Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal will contribute to the achievement of the Specific Objective 1 of Priority Axis 2 "Waste" of OPE 2014-2020, which is to reduce the amount of landfilled waste and consequently increase the share of waste recycling. Accordingly, the project activities are the highest in the waste hierarchy (under the letter "a) prevention of their formation", which helps to achieve the goals set out in Art. 31, para. 1 of the Law on Waste Management (Waste Management Act), regarding municipal waste. The project activities, which will be financed under this procedure and which will achieve the set goals, are related to the treatment of municipal waste generated on the territory of the Republic of Bulgaria only and relate to: "System for automated separate collection of used packaging from non-alcoholic beverages in schools and responsive giving of bonuses ". The project includes awareness raising activities and public awareness for adhering to the waste hierarchy, which is key Doctrine in the context of initiatives to prevent waste and increase citizen participation in separate collection.
The project will contribute to the transition to a circular economy in Bulgaria and support the achievement of recycling of 50% of municipal waste by 2020. It is also expected to contribute to the formation of a zero-waste society, raising public awareness for compliance with the hierarchy for the management of waste and to reduce the amount of landfilled municipal waste.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1:Подготовка на проектното предложение : Дейността е свързана с подпомагане на дружеството Ес Ер Технолоджис ООД при разработването на документи и проучвания, необходими за подготовка на проектно предложение по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор №BG16M1OP002-2.009 „Изпълнение на демонстрационни проекти в областта на управлението на отпадъците“ по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на проектното предложение и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който да осигурят кандидатстването и финансирането на проектното предложение. Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: • Изготвяне на специализиран анализ във връзка с приложението на системи за автоматизирано разделно събиране на РЕТ бутилки и кенчета; • Изготвяне на подробно описание на предвидените за изпълнението на демонстрационния проект дейности и обосновка на тяхната необходимост за реализирането на проекта. • Идеен проект Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано проектно предложение по процедура запредоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор №BG16M1OP002-2.009. Чрез подпомагане от външен консултант бе разработен специализиран анализ, както на законодателството в областта, което вече действа в други държави, така и реално изпълнение проекти, които са били реализирани успешно и са послужили, като модел. Чрез подробното описание на предвидените за изпълнение на демонстрационния проект дейности, беше прецезирано в дълбочина, какви действия следва да бъдат предприети, така че заложените дейности по проекта да доведат до реализирането на целите. Детайлната концепция е основополагаща за изпълнението на проекта и е използвана като основа за разработване на идеен проект с анализ на цените, анализ на оборудването необходимо за инсталацията, както и послужи за получаване на конкретни оферти от дружества специализирани в доставката на индустриално оборудване. 19 000.00 19 000.00
Дейност 2: Изпълнение на демонстрационен проект : За целите на изпълнението на демонстрационен проект са определени два обекта където да бъде доставена, монтирана и въведена в експлоатация Система за автоматизирано разделно събиране на употребявани опаковки от безалкохолни напитки в училища и ответно даване на бонуси. Мястото на поставяне е както следва: - Училище в гр. Гълъбово - СУ „Васил Левски“, гр. Гълъбово, кв. „Строител" - във фоайето на училището - Училище гр. Банкя - 78 СУ "Христо Смирненски“, ул. „Царибродска“ №5, гр. Банкя - във фоайето на училището Тъй като училищата са общинска собственост, за да се гарантира съгласието на учебната институция и общината на територията на която се намира за целите на проекта е предоставено писмо за подкрепа №26-00-459 от 22.08.2019 г. от община Гълъбово и №РДН19-ТД26-594/20.08.2019 от община Банкя. В двете учебни заведения се обучават общо: Гълъбово - ученици 400, в т.ч.: Банкя - ученици 750, в т.ч.: Предвижда се да се проведе информационна кампания сред учениците и учители, в рамките на която да се представят на всички заинтересовани брошури с информация за проекта, които да съдържат магнитни карти за работа със системата. 1. Системата е на основа АВТОМАТ ЗА ОБРАТНО ИЗКУПУВАНЕ (познат като reverse vending machine) на употребявани опаковки от напитки. След очаквана промяна на българското законодателство, свързано с цената на върнатия амбалаж (европейски практики) се очаква масово навлизане на подобни машини (в т.ч. и обслужващи програми на производителите за регистрация и банкови превод през смартфон, както и за даване на ваучери за покупки). Демо проекта цели именно подготовка на младото поколение за това бъдещо развитие. 2. За конкретния проект се предвижда демонстрационно приемане само на два вида опаковки: до 500 мл РЕТ бутилки и кенчета. 3. Бонус системата е напълно дигитализирана през лични магнитни карти на учениците с бар код. КРАТКО ОПИСАНИЕ НА ПРОЕКТА 1. Регистрация на картата по бар код. 2. Пускане на опаковките 3. Натрупване на точки в картата. 4. Кампания за раздаване на бонуси в съответствие с натрупаните точки. 5. Изпълнение на проекта януари-декември 2020, в т.ч.: Подробни технически и функционални характеристики на Система за автоматизирано разделно събиране на употребявани опаковки от безалкохолни напитки в училища и ответно даване на бонуси са описани във файл Техническа спецификация, прикачен в т. 13 Прикачени документи. Ще бъде разяснено, как работи машината, как се събират точки от нея и какви награди ще бъдат получени от участниците в кампанията. В рамките на кампанията децата ще имат за задача да събират и рециклират PET бутилки и кенчета, като за всяка рециклирана бутилка или кенче ще получават по една точка. В края на проекта ще бъде направено класиране и ще бъде проведено финално събитие с отчитане на резултата, награждаване и раздаване на рекламни материали от кампанията. Подробна концепция на демонстрационния проект е приложена към проектното предложение в т. 12. 260 910.00 312 600.00
Дейност 3: Кампании за популяризиране на резултатите от проекта : Дейността е от изключително значение, тъй като както е посочено и в извършеното проучване, основен момент при реализирането на подобни проекти е алармирането на общността за наличието на проблем и за начина на неговото разрешаване. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши усведоменността на населението за ползите от разделното събиране, рециклирането и начина на работа с подобен род техника. За постигане на тази цел следва да се предприемат следните стъпки: Следва да се организират и проведат общо шест публични събития по три събития за всяко от двете училища. Първите ще се проведат през пролетта на 2020 съгласно приложения линеен график, като техният акцент ще бъде разясняване на предприетите действия по проекта, запознаване на децата с начина на участие и правилата на кампанията, както и ще бъдат раздадени брушури на всички заинтересовани лица, които ще съдържат магнитни карти специално разработени за реализацията на проектното предложение. Ще бъде изготвено лого и мото на кампанията, което да помогне на децата да идентифицират дейността по проекта. За участие ще бъдат поканени родители, учители, представители на НПО, на местата власт и др. заинтересовани страни, с цел да се осигури по-голяма представителност и дългосрочен положителен ефект от реализирането на настоящата дейност. За първото събитие ще се отпечатат 1500 брушури с магнитни карти към тях, които да се раздават на всички заинтересовани лица. Целта на информационната кампания е да се предостави информация, да се направят презентации и да се проведат дискусии насочени към устойчивото развитие и в частност към необходимостта от рециклиране, разделно събиране и по-конкретно на кампанията. Всички предвидени мероприятия ще бъдат еднодневни. В рамките на месец след откриващите събития ще се проведат повторни събития, които още веднъж да насочат вниманието на целеват група към проектните дейности, като спомогнат за насърчаване в участие и поддържане на интереса. Провеждането на мероприятията следва да е съобразено с учебната година на учениците, като целта е трите семинара да се организират и проведат през учебен период. На заключителното събитие в края на проекта ще се проведе публично награждаване на децата участвали в кампанията. За целта ще се поръчат рекламни материали с логот на кампанията и с послание за насърчаване кръговата икономика и разделното събиране на отпадъци. За всяко дете участвало в кампанията ще бъде подсигурен символичен подарък. За тази цел като част от кампанията ще се подсигурят 600 календара, 600, разделителя за книги, 600 рекламни химикала, 300 линийки, 100 тефтера, 50 броя флаш памет – ключодържател, 20 тениски, 20 шапки, 10 топки, 10 несесера. За всяко от събитията ще бъде изготвена програма, която в максимална степен да гарантира постигане на целите на дейността. Програмата ще съдържа график, включващ вида на мероприятието, точен адрес на мястото на провеждане и разпределение на темите по часове. За всяко от събитията ще бъде подсигурено необходимото техническо оборудване, подходящо за предвидения брой лица за събитията. През цялото време ще задължително ще се спазват изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. при провеждането на мероприятията, като поставяне на рол-банер, визуализация на печатни и рекламни материали, визуализация на електронни материали и др. За официалните представители ще бъдат подсигурени присъствени списъци. Също така задължително ще се подсигурят снимки от провеждането на мероприятието - по 10 броя от всяко събитие. На финалното събитие ще се представят анкети за обратна връзка за всяко лице пожелало да я попълни. 78 000.00 69 360.00
Дейност 4: Управление на проекта : Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от е външна Техническа помощ (ТП). Експертите в ЕУП ще са - Ръководител на проекта; - Координатор на проекта; - Експерт счетоводство и финанси Необходимостта от външни експерти се налага с цел осигуряване на необходимата експертиза във връзка с контрола на изпълнението на дейностите по изработка, доставката, монтажа и въвеждането в експлоатация на технологично оборудване, както и при разработването и реализирането на информационната кампания съобразно одобрения проект. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на функциите и отговорностите между тях ще гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП съобразно разписаните функции на всеки експерт. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. 2. Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични оперативни срещи за обсъждане на оперативни въпроси. 3. Взаимодействието на експертите от ЕУП ще се осъществява чрез срещи в офиса за проекта, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща. Дейността ще се реализира през целия период на проекта. 29 000.00 34 800.00
Дейност 5: Дейности по информация и комуникация: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 3 бр. информационни табели и два броя стикер с визуализация (с логото на ЕС и ОПOС) на придобитото оборудване, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Също така ще бъдат подготвени няколко публикации на интернет страницата на компанията, които да информират обществеността за изпълнението на проектното предложение и за предвидените дейности. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Информационните материали ще бъдат изработени от външна фирма изпълнител, прилагайки разпоредбите, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), по специално глава IV Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на БФП. 3 700.00 4 428.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).