Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

"Етрополски Бук" ЕООД е основана през 2015 година в гр. Етрополе и се занимава предимно с дърводобив , производство на дървен материал и мебели. През годините не спира да развива дейността си и от 2018г. стартира производство и на дървесни пелети. Производствената площадка се състои от два основни цеха - цех «Пелети» и цех  «Мебели и Дървообработване», както и административна сграда.
Енергийните източници на промишлената система са електрическа енергия и дървесни пелети. Целта е, чрез усъвършенстването на енергийните баланси на ПС, в резултат на предложените мероприятия за икономия на електрическа енергии, да е определяща по-високо ниво на енергийна ефективност на процесите, т.е. повишаване на ефективността на производствените процеси чрез подобрена енергийна ефективност.
Съгласно изготвеното и приложено енергийно обследване на предприятието  по очакваната от реализацията на мероприятията икономия на топлинна и електрическа енергия ще се получат следните данни:
•	Икономия на ел.енергия - 476,295 MWh/год.
•	Икономия на топлоенергия - 2776,320 MWh/год.
•	Общо икономия на енергия - 3252.615 MWh/год.
•	Процент енергийно спестяване - 29.18%
Годишния екологичен ефект е в размер на 3838,1 т/год СО2.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта - Project management: Управлението на проекта ще се осъществява от Ръководител на проекта, Технически експерт и Финансов експерт. Доброто управление включва: - сформирането на екип за управление; - разработване на вътрешни правила за осъществяване на мониторинг и проверки на място; - отчетността по проекта според изискванията на УО; - добро финансово управление на проекта и координация на дейностите; - изготвянето и съхранението на архив на проектната документация; Отговорности и задължения на: Ръководителя на екипа: • ръководи, координира и контролира работата на екипа; • осъществява комуникация и връзка с всички участници по реализацията на проекта; • съгласува и одобрява финансовите технически доклади и искания за плащания; 'Основни задължения и дейности на Финансовия експерт по изпълнение на проекта: • осъществява контрол върху финансовите операции, като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно утвърдения бюджет на проекта; • съдейства на екипа при подготовката на финансови доклади; • получава и проверява за целите на мониторинга на проекта всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; Основни задължения и дейности на Техническия експерт по изпълнение на проекта: • подпомага Ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; • извършва наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за дейностите свързани с Доставка и СМР; • следи за изпълнение на план-графика на дейностите свързани с Доставка и СМР; • Разходите за екипа по управление на проекта с включени осигурителни вноски са определени, както следва: ръководител на проекта –18 000 лв.; технически експерт- 15 000 лв.; финансов експерт – 9 000 лв. The project will be managed by a Project Manager, Technical Expert and Financial Expert. Good management includes: - the formation of a management team; - development of internal rules for monitoring and on-site inspections; - project reporting according to the requirements of the MA; - good financial management of the project and coordination of activities; - the preparation and storage of an archive of the project documentation; Responsibilities and obligations of: The Project Manager: • leads, coordinates and controls the work of the team; • carries out communication and connection with all participants in the implementation of the project; • agrees and approves financial technical reports and requests for payments Main duties and activities of the Financial Expert on project implementation: • exercises control over financial operations by monitoring the expedient and legal spending of project funds, according to the approved project budget; • Assists the team in the preparation of financial reports; • Receives and verifies, for the purposes of project monitoring, all invoices / documents of equivalent evidentiary value, submitted by the contractors of the project activities Main duties and activities of the Technical Expert on project implementation: • assists the manager and other team members in controlling the technical implementation of the project; • performs monitoring and control over the execution of concluded contracts for the activities related to Delivery and construction activities ; • monitors the implementation of the schedule of activities related to Delivery and construction activities The costs for the project management team, including insurance contributions, are determined as follows: project manager – BGN 18,000; technical expert - BGN 15,000; financial expert - BGN 9,000. 42 000.00 0.00
Информация и публичност и преводи - Information and publicity and translations: Всички дейности по информация и публичност са съобразени със : Ръководство за комуникация и дизайн Финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г. Дейностите по информация и публичност са за да се: -гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; - повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Норвежкия финансов механизъм; - гарантира видимостта на страната донор -Норвегия — и нейния принос за намаляването на икономическите и социалните неравенства и укрепването на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Избраният изпълнител стриктно трябва да следва изготвения План за публичност от страна на Възложителя/Бенефициента, чийто План включва: -Изготвяне и поставяне на информационни 2бр. табели . Създаване на (информационна табела) – визуално отражение на проекта, с логата на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвегия. Обща стойност: 1600лв. -Организиране и провеждане на Конференции. Организиране на два броя конференции в началото и в края на проекта със съответни мултимедийни презентации от Бенефициента и партньора от ЕИП. Веднага след пресконференциите ще се проведат информационни семинари/ с партньора по проекта/. За всяка пресконференция с последващ информационен семинар ще се организира кетъринг за 30 човека. Стойност на 1 конференция: 4300лв. Обща стойност: 8600лв. -Изготвяне и публикуване на: Статии в масмедии и интервюта със снимков материал -2бр. публикации с цел по-добра възможност да се представи информация по дейностите/ по проекта както и финансовия механизъм на ЕИП и НФМ в страната на бенефициента и на партньора. Обща стойност: 1000лв. -Изготвяне на Брошура А4 формат /210x297 mm/ с една сгъвка, цветност 4+4, 130 гр хром мат хартия, двуезична-200бр.брошури Обща стойност: 4000лв. -Разработване на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта, в т.ч. финансирани събития по проекта. Видеоклипът ще е с продължителност 3 минути и с оглед употребата му и за последващи дейности по отчитане резултатите на програмно и национално ниво. Видеоклипът следва да има субтитри на английски език. Обща стойност:4000лв. -Изготвяне на рекламни тефтери, химикалки и USB-та-300бр./ с цел реклама на програмата и партньорите /, които ще бъдат раздадени на представители от различните целеви групи Обща стойност: 4000лв. Стойност: 23 200 лева за Бенефициента За Партньора: Участие в заключителната конференция Описание: Партньорът ще вземе участие с двама представители в заключителната конференция на проекта и неговото участие ще се състои от: подготвителна работа, подготовка на мултимедийна презентация, преводи, финална работа по отчитане на дейността и др. Забележка: /тук се включват и командировъчни на партньора/, а именно: Общо: два дни пътуване, два дни подготовка, един ден участие и два дни за отчет,: Разбивка на стойностите на дейността: -За работа за 5 дни по 1000 евро – 5000 евро/9779,15 лв. или Общо за двама представители:19558.30лв/10 000евро -Пътни разноски: 700 евро /1 369,08 лв. или Общо за двама представители: 2738,16лв./1400,00евро -Дневни: за 6 дни по 100 евро - 600 евро/1173,50 лв. или Общо за двама представители: 2 347лв/1200евро. -Разходи за нощувки: за 5 нощувки по 200 евро – 1000 евро/1955,83 лв. или общо за двама представители:3911,66лв./2000евро -Разходи за преводи: устни и писмени: общо за двамата представители: 1000 евро/1955,83 лв. общо: 15600 евро или 30 510,95 лв. 53 710.95 0.00
Подмяна на технологично оборудване в цех "Мебелно производство" - Replacement of technological equipment in the "Furniture production" section: Предвижда се подмяна на следното оборудване: 1.Пакето-разкройващ циркуляр с инст.ел.мощност - 10.1kW с Разкройващ форматен циркуляр с инст.ел.мощност - 4.75 kW; 2.Форматен циркуляр с инст.ел.мощност - 4.55 kW с Многошпинделна пробивна машина с инст.ел.мощност - 1.5 kW; 3.Фреза за дърво - 2бр. с обща инст.ел.мощност - 8 kW с Фреза за дърво - 1бр. с инст.ел.мощност - 5.5 kW. Подмяната на технологичното оборудване в цех "Мебелно производство" е необходима, защото по този начин ще се повиши енергийната ефективност на индустриалните процеси на предприятието. The following equipment is planned to be replaced: 1.Package-cutting circular saw with installed electric power - 10.1kW with Cutting circular saw with installed electric power - 4.75 kW. 2.Format circular saw with installed electrical power - 4.55 kW with Multi-spindle drilling machine with installed electrical power - 1.5 kW 3.Wood cutter - 2 pcs. with a total installed electric power - 8 kW with a wood cutter - 1 pc. with installed electric power - 5.5 kW. The replacement of the technological equipment in the "Furniture production" workshop is necessary, because in this way the energy efficiency of the industrial processes of the enterprise will increase. 71 640.00 0.00
Монтиране на система за енергиен мониторинг - Installation of an energy monitoring system: Предвижда се монтиране на система за измерване и мониторинг на консумираната ел.енергия. По експертна оценка системата води до енергийните спестявания на ел.енергия, след внедряването на останалите енергоспестяващи мерки - или 13,327 MWh/год. It is planned to install a system for measuring and monitoring the consumed electricity. According to expert assessment, the system leads to energy savings of electricity, after the implementation of the other energy-saving measures - or 13,327 MWh/year. 10 000.00 0.00
Изграждане на автоматизирана система за управление на технологичния процес в цех "Производство на пелети" - Construction of an automatic system for managing the technological process in the Pellet Production section: Предвижда се изграждане на автоматизирана система за управление на технологичния процес на линия за производство на пелети, като управлението ще се осъществява по влажност на постъпващия материал и по натоварване на ел. двигатели. Изграждането на автоматизираната система ще доведе до намаляване на разходите на топл.енергия и ел.енергия в цеха и съответно в предприятието. След изграждането и ще има налице: Инсталирана електрическа мощност на пелетна линия, Работна електрическа мощност на пелетна линия след автоматизацията с работен режим на нова машина. It is planned to build an automated system for managing the technological process of the pellet production line, and the management will be carried out according to the humidity of the incoming material and according to the load of electric motors. The construction of the automated system will lead to a reduction in the costs of heating and electricity in the workshop and, accordingly, in the enterprise. After construction, there will be: Installed electrical power of pellet line, Operating electrical power of pellet line after automation with new machine operating mode. 154 971.00 0.00
Семинар за обмяна на опит и добри практики между партньорите - Seminar for exchange of experience and good practices between partners (дейността следва да отпадне - проектът се изпълнява без участието на Партньор): Целта на тази дейност е обмяна на опит и добри практики в областта на енергийната ефективност, чрез организиране на семинар. Организацията и изпълнението включват: тридневно учебно посещение-семинар на територията на град Етрополе – Етрополски бук. Темата на събитието/семинарът/ ще бъде обмяна на опит и добри практики относно мониторинг и контрол на дейности, насочени към енергийна ефективност чрез използване на различните видове енергия в контекста на правната рамка на националните и европейските и стратегически документи. Лектори - 2-ма представителя от Норвегия. Участниците от българска страна ще бъдат - 8 представители, посочени от Кандидатът. По време на семинара ще бъдат представени и добри практики. За участниците ще бъде организиран кетъринг. Забележка: /тук се включват и командировъчни на партньора/, а именно: Разбивка на стойностите на дейността: Два дни пътуване, три дни подготовка, два дни семинар./общо с пътя - 7 дни - За работа за 5 дни по 1000 евро на човек – 5000 евро/9779,15 лв. за двама човека : 10000 евро или 19558,30 лева - За преводи: устен и писмен: 3,000.00евро/ 5,876.49 лв. - Пътни разходи: 700 евро. /1 369,08лв или за двама участника: 2738.16лв./1400евро - Дневни: за 7 дни по 100 евро - 700 евро/1369,08 лв. или за двама участника: 2738.16лв./ 1400евро - Разходи за нощувки: за 6 нощувки по 200 евро – 1200 евро/2346,99 лв. или за двама участника- 4 693,99лв/2 400евро - Кетъринг за участниците – 395.40 евро/773.33 лв. Общо за дейността: 36 378,43лв./18 600.00евро Общо за партньора за участие в двете дейности: 34 200.00евро или 66 889,38лв. The purpose of this activity is to exchange experience and good practices in the field of energy efficiency by organizing a seminar. The organization and implementation include: a three-day study visit-seminar on the territory of the city of Etropole - Etropoleski Buk. The topic of the event/seminar/ will be the exchange of experience and good practices regarding monitoring and control of activities aimed at energy efficiency by using different types of energy in the context of the legal framework of national and European and strategic documents. Speaker - the representative of Norway. The participants from the Bulgarian side will be 8 representatives named by the Candidate. Good practices will also be presented during the seminar. Catering will be organized for the participants. Good practices will also be presented during the seminar. Catering will be organized for the participants. Note: /this includes the partner's travel expenses/, namely: Breakdown of activity values: Two days travel, three days preparation, two days seminar./total with the road - 7 days - For work for 5 days at 1000 euros – 5000 euros/9779.15 BGN per one person. For translations: oral and written: 3000 euros in total or 5876.49 BGN or total for work for two people: BGN 25,425.79/EUR 13,000 - Travel expenses: 700 euros. / BGN 1,369.08 or for two participants: BGN 2,738.16/1,400 euros - Expenses per diem: for 7 days at 100 euros - 700 euros/1369.08 BGN or for two participants: 2738.16 BGN/1400 euros - Costs for overnight stays: for 6 nights at 200 euros each - 1,200 euros/2,346.99 BGN or for two participants - 4,693.99 BGN/2,400 euros - Catering for the participants - 400 euros/782.33 BGN. Total for the activity: BGN 36,378.43/EUR18,600.00 Total for the partner to participate in both activities: 34,200.00 euros or BGN 66,889.38 36 378.43 0.00
Одит - Audit: Това е заключителна дейност, която ще бъде извършена след финализиране на всички останали дейности по проекта, и ще започне от избора на одитор и ще приключи до 1 месец след изтичане срока на договора за безвъзмездна финансова помощ. Одиторът ще осъществи проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и воденето на коректна отчетност при изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ. Към искането за окончателно плащане ще бъде приложен Доклад за външен одит (по образец на ПО) на счетоводната документация по проекта, изготвен от регистриран одитор. Доклад за външен одит, изготвен от регистриран одитор, се прилага към искането за окончателно плащане. Финансовите отчети трябва ще са придружени от изискваните съгласно Общи условия документация. Към отчетите ще се прилагат копия от публикации, материали (писмени и/или аудиовизуални и други), които доказват осъществяването на всяка конкретна дейност, описана в отчета. При изготвянето на съответните отчети/доклади за изпълнение на Проекта ще бъдат спазени всички условия за допустимост на разходите, съгласно глава 7 от Регламента. Окончателният отчет ще съдържа пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности. Финансовия одит ще се осъществи от регистриран одитор при спазване на глава втора - Цел и принципи на независимия финансов одит и чл. 7 от Закона за независимия финансов одит. This is a closing activity that will be carried out after finalizing all other project activities, and will start with the selection of an auditor and end within 1 month after the grant contract expires. The auditor will carry out an inspection and analysis of the management of financial resources and the maintenance of correct accounting in the execution of the grant contract. The request for final payment will be accompanied by an External Audit Report (according to the Program Operator’s model) of the project's accounting documentation prepared by a registered auditor. An external audit report prepared by a registered auditor is attached to the request for final payment. The financial statements must be accompanied by the documentation required under the General Terms and Conditions. The reports will be accompanied by copies of publications, materials (written and/or audiovisual and others) that prove the implementation of each specific activity described in the report. When preparing the relevant reports/reports for the implementation of the Project, all the conditions for the eligibility of the costs will be observed, according to chapter 7 of the Regulation. The final report will contain full information on all aspects of the implementation of the project activities. The financial audit will be carried out by a registered auditor in compliance with chapter two - Purpose and principles of the independent financial audit and art. 7 of the Law on the Independent Financial Audit. 7 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.