Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на принципите за икономичност, ефикасност и ефективност, като предложеният проект е разработен при вариант на проектна готовност:  Вариант 2 „Проекти само с обследване за енергийна ефективност“: извършено обследване за енергийна ефективност на системата за външно изкуствено осветление.
Системите за улично осветление в разглежданата община при настоящото си състояние не осигурява изискваните санитарно-хигиенни норми за осветеност. Изградената сравнително стара осветителна система, както и тежката ѝ поддръжка са основните причини да не отговаря напълно на изискванията на действащите към момента стандарти.Към момента, уличното осветление е реализирано с натриеви лампи високо налягане (НЛВН), които са прикрепени към стълбовна мрежа, състояща се от стоманобетонни и стоманотръбни стълбове.
Въз основа на анализа на данните за енергийните съоръжения, за консумацията на енергия и съставените енергийни баланси, могат да се направят следните обобщаващи изводи, които насочват към възможни зони за икономия на енергия: 
1. Системата за осветление не е предназначена да осигурява напълно изкуствено осветление на територията на общината. Улично осветление на гр. Априлци, с. Велчево, с. Драшкова поляна, с. Скандалото общ. Априлци, обл. Ловеч 
2.В момента на изготвяне на проектното предложение оборудването се поддържа в много трудно със собствени ресурси - средства на Община Априлци. 
3. За осветлението се използва електрическа енергия, която се закупува от „ЧЕЗ Електро България“ АД. 
4. Уличното осветление в общината се управлява чрез часовници, които включват/изключват осветителите по предварително зададен график по календар. Поддръжката се осъществява от наети хора в общината, като периодично се сменят изгорели светлинни източници с помощта на специализирана техника.
За осъществяването на предписаните енергоспестяващи мерки, се предвижда подмяната на стари и амортизирани осветители и добавяне на липсващи,с нови светодиодни LED осветители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и координация на проекта / Project management and coordination: Методология за управление и координация на проекта- при спазване на: • Стриктно спазване на законодателните изисквания- • Ефикасност и обоснованост на разходите • Прозрачност и обективност при подбора на доставчиците • Надежност – предприемане на действия. Водещи до съществени и осезаеми положителни резултати. • Устойчивост на резултатите – постигнатите ефекти да бъдат трайни и с дългосрочно икономическо и социално въздействие. • Публичност – ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от ЕИП. • Периодична вътрешна оценка и непрекъснат контрол на изпълнението • Предложената методология е изцяло съобразена с добрата практика за изпълнение и управление на проекти. Спазването на изброените принципи ще гарантира успешно и коректно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. 1. Ръководител на проекта - роля и отговорности: - управлява екипа на проекта; - осъществява комуникацията с Управляващия орган; - ръководи срещите на екипа; - подписва договорите с техническия, административен екип и с подизпълнителите; - извършва мониторинг по изпълнението на тръжните процедури за избор на подизпълнители по проекта; - ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - води връзките с медиите и пресконференциите. 2. Координатор – роля и отговорности: - води протоколи от заседанията на екипа на управление и паметни бележки; - отговаря за тръжните процедури за избор на изпълнители по отделните дейности - отговаря за съхранението на документите; - приема и изпраща кореспонденцията на проекта; - организира и съхранява документацията по проекта; - участва в разработването на техническите отчети по проекта. 3. Счетоводител – роля и отговорности: - организира счетоводната отчетност по проекта; - изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; - участва в изготвяне на междинни и финални отчети на финансовите дейности по реализацията на проекта, следи сроковете за плащанията на всеки етап. - организира съхранението на финансовата документация по проекта. - подпомога изготвянето на одитен доклад. 4.Технически експерт: -отговаря за цялостното изпълнение имониторинг на работите, свързани с техническото изпълнение и СМР-та по проекта -отчита се през ръководителя на проекта за напредъка на работите, свързани с техническата реализация на проекта Methodology for project management and coordination - subject to: • Strict compliance with legal requirements- • Cost-effectiveness and cost-effectiveness • Transparency and objectivity in the selection of suppliers • Reliability - Take action. Leading to tangible and tangible positive results. • Sustainability of results - the effects achieved are lasting and with long-term economic and social impact. • Publicity - maximum publicity will be provided for EEA assistance received. • Periodic internal evaluation and continuous monitoring of implementation • The proposed methodology is fully consistent with good practice for project implementation and management. Adherence to the above principles will guarantee successful and correct implementation of the project and achievement of the set goals. 1. Project Manager - Role and Responsibilities: - manages the project team; - communicates with the Managing Authority; - manages team meetings; - sign the contracts with the technical, administrative team and subcontractors; - monitors the implementation of the tender procedures for the selection of subcontractors under the project; - manage the meetings of the internal control and monitoring team; - manages media relations and press conferences. 38 000.00 38 000.00
Дейност по управление и координация на проекта от страна на партньора / Project management and coordination from the partner : Дейността относно работата по координация на проекта от страна на партньора ще бъде извършена от двама експерти The project coordinator's work on the project will be carried out by two experts 45 000.00 45 012.66
Изработка на работен проект: Ще бъде изработен проект в съответствие с НАРЕДБА № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционнитее проекти. Работният проект ще съдържа избор на класове за осветление, ще определи технически изисквания, ще включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN 13201–5. Работният проект трябва ще съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация A project will be developed in accordance with REGULATION No. 4 of May 21, 2001 on the scope and content of investment projects. The working project will contain a selection of lighting classes, will define technical requirements, will include the calculation of lighting and energy efficiency indicators in accordance with the standardization document for street lighting SD CEN / TR 13201-1 and Bulgarian standards for street lighting: BDS EN 13201-2, BDS EN 13201-3 and BDS EN 13201-5. The work design will have to contain data for the selected type of luminaire with data for luminous distribution, rated power and luminous flux, the value of luminous yield being not less than 120 lm / W, and for luminous distribution they have 0.0% luminous flux emission. up according to the European Union Criteria for Green Public Procurement for Street Lighting and Road Signaling 35 000.00 34 800.00
Строително-монтажни работи / Construction work: Строително монтажните работи включват цялостна подмяна на уличните осветители в гр. Априлци и 3-те разглеждани села и добавяне на липсващите, с нови със светодиодна (LED) технология. Предвижда се изграждане на система за управление и мониторинг. Необходима е подмяна с нови енергийно ефективни LED базирани диодни улични осветители с високо КПД (Коефициент на полезно действие) и дълговечност. Наложителна е подмяна на старите светлоизточници с нови, с висок индекс на цветопредаване. Замяната на осветителите с LED базирани диодни улични осветители е продиктувана от изискванията на действащите стандарти и нормативи за улично осветление. Поради малкия отдаван светлинен поток от осветителите с НЛВН и КЛЛ, проектът предвижда тяхната замяна с LED светодиодни улични осветители, които да изпълнят нормените изисквания. Предвижда се няколко броя да бъдат заменени с нови LED осв. тела, които са с акумулатор и соларен панел. Модулната конструкция от фотоволтаичен панел, контролер, акумулатор и един светодиоден осветител, проектирани и изчислени да работят като единна система по зададени от потребителя изисквания, с възможност за монтаж върху стоманенотръбен стълб. От ключово значение за чувствителното намаляване на разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление е изборът на адекватно управление на УОУ. За целта е предвидено интегриране на интелигентна система за управление на уличното осветление – софтуер Construction works include a complete replacement of street lighting in the town of Apriltsi and the 3 villages under consideration and the addition of missing ones with new LED technology. A management and monitoring system is envisaged. Replacement with new energy efficient LED based street luminaries with high efficiency and durability. Replacing old light sources with new ones with a high color rendering index is imperative. The replacement of luminaires with LED-based diode street luminaires is dictated by the requirements of current street lighting standards and regulations. Due to the low luminous flux emitted by the LLWN and CFL luminaires, the project envisages their replacement with LED street luminaires to meet normal requirements. Several pieces are planned to be replaced with new LEDs. bodies that have a battery and a solar panel. Modular construction of photovoltaic panel, controller, battery and one LED illuminator, designed and calculated to work as a single system according to user requirements, with possibility of mounting on steel tube. The key to significantly reducing the cost of purchasing electricity for lighting is the choice of adequate management of the UMS. For this purpose, the integration of an intelligent street lighting management system - software is envisaged 435 005.64 432 588.24
Оценка на съотетствие и строителен надзор по време на строителството / Conformity assessment and construction supervision during construction: Оценката на съответствието на проекта е задължителен за всички строежи от първа до трета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж. Строителният надзор ще има специалисти по всички специалности, включително пожарна безопасност и хигиена и опазване на здравето на хората. Тези специалисти преглеждат представения проект и и с подписите си гарантират че проекта отговаря на нормативните изисквания. Специалистите се събират, преглеждат проекта и при изготвянето на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти дават своите становища по всички необходими специалности. Лицензираният строителен консултант ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи същите се констатират своевременно в заповедната книга на строежа и следва да се отстраня. С Договора между консултант и Възложетел могат да се определят и допълнителни дейности, като : изпълняване на функциите на координатор по безопасност и здраве, Верифициране на плащанията към строителя, след съответните проверки, изпълняване на функциите на инвеститорски контрол и др. The assessment of the conformity of the project is obligatory for all construction works from the first to the third category and is a mandatory prerequisite for issuing a Building Permit. The construction supervision will have specialists in all specialties, including fire safety and hygiene and protection of human health. These specialists review the submitted project and, with their signatures, ensure that the project meets regulatory requirements. Specialists gather, review the project and, when preparing a Comprehensive Assessment Report on the investment projects, give their opinions on all necessary specialties. The licensed construction consultant will ensure the correct and accurate execution of the works specified in the technical descriptions of the contracts with the Client and the investment projects, compliance with the normative provisions for the performed works, the quantities fulfilled, the fulfillment of the contractual conditions, the observance of the accepted schedule for execution, for defects. that appeared during the warranty period. In case of irregularities and defective works, they are found in a timely manner in the order book of construction and should be eliminated. The Contract between the consultant and the Contracting Authority may also define additional activities, such as: performing the functions of coordinator of safety and health, verification of payments to the builder, after appropriate inspections, performing the functions of investor control, etc. 30 000.00 15 600.00
Авторски надзор / Author supervision: За всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части. За това Възложителят сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Задължителният авторски надзор на проектанта се осъществява чрез сключване на договор за авторски надзор. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. All constructions from the first to the fifth category, including the construction, must be supervised by the designers of all parts. For this, the Contracting Authority enters into a contract with the designer to exercise copyright supervision during construction. The purpose of this supervision is to monitor whether the investment project is being implemented accurately. The designer's instructions are entered in the Book of Orders during construction and are mandatory for all other participants in the construction process. The designer is responsible for the compliance of the construction with the requirements of the law and the Detailed development plan. The obligatory author's supervision of the designer is carried out by concluding a contract for copyright supervision. The activity of the designer in carrying out this supervision ensures the successful implementation of the project and the lawful signing of all acts and protocols during the construction, as well as the coordination of the executives. The activity of exercising copyright supervision is carried out until obtaining a Permit for use of the site / Certificate for commissioning. 5 000.00 4 800.00
Дейности за информираност и публичност и преводи / Awareness and publicity activities and translations: Изготвяне на дейности по информация и публичност Преводи Всички дейности по информация и публичност са съобразени със : Ръководство за комуникация и дизайн Финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г. Дейностите по информация и публичност са за да се: - гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; - повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Норвежкия финансов механизъм; - гарантира видимостта на страната донор -Норвегия — и нейния принос за намаляването на икономическите и социалните неравенства и укрепването на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Preparation of information and publicity activities Translations All information and publicity activities are in accordance with: Communication and Design Guide EEC and Norway Financial Mechanism 2014-2021. Information and publicity activities are to: - ensure the widest possible dissemination of information and in order to raise awareness and transparency of information on funding opportunities, beneficiaries and achievements; - raise awareness of the existence of the Norwegian Financial Mechanism to the general public; - guarantee the visibility of the donor country - Norway - and its contribution to reducing economic and social inequalities and strengthening bilateral relations between donor countries and beneficiary countries. 20 000.00 20 000.00
Дейности по информация и публичност от страна на партньора / Partner information and publicity activities: Разходи на Партньора за превод, дейности за информираност и публичност, за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво Partner translation costs, awareness and publicity activities, exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert levels 5 000.00 5 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.