФИДИК. Работата на консултанта е организирана в две поддейности, в зависимост от вида на строителните дейности. Тези две поддейности са обособени в две отделни обществени поръчки за услуги, като всеки от договорите ще се изпълнява самостоятелно. С цел по-ясно представяне на информацията, двете поддейности (поръчки) са описани отделно, като в част „Начин на изпълнение“ се обръща внимание на стойностите и сроковете по тях. За всяка поддейност ще има отделен договор за строителен надзор. По този начин се гарантира координиране на строителните процеси на съответната територия, а именно - в централна градска част на гр. Русе и в двата квартала - Долапите и Средна кула. Допълнително, подобно разделяне на работата по упражняване на строителен надзор ще улесни организацията на пътното движение и комуникацията с бенефициента. Строителният надзор за единствения строителен договор, който е по работен проект, ще бъде осигурен от бенефициента по друг рамков договор. ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 3 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 2 424 240.00 2 159 367.75
Дейност 4: Управление на проекта: Управлението на проекта условно е разделено на две части: за подготовка и за управление. Първият етап е описан в ДЕЙНОСТ 1, а тук се разглежда втората му част – самото управление. За този втори етап ще бъде избран изпълнител, която ще осигури звено за управление на проекта и цялостното администриране на процеса по изпълнение на АДБФП. Звеното за управление на проекта ще извършва следните дейности: • обезпечава изпълнението на задълженията на бенефициента, произтичащи от АДБФП; • съблюдава съответствието на действията на бенефициента с условията и изискванията на АДБФП и ОПОС 2014-2020 г.; • осъществява цялостното административно, финансово и техническо изпълнение на проекта в съответствие с АДБФП, за постигане на целите и индикаторите на проекта; • администрира АДБФП, като извършва дейности по междинно и окончателно техническо докладване и финансово отчитане на изпълнението пред УО на ОПОС; • осигурява изпълнението на указанията и препоръките на УО на ОПОС, както и на други компетентни проверяващи/одитни/контролни органи; • представлява бенефициента, в рамките на делегираните правомощия. Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката е да се осигурят експерти в екипа за управление на проекта при възложителя, с което да се гарантира своевременното и качествено изпълнение на дейностите по тях и отчитане пред Управляващия орган (УО), съгласно изискванията на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Експертите от екипа ще притежават различни компетентности и познания, които в своята съвкупност ще гарантират успешното и качествено изпълнение на проекта в съответствие със заложения бюджет, срокове и индикатори. По тази причина дейностите, изпълнявани от отделните експерти се явяват по своето естество неразривно свързани помежду си, тъй като в своята цялост касаят един обект и не могат да бъдат разединени. В тази връзка отделните дейности от обхвата на поръчката са обективно неделими части от нейния предмет и не могат да бъдат възложени на повече от един изпълнител. Поръчката ще бъде свързана с изисквания към опита, квалификацията и ангажираността на експертите, а не към юридически лица. Избраният изпълнител ще има ангажимент да осигури екип, който да осигури всеобхватно и компетентно управление на проекта, покриващо всички изисквания на УО, както и административно и материално техническо обезпечаване работата на звеното през целия проектен цикъл. В случай на необходимост ЗУП ще подпомага бенефициента при провеждане на обществени поръчки, като се спазват всички изисквания на приложимото законодателство. Важно е да се отбележи, че съставът на ЗУП, разгледан подробно в т. 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване следва изцяло условията и правилата, заложени в Насоките за кандидатстване по процедурата. ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 4 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 3 540 000.00 3 006 730.76
Дейност 5: Информация и публичност на проекта: Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката са изпълнени на различни по вид мерки за информация и комуникация с цел информиране на обществеността за получената от оператора подкрепа от Европейския съюз при реализирането на проекта. Целта на поръчката е да се постигне качествено и професионално изпълнение на заложените в съответния проект мерки за информация и комуникация пред широката общественост. Изпълнението на Дейност 5, съответно на обществената поръчка, с която ще бъде осъществена дейността, следва изцяло мерките и реквизитите на Приложение №2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия – в случая всички тези, които са приложимо за проекти на стойност над 500,000.00 евро. Накратко, това са създаване и поставяне на задължителни информационни табели, билбордове, постоянни обяснителни табели, плакати и размножаване на печатни информационни материали (брошури/дипляни); Организиране на публични събития и официални церемонии; подготовка и разпространение на промоционални материали за различните събития; създаване на интернет страница (вкл. интернет банер); медийни публикации. 204 235.55 80 707.80
Дейност 6: Повишаване ефективността на ВиК оператора: Дейност 6 по същество се състои от две отделни поддейности: • Интеграция на система за мониторинг на преливници и ключови точки по канализационната мрежа • Актуализация на ГИС, интегриране на експлоатация и система за отчитане на продажби Тези две поддейности са обособени в две отделни обществени поръчки за услуги, като всеки от договорите ще се изпълнява самостоятелно. С цел по-ясно представяне на информацията, двете поддейности (поръчки) са описани отделно, като в част „Начин на изпълнение“ се обръща внимание на стойностите и сроковете по тях. 6.1.1. Поддейност 1: Интеграция на система за мониторинг на преливници и ключови точки по канализационната мрежа Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП е предоставяне на услуги. Предмет на поръчката е проектиране и изграждане на централизирана мониторингова система за наблюдение на ключови критични съоръжения от канализационната мрежа. Не се предвижда разделянето на поръчката на обособени позиции тъй като в своята цялост тя касае един обект и дейностите не могат да бъдат разединени. Планираните в проекта дейности по интегрирането на мониторинговата система са базирани на утвърдени и считани за добра практика правила при изпълнението на такъв проект, включително и по отношение на тяхната заложена последователност. Изпълнението на дейностите е в пряка връзка с постигането на описаните по-горе обща и специфични цели пред ВиК оператора, подпомага основните цели на Процедура BG16M1OP002-1.016 - Изграждане на ВиК инфраструктура (Приоритетна ос 1 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“) и е директно изпълнение на Регионалния генерален план Основните ползи от внедряването на мониторинговата система се изразяват в по-ефективното управление и експлоатация на ВиК мрежите, благодарение на съхранената и обработена информация и възможностите за по- целенасочено разходване на средства за реконструкция и рехабилитация на съществуващата канализационна мрежа. С изграждането на системата, Операторът ще разполага с инструмент за контрол и превантивни действия в случай на преливанията в сухо време, както и с данни позволяващи проследяването на тенденциите в поведението на преливниците при дъждове с различна продължителност и интензивност. Интегрирането на мониторингова система на ключови съоръжения от канализационната мрежа в дружеството ще включва следните основни стъпки: • Стъпка 1: Въвеждане на система за дистанционен мониторинг на преливници; • Стъпка 2: Въвеждане на система за дистанционен мониторинг на ниво и водно количество в ключови точки от главните канализационни колектори; • Стъпка 3: Доставка на сървър за събиране на данни и програмиране; • Стъпка 4: Инструкция за използване и обучение на персонала; • Стъпка 5: Гаранционна поддръжка 2 години. Закупената по проекта система за мониторинг на преливници и ключови съоръжения на канализационната мрежа ще бъде общинска публична собственост. 6.1.2. Поддейност 2: Актуализация на ГИС, интегриране на експлоатация и система за отчитане на продажби Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката е предоставяне на услуги по доизграждане и интегриране на ГИС системата. Не се предвижда разделянето на поръчката на обособени позиции тъй като в своята цялост тя касае един обект и дейностите не могат да бъдат разединени. Закупената по проекта ГИС ще бъде държавна публична собственост. ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 6 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта". 1 388 496.00 1 250 016.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).